Vanaf welke leeftijd in zitgedeelte kinderwagen?

Bij ons ligt het niet aan de grootte van de bak. :smiley:

hier met 8 maanden kinderwagen mura, dus grote bak!

@Cariska wrote:

hier met 8 maanden kinderwagen mura, dus grote bak!

dan heb jij duidelijk niet zo’n groot kindje,want hier was het met 5 maand al gebeurt en bij mijn kleine nichtje nu 6 maand past er ook al niet meer in hoor :lol:

dat was dus beide keren ook een mura

Is een bak voor een mura dan zoveel groter dan bv. de dreami wandelwagenbak?? :think:

Ik denk overigens dat het in mijn geval ook niet alleen komt door het formaat van de bak, maar ook door hoe groot mijn kindje is…

Ik zit een beetje te googlen op de lengtes van bakken en ik zie nu staan dat er bij (sommige?) kinderwagens ook een max. zit aan het gewicht van het kindje… :shock:

Volgens mij heeft met name de Bugaboo een flinke bak…maar ja, dat ding is dan weer onhandig laag (zeker bij een zwaarder kindje nog minder praktisch).

Echt waar joh??? Hoeveel kilo mag de dreami hebben??

@ICL wrote:

9, volgens de site die ik net had (de site van Babypark).

@Nienke123 wrote:

@ICL wrote:

9, volgens de site die ik net had (de site van Babypark).

Dan zou het qua gewicht dus nog wel eventjes kunnen… lengte wordt alleen al errug krap :angel:

Hier stokke kinderwagen en beide kindjes tot 6 maand in de wagenbak…

Volgens mij is de Dreami klein. Maar bijv de bak van Quinny freestyle is groot.

Hoi,

Met 8 wk paste Lyam niet meer in de kinderwagen (dreamy van de Quinny buzz) Toen een nieuwe kinderwagen gekregen van mijn mams en stiefvader (een Quax buggster) en daar is hij nu bijna uit (hele grote bak).

Maar er zit idd een max gewicht verbonden aan kinderwagenbakken en dat is 9 kilo. Dit heeft volgens mij te maken met hoeveel de adapters kunnen hebben.

Onze Lyam is nu bijna 5 mnd, weegt 10,5 kilo (ben dus aan het spijbelen qua gewicht, want op die van ons staat dus ook 9 kilo) en hij is 70 cm. In principe zou hij al overmoeten naar de wandelwagenzit, omdat er nog maar een 1/2 cm speling is, maar vind het zo moeilijk om afscheid te nemen :cry: :cry: .

hier een mutsy kinderwagen.

F.emke heeft tot 6/7 mnd hierin gelegen, maar zij ging de lente in en A.ukje ligt er met bijna 8 mnd nog steeds in.

hebben we een Mutsy bak met de grote M erop en stoffen bak, niet met die gladde stof, onze bak is net iets ruimer.

@Lothlorien wrote:

Hoi,

Met 8 wk paste Lyam niet meer in de kinderwagen (dreamy van de Quinny buzz) Toen een nieuwe kinderwagen gekregen van mijn mams en stiefvader (een Quax buggster) en daar is hij nu bijna uit (hele grote bak).

Maar er zit idd een max gewicht verbonden aan kinderwagenbakken en dat is 9 kilo. Dit heeft volgens mij te maken met hoeveel de adapters kunnen hebben.

Onze Lyam is nu bijna 5 mnd, weegt 10,5 kilo (ben dus aan het spijbelen qua gewicht, want op die van ons staat dus ook 9 kilo) en hij is 70 cm. In principe zou hij al overmoeten naar de wandelwagenzit, omdat er nog maar een 1/2 cm speling is, maar vind het zo moeilijk om afscheid te nemen :cry: :cry: .

Martijn is nu 67 cm en ligt nog steeds in de dreami… Hij heeft niet veel ruimte meer boven zijn hoofd (minder dan 2 cm) en ligt met z’n voeten tegen de onderkant aan… Het heeft voor mij dus ook geen zin om nog een andere wagen aan te schaffen als ik dat zo lees :angel:

Mik was 4 maanden, Tes was 5 maanden.

Tarah nog maar pas, weekje of 4 geleden. Voordien op de buik in de kinderwagen. Met kap naar beneden, zodat de prinses alles kon zien :inlove:.

Hier met bijna 5 maanden, maar dat was niet omdat hij te groot was. Hij past er nu nog in :mrgreen: (hebben de dreami maar Reno is een ukkie)

Reno had enorme last van reflux en kon dus niet platliggen, zelfs met een handdoek er onder ging het niet.

Toen in overleg met de ka en fysio besloten om 'm dan maar in de wandelwagen te zetten…

Elise heeft tot 5,5 maand in de dreamy gelegen, toen werd het toch echt wel vrij krap en hebben we haar in het zitgedeelte gedaan, maar die is van de speedi juist weer vrij ruim dus was ook niet alles… :think: Denk dat we nu maar een zitverkleiner gaan kopen voor de speedy, misschien werkt dat met Brusje beter!

groetjes,

louise

Aan de mensen die het als reden geven dat de bak te krap werd.

Merken jullie dan niet aan jullie kinderen dat ze graag willen zitten ipv liggen?

Dat was bij ons ook vooral het probleem. Toen was ze ongeveer 4 a 5 maanden, liggen vond ze echt niks meer. Ze wilde alles zien.

jawel a.ukje wil ook erg graag kijken, heb ze al een keer in de wandelwagenzit gezet, maar ze hing er als een zoutzak bij dus toch nog maar even in de bak.

Ik merkte nog niet aan Jinthe dat ze per se wilde zitten. Wel in huis, maar niet buiten, kennelijk zag ze liggend ook nog genoeg (want: buiten zijn bomen en die zie je liggend ook en zolang ze bomen ziet, is het goed ;)). Maar nu ze zit, ziet ze natuurlijk wel meer en volgens mij vindt ze dat toch ook wel erg leuk. :slight_smile: