vanaf wanneer in de wandelwageninzet?

Jayden past amper nog in de bak van de kinderwagen…als ik hem instop met een deken zitten z’n voetjes klem en hoger kan ie ook niet liggen, want dan ligt ie met z’n hoofd tegen de bovenkant aan. Maar ja, hij is nog geen 4 maanden, dus eigenlijk wel erg vroeg om die wandelwageninzet al te gebruiken lijkt me :think: In kan hem niet met z’n gezicht richting mij doen, alleen maar naar voren :?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er meer mama’s met buffels van kindjes net als Jayden :wink: :mrgreen:

Wat voor kinderwagen heb je?



Ik heb ook rond 4 maanden het buggydeel erop gezet, maar ik heb een bugaboo dus het buggydeel kan plat gezet worden…

Jayden lag er met 4.5 mnd in en toen moest het ook echt wel… Wij dachten dat hij nog wel prima in de bak paste, maar hij lag altijd met zijn beentjes opgetrokken. Toen hij een keer wel zijn beentjes strekte, lag hij gewoon met zijn voetjes buiten boord en zijn hoofd tegen de rand aan :lol: Wel tijd om over te stappen dan dus :lol:



Wij hebben trouwens de quinny buzz en daarvan kan de inzet helemaal plat… zo vervoer ik hem nou meestal nog steeds, zeker voor langere stukken.

Na 4,5 maand paste Sam ook niet meer in de bak. Hier een stokke daarvan kan de wandelwageninzet liggend. Dus gewoon omgezet. Vond het feit dat ie kon liggen nog wel heel prettig.

Damian was echt een bigboy en lag met 6 weken in de inzet en anne gene idee meer.denk eeeeeumz met een maand of 5 maar ze lag in de cosi in de wagen,Da wandelwagenbak vond ze niets

Isa heeft een half jaar in de bak gelegen :think: …en had nog wel langer gekund, maar mevrouwtje wilde onderhand wel rond gaan kijken 8)



We hebben de Buzz, en Isa valt onder de ‘kleintjes’

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb een X Adventure, als het goed is kan die ook helemaal plat. Maar gezien hij alleen met z’n gezicht naar voren kan heb ik ook niet echt zicht op hem, en het lijkt me ook best fris als er een windje staat. Kan hem wel een jas, handschoentjes en muts aantrekken misschien. Maar is dat ook niet wat overdreven?? Ik heb het zelf altijd erg koud, maar hij heeft 't meteen heel warm :? Kan het morgen ook met 't CB overleggen, maar daar heb ik nou ook niet zo’n hoge pet van op, moet allemaal zo en niet anders, komen vast met een of ander belachelijk idee :silenced:

Voor de wind kun je de regenhoes over je wagen doen :thumbup:

Wordt het dan niet te broeierig daar binnen?

Mijn x adventure (inmotion 3) kan wel helemaal plat. Senne lag er ong met 5 maand in. Ik zou iig een voetenzak erin doen en eventueel idd de regenhoes eroverheen, dan ligt hij iig uit de wind. Dan hoef je hem bijv. niet meer nog een sjaal, muts etc op te doen.

@peter&caren wrote:

Wordt het dan niet te broeierig daar binnen?




Nee hoor, er zitten ook luchtgaatjes in en het is perfect tegen de wind, ik deed het ook altijd toen Nathalie nog wat kleiner was.

Mirthe is bijna 7 maanden en past qua lengte nog wel in de wagenbak, maar het is niet handig met een meisje wat alle kanten op draait en probeert te zitten en kruipen :mrgreen:

Oja wij hebben een bugaboo.

Wij hier met tegen de 5 maanden het buggu gedeelte erop gezet,

Ons kindje zag het niet meer zitten in de bak,

alleen maar krijzen deed ze,

Peter was met 3 maand al dermate lang dat hij gestrekt wel shocking klem lag in de bak.

Maar gezien hij veelal nog met opgetrokken beentjes lag, hebben we het gerekt tot 5 maanden door geen dekens meer te gebruiken, maar hem een skipak/wagenpak aan te doen.

Zo had ik geen instopruimte nodig en kon hij toch nog even lekker liggen.

Dat is dan het voordeel van de winter.



Omdat we de ervaring met Peter hadden, hebben we nu heel bewust gekozen voor een kinderwagen waarvan de wandelwageninzet helemaal plat kon, een royale windkap had met dikke voetenzak en die 2 kanten op kon.

Is een mutsy single spoke geworden.

Vooralsnog past Mies erin, hij trapt zich steevast omhoog tot hij klem ligt met zijn hoofd, dat deed Peter ook altijd, dus het beeld is dan vertekend.

Hij vind die begrenzing bij zijn hoofd prettig, dus voorlopig past hij nog wel.

Nog circa 7 cm ruimte onderaan dan.

We redden het nog wel even.

Volgens de vk van het CB kon ie ook wel in de wandelwagen als ie niet meer in de bak paste, als ik hem maar een jas en muts op deed, en idd de regenhoes ervoor. Maar nu ben ik de handleiding van dat ding kwijt! :roll: Peter heeft hem net in elkaar gezet, maar volgens mij klopt het niet helemaal. Ik kan de regenhoes niet op een handige manier vastmaken. Ja aan 1 kant heb ik een plekje gevonden, maar op de andere kant zit daar dan weer geen knoopje :? Lekker handig dus…

Onze kindjes hebben er nooit in gelegen, altijd maar huilen.

Zij lagen van in het begin in de maxi-cosi die we op het onderstel bevestigden …

We hebben expres niet zo’n adapter aangeschaft omdat het een slechte houding is voor een baby om lang in te zitten. 2 uur is de max geloof ik zelfs… En daarbij werd hij vanaf het begin vreselijk boos als ie in dat ding moest, sinds dat extra kussen eruit is vindt ie het niet zo’n probleem meer, maar hij ligt liever in 't rond te spartelen :mrgreen:

wij hebben een maxi-cosi mura 4, welliswaar nog geen beeb maar de beeb van onze vrienden is nu 7 maand en past er nog gewoon in, en super klein is ze niet…

Hier een Stokke… en allebei mijn kids, waarvan er 1 ook groot en flink was hebben er tot 6 maanden ingelegen… :angel: ik vind het heel erg belangrijk om ze zo lang mogelijk plat te vervoeren…

Ik vind kindjes in Maxi cosi’s altijd erg ineen gefrot uitzien… :oops: en als dat nou een half uur is ok… Maar zo’n beebje gaat eerst in de auto… dan stadten paar uur en dan terug in de auto… zielig… :frowning:



Verder vraag ik me echt af hoe lang jullie kids dan wel niet zijn :mrgreen: … de Stokke bak is niet enorm maar mijn jongen pastte er nog goed in… :think: en hij is echt een flinkerd…



Maar goed, iedereen moet het zelf weten hoor… vind alleen zo genieten van die wagenbak… die buggy kan nog zolang… dusse, ik was blij met die 6 maanden… :angel: