Hallo allemaal,
ik heb een vraag. Mijn zoontje is nu ongeveer 4,5 maand.
Vanaf 5 maand mag er een voeding af. Hoe kun je deze fles er het beste afhalen?
Hij krijgt nu nog 5 flessen van 200/210 cc ongeveer om de 4 uur. 07.30 uur de eerste en de laatste voeding is nu om 22.30 uur.
Alvast bedankt.
Henrike
Ik lees even mee want Rick zit nu ook nog op 5 flessen en zal zo langzamerhand wel naar 4 moeten. Bij Lienke ging het eigenlijk vanzelf. Die dronk van de laatste fles steeds minder en die hebben we toen zo een keer weggelaten en ze sliep er net zolang om.
Rick drinkt ze alle 5 nog aardig goed leeg dus ben wel benieuwd hoe ik hem het beste op 4 flessen kan krijgen.
Groetjes Renate
Dit hadden wij dus ook.
Wij moesten Tycho om 23.30 uur steeds wakker maken voor de fles en die dronk hij dan vaak halfslapend leeg.
Op kerstavond hebben we hem om 20.00 uur de laatste fles gegeven en toen in bed gedaan. Hij werd de volgende dag pas om 7.30 uur wakker.
Hij krijgt om 7.00/7.30 uur een fles van 210 cc met 7 schepjes en de rest van de flessen is 180 cc met 6 schepjes.
Ik zou het dus gewoon eens proberen hoe hij het doet…Succes!
Ik bemerk dat het hier heel langzaam insluipt…
Hij heeft nu al een keer gehad dat hij aan 4 voedingen genoeg had… Ik denk dat ik hier de natuur zijn beloop laat…
Bij mijn dochter moest ik vroeger echt afbouwen… die snapte het spelletje niet zo goed. :lol:
Hier een paar dagen 4 voedingen gehad, maar we zitten nu weer gewoon op 5. Hij drinkt ook alle flessen leeg en is soms zelfs boos als het op is. Hij vraagt overdag ook echt om de 3,5-4 uur om eten, dus heeft honger.
Als we met 6 maanden gaan bijvoeden, dan zal hij vanzelf wel minder drinken. En omdat wij de laatste fles altijd tussen 9 en half 10 geven is het ook goed op te brengen.
Dus helaas Renate, Fer is het ook niet gelukt om op 4 te blijven Onze zonen leren het ooit heus wel :mrgreen:
bij Quincy heb ik de laatste fles er af gehaald en ze sliep door tot 8 uur.
ze heeft toen ook weer een periode gehad dat ze 5 flessen weer wilde hebben,maar na een week zat ze weer op 4.
Ons plan van aanpak (of het gaat lukken is een tweede… ):
We geven nu de voeding op het tijdstip 7-11-15-19-23
We geven 200 cc, ipv die van 19 uur, die houden we op 165 cc.
Dit omdat we de laatste fles nu aan het vervroegen zijn, en inmiddels al op 21.30/22.00 zitten.
Zouden we hem om 19.00 ook 200 cc geven, dan zit de volgende 200 cc er te kort op.
En we willen deze voeding ook laten vervallen op den duur.
We gaan straks dus terug naar 21.00, en dan naar 20.30, 20.00, enz…
We willen de laatste straks rond 19.00/19.30 hebben, en laten de fles van 19.00 dan vervallen.
Die gaan we ook steeds kleiner maken.
En dan wil ik eigenlijk pas met 6 maanden als er bijgevoed gaat worden, op 4 flessen uitkomen.
Oke, dat is al heel wat duidelijker.
Het is dus wel de bedoeling dat je de laatste fles (in ons geval 200 cc) verdeelt over de andere 4 voedingen, zodat je wel op ongeveer 1 liter per dag uitkomt.
Bedankt alvast voor de reacties.
Henrike
Hier geen flesvoeding, maar bij ons verdween de 5e voeding toen ze bijvoeding kreeg (bij ons is er een andere indeling gekomen over de dag, een fles wat later en een andere wat eerder)
Hier gisteren naar het cb geweest.
We mogen nu met Stan ook over naar 4 voedingen.
En de hoeveelheid per voeding mogen we zelf weten, wel was het het beste om de laatste voeding eraf te halen. Dus de 22.00/23.00 uur voeding.
