oke, dank je voor je antwoord.
groetjes van mij
toen dave een baby was ( lang geleden ) was het zo dat als je je kindje wakker moest maken telkens je de fles kon laten vervallen…
ach het verandert toch elke keer…
ik ga ook geen toestemming vragen hoor…we hadden het er toevallig over…
maar idd goed naar je kindje kijken…ieder kindje is anders.
en ik heb geen gemiddelde kindjes :mrgreen:
je kan het toch altijd proberen… trekt ze het niet dan ga je weer terug naar 5 flessen…
@brabbel wrote:
…hoi, ben beetje verbaasd…, ik vroeg pas ook op het CB of we over mochten gaan naar 4 voedingen ipv 5, omdat ik onze meid om 21.30 wakker moet maken voor de fles. (ze was op dat moment, 2,5 mnd).
Maar dat mocht dus nog niet, nee, pas als ze ong. 4 mnd. zou zijn…,
dus wat is het nou?
Groetjes van mij
Maar zo heel apart is dat toch niet, dat kindjes nog wakker gemaakt worden?
Ik vind 2,5 maand ook wel erg vroeg hoor, voor 4 voedingen.
Wij mochten met 3,5 maand naar 4 voedingen, maar dat heb ik geweigerd.
Lucas word over 2 weken 6 mnd en wij zitten nog steeds op 5 voedingen.
Erg vreemd. Wij hebben te horen gekregen dat als de kleintjes 5 maand oud zijn of 7 kilo. Maar ja, je hebt ook baby’s die bij de geboorte al een mooi eind op weg zijn.
Wij zijn met 5 maand overgestapt naar 4 voedingen. In de laatste voeding hebben we rijstebloem toegevoegd. Vanaf het begin is dit goed gegaan.
Nou, Lucas is 5,5 maand en 8 kilo, haha!
Maargoed, nog 2 weken en dan gaan wij ook over.
Moet eerst de bijvoeding een beetje goed lopen.
Ik denk dat je moet kijken naar je kindje.
Mijn motto was dat als ik moeite moet doen om een fles eraf te krijgen, mijn kindje er nog nog niet aan toe is.
Jade komt zelf nog maar 4 keer…heel af en toe 5 keer dan krijgt ze hem ook gewoon hoor :mrgreen:
ze is zo tevreden…dus waarom dat tegen gaan dan…
Wij willen nu ook graag van 5 naar 4 voedingen.
Marith slaapt altijd 's avonds als we de laatste fles geven rond elf uur.
Ik denk dat ze er zonder kan.
We geven haar nu per voeding; 180 + 6
We geven haar vanavond pas rond twaalf uur de laatste fles, en ik hoop dat ze dan morgen pas rond acht uur komt.
Ik denk dat we 210 + 7 gaan doen.
Dat is toch wel genoeg? Of moeten we 240 + 8 doen?
Let wel: Marith krijgt nog geen bijvoeding.
Daar beginnen we pas over een maand mee.
210 en 7 is meer dan genoeg anita…
@merel33 wrote:
210 en 7 is meer dan genoeg anita…
Bedankt, we geven nu 210 en 7.
Heb gisteravond om 21.00u de laatste(nr.4) fles gegeven en toen ging ze vanmorgen om half zeven nieuwe tijd :shock: huilen.
Heb dit gerekt door twee keer de speen te geven en om kwart over zeven ben ik opgestaan en heb ik een uitgebreid bad ritueel met haar gedaan en toen deed ik precies om acht uur de fles in d’r mondje.
Ik hoop dat het even wennen is en dat ze er aan gaat wennen zodat we niet meer zo laat op de avond de fles hoeven te geven.
Ik had trouwens de laatste fles zo gedaan:
210 water, 7 schepjes fv & 2 eetlepels rijstebloem
Een normale fles heeft ze in 5-10 minuten op en nu deed ze er bijna een halfuur over :? Dit komt door de rijstebloem denk ik. Dat krijgt ze niet goed door de AVENT 3 speen…
Vanavond maar even de difraxfles proberen met de 3-standenspeen.
