De titel zegt het al; Vanaf welke leeftijd zat/zit jullie kindje in het zit gedeelte van de kinderwagen?
Luuk was 5 maanden. Hij paste niet meer in de bak :mrgreen:
Y.uri ging ook met 4-5 mnd over naar de zitstand.
Wel kon deze helemaal plat in ligtstand. Ideaal voor het begin.
Toen ze konden zitten
Beide geloof ik iets van 5-6 maanden, ze pasten er niet meer in en vooral bij de jongste merkte ik dat ze meer wou zien.
Toen Levy uit de bak begon te klimmen :wall: Toen was hij 7 of 8 maanden oud. Toen kon hij al redelijk goed zitten, maar had hem toch wel vaak op ligstand liggen.
Jinthe zit er sinds deze week in, met bijna vijf maanden dus. De bak van de kinderwagen was al een tijdje aan de kleine kant, maar ik vond haar er eerder nog te jong voor, maar nu werd het toch echt wel krap, zeker als de kap omlaag was (dan kroop ze daar zowat in). We hebben hem wisselend op de ligstand en op één standje ‘hoger’ staan, omdat ze in de ligstand wel erg met haar benen in de lucht ligt…
Aniek met 8 maanden, toen klom ze de bak bij wijze van uit.
Peter met 5 maanden, maar die was echt extreem groot. Lag shocking klem, hij vond dat nog niet zo een probleem, maar het zag er niet echt uit, een bugaboobak met een zichtbare hoofdafdruk aan het hoofdeind :mrgreen:
Michel met ruim 6 maand, hij wilde kijken en ging steeds proberen te zitten. Hebben het nog gerekt door de bak een beetje te kantelen zodat hij wat kon zien, maar toen toch maar omgebouwd. :thumbup:
hier ook met 5 maanden, wel kon onze kinderwagen in een ligstand, eigenlijk helemaal plat ( stokke kinderwagen ). En zo heeft ze zeker tot 8 a 9 maanden gelegen.
M.art.ijn gaat binnenkort van de bak in de wandelwagen, omdat hij in de bak inmiddels nog maar een paar cm boven zijn hoofd heeft. Met de kap naar beneden kruipt hij idd ook in de kap…
Bedankt voor de reacties. Mijn dochter past ook niet meer in de wandelwagenbak, dus gebruik ik nu de maxi-cosi voor als ik niet langer dan 2 uur weg ben. Maar ik vind dat ze er zo opgepropt in zit, en ze wil ook steeds naar voren komen.
Ik vind wel dat ze zo los zit in dat zitgedeelte, dat ze er weinig houvast aan heeft. Ze kan al wel los zitten nu, voor een paar minuutjes, maar in dat zitgedeelte heeft ze natuurlijk nog steun in dr rug.
Gebruiken jullie dan dat plastic stukje voor tussen de benen of alleen de gordels?
@missmelody wrote:
Gebruiken jullie dan dat plastic stukje voor tussen de benen of alleen de gordels?
Een plastic stukje…? Volgens mij heeft niet iedere kinderwagen dat…?
De onze heeft een vijfpuntsgordel en die gebruiken we gewoon. Ik heb wel het verkleinkussentje uit de maxi-cosi er in gezet, dan zit ze iets minder in een hoek met haar heupjes ed…lijkt me nog wat beter. (Bij de Stokke kinderwagen zitten ze toch ook erg in een hoek met hun heupjes, ook in de ligstand…?)
4,5 /5 maand
rond de 3 mnd. daarna in de ligstand van de buggyzitting
Bij ons rond de 5-6 maanden.
Als ik het zo lees moeten de kinderwagen bakken maar weer net zo groot worden als vroeger !
hier toen de kinderwagen bak met 8,5 maand gevaarlijk werdt en hij zelf kon zitten
@laracroft wrote:
Bij ons rond de 5-6 maanden.
Als ik het zo lees moeten de kinderwagen bakken maar weer net zo groot worden als vroeger !
Dat zou inderdaad helemaal niet zo slecht zijn!! De kinderen worden steeds groter, dus moeten de bakken daar ook op aangepast worden vind ik.
Wij hebben zo’n ouderwetse kinderwagen met grote bak…ideaal! Luuk zit nu al een paar weken in de wandelwagen…beetje tussen lig en zit in…anders probeert hij de hele tijd omhoog te komen. Hij paste nog wel zo’n beetje in de wagenbak (t is een flinke knul) maar lag meestal overdwars, draaide op z’n buik en vond er niets meer aan om er in te liggen :roll:
Hier met 6 maanden, Hij kon fatsoenlijk zitten en hij tilde steeds zo ver mogelijk z’n hoofd op om te ‘gluren’
de meeste kinderwagens hebebn idd kleine bakken.
Wij hebben een mutsy en daar past ze voorlopig nog wel in…en daar is hij ook op uitgezocht :thumbup: