Ik heb bloed laten prikken en ondanks mijn eigen vermoeden ben ik niet allergisch voor de cavia, maar wel voor huisstofmijt. Ik vertoon echter allergische reacties sinds een paar weken nadat de cavia is gekomen. Nu vraag ik mij af of zaagsel dan misschien onder huisstofmijt valt. Wie weet dit?
Groetjes,
Viratine
Nee, een huisstofmijt is een beestje
Lekker ding Mel :mrgreen:
zoooo gats :shock:
En dan te bedenken dat die dingen oooooooveral zitten…brrrr
Vooral in je matras 8)
zou bijna niet meer gaan slapen :shifty: :lol: nu ik dat beest heb gezien gelukkig zijn ze “bijna” onzichtbaar
je hebt speciale kussen als je allergies bent…
toevallig ook net gehoord dat de oudste ook allergies voor is…
dus nu elke week de matrassen luchten, om de dag lakens verschonen…
en nu een goede smoes voor een nieuw bankstel… maar dan van leer :lol:
:shock: Gatverrrrrr!
Oke, ik wist wel dat die dingen er zitten, en had wel eerder plaatjes gezien, maar het blijft een smerig gezicht!
niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~ niet te veel aan denken ~
Zo in het groot zijn die beestjes echt angstaanjagend.
Bedankt Mellie, nu kan ik niet meer slapen. Bij het idee dat er een leger van die monsters in mijn matras woont.
Ik zal ze vanavond even extra over hun bolletje wrijven :mrgreen: , misschien gaan ze ook wel spinnen
Zaagsel valt niet onder huisstofmijt. Het is inderdaad een beestje dat zich heerlijk thuisvoelt in het matras, het beddengoed, gordijnen, vloerbedekking etc. En… jouw huidschilfers in je bed zijn voor de huisstofmijt een heerlijk maaltje… :roll:
Maar goed, er zijn heel veel mensen allergisch voor de cavia. Het is één van de meest agressieve huidschilfers waar je allergisch voor kunt zijn. Vaak lukt het dan nog wel om de cavia te aaien of op schoot te nemen, maar het hok verschonen… daar gaat het mis. Tussen al het zaagsel zitten de huidschilfers van je cavia!
Je kunt natuurlijk ook gewoon allergisch zijn voor het zaagsel. Vaak blijkt het echter zo te zijn dat je niet echt allergisch bent voor zaagsel, maar dat het irriterend werkt naast een andere allergie. Dus bijvoorbeeld: je hebt last van hooikoorts of allergisch astma, dan kan het zaagsel zorgen voor zo een prikkeling, dat je ook daarop reageert.
Mocht het echt het zaagsel zijn: er bestaat een soort vulling van katoen (dacht ik). Het zijn grijsbruine plukken, en er zijn weinig mensen die daar allergisch op reageren.
Welke verschijnselen heb je? Huidreacties of luchtwegreacties?
Nog even over huisstofmijt en beddengoed: er zijn ook speciale hoezen te koop, waardoor je veel minder last hebt van huisstofmijt. Jammergenoeg worden deze hoezen sinds 1 januari 2009 niet meer vergoed, en best wel prijzig. Er is één firma die nog wel 30% korting geeft als je huisarts een kaart invult. Als je interesse hebt, moet je maar even pb-en.
je kunt via jouw zorgverzekering speciale hoezen krijgen voor je matras dekbed en kussen wat huisstofmijt tegen houdt.
maar met het zaagsel zou je ook kunnen proberen omdat te vervangen voor bv houtsnippers die zijn dikker en kunnen niet stuiven misschien dat het helpt :think:
Mel, :shock: wat een griezel!!
Het begint spontaan te kriebelen!!!
Hoeveel miljoen keer is die uitvergroot?
IEKS! :shock:
Ieuw! :shock:
Krijg spontaan zin om het hele huis nog een keer grondig te poetsen…
je kunt via jouw zorgverzekering speciale hoezen krijgen voor je matras dekbed en kussen wat huisstofmijt tegen houdt.
Dat is dus niet meer zo, het wordt niet meer vergoed, dus heeft de zorgverzekering er niets meer mee te doen!
Even off-topic:
Ik heb laatst dit soort foto's gezien van een schurft(mijt). Ook niet echt een lievertje :wink:
Voor degenen die geen trek hebben in weer een foto, in een spoiler: :mrgreen:

Ik heb ook huisstofmijt allergie. Zit onder de uitslag als ik het bed niet vaak genoeg stofzuig. En idd een hoes om je matras helpt :thumbup: Maar bij iedere keer dat je je bed verschoont, ff je matras goed stofzuigt en dan weer schoonbeddengoed erop helpt al heel veel!
Zorgen dat er geen stof onder het bed ligt helpt ook.
Sinds afgelopen week hebben wij dus ook een cavia en mijn luchtwegen merken dit ook meteen op. Dus ben mezelf nu aan het aanleren dat iedere keer dat ik t beestje heb vast gehouden dat ik ff mn handen en armen goed was en dat ik een trui aanheb die ik na het vast houden weer uit doe
Tot nu toe helpt het allemaal nog :thumbup:
iiiiiiiiieeeeeeeeeeeeewwww die schurftmijt gadver de gadver de gadver yuk yuk
:shock: en ik lig nu in mijn bed deze fotos te bekijken, help!
@Ici wrote:
Dat is dus niet meer zo, het wordt niet meer vergoed, dus heeft de zorgverzekering er niets meer mee te doen!
mijn moeder heeft het begin dit jaar nog gekregen van de zorgverzekering hoezen voor matras, bekbed en kussens