Veel geld of moet niet zeuren

vriend van ons wordt 40, hartstikke leuk natuurlijk



nu willen ze een suprise party voor hem organiseren.



Eerst gaan bowlen 6,75 pp excl drankjes

dan wat drinken in een kroeg

Dan wokken 23,50 pp excl drankjes

Dan evt kroeg nog in.



Voor ons is alles dus dubbel. Ik vind het een boel geld voor iemand die 40 wordt of stel ik me aan

@Karin1981 wrote:

vriend van ons wordt 40, hartstikke leuk natuurlijk



nu willen ze een suprise party voor hem organiseren.



Eerst gaan bowlen 6,75 pp excl drankjes

dan wat drinken in een kroeg

Dan wokken 23,50 pp excl drankjes

Dan evt kroeg nog in.



Voor ons is alles dus dubbel. Ik vind het een boel geld voor iemand die 40 wordt of stel ik me aan




Nou je krijgt er eten, drinken en entertainment voor. Voor een avondje uit vind ik het niet bizar duur.



ALs je het te duur vind sluit je alleen bij de kroeg bij?

drankjes niet dat komt er nog over heen

Voor zo’n 80 euro ben je wel lekker een heel dagje weg. Als je gaat uit eten in een beetje luxe restaurant samen ben je dit ook zeker kwijt en wel meer.



Maar tis aan jullie of je dat kan en wil uitgeven natuurlijk !!

Ohw ja en dan komt er eventueel nog een kado bij ??!!



Voor ons zou het wel duur zijn om dat zomaar even te doen voor een vriend.

Ik neem aan dat zijn kosten gedeeld worden door het aantal deelnemers?



Ik vind het voor een avondje uit niet zo heel veel geld. En ik zou het ook wel leuk vinden met de vriendengroep iets te gaan doen. Zonder dat er een jarige bij zou zijn, zou ik dat geld ook uitgeven als ik een avondje weg zou gaan.



Of zie jij het als een cadeau voor hem? Want in feite “geef” je hem met een x-aantal personen een avondje uit. Afhankelijk van de grote van de groep is het niet een heel duur cadeau.

Wij hebben allebei zoiets van , tis maar een verjaardag geen vrijgezellenfeestje , En ook hebben geld kunnen hard genoeg gebruiken BIj een suprise party denk ik aan een kroeg afgehuurd

de kosten zijn pp dus wij zijn voor de hele dag zeker 75 euro kwijt

Het is een beetje moeilijk te beoordelen, omdat niemand hier natuurlijk in jullie portemonnee kan kijken. Heb je het er zelf voor over of zou je je geld liever aan iets anders willen besteden? En ik denk ook dat het wel een beetje ermee te maken heeft of het een heel goede vriend is, of je het voor hem over hebt.

Als je besluit om wel mee te gaan, geniet van van je gezellige uitje met vrienden en denk niet constant aan de kosten, want dan is het al een stuk minder gezellig natuurlijk.

Nou als jullie het geld niet hebben dan moet je zeggen dat het voor jullie niet haalbaar is, maar op de vraag of het duur is, zeg ik van niet. :slight_smile:

Duur is het zeker niet. Mijn mening.

Maar het ligt er natuurlijk aan hoe je budget is, en of je het over hebt voor deze persoon.

je word natuurlijk wel op ongeplande kosten gejaagd.

Als het mij niet uit zou komen qua kosten zou ik gewoon een andere dag gaan met een kado of wat madre zegt aansluiten in de kroeg.

@stillewater wrote:

je word natuurlijk wel op ongeplande kosten gejaagd.

Als het mij niet uit zou komen qua kosten zou ik gewoon een andere dag gaan met een kado of wat madre zegt aansluiten in de kroeg.




klopt idd wij gingen gewoon van uit , feestje in de kroeg, Iedereen bijdrage voor in de pot , en zelf drankjes betalen.



75 euro voor ons beide kunnen wij niet missen op dit moment

op zich niet extreem duur , maar ik vind het altijd ZOOOO raar als mensen een feest geven dat ze gasten zelf laten betalen !



en als er dan al iets van een bijdrage gevraagd word vind ik dat ze iets ‘normaals’ moeten doen .



waarom zo veel? (EN bowlen EN eten EN kroeg )

Oja en dan verwachten ze natuurlijk ook nog dat je voor dat kroonjaar iets van een envelopje geeft waar je dan ook weer geen tientje in kunt doen …

:mrgreen:



Ik ben misschien wat dat betreft een kreng, maar als me al zoiets medegedeeld word zonder overleg dan ga ik uit principe al niet eens mee…

@Mam van 2 wrote:

op zich niet extreem duur , maar ik vind het altijd ZOOOO raar als mensen een feest geven dat ze gasten zelf laten betalen !



nou het betreft een surprise party he, dan zou het een beetje gek zijn als je vervolgens de rekening aan de jarige geeft :wink:

ik zou zo'n feestje wel zien als cadeau, dus daar hoeft m.i. niet ook nog een cadeau boven op. en tja, of het dan duur is...dat weet je zelf het best. ik zou voor het idee van madre gaan en kijken of je in de kroeg kunt aansluiten.

ik doelde in dit geval ook niet op de jarige , maar op degene die dit feestje gaat organiseren :wink:

Ik vind het sowieso duur voor een suprise party. Wat is er mis met een feestje bij iemand thuis, lekkere hapjes/drankjes en een leuk kado. Waarom meteen zo duur maken en erop uit trekken.



Ik zou zelf een leuk kado gekocht hebben en dan alleen naar de kroeg gegaan zijn. Zo ben je er toch een gedeelte erbij en je hebt iets voor zijn verjaardag.

Tsja als je het geld er niet voor heb wordt het lastig, dan zou ik niet meegaan. Dan kun je evt savonds gewoon naar de kroeg komen toch?

Ben ik nu de enige die het “cadeau” op zich niet duur vindt? Naar mijn mening is het cadeau het vrijhouden van de jarige en wat je zelf verbruikt, zie ik eigenlijk niet als het cadeau :shifty:

ik vind het ook niet zo duur.

ik zie het als een gezellig avondje uit met de vriendengroep, en omdat er 1 persoon 40 is, is dat jullie cadeau aan hem: gezellig met zijn alle iets leuks doen

@knipoogje1983 wrote:

ik vind het ook niet zo duur.

ik zie het als een gezellig avondje uit met de vriendengroep, en omdat er 1 persoon 40 is, is dat jullie cadeau aan hem: gezellig met zijn alle iets leuks doen




Zo zie ik het ook ja. Je gaat een avond bowlen, eten en naar de kroeg en hij hoeft dit als enige niet te betalen. Zie het niet als cadeau.



Snap wel dat het veel geld is, dat zou ik gewoon aangegeven. Misschien kan je later aansluiten of alleen mee gaan bowlen of zo.