Vanaf welke leeftijd naar de Efteling?

Ik zie op hun website idd dat ze deze kerstvakantie ook open zijn.



Van de lente maar een x met de auto met m’n ouders erheen gaan. Ben er vroeger als kleuter zelf ook nog geweest :smiley:

Wij zijn vorig jaar naar de efteling geweest toen was Mateo 2 jaar en Micah 1 maanden ofzo…



Micah keek zijn OGEN uit…

EN Mateo vond het echt helemaal geweldig…Vooral villa volta…Gek kind…



Er zijn genoeg dingen die je met die kleintjes kan doen en fata morgana en droomvlucht is natuurlijk prachtig voor die kleintjes…



Maar eerlijk gezegd zou ik gaan als het warmer is. We zijn vorig jaar op de winterefteling geweest en ik vond het echt drama.

Je moet namelijk nog steeds lang wachten want iedereen gaat (wintersfeertje daar) en het is echt ijskoud…

Ik ben gek op de efteling!!!

Wij gaan iedere zomer er heen :dance:

Justin was de eerste keer 3 of 4 maanden en Jowena 5 of 6 maanden.

Toen vonden zei het al leuk :mrgreen:

Sophia, winterefteling is prachtig maar wel mega mega druk. Ik denk dat het wel leuk is voor Julia hoor.



Ik ben er 2 mnd geleden geweest en sam vond het ook super. vooral de achtbaan (zo noemde hij de droomvlucht) en Carnaval Festival… er is ook zoveel te doen voor kleintjes.



Ik zou alleen niet je bugaboo meenemen meid, of aan een dik slot leggen. Wij zijn daarvoor gewaarschuwd door het personeel en ik neem altijd een goedkoop buggytje mee die ik gewoon bij de ingang van de attractie zet.

Ik heb ook een slot meegenomen toen ik mijn quiny buzz meenam.

Jaar daarna de gewone buggy.

gewoon lekker gaan! Wij hebben al drie jaar een abonnement en de Efteling verveelt nooit ook niet als ze nog zo klein zijn!

Er staat bij iedere attractie in of ze er in mogen of niet en ze mogen best al veel hoor (als ze goed kunnen lopen zelfs als in de bob!)

Fata morgana, droomvlucht, carnaval, sprookjesbos, speeltuin, land van laaf, kleuterspeeltuin, draaiende walvissen noem het maar op!



En ja gewoon op schoot in de attractie (Nena doe ik nog in een draagdoek maar das een ander verhaal natuurlijk!)



veel plezier

gr

muts

@Jolanda24 wrote:



Ik zou alleen niet je bugaboo meenemen meid, of aan een dik slot leggen. Wij zijn daarvoor gewaarschuwd door het personeel en ik neem altijd een goedkoop buggytje mee die ik gewoon bij de ingang van de attractie zet.




We hebben alleen maar de bugaboo :think:

Maar neem wel mijn Amsterdamse fietskettingslot mee, haha :mrgreen:



Triest trouwens dat het personeel moet waarschuwen voor kinderwagen-dieven in het park :roll: :evil:



& Marlous: Als het bevalt gaan we v/d lente/zomer nog wel een keertje, want heb inmiddels voor 2 gratis kaartjes airmiles gespaard! :dance:

Het was voor nu alleen te kort dag om deze te gebruiken, want las op de airmiles website dat dit 5 werkdagen in beslag neemt.



Ik ben overigens al een aantal jaren geleden een x op tweede kerstdag met een vriendin naar de Wintereft. geweest en het viel me toen idd wat tegen. Maar met een kindje beleef je het vast heel anders :inlove:

Wij zijn de eerste keer met Kimberly naar de Efteling geweest toen ze 6 maanden was ofzo. Ze is gewoon mee geweest in Droomvlucht en de Fata Morgana. Inderdaad, de kinderwagen kun je bij de ingang zetten van de attracties.

Ik moet wel zeggen dat wij allebei een abonnement hadden en kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis binnen.

En anders inderdaad een klein kettingslot meenemen om je wagen mee vast te zetten, ik heb wel meerdere kinderwagens/wandelwagens vast zien staan.

Maar anders misschien in het voorjaar/zomer? Is het ook niet zo koud voor je hummeltje.



In ieder geval veel plezier in de kerstvakantie!

Ik heb er weer helemaal zin in gekregen :oops: .Misschien iets voor op mijn verjaardag :think: (3 jan), volgens de site is het dan gezellig druk…

Heb even de tijden & drukke dagen kalender geprint screened:



Wij wilden eigenlijk op 1e op 2e kerstdag gaan, maar hebben nu toch maar voor een rustigere dag gekozen :thumbup:

Sohia, hoe was het??? Ik heb nog steeds het plan om de 4e te gaan, dus ben heeeeel benieuwd hoe je het vond. ZIjn er nog meer mensen deze dagen geweest?

@Elise wrote:

Heb even de tijden & drukke dagen kalender geprint screened:



Wij wilden eigenlijk op 1e op 2e kerstdag gaan, maar hebben nu toch maar voor een rustigere dag gekozen :thumbup:




wij gaan ook een dezer dagen!

gelukkig wonen we praktisch om de hoek. Welke dag gaan jullie? misschien komen we elkaar dan nog tegen hihi

Bedankt voor alle tips!!

Het was superrr!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :inlove:



We zijn de 24e geweest, volgens de eft. kalender een rustige dag, maar het was nog best druk.

Juul keek haar ogen uit in Carnaval Festival, Droomvlucht, Fata Morgana, sprookjesbos etc :inlove: Zelfs (na het verhaal van Marlous) het aangedurft om in Villa Volta te gaan, na afloop ging ze klappen :lol:

(nadeel van VV was alleen de intro met harde geluiden, donker e.d., denk dat dat voor peuterleeftijd wat angstig wordt. Juul kon er wel tegen, heb met haar ook xpres ook grapjes zitten maken, maar vlgde keer sla ik vv daarom denk ik toch over :think: ).



Het was alleen raar als ze haar middagdutje deed in de wagen, dan liep je daar met z’n tweeen door het park van ‘wat zullen we nu even doen’ :wink:



V/d lente gaan wij zeker weer!

@Kiddo wrote:

@Elise wrote:
Heb even de tijden & drukke dagen kalender geprint screened:



Wij wilden eigenlijk op 1e op 2e kerstdag gaan, maar hebben nu toch maar voor een rustigere dag gekozen :thumbup:




wij gaan ook een dezer dagen!

gelukkig wonen we praktisch om de hoek. Welke dag gaan jullie? misschien komen we elkaar dan nog tegen hihi




Jammer, we zijn inmiddels al geweest :mrgreen:

Het zou me wel opvallen, iemand met een draagdoek tussen al het kinderwagen en buggygeweld :wink:

oo, leuk Sophia!!! Waarschijnlijk gaan we 4 januari, ik heb er zin in!!

Wij zijn al een paar keer naar de Efteling geweest met Isabel. Twee keer “gewoon” en één keer naar de Winterefteling (en dat vind ik best decadent eigenlijk… maar goed… ik wilde zoooooo graag zelf ook…)



Volgens mij was Isabel anderhalf toen we voor het eerst gingen… er was in elk geval genoeg te doen. Droomvlucht en Fata Morgana en zo kunnen best en op Carnaval Festival was Isabel helemaal gek! Verder heb je nog de draaimolen, die ronddraaiende potjes en er is een peuterspeeltuin (waar wij overigens alle keren geen tijd meer voor hadden)



Het kan dus best maar ik kan me voorstellen dat mensen het bijvoorbeeld zonde vinden van hun eigen toegangskaart als ze zelf door met een kleintje te gaan de grote attracties niet kunnen doen…



ALS je gaat: veel plezier in elk geval! :dance:

fata morgana is brit nog steeds erg bang voor

hele harde geluide arabieren

Ik ben met Lucas naar de efteling geweest toen hij denk ik 16 maanden was. Hij vond het super. Hij is bijna overal ingeweest waar hij in mocht. Dus ook droomvlucht, Villa Volta, en allerlei andere dingen. Hij vond het echt heel leuk. Dus deze zomer zijn we weer geweest en we gaan in februari nog naar de winterefteling. Dat is een speciale dag voor ABN AMRO klanten. Er is dan ook een optreden van Kus.