Vanaf welke leeftijd naar de Efteling?

Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en het zou ons leuk lijken om deze kerstvakantie naar de winterefteling te gaan.



Nu vraag ik me alleen af of het wel al veilig is om met haar de Fata Morgana & Droomvlucht in te gaan. Natuurlijk houden we haar goed vast, maar je zit dan toch op een hoogte en ze zit dan niet echt goed vast natuurlijk. Lijkt me dus erg eng.



Ook met die draaiende vlonders bij Fata Morgana enzo.

En hoe doe je het dan met je kinderwagen, waar laat je je kinderwagen dan?? :think:



Als het alleen voor het sprookjesland zou zijn, wacht ik liever nog een (half?) jaartje.



Ervaringen/meningen & tips gevraagd dus!

Ik zou ook de babybjorn mee kunnen nemen zodat ze iig aan mij goed vastzit :think:

Vraag is of de beugel v/d droomvlucht dan nog wel dichtkan? (nu ben ik vrij dun, dus waarschijnlijk wel) :think: :think: :think:

Mijn dochter is nu vijf en we zijn er nog steeds niet geweest… omdat ze nog lang niet in de meeste attracties kan… alleen aan het sprookjesbos heeft ze nu echt iets en daarvoor vind ik de efteling veel te duur (in Enkhuizen heb je trouwens Sprookjeswonderland; dat is dan veel leuker!)…



Voor leuke attracties voor haar leeftijd ga ik dan ook weer naar andere parken…ik denk dat we binnekort wel een keer gaan, maar tot nu toe heb ik het altijd uitgesteld omdat ik vind dat ze er voor dat geld wel iets aan meoten hebben. Met 15 maanden zijn ze volgens mij ook nog net zo blij met de lampjes in de kerstboom als met de droomvlucht. Maar dat is mijn mening…

Ik heb een enorme luxe dat ik er praktisch naast woon…



Ik vind de Efteling vanaf 0 dan al geschikt… Je betaalt tot hun 4e jaar niet…En het is er al heerlijk om te wandelen…

Hoi Elise,



ik zou nog een paar jaartjes wachten.



Ik was van de zomer met mijn neefje van 3,5 en twee groteren van 6/7.



Klein neefje was overal bang. Zoals zo’n Fata Morgana, daar val je heus niet uit maar er komt heel veel op je af, licht, geluid, om elke hoek weer wat anders, ook wel ‘enge’ dingen! Het arme kind was helemaal verkrampt! Bij elke volgende attractie zette hij zich schrap, tot mijn zus dan maar aan de kant bleef wachten met hem. Zelfs het sprookjesbos vond hij eng :o



In snelle over de kop gaande attracties zijn we sowiezo niet gegaan, wilde zelfs die van 6 niet (maar buiten dat is er voor die leeftijd wel genoeg te beleven).



Groetjes Mint

Juist is de leeftijd van 1,5 jaar erg leuk om naar de efteling te gaan… Kinderen die rond de 3,5 jaar zijn hebben fantasie en zijn inderdaad wat eerder bang van allerlei dingen…



Wij zijn van de zomer met Veron geweest en we hebben echt genoten… Droomvlucht was leuk, ook het land van laaf was erg leuk om te doen… Fata Morgana zijn we niet ingeweest omdat dat in het donkere is en ik bang was dat Veron het op een schreeuwen zou zetten…

Ook allerlei autotjes en traptreintjes vond hij leuk…



We hebben ons heel de dag vermaakt…



gr patricia

Onze jongens zijn ook al heel vaak in de efteling geweest, Pepijn was de eerste keer zelfs nog maar 2 maanden oud en heeft lekker in de kinderwagen liggen slapen.

Wij hebben dit jaar de duo wagen steeds meegenomen en dan wel vast gezet met een slot bij de ingang van de atracties.

