Vanaf welke leeftijd slaapzak?

Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kind een slaapzakje aangedaan?

Hugo slaapt nu nog onder dekentjes, maar ik merk dat ik die dekentjes helemaal niet zo fijn vindt. Telkens als ik hem 's nachts instop na een voeding, wordt hij weer wakker en opent hij ferm zijn oogjes terwijl hij dan juist lekker was weggezakt tijdens het drinken aan de borst.

Zijn er slaapzakjes in een kleine maat? Ook lekker warme?

Ik twijfel een beetje omdat je ook het baker-idee van de strak ingestopte dekentjes een beetje gaat missen…

onze jongste ligt vanaf 4/5 week alleen nog in een slaapzakje.

Kleinste maatje van de prenatal, maar welke dat ook alweer was? :think: Gekocht bij de oudste bijna 6 jaar geleden inmiddels en nog steeds leuk :lol:

Hij is nu een jaar en slaapt nog steeds alleen in een slaapzak. Hij kan niks worden met deken + lakentje… dus heb inmiddels lekkere winterslaapzakjes erbij waar de mouwen uitgeritst kunnen worden (zo warm als het nu is draagt hij die nog niet eens)

Mijn meiden lagen allebei vanaf ongeveer een maand oud al in een slaapzak.

Hema heeft hele fijne in maat 50/62. Deze zijn niet super dik, maar van badstof en dan dun gevoerd, dus hier kun je het dekentje nog gewoon overheen doen voor het instop-idee.

Odin hebben we toevallig gisteren pas in een slaapzakje gestopt :lol:

m’n man legde Odin in bed en hij begon meteen te trappelen en te draaien :lol:

dus wij hem in een slaapzak gehesen en toen was meneer boos :lol: :lol: hij kreeg de slaapzak niet afgetrappeld natuurlijk :lol:

maar goed ze hebben hele kleine slaapzakjes geloof ik dus kan al vanaf heel jong in een slaapzakje en ze hebben ook met mouwen :thumbup:

@Pé wrote:

Vanaf welke leeftijd hebben jullie je kind een slaapzakje aangedaan?

Hugo slaapt nu nog onder dekentjes, maar ik merk dat ik die dekentjes helemaal niet zo fijn vindt. Telkens als ik hem 's nachts instop na een voeding, wordt hij weer wakker en opent hij ferm zijn oogjes terwijl hij dan juist lekker was weggezakt tijdens het drinken aan de borst.

Zijn er slaapzakjes in een kleine maat? Ook lekker warme?

Ik twijfel een beetje omdat je ook het baker-idee van de strak ingestopte dekentjes een beetje gaat missen…

Je heb ook new born zakjes :inlove: Daphne heeft deze aangehad ivm trappelen beentjes en geborgen gevoel. Is van katoen en niet dik was puur voor haar geborgen gevoel en deed er wel dekentje bij over. heb nog een nieuwe ook liggen boven denk :think:

Met 1 a 2 maanden lag Damin in een slaapzak, maatje klein :thumbup:

Riley heeft vanaf maand 6 pas slaapzakjes aan, hij kon er zijn draai niet in vinden, nu vind hij het niet erg meer, hij heeft nu nog zomer slaapzak aan met dekentje over zich heen.

melinda slaapt al vanaf dat ze een week oud was in een slaapzak :slight_smile:

floris slaapt al vanaf dag 2 in een slaapzakje…zo klein als hij was…hij wurmde zich zo onder de dekens…doodeng vond ik het.

ik had wel een goeie kwaliteit slaapzakje voor van purflo van 50 cm.die zijn echt heerlijk warm…die van de hema kan ik echt niet warm vinden hoor.ze zijn harstikke dun :shock:

Wij hadden slaapzakje van de p.renatal die waren ook wel lekker dik :thumbup:

Nu hebben we de combi-sleeper… echt super :thumbup:

Dank!

Ik denk dat ik dan toch maar maatje klein ga aanschaffen :wink:

Mijn oudste ging later in een slaapzakje, maar het lijkt me nu toch wel ideaal!

Noortje ligt nu sinds een week in een slaapzakje.

De overgang 's nachts van ons bed na de borst naar haar bed is dan ook minder groot, want dat slaapzakje blijft gewoon lekker warm en de dekens van haar bedje koelen toch wat af.

Hier slaapt ze beter in na de voeding sinds we een slaapzakje gebruiken.

Fenna sliep vanaf 2 dagen oud ongeveer in een 70 cm slaapzakje. Maar die leg ik dus wel onder de dekens, dus dan heeft het in jouw geval weinig zin. Ik weet niet vanaf wanneer je een combisleeper kunt gebruiken.

combi sleeper kun je al vanaf de eerste dag gebruiken

Luuk heeft vanaf 3 mnd een slaapzakje aan. Dat hadden we veeeel eerder moeten doen. Hij kroop in z’n wiegje altijd helemaal omhoog en begon dan te piepen omdat hij ‘klem’ zat. Heel wat onrustige nachten gehad terwijl hij 's nachts al geen voeding meer kreeg :roll: Van ellende toen in slaapzak, in ledikantje gedaan. Slaapzak bij het matras ingestopt en een lakentje erover heen om strak in te stoppen en hij sliep direct hele nachten door!

Inmiddels kan het instoppen niet meer en tijgert meneer halfslapend het hele bedje door. We wikkelen nu een lakentje om hem heen zodat hij niet kan draaien en daardoor beter slaapt (en wij dus ook…)

Elise sliep na 1,5 week in een slaapzakje van petit bateau, heerlijk warm had ze het erin en dat in de zomer :shock: ze had het echt nodig ook, want zonder werd ze wakker en met sliep ze lekker door. Wat al genoemd was, na de borstvoeding is het in een bedje in ene zo koud ook en met een slaapzakje blijft het lekker warm. Ze sliep er perfect in en na geloof 1,5-2 maanden zijn we overgegaan op maatje 70.

Nou…we hebben een slaapzakje gekocht hoor. Zo’n lekkere warme, met afritsbare mouwen, maatje 70.

Maar géén succes helaas! :?

Gisteravond heerlijk in zijn slaapzakje gelegd, maar (met tussenpozen) heeft hij alleen maar liggen jammeren!

Hij kon zich er niet in vinden.

Toen hebben we hem toch maar weer even onder de dekentjes gestopt en meneertje heeft van 23.00 uur tot 07.30 uur geslapen!

Hier liggen ze ook in een winterslaapzak met afritsbare mouwen maatje 70, maar ze hebben er nog wel een dekentje overheen, misschien kun je dat nog proberen? :think:

@San 27 wrote:

combi sleeper kun je al vanaf de eerste dag gebruiken

dat vind ik ontzettend gevaarlijk!

Daar doe ik mijn dochter zeker niet in…

Lev kon er pas met 4 maanden echt goed in.

Voor Salomé hebben we nu de beddybye, heel fijn ding!

Je trekt het makkelijk aan en ze ligt er heerlijk warm in.

Idd de combisleeper is echt heel groot voor een pasgeboren baby.

Hier gebruikten we die pas rond een half jaar en Nica was echt geen kleine baby!