Ik maak Jurian ook 's avonds wakker voor zijn fles. Tegenwoordig zelfs voor 2 flessen, die van 7 en die van 11 uur. Hij zit nu op 5 flessen, maar naar 4 mag ik ook niet van het CB. Dan krijgt hij te weinig binnen. Ik geef nu bijna 200 per fles (180+6, maar ik maak voeding per 24 uur). En meer krijgt hij per fles niet op, dus dan zou hij opeens van bijna 1 liter naar 800 cc gaan, en dat was te weinig. Ik weet ook niet of hij het er echt op zou doen hoor, maar nu moet ik hem nog steeds wakker maken. Ik vind het alleen zo zielig. Maar voor mezelf wel gezellig, dat laatste momentje van de dag nog even met zijn drietjes in ons bed
@littlewonder wrote:
Ik maak Jurian ook 's avonds wakker voor zijn fles. Tegenwoordig zelfs voor 2 flessen, die van 7 en die van 11 uur. Hij zit nu op 5 flessen, maar naar 4 mag ik ook niet van het CB. Dan krijgt hij te weinig binnen. Ik geef nu bijna 200 per fles (180+6, maar ik maak voeding per 24 uur). En meer krijgt hij per fles niet op, dus dan zou hij opeens van bijna 1 liter naar 800 cc gaan, en dat was te weinig. Ik weet ook niet of hij het er echt op zou doen hoor, maar nu moet ik hem nog steeds wakker maken. Ik vind het alleen zo zielig. Maar voor mezelf wel gezellig, dat laatste momentje van de dag nog even met zijn drietjes in ons bed
Ja maar Jurian is ook iets jonger dan Marith hé.
Vanaf vijf maanden en als ze 7 kilo zijn mag je geloof ik pas naar vier.
Volgens mij was die regel zo.
Maar ik weet eigenlijk niet wat ze minimaal binnen moet krijgen.
Marith kreeg eerst ook 5 flessen van 180+6 maakt 200.
Maar dat is ook de max wat ze mogen geloof ik. 1 liter.
hier zit ik al 2 weken op 4 flessen :oops:
toen was ze 8 weken ongeveer
bij ons was het opeens zo gelopen en het was goed op het CB
7/7.30 210cc
11,30 180cc
15.30 180cc
rond 20,00 uur de laaste ook 180 maar dan voor hongerige baby’s
gaat goed hier zo en vind het heerlijk dat ze er op tijd in ligt :mrgreen:
Hopelijk ben ik niet te laat en zijn er nog mensen die reageren…
Mijn dochtertje is nu 4 maanden…om 19.00 krijgt ze de fles en dan is ze total-loss…
Om 23.00 moet ik haar wakker maken voor flesvoeding numero 5 en die drinkt ze niet helemaal leeg…160 ml(drinkt ze dan)
dan wordt ze standaard om 03.00 uur wakker en valt ze gelukkig weer in slaap en dan wordt ze om 04.30 uur wakker…met wat gehuil enzo…uiteindelijk ga ik eruit en geef haar een fles waarvan ze 140 ml drinkt en dan wil ze 4 uur later weer een fles waarvan ze 150 ml drinkt…uiteindelijk zit ze dan op 5/6 voedingen. Ik weet niet hoe ik de nacht door moet komen…moet ik meer tijd tussen de voedingen laten zitten? ze drinkt nutramigem(speciale voeding voor babies met een allergie)
de ene keer drinkt ze 200 ml en de andere keer maar 160/150 ml ze zit goed op gewicht dus daar zal het niet aan liggen…
Help :?
Om dit topic maar weer even omhoog te gooien…
Ik ben op advies van de KA…lang verhaal… begonnen met bijvoeden.
