vaste voeding niet verdragen...update... naar de ka!

onze dochter verdraagd geen vast voedsel, ik ehb al verschillende dingen geprobeerd, begonnen met opbouwen, dus twee theelepeltjes en dat een week volhouden etc etc… maar dan komt ze snachts mee rom te drinken en dan gaat ze gigantisch krijsen en is ze vreselijk overstuur.



ik moe tnu verder naar de dieetiste om te kijken hoe we verder gaan.



Hebben meer mensen dit al meegemaakt? ik heb er nog nooit van gehoord.







ow… ik geef tot nu toe alleen maar volledig bv.

niemand?? ook niet iemand die ht wel eens gehoord heefT?

Je bedoeld dat ze dus zo overstuur wordt van de vaste voeding?? Dus dat haar lichaam dat niet kan verwerken ofzo?



En hoezo komt ze 's nachts meer om te drinken? De bijvoeding die je geeft is extra he en vervangt lang nog geen voeding.



Of begrijp ik je verkeerd, ik vind je verhaal een beetje onduidelijk :shifty:

als ik haar een potje geef, of een kruimeltje oid, wordt ze erg vervelend, hangerig en huilerig, waarschijnlijk door buikpijn oid en dan komt ze ook snachts meer om te drinken, waarom weet ik zelf ook niet.



de voeding die ik geef bedoel ik ook als bijvoeding hoor!



snap je nu beetje wat ik bedoel? ze wil het wel heel graag, want vitamine d geef ik ook altijd op een lepel en ze doet d emond al open als de lepel komt… ze vind het heerlijk, dus daar ligt het niet aan.



enn onduideljik ben ik altijd wel een beetje… kan het vaak niet goed omschrijven, waardoor eht vaak lang en onsamenhangend wordt :oops:

Ok, ik begrijp het nu :slight_smile: vervelend probleem, en helaas kan ik je er niet mee helpen. Ben heel benieuwd wat de dietiste zegt! Gelukkig kan ze voorlopig nog lekker op mamamelk groeien :inlove:

Helaas voor jou ook hier geen ervaring hiermee, wanneer heb je die afspraak met die dietiste dan? Dit lijkt me namelijk echt iets voor een professional :think:

Hmmm…moeilijk zeg! Even een paar vraagjes die mij als ik dit lees te binnen schieten:



Wat voor ontlasting heeft ze nadat je haar bijvoeding hebt gegeven?

Heb je het idee dat ze echt buikpijn heeft (en hoe merk je dat dan?)

Als je bijvoeding hebt gegeven…merk je dan ook dat ze minder drinkt die dag?

Wat heb je haar tot nu toe gegeven waar ze zo sterk op reageerde?

Ken je het voedingsschema van Stefan Kleintjes? Dat is echt heel goed ( http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html )



In elk geval sterkte!!!

ze buigt helemaal dubbel, trekt de beentjes op, overstrekt zich… en huilt iet, maar krijst, dat gebeurd vaak ongeveer 2 uur na de voeding die ik dan heb gegeven.



de ontlasting is heel slijmerig, soms alleen maar dikke slijm… en stinken, niet normaal…



en juist als ik haar bijvoeding heb gegeven, drinkt ze veel en veel meer, ipv minder… wat ik verwachtte.



k heb al van alles geprobeert, maar ik ken haar dan niet weer hoe ze dan is in haar gedrag.



de dietiste kan natuurlijk niet op korte termijn, pas eind september… helaas.

Ik zou nu maar gewoon stoppen met bijvoeden, maar dat had jij ook al bedacht :think: En de ha en het cb heb je natuurlijk ook al gevraagd…



Wat voor hapjes gaf je al? Misschien is ze allergisch voor dit voedsel? Ik weet het natuurlijk ook niet, probeer alleen ‘hardop’ mee te denken…

k was al eerder gestopt, alles viel verkeerd, de allereerste lepel al, toen moest ik op advies van het cb drie weken niks, dus alleen bv, en daarna langzaam opbouwen, dus beginnen met een theelepel en dan na drie dagen twee, en dan na drie dagen een eetlepel en ga zo maar door, telkens van hetzelfde, dus gepureede appel met liga.



