vanaf wanneer een DVD-tje kijken en wat dan ?

Noortje kijkt erg graag naar Bumba. Zij vraagt dan ook echt: ikke bumba kijke?

Maar ook teletubbies, zandkasteel en sesamstraat vind ze erg leuk.



Ik zet vaak het Bumba dvd-tje op als ik even in huis aan de slag ga. Dan is zij even zoet en kan ik even opschieten :mrgreen:

Ik heb 's ochtends eigenlijk altijd wel de tv aanstaan op ned 3.

Mijn dochter keek met 1 jaar echt al rustig een uurtje tv.

maar mijn zoontje nog geen 2 min.

het boeit hem gewoon niet.



het verschilt dus echt heel erg per kind.



Charity keek veel naar Bumba en het Zandkasteel

m is nu 7 maanden en vind het leuk naar zijn broer te kijken en naast hem te zitten op de bank als zijn broer aan het tv kijken is dus zijn broer is beter als de tv

Marith kijkt heel veel naar het Zandkasteel en haar oogjes beginnen ook te glimmen als Bumba op tv komt. ('s morgens bij Zappelin)

Hier keek die van ons met 5 maand al mee laat maar zeggen… deden we een doekje voor zijn ogen ging hij gewoon huilen :mrgreen:



Toen zette ik smorgen wel baby einstein op erg leuk voor de kleintjes



Groetjes

Bij de oudste deed ik al vanaf dat 'ie een maand was ofzo 's avonds Sesamstraat (had ik een mooi excuus om ook weer te kijken haha). Hij vindt veel leuk op tv, van NL3 en NickJr. Maar als hij mag kiezen tussen tv en met ons spelen, kiest hij altijd dat laatste :P.



De jongste wandelt liever rond, kijkt dan 2 seconden enz.



En ook ik was van plan om het zonder tv te doen, maar ik merk dat ik het zelf ook ontspannend vind. Het is ook iets wat je samen doet en waarbij je tegelijk ook uitrust én waarbij je niet sufgeluld wordt :lol:.

Nee, ik probeer het uit te stellen. Ik denk ook niet dat hij erg geïnteresseerd is in de tv. Hij vindt het leuker om door de hele kamer rond te stuiteren en kasten open te maken om de inhoud eruit te halen. Bij ons gaat de tv pas aan als Sean slaapt.

Onze zoon kijkt al heeeeeel lang tv, vind het ideaal, want het is een bezig mannetje die niet stil kan zitten en zo pakt hij toch even zijn rust.

Wij wonen op een flat dus buiten spelen zit er jammer genoeg nog niet in…



Ik moet zeggen dat ik er niet zo’n probleem van maak :lol:

Maar denk je dan niet na over wat het met je kind doet, of vind hje het gewoon niet zo’n probleem?

Niet buitenspelen omdat je op een flat woont snap ik ook niet. Een dreumes laat je toch uberhaupt niet alleen buiten spelen?

Het is nu eenmaal gewoon zo dat dreumesjes en peutertjes flinke handenbindertjes zijn en je heel de dag bezig houden.

Ik gaf, geef ze veel liever dat rustpunt door even een boek met ze te lezen. Stuk gezonder.

@Lune wrote:

Maar denk je dan niet na over wat het met je kind doet, of vind hje het gewoon niet zo’n probleem?

Niet buitenspelen omdat je op een flat woont snap ik ook niet. Een dreumes laat je toch uberhaupt niet alleen buiten spelen?

Het is nu eenmaal gewoon zo dat dreumesjes en peutertjes flinke handenbindertjes zijn en je heel de dag bezig houden.

Ik gaf, geef ze veel liever dat rustpunt door even een boek met ze te lezen. Stuk gezonder.




Dat is totaal jou mening, ik vind het niet zo’n probleem dat hij de teletubbies en het zandkasteel kijkt. En savonds nog even diego of dora.



Wie zegt dat ik niks met hem doe???Het is gewoon zo als je midden in een stad leeft en 6 hoog woont je niet zo gauw met hem buiten gaat spelen zoals je dat zou doen als je een eigen tuintje hebt! Ik merk als ik bij me ouders ben dat we altijd buiten zijn met de bal, een emmer, enz.



En een boek heeft ons mannetje echt geen zin in, hij speelt liever met de blokken en een bal.



En nee ik vind het dus geen probleem dat hij tv kijkt, Tuurlijk kijkt die niet de hele dag tv, maar wel op bepaalde momenten. En ik moet zeggen dat die ook veel opsteekt van de tv zijn woordenschat is al groter dan de meeste kindjes van zijn leeftijd.





