Hallo,
Jesse is nu 4 maand en ik wil natuurlijk graag zijn 1e fruithapje gaan geven, ik denk dat hij er wel aan toe is, hij sabbelt de hele dag op zijn handjes en alles wat hij in zijn handen krijgt, hij begint ook vaak een half uur voor de fles al te “zeuren”, nu denk ik van zal ik maar rijstebloem in zijn flesje doen, misschien vind ie dat wel lekker, maar ik durf niet goed… wat denken jullie??
Liefs
Ik zou wachten met bijvoeden tot de darmpjes volledig zijn gerijpt.
Dat is met 6 maanden…
Heeft hij echt honger of zuigbehoefte?
Want veel kleine kindjes sabbelen overal op, maar willen dan gewoon alleen maar sabbelen
Tja, ik denk honger vanmorgen begon ie ook al een half uur voor de fles erg hard te huilen, wat ie eigenlijk nooit doet, dus maar een flesje klaargemaakt en toen ik de fles voor zijn gezichtje hield ging zijn mondje al open haha net zo’n hongerig jong vogeltje, maargoed dat doet hij dus ook sinds een week ongeveer! Nou ja, ik kijk het gewoon nog ff aan en anders kan ik altijd nog bijvoorbeeld s’morgens een schepje rijsteblem bij zijn fles in doen en s’avonds, als hij dan gaat spugen weet ik genoeg en wacht ik gewoon nog ff…of ik wacht sowiezo nog… haha leuk he zo’n onzekere moeder…
Doei
Houdt hij wel alles binnen?
Ja, hij houd alles binnen, hij kan sinds deze week ook erg goed van zijn rug op zijn buik rollen dus na de fles zet ik m in de wipstoel zodat ie niet alles weer uitspuugt als ie op zijn buik rolt, dus daar kan t ook niet aan liggen…
Misschien kan je zijn fles met 30 cc ophogen?
Hier sabbelde finley ok veel en kwijlen en huilen als wij zaten te eten. Ik ben begonnen met de fruithap en meneertje vind het heerlijk.
Mijn cb zei dat ik moest doen wat mijn hart mij ingaf omdat regels constant veranderen…
Marit vondt het heerlijk om met 4 maanden een potje fruit te mogen…
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt meid!
Omdat ik niet voor de 6 maanden wil beginnen met bijvoeden ivm allergieen, doe ik in 2 van de 5 flesjes wat nutriton. Dit verdikt de voeding zodat onze zoon wat langer een verzadigd gevoel heeft.
Nou, ondertussen krijgt Jesse dus ook een fruithapje, niet elke dag, maar gewoon af en toe…tot nu toe vind hij het nog maar een beetje vreemd dat gladde spul n zijn mondje haha maar de banaan/abrikoos smaak wint tot nu toe!! Hij heeft geen last van uitslag of andere rare dingen dus hij vat het allemaal heel goed op… allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties
Fijn dat het goed gaat! Ik ben met Jayden een paar dagen voor ie 4 maanden was begonnen met 's avonds een halve theelepel rijstebloem aan zijn fles toe te voegen, heel langzaam opgebouwd en inmiddels zit hij op 4 schepjes rijstebloem op 230 ml melk, hij krijgt die fles om 9 uur 's avonds en slaapt door tot de volgende ochtend 7 uur, wanneer hij nog een papflesje krijgt, maar dan met 3 schepjes. En elke dag fruit. Hier ook nergens last van, gaat allemaal hartstikke goed. De arts van mijn CB zei ook dat ik het heel goed zelf wist wat te doen en als ik dacht dat hij aan bijvoeding toe was ik het gewoon moest proberen!
Mango is hier overigens favoriet, haha! Begint ie gewoon van te trappelen en naar het bakje te grijpen :mrgreen:
Ik vind het allemaal erg snel hoor.
Een fruithap gegeven met 4 maanden omdat hij veel sabbelde, kwijlde en huilde tijdens het avondeten?
Lucas sabbelt ook lekker aan zijn handjes als de speen niet in de buurt is, daardoor kwijlt hij inderdaad ook, dat is ook logisch zijn mond staat continu open.
En ik denk niet dat een baby van 4 maanden al doorheeft wat jullie aan het doen zijn tijdens het avondeten, en dus gaat huilen omdat hij ook mee zou willen eten.
Lijkt wel dat er om elke scheet al bijvoeding gegeven word. :roll:
Oja, en wat betreft die veranderende regels, voor bijvoeding staat dat toch al behoorlijk lang op 6 maanden.
Dat was al zo met Robin, dus dat is inmiddels al bijna 5 jaar.
En waarschijnlijk voor die tijd ook al.
Het enige dat nogal eens wisselt, is of je de voeding met afgekookt of kraanwater klaarmaakt, en of je het per voeding of voor de hele dag doet.
Dat is jouw mening, dit is voor iedereen natuurlijk anders, en dat respecteer ik ook!! Jesse doet het goed, hij krijgt nu 1x per dag een half potje fruit en vanaf hier zien we welweer verder… toch bedankt voor je reactie…
@liesje25 wrote:
Dat is jouw mening, dit is voor iedereen natuurlijk anders, en dat respecteer ik ook!!
Das een algemene regel en al jaren bekend.
CB adviseert dit ook en kijk het maar eens na op internet hier en daar.
Niks nieuws eigenlijk.
uh ons cb adviseerde ook om met 4 maand met fruit en groente te gaan beginnen.
omdat onderzeoke had uitgewezen dat dit geen effect had op allergieen.
(nu niet mij aanvallen… )
of je er wat mee doet das een tweede.
maar zo mochten we bij mijn dochter 3 jaar geleden pas met 6 maand beginnen met potjes en bambix.
en nu met 4 maand potjes en met 7 maand bambix :?
Tja met vragen over bijvoeding voor 6 maanden moet je hier denk ik niet zijn… Ik heb ook al 's half kok over me heen gehad. Dus gewoon doen wat je hart je ingeeft, we kennen ons eigen kind toch het best he Als je eerder dan 6 maanden probeert en je krijgt een reactie kan je gewoon stoppen en later een x weer proberen.
uh ons cb adviseerde ook om met 4 maand met fruit en groente te gaan beginnen.
omdat onderzeoke had uitgewezen dat dit geen effect had op allergieen.
Dat werd hier ook gezegd door de arts, het is geen hard feit, ze denken dat het het er mss van invloed op kan zijn, maar zeker weten doen ze het helemaal niet.
Nou ja, gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is dus :thumbup:
oh ik heb er geen vraag over, maar zag dat er een aantal waren die zeiden dat de regels al jaren vast staan en ik wou even aanvullen dat dat niet zo is.
en ja het ene kind is eerder toe aan fruit en groente dan een ander.
dylano had ook niet genoeg aan zijn flessen dus ook wij mochten beginnen met de potjes met 4 maand.
heb speciaal gevraagd waarom dat bij mijn dochter dan niet zo was.
maar dylano krijgt ook al vanaf 4 maand potjes hoor, en ik ga voor de rest gen verantwoording afleggen waarom ik dat doe.
ik had eerst ook willen wachten tot 6 maand maar dylano zat al aan het max van zijn voeding qua flessen dus fruit erbij gaan geven, en hij doet het er prima op.
daarbij is mij door zowel cb als ha verteld dat alergieen en astma e.d. als het in de familie voorkomt toch al 50/50 kans is, en dat de potjes daar niets aan veranderen
Ik zei MENING dat is heel wat anders dan regels… maargoed, ik ga hier verder niet meer op reageren, iedereen moet lekker zelf doen wat haar het beste lijkt voor haar kind.