van stuit...naar gewoon..naar dwarsligging...

@kimmetje23 wrote:

de reden dat ik geen stuitbevalling wil, is dat lucas en thomas allebij nou niet echt bepaald super terwereld zijn gekomen



lucas is met vacuum en tang geboren, en had dus hulp nodig…



thomas bleef met zijn schouders vast zitten achter mijn bekken, en moest dus flink geduwd worden op mijn buik om hem eruit te krijgen (heb vanaf 8 cm ontsluiting tot aan de geboorte 5 uur gedaan) en dat alleen omdat hij niet verder wilde ( kon ) zakken



vandaar dat ik met mijn man heb besloten mocht ons kindje niet draaien dan gaan we over op de ks…




Kan me heel goed voorstellen dat je dan voor een ks kiest :thumbup:. Het klinkt alsof je bekken erg smal zijn :think: (zie de leek hoor :wink: ). Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik ook absoluut niet voor een natuurlijke bevalling hebben gekozen.

iedereen die ik de situatie uitleg zeg ook gelijk oohh dan maar een ks…terwijl ik juist meer neig naar een stuitbevalling aangezien ik heel erg tegen een ruggeprik aan kijk…



lucas was maar 3465 gram en thomas daarin tegen 4360 gram dus ook geen kleintje

deze beeb neigt ,meer naar het gewicht van lucas (z ehouden zo wie zo het gewicht al in de gaten)



maar ik ben zoooo bang dat beeb weer niet door mijn bekken gaat…helemaal na de bavalling van thomas…



het ergste vind ik nog dat iedereen (on mijn omgeving) erg nuchter is onder het mom van de ks…maar ik zie het wel als een flinke buik operatie met natuurlijk wel een prachtige beeb

maar het is net of ze zeggen oh dat doe je zomaar fftjes…

@kimmetje23 wrote:





iedereen die ik de situatie uitleg zeg ook gelijk oohh dan maar een ks…terwijl ik juist meer neig naar een stuitbevalling aangezien ik heel erg tegen een ruggeprik aan kijk…



lucas was maar 3465 gram en thomas daarin tegen 4360 gram dus ook geen kleintje

deze beeb neigt ,meer naar het gewicht van lucas (z ehouden zo wie zo het gewicht al in de gaten)



maar ik ben zoooo bang dat beeb weer niet door mijn bekken gaat…helemaal na de bavalling van thomas…



het ergste vind ik nog dat iedereen (on mijn omgeving) erg nuchter is onder het mom van de ks…maar ik zie het wel als een flinke buik operatie met natuurlijk wel een prachtige beeb

maar het is net of ze zeggen oh dat doe je zomaar fftjes…




Ja, daar wordt altijd heel luchtig over gedaan. Maar goed, met spanning een bevalling ingaan is ook niet goed voor je. Kan je niet een keer goed naar je bekken laten kijken? Je kan altijd met de gyn afspreken dat je alsnog voor een natuurlijke bevalling gaat en als dan mocht blijken dat het niet snel genoeg gaat, of dat je zelf heel angstig wordt dan alsnog overgegaan wordt op een ks. DIt is mij wel gegarandeerd in het OLVG :thumbup: Regel anders een afspraak met gyn zodat jij en je man alles kunnen vragen en dat je weet waar je tussen moet kiezen. Je moet geen overhaaste beslissingen maken , je hebt toch nog een paar weken voordat je definitief aan moet geven mocht je alsnog voor een geplande KS gaan :think: Veel sterkte iig, ik weet wat je doormaakt wat de moeilijke keuze betreft :-*

beeb heeft nu nog steeds genoeg ruimte om te draaien…draaipogingen worden dus ook zo wie zo niet gedaan…mocht de bevalling zich aandienen moet ik er bij vermelden dat het misschien om een stuit gaat…



voorlopig wordt er nog niks gedaan…

Hee,



Vind het fijn om goede ervaringen te lezen met een stuitbevalling. Tot nu focuste ik me alleen op de erge verhalen. Ikzelf kon ook nog maar alleen de nadelen bedenken. Ik wacht het gesprek met de gyn dus nog maar even af om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wat ik mij trouwens wel afvraag: mijn kind zit heel hoog, tegen de ribbenboog met zijn bolletje, maar kan je dan toch indalingsweeën hebben? En kan een bevalling zich ook gewoon aandienen, ondanks het stuitergedrag van mijn ukkie???

@Pippi wrote:



Wat ik mij trouwens wel afvraag: mijn kind zit heel hoog, tegen de ribbenboog met zijn bolletje, maar kan je dan toch indalingsweeën hebben? En kan een bevalling zich ook gewoon aandienen, ondanks het stuitergedrag van mijn ukkie???