Dus of 4x 180+6 (als je kindje daar genoeg aan heeft, deze hoeveelheid is minimaal!) of 4x 210+7 of eventueel 2x 210+7 en 2x 240+8 (deze hoeveelheid is maximaal!) of dus een mix hiervan.
En we mochten pap vanaf 4 maanden gaan gebruiken. (rijstebloem) Bij elke fles, bij één fles, moesten we ook zelf zien.
wij hebben de eerste voeding van de dag weggelaten omdat meneer dan nog heerlijk lag te tukken en totaal niet maalde om voeding…
bij ons is het schema nu
09.00
13.00
17.00
21,30
alle voedingen bevatten 210 water plus 7 schepjes voeding.
Oh dus het maakt niet uit al zouden we tot 6 maanden 5 voedingen geven, dus totdat we gaan bijvoeden?
Dus het is niet teveel dan?
als je maar niet boven een liter per dag uit komt…zo zeg ik het toch goed? :think:
Lucas zit ook nog steeds op 5 voedingen.
Ik ga pas naar 4 als hij bijvoeding krijgt.
Want dan ga je eerst naar minder, om vervolgens ineens weer met fruit e.d. aan te komen.
Ik zag dat ik vorige maand ook al gereageerd had :lol:
Maar Lucas krijgt nu 07.00. -11.00 -15.00 -18.00 - 21.00
Dat word over een paar weekjes 07.00 - fruithap - 12.00 - 15.00 -groentehap -19.30
Zit alleen nog te dubben over de hoeveelheid voeding.
Ik lees dat noortjeP al aangeeft, 4 x 180 (6), 4 x 210 (7), of 2 x 210 (7) met 2 x 240 (8).
Waarom is dat zo verschillend?
Wat is het minimum of maximum dat ze met 6 mnd aan voeding nodig hebben?
Jade zit sinds woensdag ook op 4 flessen van 180 +6
ze slaapt vanaf 21.30u tot de volgende morgen…dat mag vanaf 2 mnd zei het CB…hoefde haar niet wakker te maken…
ze krijgt
om 7.00 (uitloop 7.30) 180cc +6
om 12.00 180cc + 6
om 16.00 180cc + 6
om 20.00 180cc + 6
eerst geven we om 24.00 ook een fles maar ze slaapt nu door…
( toen zaten we op 5 flessen met 150cc + 5 behalve de eerste en laatse fles die al 180cc + 6)
kijk het wel even aan hoor…als ze af gaat vallen dan moeten we kijken of het toch anders kan…
@merel33 wrote:
als je maar niet boven een liter per dag uit komt…zo zeg ik het toch goed? :think:
ja max een liter per 24u
wat gelijk staat aan max 30 schepjes per 24u
@colle wrote:
kijk het wel even aan hoor…als ze af gaat vallen dan moeten we kijken of het toch anders kan…
Als dat zou zijn, zou ik dat wel raar zijn. Het verschil in hoeveelheid is nl. maar 30 +1.
ja dat dacht ik ook al…
en ze krijgt al meer dan ze zou hoeven…maar een hongerlapje, net als haar grote broer toen was… en dan ook nog forte…
dus dat zal wel meevallen…
…hoi, ben beetje verbaasd…, ik vroeg pas ook op het CB of we over mochten gaan naar 4 voedingen ipv 5, omdat ik onze meid om 21.30 wakker moet maken voor de fles. (ze was op dat moment, 2,5 mnd).
Maar dat mocht dus nog niet, nee, pas als ze ong. 4 mnd. zou zijn…,
dus wat is het nou?
Groetjes van mij
Ik denk dat je goed naar je kindje moet kijken. Onze zoon sliep toen hij 2,5 maanden was ook wel een 's morgens tot na half 9. Hij was dan al wel een paar keer wakker geweest, maar hadden we steeds het speentje weer terug gedaan en viel hij weer in slaap. Hij was dan echter om half 9 zo duf en suf dat hij de fles bijna niet leeg kreeg. Dus toen zijn we goed gaan kijken en de fles een stuk eerder gaan geven en dan ging het goed.
Als ze het goed doet en niet duf enzo wakker wordt, volgens mij kan het dan echt niet zoveel kwaad. Cb heeft ook maar richtlijnen voor het gemiddelde kind. Ieder kind is anders denk ik dan.