Veel geld of moet niet zeuren

ik houdt zelf niet van die onzin, maar dat is weer een ander punt. Iemand is jarig en doe dan een leuke kleine party… van mij hoeft dat grote mega niet. Meningen verschillen hierover.



Ik zou mailen en aangeven dat je een van de beide gaat komen, als je neit wil aangeven dat het vanwege de financien is, dt je dan ewoon zegt dat je niet komt op beide,m aar een van de twee, punt.

het is een leuke avond uit. Ik zou gewoon kijken of je het kan missen of niet.

Kan je het missen en vind je het leuk genoeg (zijn het mensen waar je graag mee uit gaat), dan lekker gaan.



Kan je het niet missen dan zou ik misschien mee gaan bowlen, dan even thuis eten, en daarna weer aansluiten in de kroegen. Of juist anderom. Of alleen het laatste deel in de kroeg meedoen.

Ik vind het ten eerste helemaal niet groots ofzo voor een feestje…

Dit soort dingen doe ik met een vriendengroepje regelmatig, met een verjaardag, of gewoon zomaar omdat we zin hebben om weer eens uit eten te gaan met elkaar.

De prijs vind ik ook prima eigenlijk, maar met zn tweetjes is het wel een hoop geld, en ik kan me voorstellen dat je dat niet zomaar op kunt hoesten.

Ik zou dan ook idd mee gaan met een van de dingen.

Voor het feestje op zich vind ik het niet zo veel. Maar ik zou het geld er niet voor over hebben, of we het nu hebben of niet.

Al ligt het er weer aan wie het is. Als het mijn vader is, dan heb ik het er absoluut voor over, is het een vriend van mijn man die we 2 keer per jaar zien, dan heb ik het er niet voor over.

Het zou er bij ons aan liggen of het echt een goede vriend is.

Maar ook bij ons moet dit plan wel ruim van te voren bekend zijn zodat we er rekening mee kunnen houden. Op zich valt het bedrag mee als je het gewoon hebt.

Ik vind het op zich niet veel geld voor wat ze allemaal gaan doen, maar ik vind het wel veel geld voor aan andermans verjaardag uit te geven.

Als iemand 30 of 40 jaar wordt dan wordt er meestal wel een feestje gegeven, maar dit wordt dan door de familie of partner verzorgt/betaald en dat wij dan alleen een cadeau moeten meenemen.



Mocht het voor onze ouders of onze broers zijn (of een hele goede vriend) dan zou ik wel meegaan, maar voor een gewone vriend niet.

ik heb ook altijd een hekel aan dit soort ‘feestjes’ waarbij je dus ongevraagd zulke bedragen moet betalen :oops:

Ik zou dan ook niet gaan.

@Emma wrote:

ik heb ook altijd een hekel aan dit soort ‘feestjes’ waarbij je dus ongevraagd zulke bedragen moet betalen :oops:

Ik zou dan ook niet gaan.




Helemaal niet? Serieus? Dat vind ik not-done, prima dat je het niet eens bent met de organisatie van het feestje, maar je benadeelt wel je vriend door weg te blijven… niet leuk.



Ik vind 35 a 40 euro voor een avondje uit niet duur, dat heb ik echt wel voor mijn vrienden over, zeker als het een bijzondere gelegenheid is. Past dat niet binnen het budget, dan sla je een deel van de avond over. Dat lijkt me prima. :slight_smile:

Bij ons is het nog steeds zo dat degene die jarig is het feestje geeft en dan zelf beslist wat er wordt gedaan. Meestal is dat gewoon bij de jarige thuis en nemen wij een kado mee. De jarige kan het dan zo gek maken als hij wil.

Ik houd ook niet van onverwachte uitgaven die door een ander worden bedacht en zou dat ook zeggen.

Ik zou het ook zien als een leuk avondje weg met vrienden, een gelegeheid is geboden omdat e iemand jarig is. Maar hoe dicht bij is het een vriend, gaan jullie vaker dit soort dingen doen. Is dit spntaan beslten of in overleg??



Toen mijn man dertig werd heb ik ook als suprise geregeld dat we met onze vast vriendengroep gingen karten en eten. Wel bij de uitnodiging gezeg dat ze zelf moesten betalen en als ze niet mee wilden/konden dan aan het eind van de avond in de kroeg welkom waren.



Dus ik zou het niet zien als een duur kado, maar als jullie dit nu al als een verplichting voelen, dan lekker thuis blijven en 's avonds de kroeg in. Het moet wel een leuke avond zijn voor dat geld voor jullie.

Het is een vriend maar goede vriend nee . Niet iemand die we wekelijks maandelijks zien. Hooguit 2x per half jaar. Als dat al veel is.



Het kado op zich is niet veel geld maar ik vind het behoorlijk over de top voor maar een verjaardagsfeest. Voor mijn beste vriend/vriendin of familie heb ik het er graag voor over.

Volgens mij geef je dan zelf het antwoord al op je vraag :wink: :mrgreen:

@cees77 wrote:

Volgens mij geef je dan zelf het antwoord al op je vraag :wink: :mrgreen:




ja klopt we hebben er goed over na gedacht en gaan niet mee, we kunnen het geld gewoon niet missen

Feest in de kroeg was prima geweest dit vinden we teveel

en ik zou zelfs niet gaan ook al is het een goede vriend. had gewoon aangegeven dat dat financieel niet uit komt. en een goede vriend begrijpt dan je keus… neem ik aan.

en ik vergelijk dat ook niet met een dagje weg oid, want dat plan ik dus als ik daar geld voor heb liggen en niet wanneer het een ander uit komt.