En ik moet zeggen dat ik het gek vind dat er hier best wat mensen op tegen zijn, ik werk in de kraam en zowat bij iedereen waar ik kom staat de hele dag de tv aan, kijk dat snap ik dan weer niet :naughty:

@Zeemeermin wrote:

@Lune wrote:


Ik gaf, geef ze veel liever dat rustpunt door even een boek met ze te lezen. Stuk gezonder.




Niet elk kind is zo dat hij / zij de rust met een boek kan pakken. Het is hier nog nooit gelukt om een verhaaltje voor te lezen. Ik heb het zeker een half jaar lang elke dag geprobeerd, maar kwam niet verder dan 3 regels. Ja, dan houdt het op hoor. Lars mag na intensief spelen ook lekker een half uurtje tv kijken. Hij heeft dit dus ook echt nodig om zijn rust te pakken. Hij is van nature behoorlijk druk…






Heir gaat het dus precies hetzelfde niet elk kind is ind hetzelfde.

Onze kleine man vind zijn rust voor de tv. En zijn geen agressieve programma’s wat hij ziet dus wat mij betreft geen probleem…

@Zeemeermin wrote:

@Lune wrote:


Ik gaf, geef ze veel liever dat rustpunt door even een boek met ze te lezen. Stuk gezonder.




Niet elk kind is zo dat hij / zij de rust met een boek kan pakken. Het is hier nog nooit gelukt om een verhaaltje voor te lezen. Ik heb het zeker een half jaar lang elke dag geprobeerd, maar kwam niet verder dan 3 regels. Ja, dan houdt het op hoor. Lars mag na intensief spelen ook lekker een half uurtje tv kijken. Hij heeft dit dus ook echt nodig om zijn rust te pakken. Hij is van nature behoorlijk druk…




Hier ook zo, met Steven een boek voorlezen is echt geen doen! stuiterd alle kanten op, springt op mijn schoot enz. Dennis voorlezen daarentegen gaat wel heel goed.

Steven is een erg druk mannetje, dus ben blij dat ie af en toe eventjes meestal ook maar 5min. gaat zitten een filmpje kijken.

's ochtends staat hier vaak de tv aan, dan gaat Steven rustig spelen, en doet vaak dingetjes na die hij dan ziet. Bij piet piraat bijvoorbeeld gaat berend wat koken, Steven ziet dat en gaat achter zijn keukentje staan koken.

Als de tv uit staat vindt hij het een stuk moeilijker wat te bedenken, dan moet ik hem wat laten zien wat hij kan gaan doen.

's middags gaan we altijd naar buiten: samen boodschapen doen, naar de speeltuin of kinderboerderij. Met heel slecht weer bakken we vaak wat, en dan gaan we na het avond eten nog even wandelen, zelfs als het dan nog regent.

Hier probeer ik ook voor te lezen, maar ik heb nog geen regel gelezen of Sean klapt het boekje dicht en gaat er vandoor. Tv kijken is hij ook nog niet geïnteresseerd, van het weekend zette hij de tv aan (dat vindt hij dan weer wel leuk: aan/uit, aan/uit) en was bumba op tv. Toen zag hij dat bumba een bal had en riep toen BAL en dat was het dan weer, doet vrolijk de tv weer uit. Totale desinteresse.



Ik vind het prima zo, laat hem maar lekker met zijn autootjes spelen, tv kijken kan altijd nog wel :wink:

onze dochter is 14 maanden en mag 30 minuten per dag naar kinder tv kijken…meestal verdeel ik het in de ochtend en in de avond. Tijdens eten is tv uit…

Lars is 15 maand en kijkt al maaaaanden tv :oops: !

Maar niet uren per dag hoor. Hooguit een half uur - uur per dag. Meestal kijkt Lars Bumba op DVD. Als ik er iets anders in doe wijst hij naar de la met DVD’s en als ik hem die van Bumba laat zien lacht hij hard en zegt: “die die die!”



Sesamstraat, hopla en kabouter plop vindt hij ook wel leuk.

@Lune wrote:



Ik gaf, geef ze veel liever dat rustpunt door even een boek met ze te lezen. Stuk gezonder.




Niet elk kind is zo dat hij / zij de rust met een boek kan pakken. Het is hier nog nooit gelukt om een verhaaltje voor te lezen. Ik heb het zeker een half jaar lang elke dag geprobeerd, maar kwam niet verder dan 3 regels. Ja, dan houdt het op hoor. Lars mag na intensief spelen ook lekker een half uurtje tv kijken. Hij heeft dit dus ook echt nodig om zijn rust te pakken. Hij is van nature behoorlijk druk…