Vakantie

jan heeft afgelopen vrijdag en vandaag vrij gehad.

Morgen weer naar school, dus vanavond weer wat op tijd op bed.

Is niet leuk, als je buurkids gewoon nog buiten mogen spelen, die hebben nl de hele week nog vrij.

Nog meer bij wie het per school zo verschilt ?

weet eigenlijk niet hoe het met de buren zit die hun kinderen op andere school hebben :shifty: .



Maar onze kids moeten idd ook morgen weer naar school voor 4 dagen en dan volgende week hele week vrij.

Dan in juni wel ook nog een week vakantie en die zullen andere scholen dan wel niet hebben.

Hier is het ook anders dan in de dorpen en steden rondom ons. Ze waren uiteraard vandaag vrij, morgen hebben ze studiedag en dan moet Kes nog maar 1 1/2 dag naar school (hij is op vrijdag nog vrij) en Indy 2 1/2 dag. Dan hebben ze 1 week vakantie. Daarna 3 weken naar school en 28 mei weer een week vakantie. Dan nog 5 weken en dan is het zomervakantie. Oftewel, nog veel vakanties de komende tijd (en dan vergeet ik nog tweede Pinksterdag)…

hier ook zo

mijn dochter moet morgen tot vrijdag naar school

dan heeft ze vanaf vrijdag 15 uur vakantie en dan 1 week

De school van mijn dochter heeft nu 2 weken vakantie. De school ervlak bij heeft morgen t/m vrijdag weer les en daarna een week vakantie en dan de week van hemelvaart vrij ivm hemelvaart en studiedagen. Weer een andere school in dezelfde wijk heeft vanaf 2/5 2 weken vakantie. Nog een andere school heeft alleen volgende week vrij.

Onze meiden zitten niet op dezelfde school. Vorig jaar had de 1 twee weken meivakantie en de ander maar één week en later nog een keer een week. Lekker balen. Dit jaar lopen ze gelukkig wel gelijk. Ze moeten morgen weer naar school en hebben in juni een week vrij. Maar ik hoor van andere dorpen dat er op verschillende momenten vakantie is. Daar waar onze jongste heen gaat zijn meer scholen in het dorp. Zelfs die verschillen onderling. Vooral met dit soort vakanties/vrije dagen.

hier ook heel verschillend. Zelf moeten ze hier tot vrijdag naar school en dan 2 weken vrij. Andere school is nu 1e week vrij en dan nog 1 week. Sommige scholen hebben al een week vrij gehad en is het nu de 2e week.

Ik snap er echt niets van. Waarom is dat zo verschillend steeds.

lang leve de vakantiespreiding.

Volgens mij is de school van de kinderen hier in de buurt de enige school die 2 volle weken vakantie heeft.

Van de buurtkinderen moest de ene helft vandaag alweer naar school, de andere helft morgen en mijn twee kinderen dus niet…

Heeft voor mij als voordeel dat ik de kinderen wel optijd naar bed breng maar ze de volgende dag ook kunnen uitslapen (wat de jongste dus niet doet, zit ik alsnog tegen (half) 7 beneden!). Vooral de oudste heeft dat nodig, die slaapt nu bijvoorbeeld nog!



Wij hebben nu dan 2 weken vakantie, nog een keer een lang hemelvaart weekend (valt volgens mij begin juni?) en dan hebben we ook nog een week "pinkstervakantie’.



Ik vind het wel lekker dat de kids straks gewoon nog een flink aantal weken achter elkaar naar school kunnen, goed voor het ritme!

Hioer zoals bij Esther, tot vrijdag naar school en dan 2 weken vrij. Ik heb er eerlijk gezegd niet eens bij stilgestaan dat het overal anders zou zijn. Ik dacht dat deze vakanties redelijk gelijk lagen maar ik ben natuurlijk nog een leek mbt schoolvakanties. Het kdv hanteert wel dezelfde vakantiedagen (invullijsten) misschien dat ik daarom dacht dat alle scholen dezelfde vakanties hadden :think:

Hier nu twee weken meivakantie.

Maar dat is dan ook wel de laatste vakantie.

Wij hebben hier vroeg zomervakantie, dus in juni nog een week zou wel erg overdreven zijn.

Hier in de wijk zijn 2 basisscholen.

De school waar Nathalie op zit heeft nu 2 weken vakantie.

De andere school pas volgende week en dan 1 week.

Hier moet Y.eline gewoon de dinsdag tot vrijdag naar school en dan een week vrij.

was vanmorgen even in de stad en gezien het aantal jonge kinderen (basisschool leeftijd) dat er rondliep waren er toch wel een aantal scholen in de buurt vrij denk ik.



Of het moet allemaal van de camping(s) in de buurt komen natuurlijk :slight_smile: .

Wij wonen in Noord-Limburg en deze week moeten mijn kinderen (op maandag na) naar school. Gisteren zag ik tijdens schooltijd veel kinderen in de speeltuin en hoorde ik op het schoolplein dat de kinderen van een andere school hier in het dorp nu 2 weken vakantie hebben. Mijn dochter vond het niet eerlijk, was zelfs boos, maar zelf ga ik er vanuit dat zij weer andere momenten vrij zijn en die kindjes niet. :wink:

Hier ook twee weken vrij - maar verder niet meer geloof ik tot aan de zomervakantie - maar ja wij zijn dan ook de vroege club.

Hier verschilt het ook. Per school,per stad/dorp.

Hoor collega’s met verschillende verhalen.



Wij hebben pas volgende week 1 weekje en dan in juni een extra week.

Vind dat wel prettig eigenlijk. Het is anders nog zo’n lange ruk tot einde juli voor die kids.

Ja als je nog tot eind juli moet is het wel lekker als je begin juni ook nog wat vrij hebt. Wij hoeven maar tot begin juli, dus heb geen problemen met 2 weken meivakantie en dan niets. Voordeel van 2 weken is ook dat je dan ook wat verder weg kan. Wel gek dat het per school, ook al zitten ze in de zelfde wijk, zo verschillend is, Je kinderen zullen maar op verschillende scholen zitten

Wij hebben nu geen vakantie, maar in juni ook geen extra week :think:

@Marda wrote:

Wij hebben nu geen vakantie, maar in juni ook geen extra week :think:




Dat is apart. Hebben jullie elders meer vrije dagen gehad? Of extra vrij?

Volgende week ook geen vakantie?

Hier moeten ze nog deze week en pas volgende week vakantie.



Er zijn scholen die rond vakanties extra dagen plakken. In principe zouden alle scholen even vaak open moeten dus,dus ook ergens evenveel vrije dagen.



Vorig jaar was mei wel 2 weken,maar nu mei/juni.

hier pas 25 juli zomervakantie, dus ik ben ook erg blij dat er nog een week in juni zit hier.



@Marda, jij kwam toch uit het zuiden?

Hebben jullie rond carnaval misschien nog wat extra dagen vrij gehad?

Want als het goed is heeft elke school evenveel uren en dus ook evenveel vrije dagen (hier is bijv de dag voor de TT een standaard vrije dag die in andere plaatsen natuurlijk niet is).