van borstvoeding naar flesvoeding al na een paar weken?

Effe nieuwsgierig, die 15 minuten is dat inclusief de voorbereidingstijd?

Want ik ben 5 minuten bezig om een fles te maken - zolang duurt het voordat het warm is in de flessenwarmer.

Dan drinkt Lara een minuut of 10. Dan een pauze en dan nog eens 5 minuten drinken. Soms drinkt ze het in 1 keer leeg, maar meestal niet. Klokken jullie kids die hele fles weg in minder dan 15 minuten?

@lena3 wrote:

Effe nieuwsgierig, die 15 minuten is dat inclusief de voorbereidingstijd?

Want ik ben 5 minuten bezig om een fles te maken - zolang duurt het voordat het warm is in de flessenwarmer.

Dan drinkt Lara een minuut of 10. Dan een pauze en dan nog eens 5 minuten drinken. Soms drinkt ze het in 1 keer leeg, maar meestal niet. Klokken jullie kids die hele fles weg in minder dan 15 minuten?




Ik heb net ff gekeken, ben om 9.50 begonnen met voeden en om 10.05 was ze klaar… precies 15 mins. Maar dat is dus gewoon het drinken.

Hmmm… en dan roepen ze tegen ons steeds dat Lara zo gulzig drinkt. Maar dat valt dan dus wel mee.

En hoe lang doe je over het klaarmaken? Want ik bedenk net dat KV natuurlijk in de magnetron mag, dat gaat vast sneller dan de flessenwarmer.

@lena3 wrote:

Hmmm… en dan roepen ze tegen ons steeds dat Lara zo gulzig drinkt. Maar dat valt dan dus wel mee.

En hoe lang doe je over het klaarmaken? Want ik bedenk net dat KV natuurlijk in de magnetron mag, dat gaat vast sneller dan de flessenwarmer.




Klaarmaken gaat best snel hoor, paar secs in de magnetron, poeder erbij, roeren, klaar. Daar gaat het me ook niet om, thuis vind ik t wel makkelijk. Plus dat als ze thuis ligt te schreeuwen ik dat minder erg vind dan ergens in een restaurantje/cafeetje waar je haar onderweg wil voeden haha. Maar als je ergens heen moet… Wat je allemaal mee moet sleuren, de luiertas zit al vol met spullen: thermos warm water, flesje koud, doosje voeding, flesje, vork. Maar goed ook daar zijn de meningen weer over verdeeld :wink:

Trouwens, ik denk dat Kaylee wel wat minder voeding krijgt dan Lara? (eigenlijk weet ik dat wel zeker haha) Kaylee krijgt 6 * 135 en dat drinkt ze meestal niet leeg…

O ja, Lara krijgt 5 * 200 cc, al drinkt ze dat ook vaak niet leeg.

Tja, vanaf moprgen gaan we 1 flesje KV per dag geven, dus dan zal ik wel merken hoe makkelijk of lastig dat is. Ik geef nu ook geen voedingen in het openbaar, dus dat gesleep met warm water zal me wel bespaard blijven. Veel tankstations hebben ook een magnetron, nietwaar?

Nou ook ik vind kv niet makkelijk als ik wegga. Ik heb het zaterdag meegemaakt, nou wat een gezeul zeg! Ik was blij dat ik een kinderwagen heb gekocht want nu hoefde ik gelukkig niet te sjouwen met die 10 kilo zware tas! Wat een gewicht moet je meezeulen zeg.



1 thermoskan van 700 cc heet water, flesje 300 cc koudwater. Een stuk of kweet niet hoeveel voedingen. Fles, extra fles (stel je voor dat ie kapot gaat of kwijt raakt). De helft van mijn luiertas is gevuld met flesvoeding :shock:



Nee makkelijk is het niet hoor. Bv: trui omhoog/omlaag, tiet eruit en drinken maar. Opbergen is al helemaal gemakkelijk!