Als ons kleintje met haar hoofdje omhoog zit, zit ze ook zo hoog. Ik voel gewoon haar bolletje zitten :inlove:

Ik weet dat ze met hun kontje kunnen indalen, dus als het een lange baby is zou het natuurlijk gewoon kunnen (ik weet niet hoe lang je al zwanger ben?)

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij/zij met de voeten zit te trappelen naar beneden, en ik vind dat eerlijk gezegd echt een rot gevoel :silenced: :wink:





Kimmetje; ben benieuwd hoe het gaat lopen bij jouw. Als je meisje nu nog zoveel ruimte heeft dan lijkt mij dat ze het heerlijk naar haar zin heeft :inlove:





Hier ligt de baby volgens mij nu op de ‘normale’ manier. Ik voel namelijk geen trappen naar beneden, en geen bolletje bij m’n ribben, maar helemaal zeker weet ik het niet…ik vind het maar stilletjes hier binnen :? Maar het zal wel goed zijn!!!

@Pippi wrote:



Wat ik mij trouwens wel afvraag: mijn kind zit heel hoog, tegen de ribbenboog met zijn bolletje, maar kan je dan toch indalingsweeën hebben? En kan een bevalling zich ook gewoon aandienen, ondanks het stuitergedrag van mijn ukkie???






Een ks werd gepland op 38w opdat de bevalling niet spontaan zou beginnen. Ja dus.

Xander begon ineens met 34 weken dwars te liggen… met 36 weken zou hij gedraaid worden, maar toen bleek uit de echo dat hij weer goed lag. Met 36,4weken bij controle van VK bleek hij weer dwars te liggen en werd hij gedraaid in het ZH, maar 2 dagen later draaide hij weer terug…



Uiteindelijk met 39,3 voelde ik hem weer in goede positie draaien. De dag erna werd ik voor de zoveelste liggingsecho in het ZH verwacht en bleek hij inderdaad goed te liggen. Toen hebben ze me gelijk gehouden en ingeleid, omdat ik bij Merijn precies met 40 weken bevallen was en ze bang waren dat hij weer verkeerd zou gaan liggen en de bevalling spontaan zou beginnen en het dan een spoedKS zou worden.



Ik werd ingeleid en het was heftig! tot 2 keer toe werd het toch bijna een KS… na 5 minuten al, toen ging zijn hartslag naar 30 en werd ik gereed gemaakt voor een KS, kreeg catheter in en kreeg operatieschort aan. Hartslag herstelde zich dus mocht verder… tot vlak voor het eind zijn hartslag weer naar 30 ging. Ze wilden me al naar OK rijden, maar ineens kwam hij er uit zetten en werd hij met een vacuumpomp nog beetje geholpen om iets sneller te komen. Bleek dat hij door al het draaien in mijn buik 2x de navelstreng om zijn nek had zitten. Hij kreeg gelijik wat zuurstof en werd na gekeken door een kinderarts… en 3 uur later waren we thuis… heel bizar allemaal… zo’n rot bevalling en dan toch zo snel weer thuis alsof er niets gebeurd was…



ik weet eigenlijk niet of ze op de echo’s die ik ehb gehad, wel 5 of 6 i ndie laatste weken hadden kunnen zien dat de navelstreng om zijn nekje zat :think:

ben ik vergeten te vragen

Mijn stuiterbaby werd pas met 40w5d gehaald, op ons verzoek.

Wij hoorden pas met 37w dat het een stuiter was. De billen waren wel ingedaald, hoofdje voelde ik ook tegen mijn ribben, na de geboorte zag ik ook een randje in zijn hoofd, de afdruk van mijn rib dus.

We wilden in eerste instantie voor een natuurlijke bevalling gaan maar na 40 weken besloten voor een stuit.



Mocht deze nieuwe beeb een stuiter worden, wil ik wel langer wachten voor een natuurlijke bevalling. In het ziekenhuis houden ze de groei van het hoofdje in de gaten zodat deze niet te groot is voor een natuurlijke bevalling.

Mijn vk zei me dat ze tegenwoordig niet meteen een ks plannen met een stuitligging. Maar dat zal wel verschillen per ziekenhuis. Bij ons zijn ze voor natuurlijke bevalling in geval van stuitligging.



Draaipoging lijkt me zelf helemaal niets trouwens.