Ik heb dus via het cb contact met de dietiste…





maar ik heb het nog noooit eerder gehoord. maar blijkbaar met mij, weinig mensen die dit kennen…



tis zo enorm zielig, vooral omdat ze het wel graag wil allemaal!



maar dank je wel voor het meedenken… :oops: k voel me hier in de buurt niet erg begrepen, ze zeggen gewoon dat ik door moet gaan, terwijl ze dan erg veranderd, veel huilt, moeilijk slaapt, niet wil spelen…



nu na drie dagen niks… is ze weer de oude julia… vrolijk, lekekr babbelen, spelen rollen en ga maar door!



maar :oops: soms denk ik… zie ik het wel goed… snap je :oops: :?

Ik snap je twijfels hoor, maar JIJ bent haar mama en JIJ weet het beste hoe ze in elkar zit en wat wel en niet goed is voor dr! :hug: Heb je het ook bij de HA aangegeven? Misschien dat die een idee heeft?

wat voor liga geef je, toevallig stap 2? zitten er gluten in? ik zeg maar iets hoor… of is het ook bij ander eten? waarbij geen liga te pas komt…

He wat vervelend!

Kindjes moeten vaak wel wennen aan vast voedsel, maar wat je beschrijft klinkt wel als een heftige reactie en het lijkt me zeker iets om inderdaad met een professional te bespreken.

Zolang je nog niet bij de dietiste terecht kunt, zou je de volgende tips kunnen proberen:



geef maar één ding tegelijkertijd, dus geen appel met liga, geen potjes want daar zitten meerdere dingen in. Maar bijvoorbeeld alleen wat wortel of appel.

Groenten die je geeft vantevoren helemaal kapot koken, net als het fruit overigens. Door koken worden voedingsmiddelen minder allergeen.



Vermijd -totdat je de dietiste gesproken hebt- even alles waar melk, ei, soja, noten, pinda’s, vis of schaaldieren in zit. Vermijd voor het gemak gluten ook maar. (dan houd je dus groente en fruit over)



Geef de eerste dag een klein beetje, bijvoorbeeld een eetlepel. Niet meer. Gaat het goed dan kun je de tweede dag meer van hetzelfde voedingsmiddel geven ,de derde dag nog iets meer. Zo kun je elk voedingsmiddel in drie dagen langzaam opbouwen. Gaat het goed, dan kun je daarna het volgende proberen. Gaat het niet dan schrap je het even van de lijst, wacht een paar dagen en probeer dan het volgende uit.



Hoop dat dit helpt.

ikw acht eerst weer even drie weken, en dan kijk ik wel verder! dan fruit is alleen wel een goed idee! ik doe sinds gisteravond ook kv door de melk heen, zodat ze niet s nachts om de drie uur komt…



nu over gluten, krijgt ze dat niet via mij ook al binnen? ik had daar namelijk ook al aangedacht, maar als ze bv krijgt, krijgt ze die dingen toch ook allemaal?

Gluten zit in tarweproducten dus brood, koekjes etc. Ik kan me niet voorstellen dat dat ook in bv zit :think: Maar weet het niet zeker. Dus het zou best een glutenallergie kunnen zijn, maar je hebt haar toch nog geen brood gegeven neem ik aan? Of liga?



Niet als kritiek bedoeld(mocht jij het anders gedaan hebben), maar je begint toch volgens mij altijd met of fruit of groenten en dan als dat een maandje goed gaat voeg je pas andere dingen(zoals liga etc. ) toe. Tenminste zo heb ik het begrepen :think: en dus ook gedaan. En zoals jij al aangeeft ging dat dus niet goed, dus …



Rijstebloempap, stukgekookte wortel, pastinaak, appel en peer zijn volgens mij ‘veilige’ voedingsmiddelen om mee te beginnen. Ik weet niet waar jij mee begonnen bent, maar misschien kun je straks een van deze proberen :think:

konijn wrote:
k was al eerder gestopt, alles viel verkeerd, de allereerste lepel al, toen moest ik op advies van het cb drie weken niks, dus alleen bv, en daarna langzaam opbouwen, dus beginnen met een theelepel en dan na drie dagen twee, en dan na drie dagen een eetlepel en ga zo maar door, telkens van hetzelfde, dus gepureede appel met liga.
quote]

Je eet zelf natuurlijk wel ook gluten, dus zou je dat met de borstvoeding wel gedeeltelijk meegeven, maar da's natuurlijk niet zoveel als dat ze krijgt als ze rechtstreeks gluten binnen krijgt van bijv. liga... maar in liga stap 1 zitten volgens mij weer geen gluten, dus daarvan zou het weer niet kunnen komen, vandaar dat ik vroeg welke stap liga je gebruikt...

Was maar een gedachtegang hoor.... succes ermee, is zo vervelend als zo'n kleintje zich niet lekker voelt....

groetjes,

Louise

Oh meid wat moeilijk voor jullie zeg :hug:

Je hebt al erg goede antwoorden gekregen las ik!



Ik vond het (toen ik het gisteren las) erg gek dat je dochtertje na het bijvoeden juist vaker komt dan anders, maar ik ben 2 dagen geleden ook begonnen met bijvoeden, en Amélie drinkt nu dus 3 keer per nacht :roll: :inlove: terwijl ze juist steeds vaker door ging slapen of heel soms nog 1 voeding wilde…dus misschien is dat helemaal niet zo gek?

Het is natuurlijk ook een hele grote verandering voor die guppies zeg! Opeens vast voedsel verteren…daar zou ik me ook wat ‘anders’ door voelen, en wat doe je dan het liefst? Juist…naar mama :inlove: :inlove:



Ik ben heel benieuwd wat de dietiste te zeggen heeft.



Sterkte in elk geval!

De klachten die jij beschrijft heeft Sem maar dan door een kma. Dus als ik het lees heeft ze een allergische reactie… Dan moet je heel erg oppassen met de soorten groenten en fruit die je aanbiedt omdat sommige groenten een allergische reactie kunnen oproepen of verergeren. Zo ook bijv. citrusvruchten en aardbeien.



Als ik jou was zou ik me dus meer richten op een allergie, ik weet niet in hoeverre een diëtiste je daarbij kan helpen…

Je verteld dat ze meer drinkt, misschien dat ze dat doet om de krampjes? Babytjes worden rustig door het zuigen, en produceren dan een soort van verdovend stofje heb ik me laten vertellen.



Maar als ik jou zo hoor lijkt het toch op een allergie, mijn zoontje heeft koemelkallergie en begon ook voorduurend 2 uur na de fles te krijsen! En krampen en ongelofelijke winden, klinkt me bekend in de oren.



Ik hoop dat de dieetist met een oplossing komt voor je!

na een keer wat proberen zijn we er echt achter dat ze er heftig op reageert, en de reacties ook steeds heftiger worden. Ze kreeg eerst water gewoon wel eens, maar nu resulteerde een beetje water zelfs tot gigantisch krijsen :shock: met de giganitshce slijmluiers die ze produceert kijken we het nog ff aan tot ik naar het cb moet, is ze dan flink lichter dan wat hoort te zijn… nu is ze nl lekker vettig… dan krijg ik direct een verwijzing naar de ka.



Nu gewoon alleen bv, en ook de sterk gekruide dingen laten staan. en dan eens kijken hoe het gaat!





ze slaapt in elk geval de nachten al weer door! dus dat kan daar dus ook aangelegen hebben! wat ben ik blij dat ik nu gekozen heb voor bv en ook om het door te zetten! want anders hadden we helemaal een probleem