vanaf wanneer in de wandelwageninzet?

Wou hem er ook wel langer in de bak hebben, maar ja hij past niet meer, zit met de kop aan 't dak zeg maar :mrgreen: Hoe lang hij is…dat weet ik woensdag weer, dan moet ik met 'm naar 't cb! Hij was afgelopen woensdag iig 7900 gram en hij zit in maatje 68!

@peter&caren wrote:

Wou hem er ook wel langer in de bak hebben, maar ja hij past niet meer, zit met de kop aan 't dak zeg maar :mrgreen: Hoe lang hij is…dat weet ik woensdag weer, dan moet ik met 'm naar 't cb! Hij was afgelopen woensdag iig 7900 gram en hij zit in maatje 68!






ok maar baby’s gaan graag tegen de bovenkant aan liggen… dat voelt prettig voor hun… geborgen… mijn 2 kids gingen altijd tot bovenaan liggen… in de wieg, in het bed… mijn oudste doet het nu nog… :mrgreen:

Ik zie dat ie 3,5 maand is… ik kan me dat gewoon niet voorstellen dat die bakken allemaal te klein zijn… :oops: Maar nogmaals jij moet je er prettig bij voelen… :wink:

Hij zit dan met z’n voeten ook tegen de onderkant aan! Dus hij heeft gewoon geen keus dan met z’n hoofd tegen de bovenkant aan te liggen. Toen ie er wel fatsoenlijk in lag ging ie echt niet uit zichzelf boven in de bak liggen omdat ie dat prettig vond ofzo.

Maar goed hij zit inmiddels in de wandelwagen, eerst plat maar nu een beetje half zittend zeg maar, en hij vindt het heerlijk, ligt mooi om zig heen te kijken en hij valt erin in slaap, en hij heeft het warm genoeg want dat heb ik tijdens het wandelen wel 10x gecheckt :mrgreen:

@peter&caren wrote:

Hij zit dan met z’n voeten ook tegen de onderkant aan! Dus hij heeft gewoon geen keus dan met z’n hoofd tegen de bovenkant aan te liggen. Toen ie er wel fatsoenlijk in lag ging ie echt niet uit zichzelf boven in de bak liggen omdat ie dat prettig vond ofzo.

Maar goed hij zit inmiddels in de wandelwagen, eerst plat maar nu een beetje half zittend zeg maar, en hij vindt het heerlijk, ligt mooi om zig heen te kijken en hij valt erin in slaap, en hij heeft het warm genoeg want dat heb ik tijdens het wandelen wel 10x gecheckt :mrgreen:




Prima toch :thumbup: :-*

@faizaa wrote:

Ik zie dat ie 3,5 maand is… ik kan me dat gewoon niet voorstellen dat die bakken allemaal te klein zijn… :oops: Maar nogmaals jij moet je er prettig bij voelen… :wink:




De bakken van de ‘nieuwerwetse’ wagens zijn echt veeeeeel kleiner als vroeger!

@Fryskefaam wrote:

@faizaa wrote:
Ik zie dat ie 3,5 maand is… ik kan me dat gewoon niet voorstellen dat die bakken allemaal te klein zijn… :oops: Maar nogmaals jij moet je er prettig bij voelen… :wink:




De bakken van de ‘nieuwerwetse’ wagens zijn echt veeeeeel kleiner als vroeger!






Ik heb ook een nieuwerwetse wagen hoor… :wink: en een ouderwets dikke zoon… maar nogmaals, ieder zijn ding… ik denk als ik het zou zien, misschien zou denken: owwww dat past nog lang… :wink:

Ik heb hetzelfde hoor Fai… Peter was echt een beer, die stak gewoon een kop uit boven leeftijdgenoten. En toch heeft hij lang in de bak gelegen. Zeker in hartje winter.



Heb nog wel 2 grappige foto’s :mrgreen:



De ene is 2 dagen voor Peter 4 maand oud was, het meisje naast hem is op dezelfde dag als hij geboren, hij droeg toen al maat 74/80. Hij was toen 70 cm lang en al bijna 8 kilo 8)



De ander is van rond dezelfde tijd, hij lag toen al aardig klem in de wagenbak, maar leek er geen probleem mee te hebben hoor. Hij huilde niet ofzo, dus lag hij met hoofd bovenaan en onder zijn voeten hooguit nog 2 cm ruimte. Maar snurken deed hij toch wel :inlove:

waahahahhahha beeeeertje… :inlove: zowww he, dat leuk om te zien… en die 2e met zijn handjes zo hoog… :inlove:

maar, hier altijd gehoord dat juist beebjes die begrenzing opzoeken… dat ineengepakte en ‘randen’ voelen schijnen ze juist lekker te vinden…

:think:

@faizaa wrote:

Ik zie dat ie 3,5 maand is… ik kan me dat gewoon niet voorstellen dat die bakken allemaal te klein zijn…




Sommige wandelwagenbakken zijn gewoon erg klein heb ik gemerkt. Ikzelf heb een quinny Dreami wandelwagenbak gehad en Djenno past daar met 4 maanden al niet meer in. Lag hij echt helemaal met zijn voetjes tegen de bodem en zijn koppie tegen de bovenkant aan. Je vraagt je af waarom die fabrikanten niet meer rekening houden met de maten van kindjes. Ik had Djenno het liefst tot hij 6 maanden was in de wandelwagenbak gehouden maar helaas. Ik heb hem tot hij 6 maanden was in de maxicosi vervoerd op de kinderwagen. Niet ideaal maar ja, je moet wat…

