ik ga even voor je googlen want ik weet dus niet meer waar ik het gelezen had
zw.dementie je raakt er nooit meer helemaal vanaf :mrgreen:
I know… :mrgreen:
ik heb het desbetreffende stuk nog niet gevonden
maar het heeft te maken met bepaalde stoffen die in je hersenen worden aangemaakt om het lichaam teherstellen en verwerken van indrukken
misschien heb ik het wel gelezen in een van mijn studieboeken hoor
Ow ik dacht dat dat met REM slaap had te maken…
Maar goed, ik heb dus mijn kids hun herseninhoud doen krimpen hahaha… :mrgreen:
Ach ja, half dicht is half vooruitgang dus niet zo heullll slecht… :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ze zullen er ook niet dood aan gaan hoor
maar ik ben best pietje precies hierin
komt misschien ook omdat ik totaal uitgeblust wakker word als ik in een kamer heb geslapen waar het niet geheel donker is
nou das toch goed… ik ben in bepaalde dingen ook een enorm pietje precies… als ik zoiets zou lezen, zou ik het ook zo doen…
Hier overdag ook weinig rust, behalve… als we haar op de buik leggen. En 5 minuten een speentje om in slaap te komen en ze is voor een paar uur vertrokken :thumbup:. Speentje gaat eruit zodra ze slaapt en ik leg haar handjes bij haar schouders.
Het is het proberen waard en als het eng voelt, leg je kindje op een plek waar je vaak kunt kijken en checken. Op de buik kunnen ook scheetjes en boertjes eruit die op de rug dwars blijven zitten.
Ik weet het, ik weet het, niet iedereen neemt me die mening in dank af. Maar hier werkte het bij de eerste super nu bij deze dame ook :thumbup: :thumbup:
Onze Jitte slaapt overdag ook voor geen meter. 's avonds daarentegen slaapt ze als een roosje. We hebben vanacht al van 7 uur slaap achter elkaar mogen genieten. (was ze misschien zo uitgeput, maar voor papa en mama was het erg lekker!)
Wat ik nu doe is haar overdag gewoon in de draagdoek rondzeulen. Ze ligt nu lekker te snurken bij me. Ik zou haar ook wel heel graag in haar wiegje hebben, maar nu slaapt ze te minste. Heb het idee dat we tegen een sprongetje aan zitten en dat het over een week of wat weer beter gaat.
Inbakeren ben ik zelf niet voor en heb ergens weer gelezen dat het niet helpt, maar dat het om het vaste ritme gaat wat je met inbakeren natuurlijk altijd hebt omdat je altijd de zak/doeken om doet voordat ze gaat slapen.
's nachts leg ik haar altijd op haar zij neer, vind ze het lekkerst en als ik haar op haar rug leg draait ze alsnog op haar zij. Ik heb voor mn eigen gevoel wel een waarschuwings matje eronder gelegd. Als er 20 seconden geen ademhaling wordt gedetecteerd dan gaat de sirene af. Misschien voor de buikslaper ook wat (of eigenlijk voor de moeder daarvan :mrgreen: )
Ik had bij mijn dochter ook het probleem dat ze overdag nauwelijks sliep (dat is wel meer dan niet, maar goed) en ze wilde al helemaaaaal niet in bed slapen! Maar 's avonds slaapt ze wel altijd, ook als ze nog klaar wakker is en wij denken dat het hem niet gaat worden.
Op het cb heb ik gevraagd hoe daar mee om te gaan. En die adviseerde hetzelfde ritueel te doen als 's avonds. Ze krijgt 's avonds een slaapzak aan en dat doe ik nu overdag ook. Broekje en maillot uit en in de slaapzak (ik rits wel de mouwen er af). Gordijnen dicht, verhaaltje, aai over haar bolletje, kus en haar muziekdoos aan. Dat is precies hetzelfde als 's avonds. Ze begint vaak met mopperen maar op een gegeven moment slaapt ze toch.
Als ze dan wakker wordt doe ik hetzelfde als al werd geopperd: belonen met voeding en spelen. Dan nog even zelf spelen tot ze weer moe wordt en dan begint het ritueel weer van voren af aan.
Succes ermee! :thumbup:
Op de buik slapen is helaas geen optie, dan begint meneer altijd na een minuut alweer te krijsen want dan ziet ie te weinig :mrgreen: . Dat heb ik wel geprobeerd want hij kan zijn hoofd prima draaien.
Vanmiddag ben ik met mijn moeder gaan shoppen (werd wel tijd want ik had na de zwangerschap nog niks gekocht en pas echt nog niet in mijn oude kleren :oops: ). Meneer sliep tijdens het winkelen als een roos in de wandelwagen. Maar ja, ik ga hem natuurlijk niet elke dag rondrijden s middags :lol: . Morgen ga ik jullie tips proberen: slaapzak aan, gordijnen dicht enzo. Ben heel benieuwd.
Wel bemoedigend trouwens om jullie herkenning te horen
Nou dan heeft ie iig vanmiddag lekker geslapen. Ik ben benieuwd hoe dat ie t dan vannacht gaat doen
Als t nou helpt dat rijden met de kinderwagen en de rest niet leg m dan lekker in die wagenbak en
ga pas rijden als ie echt niet slapen wil. Dat doe je bijv voor maar 15 min en dan gewoon binnenzetten als
ie slaapt. Hij slaapt en jij je handen vrij :thumbup:
@moeder van 2 wrote:
Nou dan heeft ie iig vanmiddag lekker geslapen. Ik ben benieuwd hoe dat ie t dan vannacht gaat doen
Als t nou helpt dat rijden met de kinderwagen en de rest niet leg m dan lekker in die wagenbak en
ga pas rijden als ie echt niet slapen wil. Dat doe je bijv voor maar 15 min en dan gewoon binnenzetten als
ie slaapt. Hij slaapt en jij je handen vrij :thumbup:
Ik blijf op de maandag ook maar weer eengezind…
Wij deden dat ook wel, klein stukje lopen of de kar wiegen. Jij als mama geeft zelf aan dat hij vecht tegen zijn slaap en dus wel wil slapen. Als hij dan zo in slaap valt dan maar.
Weet je, ik ben net een half jaar af van mijn strijd met mijn zoon. Die sliep tot zijn 2e jaar gewoon niet door. Uren lang gillen in bed, ik was een wandelend lijk echt. En ik heb dus ook alles geprobeerd. GEK werd ik er van.
Maar het is goed gekomen want mijn mannetje slaapt nu eindelijk sinds een half jaar door.
Ik weet alles van slaapproblemen
Natuurlijk is elk kindje anders he.
Maar uit ervaring weet ik iig wat je niet moet doen.
Komt allemaal goed Maria.
Tja, het was even gekrijs bij het in bed leggen om 19u, en ik ben hem na 10min toch gaan troosten, daarna nog even gehuild en nu is het al een poos stil boven . Ik ga hem dalijk om 22u nog even wakker maken voor een voeding en dan de nacht in. Meestal komt ie nog zeker wel 2x (om 2uur en 5uur). Wel vermoeiend zo, ik kijk er hierdoor ook wel tegenop om straks weer te werken. Hoe sliepen jullie kindjes in de nachten?
Ja, die wagenbak is wel een optie. Maar dan wel rondrijdend . Anders slaapt ie er ook niet in helaas. Voor noodgevallen ga ik voortaan de hond wel uitlaten met de wagenbak :mrgreen:
ik zou gewoon gaan voor gordijnen dicht, slaapzak aan… Het is al een kunst om te leren dat slapen slapen is… en dan moet er ook nog een onderscheid bij slapen overdag - slapen 's nachts… Neuh… Bij Wessel was het sowieso met 2 maanden nog geen duidelijk verschil in overdag en ‘s nachts… Hij sliep 3 uur, wakker, borst, spelen, alleen in box en dan weer slapen…
jawel… Ria Blom’s structuur! door velen verguist, maar door mij “aanbeden”’… tenminste haar opvatting over structuur.
Wessel is ook ingebakerd geweest, maar dat was omdat hij zichzelf wakker sloeg. Niet omdat hij huilde. Werkte als een tierelier.
Sterkte…
Was eigenlijk wel eel erg benieuwd hoe dat t is gegaan gisteren
Nou, ik moet zeggen dat het slapen de laatste dagen beter gaat!!! De gordijnen dicht vond ie volgens mij maar niks (slaapt s avonds ook met lampje aan), maar z’n slaapzak aan lijkt wel iets te doen (denk toch dat ie de link legt met slapen). Het gaat natuurlijk nog niet perfect, maar dat hoeft ook echt niet. Als het maar af en toe gewoon lukt en hij in ieder geval maar iets van slaap pakt. Ik denk dat als ie straks naar het KDV gaat, hij waarschijnlijk toch sneller moe is van alle indrukken daar
Maar, wat ik toch even kwijt moet: ik was gisteren bij mijn schoonouders, en mijn schoonmoeder vindt het niet normaal dat hij zo weinig slaapt. Nu kwam ze met de opmerking: ‘als ik zie hoe jij ermee om gaat, dat vind ik dat je van hem een huilbaby maakt’!!! :evil: Ik was zoooo pissig! En voelde me ondertussen zo verdrietig en gekwetst. Je probeert gewoon zo je best te doen! Sorry, maar dat moest ik even kwijt