Spannende dag, want vandaag gaan we naar de huisarts.
Mijn vriend is nog nooit meegeweest en gaat zich laten informeren over zaadonderzoek. Is een nogal trotse man en vind het verschrikkelijk om dit te moeten doen. Hij heeft wel aangegeven (na 8 maanden) het te zullen gaan doen.
Voor mijzelf ligt het wat anders. In november 2007 ben ik al een naar mijn huisarts geweest en ben ik doorgestuurd om een echo te laten maken. De huisarts voelde nl een verdikking op mijn eierstokken. Op de echo kwam er echter niets uit, maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat er ergens iets niet goed zat.
De afgelopen 2 maanden heb ik ovulatietesten gedaan waar uitkwam dat ik helemaal geen eisprong heb gehad (heb de testen echt goed uitgevoerd, heb het geloof ik 10 keer gechecked hoe het te doen ).
Ik wil dus doorgestuurd gaan worden voor verder onderzoeken.
Hebben jullie misschien tips of opmerkingen die ik vanmiddag zou kunnen gebruiken tijdens het gesprek. Heb me wel wat ingelezen over verschillende behandelingen en heb gelukkig een hele fijne en makkelijke arts die overal open voor staat.
Alvast bedankt voor de komende reacties :thumbup:
spannend babaygirl je vertelde dat je geen eisprong hebt gehad ook geen ongesteldheid? zelf heb ik het ook maar ik heb pco en krijg en clomid voor kan je naar vragen
ook voor je vriend is het spannend een zaadonderzoek maar dat overleeft ie ook wel weer mijn vriend vond het ook maar niks maar ja wat moet dat moet gelukkig was dat wel goed
zijn jullie nu 8 maanden bezig? dat is dan nog niet heel lang he dus je hebt nog genoeg hoop je kan altijd vragen of je mag worden door verwezen naar een gyneacoloog ik werd destijds meteen doorverwezen en je bent meteen goed op zijn plaats
succes :thumbup:
Roosje,
We zijn al bijna 19 maanden bezig, dus ik denk dat een verwijzing naar de gyn geen probleem is. Gelukkig zijn we beide jong en fit, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.
Ik word wel omgesteld, maar heb gewoon geen eisprong. Alle tekenen van zwangerschap komen elke maand 1 week voor mijn ongesteldheid voorbij, dus daar moet ik het ook niet van hebben hihihi.
Verder dank voor de tips, kan er zeker wat mee. Laat de huisarts er in ieder geval iets over vertellen.
jeetje dat is ook alweer een hele tijd he en zo moeilijk elke maand weer de teleurstelling :hug:
succes vanmiddag bij de huisarts laat je weten hoe het is gegaan?
Als je doorgestuurd wordt, zal de gyn naar een temperatuurcurve vragen. Dus als je die nog niet hebt: maak hem een over paar maanden (als je er nog de tijd voor zal hebben tot je afspraak).
Succes met alles!
Net terug van de ha. Ik wordt doorgestuurd naar de gyn en mijn vriend moet volgende week zijn zaad laten testen. Gelukkig alles wat ik verwacht had.
Ze heeft nog wat uitgelegd over de cyclus en de mogelijke behandelingen. Was een goed bezoek!
Nu volgende week afwachten en de week erna, dan wordt het super spannend. Zal dan weer een update schrijven.
oke babygirl
gelukkig word je doorverwezen dan kan je eindelijk stappen vooruit nemen :thumbup: en voor je vriend ook spannend he al die onderzoeken en uitslagen altijd weer
je geduld word goed op de proef gesteld
Hij wilt het niet toegeven, maar hij vind het erg spannend en is zenuwachtig ( ik ook, maar ik spreek wel alles uit).
Mogen nu 3 dagen geen sex hebben, zodat de zaadjes optimaal zijn. Erg bizar allemaal om te weten dat ze dat maandag gaan testen. Hij vind het wel helemaal niets om het in een doorzichtig potje te moeten afleveren hihihi.
We wachten wel weer af, want wachten kunnen we goed
haha dat had mijn vriend ook hoor hij maakte er maar grapjes over maar merkte aan alles wel dat hij het niks vond :inlove: nee de sex is voor 3 dagen afgelopen haha
je moet er wel aluminiumfolie om doen hoor ten eerste blijft het dan warmer(beter resultaat) en het is lang zo genant niet :oops:
woon je ver vanhet ziekenhuis of doet hij het daar? wij wonen er een half uur vanaf maar wel thuis gedaan
We wonen er 5 minuten vandaan, dus doen het gewoon thuis . Moest wel erg lachen bij de ha, die gaf aan dat het alleen maar door mastrubatie verkregen mocht worden. Zijn gezicht: onbetaalbaar :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tip, misschien ben ik al te laat (jullie zijn waarschijnlijk al naar het ziekenhuis) maar draai het potje vooraf open en leg het in bed naast je neer :mrgreen:
Scheelt een handeling waar meneer weer van afgeleid is met evt alle gevolgen van dien :lol:
Je bent nog niet te laat hoor hihihi, het potje kan alleen op maandag en donderdagochtend ingeleverd worden. Vandaag was geen optie, omdat ik op mijn neefje aan het oppassen ben. Maar het is btw een zeer goede tip :D.
Maar even een update, het zaadonderzoek zal ws donderdag plaats gaan vinden. ik moet nog een afspraak gaan maken bij de gyn, maar wacht dus het onderzoek eerst af.
Verder ben ik 5 dagen te vroeg ongesteld geworden. Heb het echt niet voelen aankomen. Maar ja, volgende maand nieuwe ronden nieuwe kansen.
:hug: :-* :hug:
Even een korte update:
Mannetje wil niet dat zijn zaad getest wordt. Is denk ik een beetje bang aan het worden. Heeft het er maar over dat als negatief nieuws is dat ik heb dan kan verlaten en hij zonder iets overblijft. Weet echt niet waar dit vandaag komt, maar hij zit ermee in zijn maag.
Ik heb net een afspraak gemaakt bij de gyn: maandag 30 juni om 16.00 uur. Hoop dus dat hij voor die tijd nog van gedachten veranderd en het alsnog laat testen. Zo niet, dan hoop ik dat de gyn hem kan overtuigen.
Zo, dat was het dan wel weer :mrgreen:
jeetje dat is nogal wat! ik hoop wel dat hij het nog doet dan zijn jullie die onzekerheid ook weg en weet je het zeker of het wel of niet goed is
mijn vriend vond het ook niks maar deed het toch hij zij we gaan samen de mm in dus ik doe ook mee en niet alleen jij hopen dat ie van gedachten veradnerd ik neem aan dat als jullie voor een kleine aan dat de liefde tussen jullie wel goed zit toch? :-*
Marco vond het ook heel eng hoor.
En een goede vriend van ons ook, het is toch een soort van test mbt hun mannelijkheid. Tenminste, zo zien zij dat…
Geef hem de tijd, pushen heeft geen zin…
En anders idd de gyn het voorleggen!
Ja helaas werkt pushen echt averechts
Hier gelukkig ook geen gedoe mee gehad. Manlief is en blijft net zoveel man (en lief ) of de telling nu bovengemiddeld, gemiddeld of laag zou zijn geweest. Ik zou je nu zelfs niet kunnen zeggen waar hij uitkwam…ws wel ergens gemiddeld maar dat boeit ook niet want ook onder gemiddeld zegt weinig voor ons ivm de IVF die toch al nodig was voor mij. En weet je, hij vind mij ook niet minder vrouw (of lief) omdat er toevallig bij mij geen bevruchting mogelijk is op de ‘gewone’ manier.
Ik denk vaak ook dat daar een beetje de clou zit…dat mannen bang zijn voor hun vertrouwen in hun eigen ‘kunnen’ alsof alleen maar de telling (die overigens elke 3 maanden ong kan wisselen!) een bewijs is van hun mannelijkheid. Misschien kan hij zich eens verdiepen in hoe zulke testen werken en vooral ook dat 1 momentopname niet veel zegt? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er niets aan de hand is en dat het allemaal prima in orde is. Dat kan hem maar vooral ook jou gerust stellen en dan kan de gyn zich op andere dingen focussen.
En die andere dingen zijn meestal (iets wat ook maar weinig mannen weten) de meer vervelende onderzoeken aan de kant van de vrouw.
Als jij iets wilt weten over je ‘kwaliteit’ van je eitjes etc, of je wel of niet overgangsverschijnselen hebt, of je hormoonwaarden goed zijn zul je daarvoor toch moeten bloedprikken. En nee niet 1 keer maar minstens 2 keer in je cyclus. Kost meer tijd en vooral meer moeite. Al kan ik me de psychische drempel ook zeker wel voorstellen van het opvangen van zaad in een potje…maar ook daar kan je samen iets aan doen als je dicht genoeg bij het ziekenhuis woont. :thumbup:
Dank allen voor de berichtjes. En Roosje, tussen ons zit het qua liefde goed, hij is alleen erg onzeker (zal dit echter nooit toegeven ).
Pushen is zeker geen goed idee, maar hoop dat het bezoek aan de gyn hem op andere gedachten kan brengen. Wat je idd ook zegt rhiannon, voor de vrouw zijn de onderzoeken veel vervelender en intensiever. Dat komt alleen beter over uit de mond van een deskundige dan uit mijn mond.
Al die mannen met hun trots en onzekerheid ook, heb er niets aan pfff :mrgreen:
Hahaha ach als ie ook maar trots op jou is :lol:
Maar wat je zegt zo’n witte jas straalt toch iets uit, hopelijk heeft het effect! :thumbup: