Vanaf wanneer knuffels in bed

Hey mama’s.

Vanaf wanneer lieten jullie knuffels toe in bed.??

Momenteel heeft Odin nog helemaal niks in zijn bedje liggen,

omdat ik zoiets heb van in bed moet ie slapen…en ook omdat ik t nog doodeng vind dat ie stikt met een knuffel bovenop zich. :oops:

hier alleen een spuugdoekje in bed, die ze gebruikt als tut…

Verder ligt er naast haar ledikantje speelgoed, zoals een stoffen boekje, en wat knuffeltjes die ze dan door de spijlen heen pakt als ze wakker is, maar nog niet uit bed mag.

Ze pakt ze al ongeveer vanaf een maandje of acht.

Jana slaapt al een ruime maand nu met twee van die katoenen tut poppen. Zonder blijft ze huilen, ze pakt een puntje ervan in de hand en duimt ermee.

Vanaf de geboorte liggen er al plenty knuffels in bedje.

Lana heeft pas vanaf 2 jaar een knuffel gekregen, omdat ik dezelfde mening deel als jij. Een bedje is om in te slapen, niet om in te spelen. Daar is de box voor en daar liggen de knuffels.

Het enige wat Lana en Levy in bed hebben is hun speentje en een doekje daaraan vast.

Pas sinds een paar weken laat ik het tutpopje en een spuugdoekje in haar bedje liggen. Eerst haalde ik het er altijd uit als ze sliep, omdat ik bang was dat ze het te ver in haar mond zou duwen of er met haar gezicht in zou liggen. Maar daar ben ik nu niet meer bang voor, ze speelt er mee en dan gooit ze het aan de kant. Het tutpopje is wel klein, ik zet geen grotere opgezette en zachte knuffels in haar bed, dat vind ik wel gevaarlijk.

Hier ook van mening dat een bed is om in te slapen en niet om in te spelen.

Veron heeft dan idd ook alleen zon doekje met zijn speen eraan. Deze blijft ook altyd in zijn bed en gaat niet mee zijn kamer uit.

groetjes

Anne heeft vanaf de geboorte knuffels in haar bed liggen, met deze knuffels wordt niet gespeeld, oke 1 knuffel is favoriet geworden en werd haar tutknuffel, maar de rest staat netjes langs de kant en zijn meeverhuisd naar haar grote bed. Af en toe voor ze gaat slapen wisselt ze ze eens om van plek of maakt een praatje met ze, maar verder zijn het haar ‘bedknuffels’.

l.yann heeft vanaf 6 maanden 2 knuffels in bed en dit zijn haar tut knuffels…

en nee daar speelt ze niet mee ze knuffelt en duimt er mee en valt dan in slaap!

Wessel heeft vanaf zijn geboorte een knuf in bed…zonder gaat hij niet slapen.

Shane heeft ook vanaf dat ze het ledikantje in ging met 3,5 maand dus altijd 3 knuffels in bed gehad totdat ze ontdekte dat je ze omver kon trekken en mee kan spelen :mrgreen: vond het te afleidend. Ze heeft nu alleen een tutpopje aan de speen en die houdt ze regelmatig vast maar ook der zeepaardje waar muziek uit komt :wink: verder niks. Als we 's ochtends gaan kijken bij haar krijgt ze leo der favoriete knuffel. Ze schatert dan helemaal heerlijk :inlove:

Sam heeft al vanaf zijn geboorte ‘Ferdinand’ in bed. Een muziek olifant.

Verder een tutteldoek en thats it. Maar ik lees dan een bed is om in te slapen en niet om in te spelen :think: Weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar kirren, kraaien, kletsen, met je vingers langs de spijlen, indianen oewoewoew geluiden maken…er kan in bed heel wat gespeeld worden zónder knuffels hoor :wink:

@Mip wrote:

Sam heeft al vanaf zijn geboorte ‘Ferdinand’ in bed. Een muziek olifant.

Verder een tutteldoek en thats it. Maar ik lees dan een bed is om in te slapen en niet om in te spelen :think: Weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar kirren, kraaien, kletsen, met je vingers langs de spijlen, indianen oewoewoew geluiden maken…er kan in bed heel wat gespeeld worden zónder knuffels hoor :wink:

Tuurlijk kan er in bed gespeeld worden, maar ik ga het niet stimuleren door speeltjes in bed te leggen :wink:

Een tutpopje/spuugdoekje in bed is toch geen stimulans om te spelen? Het werkt juist erg rustgevend als ze iets bij zich heeft waar ze op kan sabbelen en waar ze mee om kan frutten. Een ander kindje heeft misschien een speen in bed, Lianne is geen speen-en duimkind. Ze vindt het leuker om een punt of het labeltje van een spuugdoekje vast te houden en er op te sabbelen. Dan valt ze juist sneller in slaap dan wanneer ze niets heeft. :wink:

@mama van anne wrote:

Anne heeft vanaf de geboorte knuffels in haar bed liggen, met deze knuffels wordt niet gespeeld, oke 1 knuffel is favoriet geworden en werd haar tutknuffel, maar de rest staat netjes langs de kant en zijn meeverhuisd naar haar grote bed. Af en toe voor ze gaat slapen wisselt ze ze eens om van plek of maakt een praatje met ze, maar verder zijn het haar ‘bedknuffels’.

Zo gaat het hier ook. 1 favoriet, de rest wordt verzorgd en vertroeteld. :inlove:

Mip, ze hebben wel een doekje in bed :wink: Maar geen echte knuffels.

Thijmen had vanaf het begin 1 olifant in bed, zijn knuffel en slaapvriendje.

Mirthe heeft een koes…een nijneding ene daar knuffelt en slaapt ze mee.

Nina maak je niet blij met een doekje in bed, die moet toch echt haar zachte roze konijn hebben.

Staartje of oortje in de hand en duimpje in haar mondje en ze slaapt als een roosje, snap eerlijk gezegd niet wat dat met spelen te maken heeft.

En ik las dat iemand bang is voor stikken door een knuffelbeest? Je kunt ook té bang zijn hé…

We hebben het niet over een zwaar dekbed of zo…

@Mellie wrote:

En ik las dat iemand bang is voor stikken door een knuffelbeest? Je kunt ook té bang zijn hé…

We hebben het niet over een zwaar dekbed of zo…

Dat was ik ja…nou ik vind niet dat ik Te bang ben of was,

want Odin lag eens in de box te spelen en opeens hoorde ik rare geluiden, ging kijken en er lag een knuffel op zijn mond en kreeg geen lucht.

Nu moet ik wel bekennen dat hij toen te klein was om te beseffen dat hij dat ding weg moest nemen…nu is dat een heel ander verhaal. :wink:

Ik heb deze vraag eigenlijk gesteld omdat hij voordat hij naar bed gaat meestal met een knuffel bezig is op t kussen als ik m omkleed.

Voordat ie naar bed gaat pak ik t meestal speels af, maar hij begint dat niet meer oke te vinden :wink:

Dan moet Odin op dat moment nog érg klein geweest zijn of die knuffel heel groot, dan snap ik het wel ja :slight_smile:

Maar zéker nu met deze leeftijd kan het echt geen kwaad hoor en zou ik lekker die knuffel mee naar bed geven als hij dat fijn vind :-*