Wij zijn dit jaar voor het eerst in de fata morgana geweest met ze, en dat vonden ze toch wel erg eng. Dus daar wachten we nog maar een paar jaar mee. De droomvlucht is wel heel erg leuk, maar reken op een hele lange wachtijd en dat is voor zo’n klein kindje minder geschikt. Pepijn vond het de laatste keer helemaal niet leuk om zo lang te wachten ook al wordt daar de sprookjesboom gedraaid op een scherm.



het sprookjes bos is uitermate geschikt voor kleine kinderen (en voor jezelf ook erg leuk!) Als ze een voorstelling opvoeren van de sprookjesboom moet je daar zeker gaan kijken dat is echt heel erg leuk en voor kleine kinderen helemaal.



Groenevrouw, hoe kom je er bij dat je oudste kind nog niet in veel atracties kan? er zijn echt ongelooflijk veel atracties waar ze vanaf 2/3 jaar al in kunnen.

-droomvlucht

  • land van laaf
  • speeltuinen
  • gondola’s
  • pagode (als je er zelf bij bent!)
  • trap treintjes ( 1 ouder + 1 kind)
  • doolhof
  • monsieur kanibaal
  • carnaval festival
  • stoom treintje
  • oldtimers
  • rups/bootjes
  • fata morgana zou je kunnen proberen
  • sprookjesbos

    en ik zal er nog wel wat vergeten zijn

Thanx voor jullie reacties!



Ik denk dat mijn dochter Fata morgana & droomvlucht idd erg mooi zal vinden. En idd, als ze groter zijn krijgen ze meestal pas angsten, nu is ze nog nergens bang voor.





Maarre, specifiek over het veiligheidsaspect, hoe neem je je 1,5 jarige mee in de attractie? (en neee, natuurlijk gaan we niet in harde attracties/die over de kop gaan, houd ik zelf niet eens van :mrgreen: ).



Oja, caraval festival, ook geweldig :inlove:



En belangrijke vraag dus: waar laat je je kinderwagen als je een uur(?) in de rij moet staan wachten? :think:

kinderwagen zet je buiten weg bij de atractie, dus het is even sjouwen… :? … Als je hem bij de uitgang wegzet heb je hem gelijk terug (uitgang is nooit bij de ingang)…

Ik vond het ook eng en wij hadden geen slot bij … Dure spullen in je broekzak proppen en wachten maar…

Wij zijn in september geweest, en hoefden toen eigenlijk nergens lang te wachten…



Oohhh ja Carnaval Festival, Veron zat 2 weken later nog met zijn handjes te draaien :inlove:



gr patricia

Ik zet de wagen gewoon bij de uitgang…En elke keer sond hij er nog. :wink: Maar er zijn ook idd mensen die hun buggy of wagen even vastzetten aan een bankje…



Bij de attracties waar kleintjes in mogen staan er echt wel wat buggy’s bij de uitgang…

@Elise wrote:



En belangrijke vraag dus: waar laat je je kinderwagen als je een uur(?) in de rij moet staan wachten? :think:


had al antwoord gegeven :wink:



@Mama_jeanet wrote:
.

Wij hebben dit jaar de duo wagen steeds meegenomen en dan wel vast gezet met een slot bij de ingang van de atracties.

Gewoon lekker gaan, er is kei veel te doen ook voor kindjes van die leeftijd. Het is toch teveel om alles in 1 keer te doen/zien.



Tip: als je een duurdere buggy meeneemt, neem een slot mee, zodat je je buggy vast kan maken. Vaak zijn er wel paaltjes in de buurt waar je de buggy aan kan vastmaken.



Wij zijn van de zomer voor het eerst geweest met Anne en haar vriendje van een maand jonger. Beide hebben ze de tijd van hun leven gehad. Anne vond droomvlucht prachtig en we zijn er 2 keer achter elkaar ingegaan…haar vriendje vond het eng en is 1 keer geweest.



Voor als jullie gaan: veel plezier!



(o ja, in de restaurants enzo zijn ook goede verschoonmogelijkheden, mocht dat nodig zijn)



In de atracties kan je je kindje gewoon vasthouden.

Mijn man is toevallig afgelopen weekend met Merijn en mijn schoonouders geweest.

Het sprookjesbos vond hij echt prachtig, daar hebben ze dan ook zo’n beetje hele dag rondgelopen… de rest vond hij niet zo bijster leuk

Merijn is nu bijna 2.5

Kleine impressie:

Is de kerstvakantie niet megadruk???

wanneer je niet van vakanties afhankelijk bent zou ik dat niet doen, of maakt het tegenwoordig niet meer uit wanneer je gaat??? :think:



Overigens sluit ik me bij GroeneVrouw aan, ik vind de Efteling erg duur voor zo weinig vermaak voor die leeftijd…

nog 3 ( het is natuurlijk wel erg vermoeiend…beide zijn 1 keer in een diepe slaap gevallen)

In de attracties neem je haar gewoon op schoot, er is zoveel te zien dat ze vanzelf stil zitten :slight_smile: Wij zijn in de zomer geweest, Marlot vond het geweldig!!! Mijn ervaring is wel dat het in de kerstvakantie heeel erg druk kan zijn… Maar je zal er wel van genieten :inlove: . Alleen in het sprookjesbos zijn we de laatste keer uren geweest en er zijn overal koortjes die zingen, lichtjes, poppenkast, toneeltjes enz… Voor Marlot zijn we 3x in de carnaval geweest (la,la,la, la,la, la, la, la) en het treintje vond ze ook super!!! Veel plezier!

ik zou wel gaan als je wil … het is er heeeeeerlijk … kinderwagens kan je overal in een stalling zetten … ** wel zou ik een krulslot meenemen zodat je je wagen aan een paal vast kan zetten oid … extra veiligheid … wij zijn met benthe al 2x geweest :shifty: en ze was helemaal onder de indruk :mrgreen:

Leuke foto’s mama van Anne & Maartje!!! :thumbup:

Ik krijg helemaal zin om te gaan als ik jullie kids zo zie :smiley: Al zullen wij wat warmer gekleed gaan :lol:



Ik denk inderdaad dat Julia de Efteling super zal vinden. Ze houdt ook erg van muziek & heeft alles al in de gaten. Ik voorzie dus al dat Carnaval Festival een succesnummer zal worden :lol: 8) (en het muziekje daarna de rest van 2008 niet meer uit m’n hoofd zal gaan :roll: :mrgreen: ).



‘Groene vrouw’, Sprookjesbos lijkt me ook erg leuk, maar met het OV is het erg slecht bereikbaar (groot aantal keren overstappen, lang stuk lopen). Qua reistijd vanuit Amsterdam zouden we er even lang overdoen als naar de Efteling reizen!! :shock: Bovendien is het nu gesloten :wink:



Enne tsja, lichtjes in de etalage kijken is natuurlijk nu ook wel leuk, maar papa & mama vinden de Efteling leuker :angel: (En Julia zelf denk ik ook hoor! 8) )

@Elise wrote:

Leuke foto’s mama van Anne & Maartje!!! :thumbup:

Ik krijg helemaal zin om te gaan als ik jullie kids zo zie :smiley: Al zullen wij wat warmer gekleed gaan :lol:



Ik denk inderdaad dat Julia de Efteling super zal vinden. Ze houdt ook erg van muziek & heeft alles al in de gaten. Ik voorzie dus al dat Carnaval Festival een succesnummer zal worden :lol: 8) (en het muziekje daarna de rest van 2008 niet meer uit m’n hoofd zal gaan :roll: :mrgreen: ).



‘Groene vrouw’, Sprookjesbos lijkt me ook erg leuk, maar met het OV is het erg slecht bereikbaar (groot aantal keren overstappen, lang stuk lopen). Qua reistijd vanuit Amsterdam zouden we er even lang overdoen als naar de Efteling reizen!! :shock: Bovendien is het nu gesloten :wink:



Enne tsja, lichtjes in de etalage kijken is natuurlijk nu ook wel leuk, maar papa & mama vinden de Efteling leuker :angel: (En Julia zelf denk ik ook hoor! 8) )




Sprookjeswonderland is nu toch open… :think: :think: Wilde namelijk gaan in de vakantie :shock: :?

Maar als het zo lastig is met ov zou ik het ook niet doen. En de Efteling is voor groten inderdaad ook superleuk :dance: