vanaf wanneer een DVD-tje kijken en wat dan ?

Mijn zoontje is nu 13 maanden, als de TV aanstaat kijkt hij er nooit naar heeft er totaal geen intresse in.

Maakt mij niet uit natuurlijk, maar ik merk dat mensen zich er over verbazen en vertellen dat ze hun kinderen vaak voor de TV zetten met een filmpje op zodat ze even iets in het huishouden kunnen doen of zich rustig kunnen gaan aankleden.



Vanaf wanneer kijken ze naar TV en wat is dan leuk ?

Hier is tv sinds een maand leuk, teletubbies/ tweenies het zandkasteel en bumba.



Dus vanaf 17 maanden :wink:

Talysha kijkt in de ochtend Teletubbies/zandkasteel en verder kijkt ze geen tv…



Zet ook nooit een dvd op ofzo…

Ivan kijkt 's ochtends teletubbies en zandkasteel.

rest boeit hem niet zo



"s avonds voor het slapen mag hij 1 filmpje bumba kijken

de oudste kan de hele dag tv-kijken… al vanaf hij heel klein was… ( laten we niet hoor)



de jongste interesseert het helemaal nog niet

Arielle heeft er nu pas een beetje geduld voor. Ze kijkt dan Sesamstraat. De ene keer houdt ze het hele programma vol (25 min) en andere keren is ze na 10 - 15 minuten al klaar.



Ze kijkt lang niet elke dag. Afgelopen week heeft ze 3 dagen gekeken denk ik…

Ik zet haar de helft van de keren in haar kinderstoel aan de eettafel, met daarop de laptop met Sesamstraat op uitzending gemist :stuck_out_tongue: Dan kan ik even koken en toch een oogje in het zeil houden.

Ze klapt helemaal vrolijk met de liedjes mee of wiebelt heen en weer. En om Pino moet ze lachen :stuck_out_tongue:

De andere keren als we via ‘live’ Tv kijken, heb ik haar op schoot en praten we erover en doen de liedjes mee enzo.

Riley kijkt nu alleen de teletubbies…verder is niets interessants.

Ik bied het hem ook aan. In de zin van ook op de computer, sindsdien vind hij het geweldig.



Ik heb daar niet zoveel moeite mee het is ongeveer 10/20 min?

Hij staat dan aan tafel vaak. Ik heb zelfs een teletubbie screensaver :lol:



Wij hebben het aangeboden omdat wij ook wel die 10 min even nodig hadden zo kan ik even snel iets pakken/doen. Zonder dat hij er met zijn snufferd boven op staat, of overal aan trekt waar ik ben :lol:

Hier kijken ze totaal geen tv (2 jaar en 3 maanden en 1 jaar). Het kan ze niet boeien, maar ik zet het ook niet aan. Heb liever dat ze gewoon spelen. Voorlopig is er niks pedagogisch aan en dat tv kijken komt nog genoeg. Als je kind geen interesse heeft zou ik dat mooi zo laten!

Melinda kijkt bewust tv vanaf dat ze 13 maanden was…



Vooral teletubbies, tweenies en zandkasteel



En voor het slapen gaan twee aflevering WAWA :mrgreen:

Ik heb onze oudsten pas tv laten kijken toen ik zwanger was en echt niks meer kon behalve op de bank liggen. Oudste was toen 2,5.

Als je kindje er totaal geen interesse in heeft zou ik het voorlopig lekker laten, het is een gewoonte die er makkelijk insluipt, zeker als ze er naar gaan vragen. En het is gewoon aangetoond dat het niet goed is voor de ontwikkeling van zulke jonge kinderen, in veel landen is tv voor kinderen onder de drie zelfs verboden om die reden.

Helemaal niet. Ik vind het echt onnodig. Al dat geflits, hij wordt er denk ik alleen maar druk van. Heel af en toe staat de tv even aan om half 7 's avonds (hij staat hier sowieso nooit voor het avondeten aan), als ik zelf even wil kijken, maar dan gaat hij er pal voor zitten, en wijst continu het scherm aan, en is na 1 minuut weer verdwenen. Dus ik probeer het nog zoveel mogelijk te ontwijken, gewoon spelen lijkt me beter.

Nu heb ik wel het geluk dat mijn zoon zich erg goed zelf kan vermaken, als hij een beetje wakker is (als hij moe is wil hij alleen maar ‘tita’ (zitten om een boekje te lezen :wink: ).

dvd is hier overbodig. de keren dat hier de tv voor ella aan staat zet ze hem of uit :mrgreen: of ze gaat lekker spelen. dvd hoeft van mij nog niet. als ik iets gedaan wil krijgen geef ik ella bv ook een stofdoek maar ze kan ook heel goed zelf spelen.

Noelle kijkt ook dagelijks tv… meestal ´smorgens de wereld is mooi. zandkasteel, en sesamstraat zijn hier favoriet.