Voorheen zagen de voedingen van Bastiaan er zo uit~
06.30
10.30
14.30
18.30
22.30 waar ik hem dan voor wakker maakte.
Alle flessen waren 180 plus 6. Helaas is gewoon weglaten van de laatste voeding geen optie, ondanks dat hij er niet wakker voor wordt. Ik heb het geprobeerd, met als gevolg dat Bastiaan om 04.30 honger had…
Zijn tijdscheme is in principe nu nog hetzelfde, alleen krijg hij om 15.00 ongeveer dan een half potje groente met een fles van 150 plus 5 er achteraan, wat hij ook goed opeet.
Nu wil ik de laatste fles als volgt afbouwen. Om 22.30 30cc eraf en dan om 19.00 30 cc erbij, dat een paar dagen en dan om 22.30 steeds 30cc eraf, gecombineerd met een of meerdere schepjes rijstebloem bij de voeding van 19.00 erbij, in de hoop dat dit langer vult en er dus op blijft doorslapen, totdat de voeding van 22.30 eraf is.
Al moet ik zeggen dat ik dat terugzetten in de tijd ook wel een heel goed idee vond… :think:
Overigens, ik las ergens 240 cc…dat past helemaal niet in mijn flessen! :shock: Het zou een mooie reden zijn om van de difrax eindelijk weer op de avent terug te gaan, maar tot nu toe krijgt Bastiaan telkens krampjes als ik één keer de avent gebruik :? Het lijkt me echt sterk dat dit door de fles komt, maar het lijkt echt zo te zijn… :eh:
Hoi
Ik ga vandaag proberen om Emma dr laatste fles weg te laten en dan gewoon hopen dat ze doorslaapt :thumbup: :thumbdown: . Maar als ze dat niet doet wil ik ook rijstebloem door haar laatste fles gaan doen, bij Laurens werkte dat goed! Enne ik heb altijd gehoord dat je maximaal 210 cc per keer mag geven anders is het zo’n sloot met melk.
Nou…5e fles is afgebouwd! Heb het verspreid over 2-3 weken…
Nu is de laatste fles om 19.00 210 +7 en 3 schepjes rijstebloem en dat gaat perfect! Hij slaapt zelfs beter dan toen ik hem nog wakker maakte voor de voeding…
Goed zeg :thumbup: . Bij Emma is het niet nog gelukt, zij kwam zonder de fles van 23.00 uur dus alweer rond 2en . Over een paar weekjes maar weereens proberen.
Hi, ik ben nieuw hier.
Was even aan het zoeken naar info
Ben namelijk met mijn meisje ook aan het rotzooien met de voedingen
Ze is nu 3 maanden en weegt ongeveer 5 kilo.
Drinkt sinds een paar dagen haar flessen niet meer leeg, is heel snel afgeleid. Vind het vooral heel gezellig.
Ga maar proberen minder voedingen te geven, misschien dat de flessen dan voller kunnen en leeg gaan.
Ze krijgt nu 165 cc en krijgt 6 voedingen, soms 5 dat ligt er dus aan hoe goed ze drinkt. Aangezien ze haar flessen nooit echt goed leeg drinkt en nu dus helemaal niet meer. Ga ik maar proberen meer tijd tussen de voedingen te laten, zodat ze echt trek heeft.
Hoop maar dat ze dan haar flessen weer gaat leeg drinken :?
Ik zit ook te klooien. Marijn krijgt ook 5 voedingen, maar een daarvan is nog steeds om 4 uur 's morgens…
Vanaf vandaag begonnen met het verdelen van 5 voedingen overdag. Vanmorgen de fles weten te rekken tot 5 uur ( ) dus ze kreeg om
5 uur 210 +7
9 uur 180+6
13 uur 180 + 6
17 uur 180 + 6 en nu
23 uur 210 + 7
En dan maar hopen dat ze gewoon doorslaapt tot minimaal 6 uur!