Vakantie(s) in mei. Hoe lopen jullie?

@fiep klophout wrote:

hier niks bijzonders; eerste week vrij gehad en dan het hemelvaart weekend en pinksteren.



ben wel benieuwd waar n’s school dan al die andere vakantiedagen heeft gehad. heb niet het idee dat wij rest van jaar opvallend vaak vrij zijn geweest. :think:






Wij hebben dit jaar ook maar 1 week tulp vakantie dat waren er vorig jaar dacht ik twee. En we hebben een week later zomervakantie. Ik zou ook niet weten waar wij dan die andere week hebben gelaten.

@DarkAngel wrote:

(Ik ben blij dat we niet meer de laatsten zijn, vond 23 juli wel laat vorig jaar)




Hier helaas wel 2 keer laat… vorig jaar de 23e, nu de 21e…

En ik weet nog van vorig jaar dat die laatste 2 weken echt er aan trekken is om ze nog een beetje fit op school te krijgen.

Nou ja, we moeten het er maar mee doen.



Sowieso in mei ook nog sportdag en in juni gaan ze allebei nog (op een andere dag) op schoolreis. Oh nee, de oudste pas in juli. Geloof echt in de allerlaatste week… leuk om dan naar een park (verkeerspark) te gaan… half NL is dan al vrij en deels ook hier wel in de buurt, dus vast veel drukker als een maand eerder.

Bij de meiden is het week op, week af.

Vorige week vrij, deze week naar school, volgende week vrij, en de week daarop weer naar school :? Dus in totaal 10 dagen naar school in mei.



Echt drama met een kindje dat gebaat is bij regelmaat…

@rhode wrote:

Bij de meiden is het week op, week af.

Vorige week vrij, deze week naar school, volgende week vrij, en de week daarop weer naar school :? Dus in totaal 10 dagen naar school in mei.



Echt drama met een kindje dat gebaat is bij regelmaat…




Ik werk in een andere regio dan ik woon qua vakantieplanning,dus collega dacht dat ik een geintje maakte. Echt niet dus. Herhaalde 3x dat de mijne echt volgende week alweer vakantie hebben en dan niet alleen maar het weekeind, gewoon 10 dagen door…

Anne gaat in mei 15 dagen naar school…nu heeft ze wel net de laatste 2 weken van april ‘meivakantie’ gehad.

afgelopen week vrij, deze week naar school met juffenfeest op vrijdag, volgende week naar school met schoolreisje op dinsdag, dan donderdag en vrijdag vrij.

Dan een week naar school met op maandag de 21e schoolfotograaf. En dan vrij in de week van 28 mei tot 1 juni.

Drukdrukdruk met van alles behalve veel “normale” schooldagen dus.

deze week 5 -1 (want juffendag is alleen maar feesten en niets doen eigenlijk)= 4 lesdagen

Volgende week 3- 1(schoolreisje)= 2 lesdagen

De week daarna 5 lesdagen. ( de schoolfotograaf tel ik dan ff niet mee)



Totaal dus 11 lesdagen

Afgelopen week vrij, deze week naar school (5 dagen), week erna 3 dagen naar school (hemelvaart en dag erna vrij). week voor pinksteren 5 dagen, week na pinksteren 4 dagen. In totaal dus in mei 16 lesdagen(de vrijdag na pinksteren is het alweer 1 juni). Geen extra weekje dus en ze krijgen 6 juli vakantie. Volgend jaar wel weer 2 weken meivakantie.

De school van mijn cadeaukind heeft het wat anders aangepakt, hij is vrij van 28/04 tot 18 mei en zijn school schijnt niet de enige te zijn in spijkenisse.

Nina en Ryan hebben ook maar 11 dagen school deze maand :?

@Melanie wrote:

De school van mijn cadeaukind heeft het wat anders aangepakt, hij is vrij van 28/04 tot 18 mei en zijn school schijnt niet de enige te zijn in spijkenisse.

Nina en Ryan hebben ook maar 11 dagen school deze maand :?




Dat is ook lang vakantie. En dan 1e pinksterdag apart erbij?

Ik ben wel ‘blij’ te horen dat onze school dan niet perse een uitzondering is.



Maar ik merk dus wel dat ze al 2 weken meer vakantie dit jaar hebben gehad dan de gemiddelde school…



Hier ook laat zomervakantie trouwens.

@Madre wrote:

Ik ben wel ‘blij’ te horen dat onze school dan niet perse een uitzondering is.



Maar ik merk dus wel dat ze al 2 weken meer vakantie dit jaar hebben gehad dan de gemiddelde school…



Hier ook laat zomervakantie trouwens.




Vraag me dan toch af waar dat hem in zit. Als ik zo lees dat anderen ergens dagen missen…



Hier misschien de collectieve keuze om studiedagen in 1 week te proppen (studie volgen ze tegenwoordig op woensdagmiddag en hun vrije dagen).



Collega gaf aan dat haar kids over enkele weken weer vakantie hebben, maar niet deze maand. Apart. Zitten qua zomervakantie wel in dezelfde regio.

Tja ik weet het niet.

Als ik mijn berekeningen bekijk zitten we maar 13 uur af van het gemiddelde (volgens mij gewoon verplichte 940 uur) En dat zijn natuurlijk niet echt 2 weken.



Hier hebben ze school van 8:30-11:45 en van 13:00-15:15

Volgens mij zijn dat ook ‘langere’ dagen dan gemiddeld? Waardoor ze meer vakantie kunnen nemen/geven?

@Madre wrote:

Hier hebben ze school van 8:30-11:45 en van 13:00-15:15

Volgens mij zijn dat ook ‘langere’ dagen dan gemiddeld? Waardoor ze meer vakantie kunnen nemen/geven?




Hier in de ochtend een kwartier langer en de middag een kwartier korter… precies even lang dus per dag.



Zou het hier voor het hele schooljaar eens op moeten tellen, maar voor mijn gevoel hebben we hier niet superveel vakantie ofzo.



Gewoon de standaardvakanties (herfst 1 week, kerst 2 weken, voorjaar 1 week, eind april/ begin mei 1 week en de zomer 6 weken)… dan nog wat her en der verspreide dagen als hemelvaart etc en ik denk dat we hier de kinderen tot nog toe 3 studiedagen thuis hebben gehad en daar komt er geloof ik nog maar 1 bij dit schooljaar.

Anne gaat naar school van 8:30-12:00 en van 13:00-15:15uur…op woensdag en vrijdag van 8:30-12:15uur (van groep 1 t/m groep 8).



Groep 1 t/m 3 hebben iets meer vrije dagen dan de rest van de school.



Anne heeft nu nog 16, 17, 18 en 28 mei vrij, en 8 juni. 1 Juni gaan ze op schoolreisje, dus geen les, verder wel gewoon. 2 Juli begint hier de zomervakantie :dance:

@Madre wrote:

Tja ik weet het niet.

Als ik mijn berekeningen bekijk zitten we maar 13 uur af van het gemiddelde (volgens mij gewoon verplichte 940 uur) En dat zijn natuurlijk niet echt 2 weken.



Hier hebben ze school van 8:30-11:45 en van 13:00-15:15

Volgens mij zijn dat ook ‘langere’ dagen dan gemiddeld? Waardoor ze meer vakantie kunnen nemen/geven?




idem aan mamamarije.

ochtend 15 minuten langer, middag korter. gelijk dus,maar wel onderbouw de vrijdagmiddag vrij en om de zovel weken een hele vrijdag

13 dagen school in mei.

Hier begon de “feestvreugde” al met Pasen, toen hadden ze een hele week vakantie. Toen 2 weken school en daarna een week Meivakantie.

Toen 8 dagen school en nu dan dus Hemelvaart weekend en dan volgende week weer een weekje en dan Pinkstervakantie. En daarna in 1 ruk door tot 20 juli (wel met nog kleine “onderbrekingen” als het Sint Jansfeest en schoolreisje).



Onze school heeft schooltijden van 8.30 tot 13.00 en voor de 1e klas 1 lange dag tot 15uur (dat wordt per jaar opgebouwd naar 3 dagen tot 15uur en 2 tot 13uur).

Misschien hebben we 1 studiedag gehad waarop de kinderen vrij waren maar verder wordt er altijd voor een invaljuf/meester gezorgd.

En de andere scholen in A.ssen hebben vrij met de jaarlijkse motorgekte, wij niet.



Maar de meimaand is wel een gekke maand zo.

We wonen nu 8 weken hier in Dordrecht, en de 3e vakantieweek gaat nu in…



We woonden er net 2 weken, hadden ze een week vrij. Nu vanaf hemelvaartsdag tot en met 2e pinksterdag. Eindeloos vakantie dus.



Gelukkig is het superweer :mrgreen:

Mijn zoon zit op dezelfde school als D. dus voor hem geldt ook 7 dagen school in mei. Morgen mag hij weer en hij kijkt er al enorm naar uit.

even gekeken in het topic en wij zitten op 13 dagen school deze maand ( waarvan wij dus nog 1 week gesmokkeld hebben ivm vakantie )



Hier school 7 t/m 11 mei

14,15,16

21 t/m 25 mei



en ik vind me dit toch ruk… al die gebroken weken! Als we nou 2 weken begin mei hadden gehad dan had ik die week tussendoor niet eens gedaan, maar we wilden graag voor het laatste jaar 10 dagen weg… Volgend jaar 2 weken mei vakantie zag ik wel op de kalender staan, maar dat is dan weer vanaf 26 april t’m 10 mei :roll: weer erg vroeg om al naar de zon te gaan… :roll: alleen geen pinkstervakantie dan zag ik al, op wat losse dagen na. Beter dus!