@muissie wrote:

@faizaa wrote:
Ik zie dat ie 3,5 maand is… ik kan me dat gewoon niet voorstellen dat die bakken allemaal te klein zijn…




Sommige wandelwagenbakken zijn gewoon erg klein heb ik gemerkt. Ikzelf heb een quinny Dreami wandelwagenbak gehad en Djenno past daar met 4 maanden al niet meer in. Lag hij echt helemaal met zijn voetjes tegen de bodem en zijn koppie tegen de bovenkant aan. Je vraagt je af waarom die fabrikanten niet meer rekening houden met de maten van kindjes. Ik had Djenno het liefst tot hij 6 maanden was in de wandelwagenbak gehouden maar helaas. Ik heb hem tot hij 6 maanden was in de maxicosi vervoerd op de kinderwagen. Niet ideaal maar ja, je moet wat…




Ben met je eens, maar mijn kind was ook een flinkerd en de Stokke bak is toch ook niet enormmmm groot… Dus ik denk dat het eraan ligt, hoe je er zelf tegenaan kijkt… Als mijn kindje met zijn hoofd tegen de bovenkant aanlag en voetjes de onderkant raakten vond ik dat niet te klein… Dat past dan precies… :wink: en ik vraag me dus echt af hoe groot jullie kinderen allemaal wel niet zijn… :mrgreen:

Als je zegt, dat ze het niet meer leuk vonden in de bak, geloof ik dat meteen… Maar goed, ik weet idd dat de bak van Quinny vrij klein is… Ik heb bewust gespaard voor een wagen die niet klein was qua maat… gewoon standaard… :thumbup: Geloof dat Bugaboo de grootste heeft… :angel: 2 maanden in de maxicosi is niet ideaal, maar om te overbruggen… en niet langer dan 1,5 uur kan geloof ik weinig kwaad…

Ryan hebben we met 3maand in de titanium baby Snooze gelegd. Ging super! Hadden een Mutsy Urban Rider maar aan gezien wij in een flat zonder lift wonen maar een buggy aangeschaft. Is wat ligter tillen.

Nena (en ook lasse destijds) zit alweer een tijdje in de maxi cosi die op onderstel kan - vond haar ook te klein om in zitgedeelte te zetten en met gezicht naar voren. Ik wacht nu nog een maandje denk ik - ook wel fijn om de voetenzak te kunnen gaan gebruiken ipv een dekentje over haar benen heen.



Lasse heb ik met 6,5 maand in zitgedeelte gedaan maar hij kon toen al beter zitten dan nena nu en het was toen ook richting zomer.



Ben altijd erg blij geweest met maxi cosi mogelijkheid.

Lucas weegt 6 kilo en is een flinke jongen met zijn 2 maanden, toch neemt hij maar de helft van de Quinny dreami in beslag… :think:

Lucas ligt ook met opgetrokken beentjes, volgens mij liggen er maar weinig baby’s gestrekt?



Net wat Fai zegt, als hij beide punten raakt, past het precies. :wink:



Maargoed, wat mij altijd is geleerd is om een nestje te maken.

Dus wandelwageninzet zo laag/liggend mogelijk gekanteld, voetenzak erin of lekkere warme dekens.

Niet rechtop zetten want dat is niet goed voor het ruggetje.

Hier ook geen kleine jongen en een Bugaboo. Ik heb hem pas sinds kort in de buggy. Mijn zoon wilde op een gegeven moment alleen nog maar op zijn buik liggen. Hij paste er overigens nog wel in op zijn rug. Toen heb ik hem op zijn buik gelegd met zijn hoofd bij het voeteneinde zeg maar. Met een dekentje over hem heen lag hij prima. Hij kon mooi over de rand heen kijken. Ik hield hem natuurlijk wel goed in de gaten. Was hij moe dan sliep hij gewoon op zijn buik. Het fijne van de Bugaboo vind ik trouwens dat hij nu met zijn gezicht naar mij toe kan zitten.



Liefs Moirah

@renoke wrote:

Onze kindjes hebben er nooit in gelegen, altijd maar huilen.

Zij lagen van in het begin in de maxi-cosi die we op het onderstel bevestigden …




Lasse huilde ook zoveel met wandelen - werd steeds vervelender tot ik hem in die maxi cosi zette - geen vuiltje aan de lucht meer.



En ik heb nooit een wandeling gemaakt van meer dan twee uur (dat is best een hele tijd namelijk) dus dat probleem zie ik niet zo. Maar ok ik ben ook niet iemand die uren loopt te winkelen ofzo. En naar het bos ofzo vind ik twee uur wel genoeg.

Hier is het net andersom.



In de Maxi-cosi is het brullen geblazen.

En ik neem het hem niet kwalijk, hij ziet er zo opgevouwen uit in dat ding.

Heb de verkleiner er al uit gehaald, maar hij zit nog helemaal fijngeperst.



Fijn voor in de auto, maar verder echt niet. Vind het een onding.