Doorslapen… hmmm, kan ik denk ik voorlopig nog wel even van dromen. Ze krijgt tussen 23 en 24 uur haar laatste fles, meestal 180 cc met 6 scheppen. Maar wil dan gewoon tussen 3 en 4 weer eten hoor…
Straks als ze 4 maanden is maar iets aan de voeding toevoegen, kijken of dat helpt!!!
Inmiddels zit Marijn op 4 flessen.2 van 210 + 7 en joh. broodpitmeel, 1 van 240 + 8 en pitmeel., En de laatste tussen 22:00 en 22:30 van 240+8, pitmeel en rijstebloem.
Toen ze 4 mnd was zijn we ‘gewoon’ gestopt met het geven van een nachtvoeding. We verdeelden de voedingen over 4 keer tussen 6:00 en 23:00. Als ze dan 's nachts kwam dan kreeg ze haar speentje en aai. Vrijwel direct viel ze dan wel weer in slaap. Soms gebeurde dit 3 keer per nacht. Toen nog maar 1 keer per nacht en nu hebben we haar al 4 nachten niet gehoord… Met hapjes beginnen we volgende maand. Ik heb nu 2 keer iets gegeven, maar ze vind het nog maar helemaal niks…
Hier ook 4 flessen nu.
Ze werd gewoon boos als we haar wakker maakten voor de late avond voeding… en dronk maar een heel klein beetje dan.
Dat doorslapen regelt ze dus allemaal lekker zelf, erg fijn
Zit nu op 07:00, 11:00, 15:00, 19:00, zat op 4 van 180+6. Maar gisteren dronk ze ze allemaal leeg, dus gaan nu maar 2 van 210+7 doen. Kijken of die ook op gaan. In haar laatste fles krijgt ze ook nog rijstebloem.
Fruithapje vind ze inderdaad nog erg raar. Doen het maar een beetje voor de smaak… wel grappig om te zien :mrgreen:
Fijne jaarwisseling
Ik ben gister ook begonnen met het afbouwen van de 5 naar de 4 voedingen per dag. Ik heb geen vaste schema maar hij komt wel vaak om de 4 uur en soms na 5 uur voor zijn voeding.
Gister ging het zo:
8:30 BV (meestal tussen 7:00 en 9:00)
12:00 180+6
17:00 Fruithapje
18:00 210+7
22:00 210+7
De laatste fles probeer ik tussen 21:00 en 22:00 te geven, maar het is afhankelijk van hoe laat hij s’ochtends wordt.
Daarvoor dronk hij meestal tussen 7:00-8:00, 12:00, 16:00, 20:00 en laatste 22:00. Fruithapje niet elke dag maar meestal om de 2 dagen weer.
Vandaag zijn we ook begonnen met een stukje Liga, dat ging ook goed.
Naar 4 voedingen is toch niet zozeer afhankelijk van leeftijd, maar meer van gewicht toch?
Onze dame drinkt al een aantal dagen de fles van 23 niet meer helemaal leeg en meldt zich dan om 6 of werd zoals wel vaker vannacht om 5 wakker maar ging na weer slapen pas om 7 uur beseffen dat ze echt honger had Toen vroeg ik me dus ineens af wanneer dat ook alweer die fles van 23 eraf ging.
De oudste kreeg hem om 23 uur, die hebben we vervroegd naar 22 omdat we dat fijn vonden. Ze dronk hem altijd slapend, maar pas met 6 maanden “mochten” we die eraf halen, ze was een licht poppetje en had m volgens mij ook nodig. Toen zijn we ook met rijstebloem als ontbijt en groente en fruit begonnen, dus werd het verschil opgevangen. (ik heb die fles er trouwens gewoon in 1 keer afgelaten, als altijd de laatste fles om 19)
Maar ik denk dat onze dame dat nu echt nog niet kan, ze weegt nog geen 5 kg, al zie ik dus sommigen al met 2,5 maanden zonder fles van 23. Maar ja, waarom drinkt ze m dan niet leeg
geen idee waar het vanaf hangt.
T.ygo zit ook al sinds 3 mnd op 4 flessen.
Heb puur naar hem geluisterd…hij dronk hem niet leeg om 23 uur, steeds wakker maken en met veel moeite kreeg ik er niet meer in dan 40 cc. Gewoon laten vallen en na een paar dagen sliep hij weer door tot de volgende ochtend. Moet wel zeggen dat hij al ruim aan gewicht zat toen…iets van 6.7 kg.