hoe reeel ben ik eigenlijk… ik wil eerste het hier eens neerzetten…misschien ben ik helemaal wel niet eerlijk naar het park toe.
De wc stinkt enorm… maar kan ook gewoon het huisje zijn… tja, niet alles ruikt als thuis. Geen acceptabel ledikantje, terwijl we wel komen met een dreumes beneden de twee jaar, maar wel weer drie kinderstoelen in de schuur.
Daarbij lagen er nog dode vliegen op de grond en het hele huisje voelt klam en vochtig aan. Kan natuurlijk aan het weer liggen…
en…
Onze zoon doet thuis zijn gordijnen zelf open, maar bij hier openen kwam het gordijn met rail en al naar beneden…
nu ben ik absoluut geen vakantieganger, het liefst neem ik mijn eigen huis mee op vakantie, ik moet altijd twee dagen acclimatiseren en accepteren dat ik gewoon het er maar mee moet doen en mij het maar gemakkelijk moet maken. Is dit reden om te klagen? Ik heb nl niet direct aan de bel getrokken, we hebben dat een keer gedaan, de schimmel zat in de douche en de vieze haren van de vorige bewoners lagen nog op de vloer en onze dochter was toen net in kruipstand, dus lag veel op de grond, maar we moesten toen verkassen van huis, tijdelijk om vervolgens weer terug te moeten… Ben ik eerlijk als ik na afloop nog een melding maak?
Of genieten van hoe het nu is… en verder niks?
Naar de receptie gaan en je klachten melden. Niet mee wachten tot na je vakantie. Eventueel foto’s maken.
Je hoeft niet meteen hoog van de toren te blazen, maar er niets over zeggen heeft ook weinig zin.
Ik heb wel eens geklaagd over een slecht matras toen ik ging afrekenen toen de vakantie over was. De eigenaresse vertelde me toen dat ik dat meteen had moeten zeggen, want dan hadden ze direct het matras vervangen. Onze schoonmaaksters gaan echt niet op elk matras liggen om het te testen, dat moeten we toch van van onze klanten horen, vertelde ze.
Dat vond ik ook wel logisch klinken, eigenlijk.
Succes en toch nog een fijne voortzetting van je vakantie!
Volgens mij moet je in zulk soort gevallen altijd direct of tenminste tijdens je verblijf melding maken van je klachten.
En ik zou je willen adviseren om, voordat je boekt, op sites als Vakantiereiswijzer en Zoover uit te zoeken hoe de recensies zijn van een bepaald vakantiepark, camping, hotel. Sommige mensen klagen over alles, maar daar moet je een beetje doorheen kijken. Je krijgt altijd wel een goed beeld of het schoon en netjes is.
tja… we zitten op een park waar heel veel recensies van zijn, maar helaas zitten wij dus in een huisje wat niet is gerenoveerd, maar wat wel dit jaar gebeurd. Maaaar… waar ik dan van baal is dat we wel hetzelfde moeten betalen voor een oude tv waar prompt tijdens de spannende finale de stekker uitvalt plus de stank en vochtige ruimtes ed.
Net ff met manlief overlegd. Ze kunnen er nu niks aan doen. Het is niet iets wat vervangen hoeft te worden, alleen een bedje hadden ze kunnen plaatsen, maar hadden we weer thuis meoten zijn… en we zitten hier maar een weekend :oops:
K voel me dan toch wel een beetje een zeikerd, maar ik ga zeker wel melding maken van al die piepende deuren… grrrr… erger mij daar geel en groen aan en die gordijnrail. En de al gehele staat. VInd het gewoon een beetje vies als mijn kinderen hier op de grond zouden gaan spelen :oops: We hangen lekker veel in het zwembad!
ALs ik het zo dan weer neerzet dan denk ik ook wel weer… ach het valt wel mee… tja… ben lekker wispelturig
Klinkt niet fijn. Meer als Brrrr, heel snel hier weer weg!
Ik hou dus ook niet van vakantie, zou ook mijn huis het liefst af en toe elders in de wereld plaatsen en dan gelijk met vrienden en familie hahaha. Het is toch wat… ga je dik betalen voor ongemak en viezigheid. En als het huisje als zo is, hoe zal het dan in het zwembad zijn? Ook niet erg hygiënisch denk ik dan.
Maar, ik zou er wel iets van zeggen. en wel nu. ( morgen vroeg ) Misschein is er wel een oplossing en kunnen jullie naar een gerenoveerd huisje. Wie niet waagt wie niet wint… En verder een leer voor de volgende keer. Niet weer daar boeken dus. Of er duidelijk bij zeggen wat je ervaringen van dit jaar zijn.
de rest is prachtig! van wat achterstallig veel brandnetels bij de dieren maar dat is nu al weg:) toch wat gedaan met mijn opmerking die ik plaatste tijdens het voederen van de dieren. Onze zoon had er al een paar keer tegenaan gelopen, en tja… moet erbij zeggen dat het ook een jongetej is wat niet op het pad loopt maar altijd door het gras, en ook dus bij voederen altijd ergesn staat waar het niet de bedoeling is!
Ow… en hondestrond! maar dat ligt aan de mensen die hier een hond niet op de plekken uitlaten, terwijl er om de twintig meter weer een omheind hondeuitlaathok is!
maar ach! we duiken morgen opnieuw weer de hele dag het zwembad in… als onze uk een dutje doet trek ik er wel opuit, manlief heeft er minder last van… maar dat zal er wel van komen dat ik een mens ben die het liefst alles meeneem als ik weg ga!
Ik neem nu alles mee van bed… molton, dekbed plus hoes, hoeslaken alles
voor d ekids inmiddels ook… ik sla toch wel een beetje door… :oops:
Heel herkenbaar en ik voel me soms ook een zeikerd. En hier ook een man die zich er minder druk om maakte (tot onze laatste vakantie).
Als je met kinderen bent vindt ik het ook wel weer even net anders dan zonder. Zonder zou ik er iets minder druk om maken.
Vorig jaar zaten wij op een camping waar ze ook particuliere huisje verhuurden. Ik was zwanger en het huis was een grote natte bende. Overal schimmel en het stonk enorm (gelukkig zaten we daar ook maar een weekend). Heb toen wel aangegeven dat het huis echt aangepakt mocht worden.
Oei helaas herkenbaar. Ieder huisje tot nu toe of het nu een groot park of een kleiner was werd ik niet blij van de staat van schoonmaak. :oops: Haren, stof, spinnewebben, schimmel in de koelkast… :silenced:
Mijn standaard inventaris als wij naar een park gaan; Dettol en idd hoeslakens en eigen kussens. De dekbedden geloof ik nog wel die worden wel gestoomd. En als het nu was dat het een uitzondering zou zijn (wel toevallig dat jij dan ook telkens die uitzondering treft ) dan kon ik nog wel denken dat ik de ‘zeur’ daarin ben. Tegenwoordig geloof ik daar niet heel erg meer in helaas. Als iedereen heel eerlijk opschrijft wat ze tegenkomen in vakantiehuisjes zouden we allemaal vermoedelijk ongeveer dezelfde taferelen en gebreken ontdekken… :shifty: soms wat uitersten (oooh gats compleet verschimmeld Kwakje :o ) soms wat meevallers waarbij enkel de koelkast in euhm ranzige staat verkeerd. Of kersvers gerenoveerde huisjes.
Mijn SM keek toen ze een keer mee was heeeel raar op van mijn poetsneigingen. Euhm tja ik moet toch echt ons eten in de koelkast leggen, ik moet ook echt mijn behoefte op DIE toilet doen en me wassen aan die wastafel. En al dat stof heb ik ook geen zin aan dus ik sleur ook de stofzuiger erdoor. Als er een vaatwasser inzit gaat hoppa daar ook het serviesgoed en de koffiepot in… :shifty:
oooh gelukkig… mijn man zegt altijd… oooh komt zij weer aan! :) ben gelukkig lang niet de enige.
Even rondkletsen in eht zwembad leert ook al dat wij helemaal geen cadeautje hebben gehad terwijl we wel friends zijn! van dit park… een keer raden op wat voor park we nu zitten :)
En… nu rondkijkend in het huisje zagen we dat het plafond op de slaapkaamer van onze zoon helemaal golft en zeker de ene hoek een giga eind naar beneden zakt. Ben echt blij dat we morgen weg zijn. Maar ik heb geen zin in gezeur hier in het huisje, dus ga ouderwets achteraf klagen over de staat van het huisje. Helaas is manlief niet zo… maar ik ben er dan zo klaar mee. Ik was juist tevreden met het matras… zegt me man… huh… hoezo… dus ik op de zijne liggen, hij heeft gewoon een soort hangmat, dus we hebben net al aan de matrassenverleepdag gedaan! en zo kan hij hopelijk vannacht wel goed slapen!
k sjok zo naar voren ivm het cadeautje… oooh voel me dan wel een beetje zielig, achter mijn eigen cadeautje aanzeuren :oops:
Troost je, hier nog zo’n zeikerd… :mrgreen:
We boeken zelden langer dan een week in een accomodatie omdat we standaard zo ongeveer bagger slapen. Hebben nu dus geinvesteerd in nasa schuim oplegmatrassen en self inflate matrasjes die we opgerold mee kunnen nemen en zo overal ons eigen comfort kunnen maken.
Kom standaard 1 nacht eerder thuis, vind dat gehaast en gedoe om voor 10.uur een huis een uit te zijn met 4 kinderen, nog moeten ontbijten en de boel bezemschoon achterlaten, echt 3x niks… dus wij gaan standaard de avond ervoor na het warme eten met de kids gedouched en in pyama naar huis…
Toppunt was wel dat we een week hadden geboekt op een landal park… een 4 persoons huisje waar een babybed bijgezet mocht worden. Mies was een maand of 11… kom je daar aan. Is het piepklein, konden de kinderen niet eens lekker in een kindvriendelijk bed, het stapelbed vonden ze doodeng dus de matrassen op de grond gesjort die er amper op de grond pasten. Het campingbedje pastte met enig duw en sjorwerk netaan in de slaapkamer naast het 2 persoons bed. Toen we gingen slapen bleek het een 1 delig matras van 140x 190 en zo finaal doorgezakt dat we de veren voelden en naar elkaar rolden. Dus na bagger te hebben geslapen, geen fatsoenlijke stoel om op te zitten zonder rugpijn te krijgen… zijn we van wanhoop na 2 nachtjes weggegaan… we hadden eerst gemeld wat we hadden ervaren, maar kregen een zeer klantonvriendelijke reactie die eigenlijk neer kwam op eigen schuld dikke bult…
Maar toen we 2 uur later de sleutel in kwamen leveren vertelde dezelfde dame ons dat de huisjes op de nominatie stonden voor verbouwing, ze waren niet meer van deze tijd en werden door alle gasten als te klein ervaren. Ze zouden worden omgebouwd naar 2 persoons studiootjes… en wij… wij waren de laatste huurders oude stijl… zo toen was ik wel boos…
Dikke klachten mail naar Landal… kreeg een excuus brief terug met een kortingsbon 50% korting op een nieuwe vakantie bij hen… wel te gebruiken binnen 8 weken na ontvangst… ja daaaaaggggg :thumbdown: :roll:
Het heeft ons zeker een jaar gekost voor we weer een landal park durfden te boeken…
En als ik ergens kom, gaat ook hier eigen kussen, eigen onderhoes en voor ons ook eigen dekbed mee (vind die synthetische dingen echt veels te warm) en nu dus ook die nasa oplegmatrasjes en de inflatable gevallen… en dan eerst stofzuigen, luchten, sanitair schoon enz… last minutes doen we ook niet, want ook een keer in een roken huisje gekomen en werkelijk waar, dat huisje was uitgerookt… die vakantie was nog wel een groter drama denk ik… ben kieskeurig tegenwoordig en das ook de reden dat wij druk kijkende zijn voor een eigen caravan… eigen toko mee, eigen bed maken… is t niks, kunnen we gaan… 8)
en daarom gaan wij liever ergens in een huisje bij particulieren. We zijn nog geen huisje tegengekomen die ons zo niet beviel, vies was of uitgewoond was. Laatste keer lag er zelfs een grote drentse koek op het aanrecht en een mandje met eitjes van eigen kippen :inlove:
En de keren dat we in zo’n park zaten hadden we genoeg te klagen. Terwijl we eigenlijk wel mensen zijn die ergens meteen het positieve ergens van in zien. Maar soms wil het niet meer. En je betaald er een hele smak geld voor dan hoort iets gewoon schoon en degelijk te zijn. Dus ik vind je geen klaagmiep hoor Als je er nu gratis in zat ok, maar dan nog mag je wel verwachten dat je niet iets op kunt lopen en je veilig kunt wonen voor een weekend/week.
Voor ons niet meer van dat soort parken, een zwembad oid kunnen we ook wel in de omgeving vinden.
Wij zaten in zo’n Twens boerderijtje in Holten(?) zoiets? Ik weet het niet eens meer waar we zaten. Maar dat was echt TOP … :thumbup:
Cool en gaaf huisje.
ons cadeautje hebben we zelf maar achteraan gezeurd… Het is maar goed dat ik niet de eerste dag in bad ben geweest… ieuw… jakkes ws is er iets lek onder de wastafel… ennuh… vandaag pas gekookt, de rest lekker uit eten geweest… maar ik kijk tegen bakstenen aan als ik de keukenkastjes lostrek. Hier gaan ze niet blij van mij worden… dit wordt echt een gigantische klacht. De lol is er onderhand wel af… ondanks dat er wel veel ook wel goed is…
Maar ook, regel je van tevoor fietsen, reken je af, zodat je direct daar gebruik van kan maken. Sta je daar blijk je hier wel voor een fietsstoeltje te moeten betalen die je dus niet via internet kan bijbestellen, dus moesten we alsnog in de rij aansluiten bij de receptie om vervolgens daar gaan te betalen!
Dus… wordt vervolgd!!
nou… en dan maakt dit het nog af!!
driehonderd meter hier vandaan aan de achterkant van het park waar we zitten wordt een groot feest gehouden! veel muziek… lekker is dat! ik zit hier voor mijn rust, kids al een keer wakker, portier al gebeld maar tot elf uur mag het gewoon en ws hebben ze een vergunning… Nou lekker dan… ik kan andre hazes hier horen zingen :shock:
konijn welke cp zitten jullie?
Jemig als ik al die reacties hier lees vraag ik me wel af waarom je dan nog op vakantie gaat? Als je al je zooi van huis mee moet slepen en eerst zo’n huisje een grote schoonmaak geeft, dan is de lol er toch wel af…
Dus ja, ik vind het wel echt gezeur wij zijn vaak zat in huisjes op vakantie geweest en ik heb ook weleens gemeld dat er wel wat beter gepoetst had kunnen worden (en dan met name keuken of badkamer die weleens niet goed schoon zijn), maar verder vind ik het meestal prima hoor.
Maar ja… Ik ben dan ook echt geen poetsmiep…dat scheelt misschien.
wij gaan dus binnenkort naar cp… weten alleen nog niet waar…
ook ik sjouw mijn eigen beddengoed mee…
vorige keer hadden we speciaal een kindercottage… NOOIT MEER… was veelste klein
en moet zeggen na een weekenf/midweek/week… waardeer jeje eigen huis ineens veel meer… :lol:
ons gaat het erom dat we eruit zijn… weet dat daar minder schoongemaakt wordt of beter gezegd… anders…
weet wel uit ervaring dat als er een klacht is, ik dit ditmaal wel gewoon aangeef…
waar ik ook wel benieuwd naar ben… wat voor kado krijg je als frend?
we zijn weer thuis, dus wil het nu wel zeggen, we zaten op huttenheugte. Mijn vriendin was twee weken terug geweest, een ander huisje, dat was gewoon accetabel en schoon, maar dat ging hir neit op!
huttenheugte… daar zijn wij ook wel geweest, vond het wel goed…
mochten wij ook hierheen gaan… dan meld ik me even voor het cottage nummer, niet dat wij dadelijk hetzelfde hebben…
zal de mijne vast melden 3 75 veld drie en dan huisje 75.
HEt cadeau is een kaartophangdingetje, erg leuk met nog een cheque om een x aantal foto’s te laten ontwikkelen, hoeveel het zijn weet ik zo ff niet.
Lune: op vakantie gaan is idd niet mijn eerste voorkeur maar als je samen bent en kinderen hebt moet je wel eens water bij de wijn doen. Maar… we zijn al vier keer geweest, samen zijn we twee jaar achtereen naar italie en oostenrijk geweest mar deze ervaring was verschrikkelijk!! Altijd kijk ik weer uit als we naar huis gaan, mar dat heb ik nog nooit gehad al na een weekend, was zo blij dat het zondag was, want dan gingen we weer bijna! anders vind ik het altijd best wel oke en leuk, gezellig om daar te zijn, maar nu echt niet.