Van vragen word je wijzer!!

En Paschal bedoelde juist dat het geen kwestie is van een mening, maar dat daar gewoon ‘regels’ voor zijn.

En die mening die ik dan zou hebben, baseer ik op die regels, dat heb ik niet zelf verzonnen. :wink:

Ik weet dat er uitzonderingen zijn, en dat is bijvoorbeeld als je kindje niet meer genoeg heeft aan die liter KV op een dag.

Dan zou je in overleg kunnen proberen hem al een klein beetje bij te voeden.

Maar dat is vaak alleen als je al forte voeding en rijstebloem hebt geprobeerd. Rijstebloem is ook bijvoeding, maar in het algemeen reageren kindjes daar over het algemeen goed op, wat je bij fruit en groente niet altijd kunt zeggen.

Iedereen moet het verder ook voor zich weten, ik begrijp Niekie bijv ook als ze zegt dat ze dit in overleg met het CB heeft gedaan omdat haar kindje niet meer voldaan was. Ben het er niet mee eens dat je zegt dat die ‘regels’ niet al jaren vast staan, maar ben het er wel mee eens dat er uitzonderingen op die ‘regels’ zijn.

Jouw eigen situatie bijv.

Maar als ik lees dat met bijvoedingen word begonnen om verkeerde redenen zoals kwijlen, handjes in de mond, dat soort dingen, dan vind ik gewoon dat die signalen verkeerd op worden gepikt.

En persoonlijk denk ik ook dat mensen het stiekem ook al leuk vinden om fruit oid te geven.

En dat vind ik gewoon jammer.

@peter&caren wrote:

Als je eerder dan 6 maanden probeert en je krijgt een reactie kan je gewoon stoppen en later een x weer proberen.
Reacties kunnen ook pas na maanden/jaren komen, oa. prikkelbare-, spastische darmpjes.

Wat me ook opvalt is dat jullie met een fruithap begonnen zijn? Hier wordt al 4,5 jaar geadviseerd om eerst met groente te beginnen om 2 redenen de eerste reden is dat het minder zuur is en dus minder kans op krampjes enz en de tweede reden is dat als je eerst met groente begint je kindje daarna altijd nog wel fruit lust als je dat er na introduceert. Als je eerst met fruit begint kan het zijn dat je kindje groente niet lekker vind en dat weigert te eten.

Anneke schreef:

Ik weet dat er uitzonderingen zijn, en dat is bijvoorbeeld als je kindje niet meer genoeg heeft aan die liter KV op een dag.
Dan zou je in overleg kunnen proberen hem al een klein beetje bij te voeden.

Met Lienke zijn wij idd met 4 maanden begonnen met bijvoeden omdat ze met nutrilon forte niet genoeg had aan 1 ltr.
Rick doet het tot nu toe prima op 5 flessen nutrilon standaard dus die krijgt nog geen bijvoeding. Hij heeft het nog niet nodig en daarbij had en heeft Lienke toch regelmatig last met de stoelgang en als ik dat bij Rick kan voorkomen door te wachten tot de darmen uitgerijpt zijn, graag!!

Ben deze week nog wel met Rick op cb geweest en kreeg wel het advies om met bijvoeding te beginnen om het te proberen dat hij van een lepeltje kan eten, maar als ik nog een paar weken wilde wachten was dat ook prima.
Kreeg hier trouwens ook het advies om zowel groente en fruit door elkaar heen te gebruiken. Kan me nog herinneren dat we bij Lienke hetzelfde fruit of groente 3 dagen achter elkaar moesten geven om te zien of ze daar ook op reageerde. Dit hoeft nu niet meer.

Groetjes Renate

Hier ook aan een liter niet meer genoeg… :shock: eerst hannesen met spenen… flessen… voedingen…

Maar het is een gegeven feit… Als ik nix bijgeef komt hij ruim boven de liter uit…

Daar komt bij Ruben is absoluut niet zwaar… (hij moet 1.93m worden)… En ik vermoed dat hij mijn stofwisseling heeft gekregen.

Als ik er een mud aardappelen ingooi zegt de laatste nog plons…

Mijn dochter vroeger was een mollige baby. Had snel genoeg… die kwam aan van 20 ml… maar Ruben gaat er bovenin… en onder weer uit… Zolang als hij fv heeft heeft hij nog nooit harde ontlasting gehad… nog nooit…

Dus het is goed te merken of een kind het nodig heeft of niet…

Hier ook fruit en groente … Alleen is groente zijn favo… (lekker warm)

En dan heb ik het maar over een paar hapjes per dag… sommige dag niet… isser gewoon geen behoefte.