Bij flesvoeding moet je ook nog die verdomde flessen uitspoelen, dus wat moet je ook meenemen??? Juist een flessereiniger, je weet wel zo’n toiletborstel maar dan in het klein.



Nee… :naughty: bv is veel en veel makkelijker.

Gaan jullie dan allemaal weleens ergens naartoe met de baby waar je geen gebruik kunt maken van een keuken? Ik ga met Lara alleen naar familie en vrienden. Andere uitjes duren nooit zolang dat ik haar daar zou moeten voeden.

Ik maak weleens een voeding klaar voor het geval we niet op tijd ‘binnen’ zijn, maar ik heb hem nog nooit nodig gehad. Zou haar ook niet graag in het openbaar eten geven. Deels niet omdat ik me geneer en deels omdat dat te onrustig is voor haar.

Ik heb haar wel eens moeten voeden bij het cb… ook bij de kinderarts. En als mijn ouders hier zijn gaan we ook wel eens een middag naar de stad of naar t rutbeek (meer hier in de buurt) en dan geef ik haar ook daar eten. Of zaterdag op de meeting dus…

Bij zoiets als het CB neem ik dan vantevoren klaar gemaakte voeding mee. KV mag je toch ook een uurtje bewaren voordat je het geeft?

Maar ik ben inderdaad nog nooit een middagje met haar weggeweest.

@lena3 wrote:

Effe nieuwsgierig, die 15 minuten is dat inclusief de voorbereidingstijd?

Want ik ben 5 minuten bezig om een fles te maken - zolang duurt het voordat het warm is in de flessenwarmer.

Dan drinkt Lara een minuut of 10. Dan een pauze en dan nog eens 5 minuten drinken. Soms drinkt ze het in 1 keer leeg, maar meestal niet. Klokken jullie kids die hele fles weg in minder dan 15 minuten?


Bereiden duurt hoogtens 1 a 2 minuten. Koud water gaat 40 sec in de magnetron, dan melkpoeder erbij, doorroeren met een vork en klaar…

Nee hoor, ik neem de voeding en Lana dus ook, anders heb je niets aan je voeding :mrgreen: , overal mee naar toe. Wat ik doe is net gekookt water in de thermoskan en koud water. Maar ik zag op de meeting een van de feb mama’s, haar flesje met MM opwarmen. Zij had gekookt water meegenomen en een plastic bakje, daar deed ze het water in en het flesje in het hete water om het zo op te warmen.

Ik mik het altijd zo dat ze geen voeding hoeft in de tijd dat we weg zijn. Het lijkt me inderdaad nogal een gedoe. Heel slim bedacht van die feb-mama met dat bakje water. Maar inderdaad ook weer een hoop gesleep.



Ik heb weleens een flesje meegenomen dat ik vantevoren had opgewarmd, voor noodgevallen. Ik moet er niet aan denken zolang met haar op pad te zijn. Dan moet ik haar dus in een vreemde, onrustige omgeving voeden en een plek vinden om haar te verschonen. En dan blijft ze al die tijd wakker, hoogstwaarschijnlijk.



Paschal… nou ik je toch spreek ( :wink: ): hoe lang mag je klaargemaakte KV bewaren? Ik maak nu namelijk altijd een flesje MM voor 's nachts klaar. Dat zet ik in een warmhoudkoker bij mijn bed en dan hoef ik 's nachts dus niks klaar te maken. Kan dat met KV ook?

Een uur… mag je klaargemaakte kv bewaren.

da’s te kort.

Dan blijven we 's nachts voorlopig wel MM geven. Of misschien gaat ze wel weer lekker doorslapen als ze eenmaal bijvoeding krijgt :pray: .

Nou dacht dat Lana wel moeite zou hebben met de meeting van zaterdag, maar mevrouw vond het letterlijk slaapverwekkend. Ze heeft de hele dag geslapen op 15 min na, toen moest ze huilen van de krampjes. Maar verder… had er geen kind aan. En voeden in een rumoerige ruimte… nou en, dacht Lana, zolang ik mijn eten krijg interesseert het me helemaal niets waar ik ben! hahaha



Ik denk trouwens dat het meer het idee van de moeder is, dat voeden in een rumoerige ruimte niet zo fijn zou zijn voor je kind, dan dat het daadwerkelijk zo is.

Bij sommige kinderen misschien wel, maar bij Lara is het toch echt haar eigen idee :wink: . In het begin maakte het niks uit, maar sinds ze een maand of vier is, laat ze zich enorm afleiden tijdens het voeden. Als er iets gebeurt, dan kijkt ze daarnaar en ze zoekt geluiden op. En ik dat mondje aar achtervolgen met die fles :evil: . Als het dus erg onrustig is, dan drinkt ze ook erg onrustig. Toen ze zo oud was als Lana nu, had ze waarschijnlijk ook wel door alles heengeslapen. Nu zou ze uiteindelijk ook wel in slaap vallen (zaterdag nog in de intratuin op de arm :smiley: ), maar pas als ze echt totaal is uitgeput.

@lena3 wrote:

Ik mik het altijd zo dat ze geen voeding hoeft in de tijd dat we weg zijn. Het lijkt me inderdaad nogal een gedoe. Heel slim bedacht van die feb-mama met dat bakje water. Maar inderdaad ook weer een hoop gesleep.



Ik heb weleens een flesje meegenomen dat ik vantevoren had opgewarmd, voor noodgevallen. Ik moet er niet aan denken zolang met haar op pad te zijn. Dan moet ik haar dus in een vreemde, onrustige omgeving voeden en een plek vinden om haar te verschonen. En dan blijft ze al die tijd wakker, hoogstwaarschijnlijk.



Paschal… nou ik je toch spreek ( :wink: ): hoe lang mag je klaargemaakte KV bewaren? Ik maak nu namelijk altijd een flesje MM voor 's nachts klaar. Dat zet ik in een warmhoudkoker bij mijn bed en dan hoef ik 's nachts dus niks klaar te maken. Kan dat met KV ook?




ik maak van te voren geen voeding klaar…ik maak het klaar en dan geef ik het. Wordt ook afgraden om van te voren klaar te maken :!: Tja en het is maar 1 a 2 min werk dus van mij hoeft het ook niet…

Met Lana doe ik het zo, als ik haar aan het voeden bent, blijf ik haar de hele tijd aankijken recht in haar ogen. Ze heeft soms ook wel de neiging om naar andere dingen te kijken en zo vergeet te eten :mrgreen:



Maar ik hoop dat ls ze 4 maanden is, ook blijft kijken naar mij. Even concentreren op mama en daarna weer overal naar mogen kijken. Of het werkt is een tweede, maar ga het wel proberen. Ben er nu al mee bezig.

@ Paschal: ik doe dat met MM, niet met KV. MM heeft anti-bacteriële eigenschappen, dus dat kun je langer bewaren. Maar straks ga ik gedeeltelijk KV geven, dus vandaar mijn vraag.



1 Ã 2 minuten werk is niet veel natuurlijk (MM mag niet in de magnetron, dus dat duurt veel langer). Maar als ik met mijn slaapdronken kop en een van honger mopperend kind de trap af kom zwalken middenin de nacht, vind ik het toch fijn als het klaar is :wink: .

Ach, tegen de tijd dat ik alle flessen KV geef, zal ze toch wel doorslapen 's nachts? Anders stuur ik haar terug naar de fabriek :mrgreen: .



@ Debbie: Lara dronk altijd met haar ogen dicht. Nu heeft ze ze dicht, of ze kijkt wild om zich heen. Maar soms kijkt ze me echt recht aan, alsof ze denkt: “dit gezicht moet ik onthouden, die geeft mij eten!” :inlove: