Vanaf wanneer slaapzak

Vanaf wanneer gebruik je een slaapzak?

En waarom gebruik je een slaapzak eigenlijk :think: :oops:

we gebruiken een slaapzak eigenlijk vanaf een week of 8.

En dan vooral om te voorkomen dat Claire het koud krijgt als ze de lakentjes van zich aftrapt

Cleo slaapt in een slaapzak sinds dat ze 4,5 maand was omdat ze steeds naar boven schoof en dan boven de deken lag ipv eronder zo kan ze schuiven zonder koud te worden.

nano sliep toen ie zo klein was nooit in een slaapzakkie. Toen ie 5 maanden was (uh, dacht ik :oops: ) heb ik um ingebakerd, en toen ie daar te oud voor was(6,5 maand), heb ik de slaapzak als tussenfase gebruikt. En in die tussenfase zit ie nu nog :mrgreen:

hoi

Ik gebruik een slaapzak zodat ie lekker warm blijft en vanaf het eerst begin tot en met nu slapt ie er nog steeds in.

Vooral nu ie wat ouder is en niet netjes onder zijn dekentje blijft liggen is een slaapzak ideaal en met slaapzak kunnen ze ook niet klimmen.

ik vindt het ideaal eerlijk gezegt

Wikkelde Mea de eerste twee weken in een dekentje en zo in bed, maar omdat ik dat een beetje eng vond, deed ik al vlug een slaapzakje aan (hema, maat 50-62) aan en dat was voor haar ook goed! anaf drie weekjes dus, is lekker knus :), en misschien leert ze dan dat als ze een slaapzakje aanheeft, dat het slaapjestijd is in bed :wink: , overdag tot nu toe nog niet aangedaan voor haar middagdutjes.

hier ook een slaapzak alleen voor de nacht…

Sem sliep in een slaapzak omndat hij altijd boven de dekens lag. Nu heeft hij alleen nog maar een slaapzak omdat ik hem een keer omgedraaid in bed vond met zijn hoofd oner de dekens. vanaf dat moment zijn de dekens er dus uit en komen ook niet terug voor hij een jaar of 2 is!!!

Thomas sliep ook altijd heel onrustig. Die heeft pas dekens gekregen toen hij naar het grote bed ging. En 9 van de 10 keer moet hem alsnog weer terug onder de dekens leggen als wij naar bed gaan.

Vanaf 1 jaar gebruik ik de combisleeper voor de jongens

Nou ik heb dus 3 slaapzakjes, kleinste maat geloof ik :think:

En volgens de kraamverzorger mocht het vanaf week 3.

Maar ze ligt gewoon nog stil onder haar dekens, dus nu vraag ik me af of het wel verstandig is om ook nog een slaapzakje aan te doen.

Of gewoon te wachten tot het nodig is :think:

Als ze nog lekker stil onder de dekens ligt, zou ik haar gewoon zo laten liggen en geen slaapzak aandoen en wachten totdat ze het nodig heeft. Wij gebruiken de slaapzak alleen op het kdv en als ze ergens anders slaapt dan thuis. Thuis zorgen wij ervoor dat ze de dekens niet wegtrapt door aan de zijkanten van de dekens een kruik te leggen.

Ik heb toch de indruk dat Mea stiller ligt dan dat ze er geen aanheeft… Dan ligt ze precies minder "verloren"in dat bedje… Maar das maar een gevoel misschien… en dan zijn ze het gewoon.

Evy ligt sinds een week in een slaapzakje. Dit omdat ze zich bloot trapte, en zo wakker werd van de kou!

Nou dan wacht ik dus mooi totdat ze zich meer gaat bewegen.

Of dat het echt hééééééééééééééél warm wordt en alleen een laken ofzo moet gaan gebruiken :think:

Ja, ik zou ook nog wachten. hier de eerste slaapzal met een maand of vier (toen ie naar zijn bedje verhuisde). Voordien lag ie mooi in wiegje.

Nu nog steeds slaapzak om … heeft ie het altijd mooi warm als ie de dekens eraf gooit. :smiley:

Ik begon met de slaapzak zodra ze in haar ledikantje moest. Met 3 maanden dus al, toen was ze al uit haar wiegje gegroeid… :frowning: :inlove:

Wij hebben de combisleeper, is vooral in de winter superfijn.

Nianne ligt vanaf dat ze een weekje oud was lekker in de slaapzak. We hadden van die hele kleintjes, maatje 50 dus dat ging perfect. Vooral met 's nachts voeden dan liet ik d’r lekker in de slaapzak, kreeg ze het ook niet koud. (eind november geboren)

En nu is het voor haar gewoon heel duidelijk, in de slaapzak is lekker slapen ! :inlove:

wij hebben alex sinds dat hij 4 weken is s nachts in een slaapzakje omdat hij de dekentjes aftrappeld en zichzelfs omhoog werkt.

Sinds een week hebben we hem overdag ook in de slaapzak omdat ik hem een keertje vast in het wiegje aantrof (lag met 1 beentje tussen de spijlen)

Ik gebruik een slaapzak alleen in de winter zodat de baby het wat warmer heeft of als ze uit het bedje gaan klimmen terwijl ze dat eigenlijk nog niet kunnen. Voor de veiligheid dus.

Lynn ligt in een slaapzakje sinds ze een maand of 4 was. Toen trof ik haar een keer onder de dekentjes aan met haar hoofdje en dat vond ik toch echt eng, ondanks dat ik het bedje op de matrozemanier had opgemaakt. Haar beentjes lagen gewoon dubbelgevouwen. Ik vind het perfect. Ze weet precies dat ze moet slapen als ze een slaapzakje aanheeft.

Het enige nadeel is dat ze niet meer slaapt zonder slaapzakje, dan dringt het niet door dat ze moet slapen en gaat ze huilen of spelen in bed :roll:

dave sliep eerst ook onder de dekentjes zonder slaapzak…

maar met een maand of 4 kon hij niet meer doorslapen…hij wapperde te veel met zijn armpjes…de dekns die loskwamen en hij dus te koud werd om te kunnen slapen…

dus toen heb ik uit eindelijk de bakerzak gekocht…(inbakeren vind ik nog steeds te eng…hier liggen ze eigenlijk net als in een slaapzak…allen hun armpjes hebben een eigen ‘vakje’…)

toen hij te groot werd voor deze zak…probeerden we het zonder…maar hij vond dat niet zo leuk…dus toen toch maar met slaapzak en dekens…

sinds hij 11,5 mnd is slaapt hij beter dan ooit…met slaapzak en dekens…

bij warme nachten zonder de dekens…

s’middags trouwens meestal zonder slaapzak…ligt eraan hoe moe hij is…als hij erg moe is met…