Vakantie(s) in mei. Hoe lopen jullie?

(Edit, was 31 mei vergeten, toch een dagje meer dus ).



Even een vraagje om te kijken hoe het elders in NL werkt.



Ik zat even te tellen hoeveel dagen school onze kids in mei hebben.

Durf het eigenlijk niet eens op te schrijven.



8 dagen (van 7 mei tot 16 mei)

3 dagen (29, 30 en 31 mei)



De rest van de maand was vrij dus. Hier is het bijna overal zo,maar begrijp ook dat bepaalde scholen het iets anders hebben gedaan.

Dat het niet ideaal is,dat snap ik, dat het misschien niet anders kon, ook daar kan ik inkomen.



Hoe liepen/lopen de mei vakanties bij jullie?



Ik moet er wel om lachen,maar voor de heren is het echt geen feest. Even weekje school en weer vakantie. Krijg ze maar weer eens in het gareel…



Ps zomer duurt hier nog even,dus hierna moeten ze nog een flinke ruk maken. :mrgreen: :mrgreen:

Hier hebben ze: 14, 15, 16, 21,22, 23, 24, 25, 29, 30, 31 mei school!!!



Dat zijn 11 dagen school.



Ik word er echt letterlijk ziek van hoeveel vrij ze hebben.

Afgelopen vakantie waren het er ook al 2.



De school van M&M heeft zoveel vakantie en vrije dagen en studiedagen dat het echt niet grappig meer is.



Ze gaan nu dus maandag de 14e weer naar school en zijn dan die donderdag gelijk weer vrij. Het is echt van de gekke…

Hier 12 dagen

De afgelopen week vakantie (week 18)

lang hemelvaart weekend (17-20 mei)

lange pinkstervakantie (25 mei t/m 3 juni).



Vind het maar gek die pinkstervakantie er zo nog bij.

Maar wel beter als bij jullie geloof ik; zit er gevoelsmatig nog 3 weken tussen.

hier 7 t/m 16 mei school, 8 dagen school.



Dan hemelvaart + de dag erna vrij.



21 t/m 26 school, dus weer 5 dagen.



28 + 29 vrij



30 en 31 weer school.



Dus 15 dagen scholen op een maand van 31 dagen.

daarna is het trouwens gedaan tot aan de zomervakantie… en die begint hier de 20e juli ‘pas’.



Dus na nu een periode met veel vrije dagen en korte vakanties straks nog 2 maand doorjakkeren.

16 dagen

Afgelopen week vakantie. Verder alleen Hemelvaart +vrijdag en Pinkstermaandag.

Vakantie begint hier 29 juni al

Ik heb even gekeken op de site van de school en dit zijn de vakanties van mijn kids over het hele schooljaar:



5 dagen herfst

11 dagen kerst (extra vrije dag vrijdag)

10 dagen voorjaars

5 dagen paas

10 dagen mei

2 hemelvaart

1 pinksteren

31 dagen zomer (extra vrije dag vrijdag)

5 studiedagen



Dat zijn 80!!! dagen… :shock:

Klinkt dat gewoon veel of is dat het ook?

En dan nog 52 weken met 2 dagen van het weekend is 104 dagen weekend. Dat min 365 dagen is 181 dagen naar school tegen 184 niet…



Mijn hemel, als je het zo berekend klinkt het echt allemaal heel erg. :lol:

@Madre wrote:

Hier hebben ze: 14, 15, 16, 21,22, 23, 24, 25, 29, 30, 31 mei school!!!



Dat zijn 11 dagen school.



Ik word er echt letterlijk ziek van hoeveel vrij ze hebben.

Afgelopen vakantie waren het er ook al 2.



De school van M&M heeft zoveel vakantie en vrije dagen en studiedagen dat het echt niet grappig meer is.



Ze gaan nu dus maandag de 14e weer naar school en zijn dan die donderdag gelijk weer vrij. Het is echt van de gekke…




Precies.

Vorig jaar waren dit ook gebroken weken, 2x een halve week school i.v.m. Hemelvaart en Pinksteren (snap trouwens niet waarom de dag na Hemelvaart ook vrij MOET zijn, veel werkgevers denken daar ook anders over (Ik ben overigens wel gewoon vrij).



Ik zou bijna zeggen, meivakantie van mij part tot aan Koninginnedag of de week zoals nu.

Dan ofwel de feestdagen apart vrij (zonder toevoeging van extra dagen) als ze dan nog een week missen (want dat is het probleem), dan in juni nog een week. Dan hebben ze 2x 4,5 week school i.p.v. nu 8 a 9 weken doorjakkeren.



Anders de vakantie vanaf de pinkster i.p.v. tot aan.

Geloof dat de scholen het hier ook niet zo wilden. De studiedagen dit jaar zijn allemaal verzameld en tussen Hemelvaart en Pinksteren gezet i.p.v. die extra vrije woensdagen (naast de reguliere vrije vrijdagen voor de onderbouw).



Ik vind het vrij zijn van de kids zelf niet zo’n ramp, (is een luxe natuurlijk als je het makkelijk op kunt vangen),maar voor hen zelf dramatisch. Ze komen er gewoon niet meer in zo. Deze week was gewoon pappen en nathouden (gezien de regen, letterlijk nathouden).

Met mooi weer trek je het ook beter.



Ben erg benieuwd naar volgend jaar. Nu 2 late jaren,dus ergens gaat het wringen.

Andere regio’s hebben natuurlijk alleen juni nog en zijn dan al vrij.

Voor mijn gevoel hebben wij het rapport pas net in huis,maar bedenk me nu dat ik hem snel in moet gaan leveren, voor de volgende (en meteen de laatste dus).

Gek idee. Gevoelsmatig zijn we net halverwege het schooljaar, net een duidelijke richting en nu al staat het einde vast.

Al met al (als we mei niet meetellen als volwaardige school maand) hebben ze nog maar 8 a 9 weekjes school…en daar moet het allemaal in gebeuren.

@Madre wrote:

En dan nog 52 weken met 2 dagen van het weekend is 104 dagen weekend. Dat min 365 dagen is 181 dagen naar school tegen 184 niet…



Mijn hemel, als je het zo berekend klinkt het echt allemaal heel erg. :lol:




Kan me niet meer herinneren of wij dat vroeger ook zo hadden.

Het is wel erg ja, dat zeker. Normaal vind ik een break wel lekker, maar dan moeten ze ook wel echt moe zijn. Misschien komende week de heren eens structureel te laat op laten blijven, dan hebben ze de vakantie erna wel echt nodig! :mrgreen:

Mijn zoon heeft officieel 10 dagen school in mei. Dankzij een asbestprobleempje is hij iig deze week ma t/m woe ook vrij, dat zet de score voor mei op 7.

@D. wrote:

Mijn zoon heeft officieel 10 dagen school in mei. Dankzij een asbestprobleempje is hij iig deze week ma t/m woe ook vrij, dat zet de score voor mei op 7.




das wel heel mager!

@mamaMarije wrote:

@D. wrote:
Mijn zoon heeft officieel 10 dagen school in mei. Dankzij een asbestprobleempje is hij iig deze week ma t/m woe ook vrij, dat zet de score voor mei op 7.




das wel heel mager!




Hebben we ook nog een bruiloft waarvoor hij een dag extra vrij heeft, dat zijn er 6. Ik weet niet wat ik ervan vind eigenlijk. Ik erger me er niet aan, ik geloof dat ik het niet eens erg vind, maar het is wel een beetje gek, ofzo. :shifty:

@D. wrote:

Mijn zoon heeft officieel 10 dagen school in mei. Dankzij een asbestprobleempje is hij iig deze week ma t/m woe ook vrij, dat zet de score voor mei op 7.




Jij wint :mrgreen: !



Wie biedt minder dan 7 dagen? Hahaha.



Ook erg eigenlijk, 7 dagen school.

Wij hadden afgelopen week een week vakantie, en moeten morgen weer naar school. Buiten hemelvaart en pinksteren en een enkele studiedag hebben we geen vrij meer tot de zomervakantie.



Het is bij jullie wel heel erg zeg, in mei :shock: . Ze zouden hier helemaal stuiteren van al die onregelmatigheid.

@Tamma wrote:

Wij hadden afgelopen week een week vakantie, en moeten morgen weer naar school. Buiten hemelvaart en pinksteren en een enkele studiedag hebben we geen vrij meer tot de zomervakantie.



Het is bij jullie wel heel erg zeg, in mei :shock: . Ze zouden hier helemaal stuiteren van al die onregelmatigheid.




Precies…jij snapt hem. Ach ja. Wat doe je er aan…

Hier wordt gelukkig niet gestuiterd, misschien dat ik het daarom niet zo erg vind. Ik hoop wel heel erg dat ze hier deze week weer naar school mogen. Mijn moederdagkado moet nog afgemaakt worden namelijk. :angel:

Hier heeft Sarah vakantie van 30 april t/m 11 mei vakantie, dus 2 weken.

14, 15 en 16 mei weer naar school

17 en 18 mei vrij

21 t/m 25 mei weer naar school

28 mei vrij (vind ik leuk, want dan ben ik jarig :wink:)

rest van de week gewoon weer naar school.



Dus ik vind het wel mee vallen. :slight_smile:

In juni hebben ze nog 1 studie dag, en een sportdag.

En dan hebben ze 9 juli al vakantie. (Ik ben blij dat we niet meer de laatsten zijn, vond 23 juli wel laat vorig jaar)

hier niks bijzonders; eerste week vrij gehad en dan het hemelvaart weekend en pinksteren.



ben wel benieuwd waar n’s school dan al die andere vakantiedagen heeft gehad. heb niet het idee dat wij rest van jaar opvallend vaak vrij zijn geweest. :think: