Vechten tegen slapen! Ik word er gek van

Mijn zoontje slaapt vanaf zijn geboorte nauwelijks overdag. Hij is continu wakker (hele dag :shock: ) wat op zich natuurlijk wel gezellig is, maar je merkt gewoon dat het teveel voor hem is. Aan het eind vd middag wordt ie namelijk steeds chagerijniger en mopperig en niet te troosten. Je ziet dan gewoon dat ie heel veel moeite doet om zijn oogjes open te houden en lijkt gewoon te vechten tegen de slaap. Ik ben hem hierom toch 's middags wakker in bed gaan leggen. Maar het blijft een gevecht: hij is wakker, in eerste instantie rustig in bedje tot hij doorheeft dat ie daar moet slapen en vervolgens huilen en krijsen. De 10 minuten regel heeft geen zin, hij heeft vandaag 3 uur (! :shock: ) gehuild boven. Ik heb hem bewust niet uit bed gehaald want dat lijkt het alleen maar te versterken. Maar het is zoooo zielig :frowning: . Als je hem oppakt is het direct goed, eigenlijk is alles goed als ie maar niet hoeft te slapen. Nou voel ik me zo;n slechte moeder dat ik hem vandaag zo lang heb laten huilen! Uiteindelijk heeft hij na die 3 uur ongeveer een uurtje geslapen. Daarna mocht ie weer naar beneden. Het gekke is dat als ik hem s avonds om 19u naar bed breng, het dan eigenlijk nooit echt een probleem is :think:

Wat vinden jullie hiervan? Ik word zo onzeker hiervan en ondanks dat ik hier al ruim een maand mee bezig ben blijft dit een terugkerend probleem. Ik hoorde bovendien dat ze straks op de creche 2x per dag naar bed moeten! Nou succes dan :mrgreen:

Vraag eens op het cb over inbakeren…

Allereerst een :hug: want ik ken het frustrerende gevoel!

Hier was t precies hetzelfde. Ik ben weken alleen bezig geweest om haar van fles tot fles in slaap te krijgen. Op den duur ging het langzaamaan beter. Tegenwoordig gaat het super, maar als ze geen zin heeft dan dus echt niet. Een meid met karakter hier! Wat hier heel goed hielp was heel consequent ook een ritueeltje, hetzelfde als de avond en daarna dat afbouwen als dat gaat. Ook om de 10 minuten heen enz. Dat hielp allemaal niet zo goed. De truc was hier in bed leggen als ze heel moe was. Dat wil zeggen, niet bij de 1e tekenen, bijv een geeuw zoals meestal geadviseerd wordt, dat werkte hier helemaal averechts (maar ook niet oververmoeid). Toen ik dat ontdekt heb en het ritueeltje aan hield ging het vanzelf heel snel beter!

Inbakeren heb ik zelf nooit gedaan omdat ik daar niet achter stond. Ik heb alle adviezen van iedereen en cb geprobeerd, op cb kreeg ik als laatste advies dus deze tip en die werkte als een trein. Ik moet erbij zeggen, naast een pittig karakter hheeft ze ook kma en ik heb toen al gedacht dat ze ergens last van had, wat dus ook achteraf zo bleek te zijn. Beetje combi was het bij ons denk ik.

Succes!

Succes!

Meid allereerst gefeliciteerd met de geboorte van de kleine :inlove:

Hee vervelend als ze niet willen slapen :thumbdown:

Ik heb er eigenlijk nooit echt last van gehad, behalve als er weer n sprong aan zat te komen.

Dan wilde Fieke helemaal niets en alleen maar bij mij hangen en niet slapen. Ik wilde daar eigenlijk

niet aan toe geven, maar door daar veel over te lezen hebben mn man en ik besloten om daar toch

maar in mee te gaan en toen was t allemaal veel sneller voorbij :pray:

Je kunt idd ook zoals Faizaa zegt even contact opnemen met t cb en kijken of ze daar tips voor je

hebben mbt t inbakeren, want t kan best zijn dat je kleine teveel indrukken opdoet en daar te onrustig

van slaapt en helpt die geborgenheid heel erg :wink:

Ik sluit mij aan bij Fai en moeder van 2.

Vraag eens naar de mogelijkheden van inbakeren.

Hier heb ik gewoon urenlang met een draagdoek gelopen zodat mijn jongste WEL sliep. Inbakeren hielp bij hem niet, maar een bakerzak was hier de oplossing.

Enne, ik kan het niet laten maar een kind van 2 maanden 3 uur laten huilen vind ik echt erg. Ik zou het niet meer doen. Hij is nog zo klein en wil gewoon geborgenheid en liefde. Niet in een koud bedje gelegd worden. Ik bedoel, na een uur kan je je toch ook bedenken dat hij niet gaat slapen…Vind het zielig.

Dus wij hadden een draagdoek waar hij dan in sliep en in de nacht de bakerzak. Wel even onhandig, maar hier dus de oplossing…

Wie was dat L.ous… grote M of kleine M?

Kleine M.

Ja, ik vind het ook zielig om hem zo te laten huilen :oops: . Maar van de week heb ik zelf zitten huilen door de stress die hij weer opliep 's avonds toen hij overdag weer niet geslapen had. :cry:

Telkens als ik er even naar toe ben gegaan hield het wel weer even op, maar het begon toch telkens weer…Ik voel me ook een slechte moeder dan, maar van de andere kant moet ie toch echt leren om te slapen in bed? :think: En er zijn ook wel dagen dat het beter gaat, maar als ik hem er eerder uit haal, lijkt het juist de dag erop weer moeilijk te gaan! En dan zeggen ze dat je een baby niet kan verwennen???

dat inbakeren ga ik wel vragen op het CB. Maar ik weet niet of het helpt omdat als hij ;s nachts wel gewoon goed slaapt. Nu heb ik hem om 19u op bed gelegd en meneer is direct gaan slapen! Dus dan zou dat inbakeren alleen voor overdag zijn. Verder heeft hij ;s avonds een slaapzak aan. Overdag niet, omdat ik het advies kreeg zijn dagnachtritme zo te behouden (gordijnen ook open ed.). Zouden jullie dat wel aan doen overdag? Zou dat kunnen helpen??