@Pippi wrote:

Hee,



Vind het fijn om goede ervaringen te lezen met een stuitbevalling. Tot nu focuste ik me alleen op de erge verhalen. Ikzelf kon ook nog maar alleen de nadelen bedenken. Ik wacht het gesprek met de gyn dus nog maar even af om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Wat ik mij trouwens wel afvraag: mijn kind zit heel hoog, tegen de ribbenboog met zijn bolletje, maar kan je dan toch indalingsweeën hebben? En kan een bevalling zich ook gewoon aandienen, ondanks het stuitergedrag van mijn ukkie???




Die van mij zat ook tegen mn ribben aan met zn koppie en was tot het laatst niet helemaal ingedaald. Ik ben ingeleid dmv gel, maar dit was vanwege beginnende zwangerschapsvergiftiging. Volgens mij kan de bevalling zich toch gewoon aandienen hoor

ja ik weet wel dat een stuiterkindje zeg maar…een gewone bevalling lijkt!!!



het kan dus beginnen met weeen, breken van de vliezen, enzzz

Yahoe! Hier word ik blij van. Dacht namelijk dat een bevalling niet zo snel op gang zou komen, als Ukkie zo hoog zit. En het lijkt me nou juist zo’n leuk en spannend moment om mee te maken. (Nu ik erover nadenk: bij mijn vriendin is het ook spontaan begonnen, ik had het kunnen weten).

Kimmetje, kan me goed voorstellen dat je voor een ks kiest, na zulke ervaringen.



Ik dacht in eerste instantie ook ( net als je omgeving): doe maar ks, lekker makkelijk en minder risico. Maar daar denk ik toch anders over nu ik er langer mee bezig ben en het om Ukkie gaat. Na het lezen van verschillende verhalen en uitleggen hoop ik nu toch dat ik in ieder geval aan een gewone bevalling kan begínnen als er niet te veel risicofactoren zijn. Al is mijn grootste angst een spoedks.



Donderdag ben ik 35 weken zwanger en dan gaan ze kijken hoe Uk ligt ( in stuit nog steeds!) en word ik doorgestuurd. Maar denk niet dat ik voor een draaipoging ga. Ook niet voor Moxatherapie trouwens. Er kan nog zoveel gebeuren de komende weken. Laatst draaide ie snachts om en zat zijn hoofdje rechts onderin. na 5 minuten daar vertoefd te hebben draaide ie zo weer in zijn stuitpositie, de ondeugd! :mrgreen: Hij kán dus nog wel draaien…Maar geloof dat ie denkt: :snooty:

@Pippi wrote:



Donderdag ben ik 35 weken zwanger en dan gaan ze kijken hoe Uk ligt ( in stuit nog steeds!) en word ik doorgestuurd. Maar denk niet dat ik voor een draaipoging ga. Ook niet voor Moxatherapie trouwens. Er kan nog zoveel gebeuren de komende weken. Laatst draaide ie snachts om en zat zijn hoofdje rechts onderin. na 5 minuten daar vertoefd te hebben draaide ie zo weer in zijn stuitpositie, de ondeugd! :mrgreen: Hij kán dus nog wel draaien…Maar geloof dat ie denkt: :snooty:




Waarom ga je niet voor een draaipoging? (ik ook niet hoor, maar vroeg het me af :wink: )

Dus jouw beebje zit ook veel te lekker…wel een fijn idee dat ze eigenlijk nog genoeg plek hebben. Vind je niet?



Hier zit ons meisje al een paar dagen met haar koppie naar beneden…zal je net zien…ik moet morgen naar de vk. Ik hoop dat ze zo blijft zitten! Zou wel fijn zijn!

Straks naar de vk…ben zoooooo benieuwd!!! :dance:

Hoi,



Bij mij was hellaas de draaipoging mislukt maar er zijn veel bekende waarbij het wel gelukt is.

Bij mij waren de vliezen zelf gebroken maar de weeen kwamen niet op gang.

Bij mij hebben ze me de volgende dag aan het infuus gelegd en 2 1/2 uur later werd Guus geboren.



veel succes bij de VK!!!



groetjes Diane

@rhode wrote:

Straks naar de vk…ben zoooooo benieuwd!!! :dance:




Rhode, succes :thumbup:

JAAAAAA!!! Beebje ligt nu goed!

Alles was helemaal perfect, dus nu hopen dat ze nog lekker zo blijft liggen :dance: :dance:

okeeey dan…meid super nieuws :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@rhode wrote:

JAAAAAA!!! Beebje ligt nu goed!

Alles was helemaal perfect, dus nu hopen dat ze nog lekker zo blijft liggen :dance: :dance:




Wat heerlijk. Ik :pray: voor je dat ze zo blijft liggen

Kijk dat is ook goed nieuws!! houden zo!



geniet er verder maar lekker van nu.

groetjes van Diane