Onze zoon kijkt sinds hij 4 mnd is naar de Biba boederij :slight_smile: Had een DVD gekregen en een keer opgezet en hij vondt het meteen geweldig.

Niet dat hij er toen wat van snapte hoor en was ook 5 min :lol:



Nu zit hij elke avond ongeveer 15 min in zijn kinderstoel voor de tv te kijken naar Biba boerderij en vindt het echt geweldig.

Dit doen we omdat hij reflux heeft en hij altijd even rechtop moet blijven zitten na zijn eten :slight_smile:

Zo kan het even rustig zakken.

Op dat ene momentje na kijkt hij hier verder nooit tv…

Ik heb altijd gezegd bij mij gebeurd dat niet, maar het begon dus bij babytv :mrgreen: wat hij helemaal geweldig vond Pitch en Potch en de verjaardagsliedjes. Daarna kwam teletubbies in de picture, die hebben we nu kunnen vervangen door echte teletubbie poppetjes die hij naar bed mag brengen voor het slapen gaan :inlove: . En tja als ik in de ochtend zijn papje klaar maak dan zet ik toch echt even Peppie en Kokkie op en hij vraagt ook zelf om peppie en kokkie :shock: :oops:



Stijn heeft heel veel woordjes toch wel overgenomen van tv wordt er eerder rustig dan druk van. Maar lekker tegenstrijdig hier dus voor een moeder die zei eerste jaar geen tv voor mijn kind :mrgreen:



Oh ja Enji Benji is ook errug leuk voor kleintjes.

nijntje en tiktak vonden ze hier ook wel leuk. En we hebben ook een DVD van baby einstein. Daar is variatie in, maar wij hebben er eentje met allemaal melodietjes en vormen en bewegende beelden erbij.

onze oudste was al vroeg geobsedeerd door de kijkkast… en dan vooral de enorm boeiende dingen als een voetbalwedstrijd.



Hem zetten we weleens voor een wedstrijd als we even een kwartiertje rustig wilden eten :oops: De middelste was denk ik een jaar of 1,5 toen hij weleens een filmpje keek… hooguit 5 minuutjes, dus de korte dingetjes als Bumba enzo.



En de jongste? Echt het hele ding kan hem niets boeien :lol:

Enige leuke aan de tv lijkt hij te vinden de uitknop en dan vooral de reactie van zijn grote broers :o



Gister keek hij toevallig zo’n 30 sec. mee naar een stukje Barbapapa, dat viel me al op dat het zo lang was voor zijn doen!



Wij krijgen ook weleens verbaasde reacties als ze erachter komen dat hij nooit tv kijkt en niet weet wie Bumba en de Teletubbies zijn… lekker belangrijk :mrgreen:

oh mijn god wat ben ik een slechte moeder als ik jullie berichtjes zo lees :shock:



floris keek voor het eerst tv toen hij 4 maand oud was. en dat was the little people ! hij vond het toen al geweldig al die kleurtjes en poppetjes.



the little people is nog steeds een van zijn favorieten al snap ik niet dat hij daar niet eens op uitgekeken is :lol: en dan heb je zijn tweede favoriet op dit moment en dat is sesamstraat.



verder kijkt hij regelmatig naar alles van studio 100 zoals de wereld is mooi /k3/bumba/piet piraat /zandkasteel/de tweenies.



ik zie er echt geen kwaad in behalve dat ik zie hoeveel lol hij er aan heeft.en hij leert er ook nog eens veel van.zo kan hij nu tot 3 tellen bv.en heel veel woordjes die hij nu zegt komen van deze programma’s af.



s’morgens staat de tv vaak wel aan,maar tussendoor speeld hij ook wel met speelgoed.



maar goed de zomer staat weer voor de deur en dan is meneer toch vaker buiten te vinden dan binnen.dat scheeld ook weer. :wink:

hier staat de tv ook veel aan…

bij vies weer of als Dave ziek is staat hij bijna de hele dag aan…

Jade interessert het helemaal niet, dat scheelt dan wel he…



Maar Dave is een echt disneyfilms fanaat… net als zijn moeder…dus kijken we vaak een filmpje :inlove:



's morgens staat de tv niet aan… meestal pas 's middags…

en dan ned3 kindertijd…

we hadden nickJR maar die is uit het uitzendpakket gehaald :thumbdown: :thumbdown: dat vond ik echt een leuke zender voor jonge kinderen… geen geweld enzo



babytv vind hij ook nog wel eens leuk :roll:



maar goed… hij heeft het buitenspelen helemaal ontdekt dat doet hij nu liever dan tv kijken :dance:

Steven kijkt ook al een hele poos tv. 's Ochtends staat de tv aan, bij de begin tunes stopt hij vaak even met spelen en gaat even dansen en lachen en zodra het begonnen is gaat hij weer spelen :lol: .

Alleen Bumba, nijntje en sesamstraat kijkt hij soms helemaal.