Tja je geeft idd zelf antwoord.

Wij zouden het juist super leuk vinden en meteen inspringen, vind het echt niet veel geld, maar wij hebben ook aardig wat te besteden, dus tja.

Is dus per persoon vercshillend.

Ik vind het ook niet klinken als verplichting en zou het leuk vinden om het voor de jarige te doen en voor ons zelf.

Ik vind sommige reacties eerlijk gezegd ook best gek.

Ik begrijp best dat het niet leuk is als iedere verjaardag zo gevierd zou worden, zeker voor diegenen die niet veel te besteden hebben, maar zo een keertje als verrassing is toch hartstikke leuk? Heb je het geld niet, of er niet voor over, dan kom je toch gewoon niet? Het zou echt niet in me opkomen om mensen er op aan te spreken dat de organisatie niet oke is…



Voor vrienden ben ik ook best bereid een dergelijk bedrag apart te zetten voor een gezellige avond, maar misschien is dat wat er verschilt. Ik noem niet snel iemand echt een vriend, en asl ik dan lees dat je iemand twee keer per jaar ziet en een vriend noemt… sja, dat noem ik kennissen.

@Lune wrote:

Ik vind sommige reacties eerlijk gezegd ook best gek.

Ik begrijp best dat het niet leuk is als iedere verjaardag zo gevierd zou worden, zeker voor diegenen die niet veel te besteden hebben, maar zo een keertje als verrassing is toch hartstikke leuk? Heb je het geld niet, of er niet voor over, dan kom je toch gewoon niet? Het zou echt niet in me opkomen om mensen er op aan te spreken dat de organisatie niet oke is…



Voor vrienden ben ik ook best bereid een dergelijk bedrag apart te zetten voor een gezellige avond, maar misschien is dat wat er verschilt. Ik noem niet snel iemand echt een vriend, en asl ik dan lees dat je iemand twee keer per jaar ziet en een vriend noemt… sja, dat noem ik kennissen.




Maar weet je wat het wel is… de verrassing is misschien hartstikke leuk etc… maar nu kunnen dus niet alle vrienden er misschien bij zijn vanwege het financiele aspect en is DAT nou wel zo leuk voor de jarige?



Dat vind ik dus altijd het bezwaar met vooraf georganiseerde dingen zonder inspraak. Je doet mee of niet en dat zijn je keuzes eigenlijk.

Maar als je dus niet mee doet dan ben je er dus ook niet voor de jarige… terwijl je met een feestje ergens thuis of gezellig in een kroegje er wel allemaal bij had kunenn zijn en de jarige het waarschijnlijk net zo leuk had gevonden.



En dan kunnen de meest close vrienden altijd nog zeggen: oké wij gaan eerst met hem uit eten en dan komen we daarna in die en die kroeg komen jullie daar ook om zijn verjaardag een feestje te maken? Zoiets zeg maar.



Persoonlijk zou ik dus niet gegaan zijn… wij zouden naast dat geld ook nog eens een oppas moeten vinden en betalen en voor je het weet ben je voor een avondje dik 100 euro kwijt… dat kan best een keertje als ik het ruim vantevoren weet, maar dan is het een moment dat wij het uitkiezen en het er voor opzij zetten.

@mamaMarije wrote:

[

En dan kunnen de meest close vrienden altijd nog zeggen: oké wij gaan eerst met hem uit eten en dan komen we daarna in die en die kroeg komen jullie daar ook om zijn verjaardag een feestje te maken? Zoiets zeg maar.




maar dat kan toch ook?



Misschien is het ook gewoon erg afhankelijk van je vriendengroep en of dat soort dingen gebruikelijk zijn of niet. Bij de onze dus wel en dan is meestal iedereen er ook. Als iemand het niet kan betalen zijn er vaak ook weer anderen die dan zeggen we nemen een deel voor onze rekening, ga gewoon mee.

Het is al wel meer geschreven, maar ik vind ook, voor een avondje uit is het niet veel, maar ik kan me voorstellen dat je het niet uit wilt geven.



In de vriendengroep van manlief worden alle vrienden in zo’n 2 Ã 3 jaar tijd 40, als je zoiets voor iedereen moet organiseren loopt het de spuigaten uit vind ik.

Gelukkig hier in de vriendengroep overeenstemming. De vrienden zorgen voor een (leuke) verrassing. Denk aan een spandoek, advertentie in de krant, in ieder geval wat aandacht voor het ronde getal, leuk cadeau erbij en de jarige organiseert de verjaardag. Wijzelf hebben voor manlief afgelopen zomer een tuinfeest gegeven. Iets groter uitgepakt dan een gewone verjaardag, uitnodigingen gemaakt, lekker gebak, tent in de tuin, leuk aangekleed, koelkast erbij zetten en goed vullen en een lekker muziekje op. De verrassing voor manlief was een pop in de tuin en een tekstwagen (die kon iemand gratis regelen), dit alles kwamen ze de avond ervoor instaleren en namen een chinese rijsttafel mee zodat we al een gezellige vooravond hadden.

Hoezo helemaal niet gaan? Je kunt toch aanhaken in de kroeg als je het uit-eten te duur vindt?



Ik vind het een leuk verrassingsfeestje voor die vriend. En leuke mogelijkheid om weer eens wat leuks met elkaar te doen. Zeker als je elkaar niet zo vaak ziet.



Ik zou dus echt niet helemaal afhaken.