Dat laten huilen zou ik ook niet meer doen :wink:

Ennuh bbaby’s kun je op die leeftijd echt nog niet verwennen. Hij is stil omdat ie n bekend gezicht ziet

en zoals madre zegt die geborgenheid zoekt.

Je bent geen slechte moeder maar zoekt nu je weg met je kleintje :hug:

Ik heb net als Madre ook Fieke heel veel in de draagdoel gedragen en dan maar om over Loek te

zwijgen, want die wilde oo niet slapen in zn eigen bed. Maar je baby gaat echt wel vanzelf in zn eigen bed

slapen hoor. Ze zijn nog zo klein en willen gewoon graag bij je zijn :wink:

Ik heb Fieke altijd n slaapzak aan gedaan zowel overdag als snachts en dan snachts n wat dikkere met n

lakentje er overheen :wink:

Ik sluit mij weer bij moeder van 2 aan.

Je bent geen slechte moeder, je bent gewoon een zoekende moeder. Het is goed dat je er vragen over stelt. Maar (zo lang) laten huilen is gewoon echt geen optie.

Als hij in de nacht goed slaapt maar overdag dus niet dan zou ik eerst proberen er gewoon ook echt een slaapmoment van te maken, dus gordijnen dicht en slaapzak aan. Probeer dit een tijdje, lukt het niet dan is inbakeren of een bakerzak (is anders) uiteindelijk ook een optie.

Ik maak t trouwens overdah wel minder donker dan snachts maar hier gaat t rolluik voor de helft naar beneden

en dan snachts helemaal naar beneden.

HEb je wel n heel duidelijk ritme.

Ik deed met Fieke zodra ze wakker was voeden en dan even kroelen. Daarna ging ze even zelf spelen en

dan heerlijk nog kroelen en bij de allereerste tekenen van vermoeidheid naar boven als ik

ook naar boven ging en als ik beneden bleef dan sliep ze in de kinderwagen totdat ze ongeveer 3 mnd was en

daarna gewoon naar haar bed.

Met t naar bed gaan hebben we ook n heel duidelijk ritme van pyama aan en slaapzak aan en dan n

liedje zingen even kroelen en dan in bed muziekdoos aan den dan loop ik weg :wink:

Het kan zijn dat t te stil is boven natuurlijk dus kun je ms iets van n zacht muziekje opzetten :wink:

eensgezind vandaag… sluit me aan bij mamav2 en madre mia…

jaaaaa heel herkenbaar!

dit heeft tygo ook gehad

en wat ik deed… ik knoopte mijn draagdoek om , deed hem erin en meneer sliep vrijwel direct

zo was ie toch dicht bij me en kon ik toch ff stofzuigen oid

ook wilde hij wel in de kinderwagen slapen

tygo is vanzelf op een gegeven moment wel in zijn bedje gaan slapen

@faizaa wrote:

eensgezind vandaag… sluit me aan bij mamav2 en madre mia…

Ook weleens lekker dat we t allemaal zo eens zijn en dat maakt t voor Maria ook n stuk makkelijker :mrgreen:

Dankjulliewel voor de tips. Ik voel me wel nog schuldig over vandaag. Maar ik ga in ieder geval eens proberen hoe hij slaapt als ik hem ;s middags zijn slaapzak aandoe, en misschien toch ook de gordijnen wat dicht. Hoop zoo dat het helpt, al is het maar voor eventjes :pray:

@maria77 wrote:

Dankjulliewel voor de tips. Ik voel me wel nog schuldig over vandaag. Maar ik ga in ieder geval eens proberen hoe hij slaapt als ik hem ;s middags zijn slaapzak aandoe, en misschien toch ook de gordijnen wat dicht. Hoop zoo dat het helpt, al is het maar voor eventjes :pray:

Gewoon proberen :wink:

Maar t kan ook wel best zijn dat t vandaag werkt en morgen niet meer. Ik vind dat t iedere dag weer anders

is, maar ik houdt me aan de aanpak die ik prettig vind en iedere dag tzelfde om geen verwarring te krijgen :wink:

Meid je kunt t best :hug:

Ik doe ook net als Mama2twee, niet de rolluiken helemaal dicht maar wel half, zodat het iets donkerder is op de slaapkamer…

Succes…

ik maak het juist wel pikdonker want het is bewezen dat dit beter is voor het ontwikkelen van de herstentjes

dit geeft totale rust

ik erger me ook totaal dat er precies zo’n lantaarnpaal voor ons huis staat en het dan zelfs savonds/snachts nog dag lijkt :wall:

Eerst een dikke :hug: slechte moeders bestaan niet hoor!!!

Ik deed ook overdag wel donker maken hoor… voor mij idee maakt dat niet veel verschil. Wel deed ik overdag minder zacht boven dan savonds al moet ik zeggen dat wij nu savonds ook gewoon praten enz boven . Maar is ook gewenning denk ik

Succes met proberen en bakeren hielp hier heel goed :thumbup:

@poeizie wrote:

ik maak het juist wel pikdonker want het is bewezen dat dit beter is voor het ontwikkelen van de herstentjes

dit geeft totale rust

waar is dat bewezen? :think:
zou wel willen lezen.. anders gaan dus vandaaaag nog die rolluiken dicht.. :mrgreen: