Eigenlijk zou ik in de zomervakantie een vliegreis willen naar hotel/appartement alle inclusive met 4 of 5 sterren :mrgreen: , maar dat is onbetaalbaar voor ons vijven. :lol: :lol: :lol:
Maar ik wil dus iets schoons/luxe , betaalbaars :mrgreen: en liefst all inclusive :oops:
Graag ItaliĆĀ«, Spanje, Griekenland en geen Turkije/ Egypte. Heeft iemand tips?
Eerst wilden we niet met de eigen auto, maar na lang denken is het het overwegen waard.
Tja, wat vindt je betaalbaar? Dat is natuurlijk een breed begrip.
Je zou zuid Spanje kunnen overwegen. Daar is alles nu vrij goedkoop. Maar door de crisis gaat het ook slecht. Belangrijk om dus in de gaten te houden dat je dus iets boekt wat niet tegen die tijd failliet is.
Gaat het om het hoogseizoen?
Trouwens, al inclusief is in Andalusie zonde, het is daar heerlijk uit eten voor het weinig.
Het gaat om het hoogseizoen idd.
Frankrijk is ook prima trouwens.
Via PB wil ik wel prijs bespreken. Ik heb geen zin in discussie over prijzen hier
Vandaar dat ik prijs er niet bij had gezet.
Bij mijn weten is Turkye qua all inclusive het goedkoopsteā¦
@Wawa wrote:
Het gaat om het hoogseizoen idd.
Frankrijk is ook prima trouwens.
Via PB wil ik wel prijs bespreken. Ik heb geen zin in discussie over prijzen hier
Vandaar dat ik prijs er niet bij had gezet.
Snap ik. Wat voor mij duur is, is wellicht voor jou budget. Of net anders om. Dus dat is handig om te geweten met meedenken.
Wat ik weet is dat goedkoop All inclusief vaak vroeg moeten worden geboekt.
Frankrijk is een heerlijk land, maar staat niet perse bekend om All inclusief. Ook is het prijspeil, vaan supermarkten en restaurants niet goedkoper dan bij ons. Het is bij uitstek een kampeer land natuurlijk ,maar dat ben je waarschijnlijk niet op uit. Je zou kunnen kijken naar kleine vakantie oordjes, vaak combinatie minicamping, chambre dāhotes en gites. Dat kan luxe en redelijk betaalbaar zijn.
Ik ben 1x op all inclusive vakantie geweest en dat was erg goed bevallen! Lekker eten, zeer ruime hotelkamers en veel zwembaden. Was volgens mij ook niet schokkend duur. Is wel een aanrader om een auto te huren want vond excursies vanuit hotel erg prijzig!
Even naam hotel opgezocht: Aquis Vasia Beach and Spa in Sissi
Nouā¦ all inclusive in het hoogseizoen is voor ongeveer 450 euro per persoon niet duurā¦ en die reizen zijn er wel, maar dan moet je gewoon naar een reisburoā¦
Wij gaan 2 weken naar Frankrijk en als het wil, dan is het voor 1400 klaarā¦
Verder vind ik met 5 a 6 personen alles boven de 3500 euro duurā¦ ik reken het dan om naar p.p. Vind je 3500 al ver boven budget, dan denk ik dat het een tripje dromenland wordā¦ lager is gewoon niet zo heel reeĆĀ«l. :shifty:
@~Marion~ wrote:
Bij mijn weten is Turkye qua all inclusive het goedkoopsteā¦
dat klopt inderdaad, turkije is nog het voordeligst qua all in clusive, samen met egypte
Wij zijn all inclusive naar Rhodos geweest, de prijzen in Griekenland vind ik niet veel verschillen met Turkije.
Dus ik zou kijken naar iets op een Grieks eiland. En via Zoover kun je heel veel recensies vinden of een hotel schoon ed is
@RainbowR1 wrote:
Ik ben 1x op all inclusive vakantie geweest en dat was erg goed bevallen! Lekker eten, zeer ruime hotelkamers en veel zwembaden. Was volgens mij ook niet schokkend duur. Is wel een aanrader om een auto te huren want vond excursies vanuit hotel erg prijzig!
Was er vergeten bij te vertellen dat het op Kreta lag!
@RainbowR1 wrote:
Dan komen we dus met ons gezin op bijna 4200 euro voor 8 dagen, maar het ziet er lekker uit
@Cell wrote:
Wij gaan 2 weken naar Frankrijk en als het wil, dan is het voor 1400 klaarā¦
Verder vind ik met 5 a 6 personen alles boven de 3500 euro duurā¦ ik reken het dan om naar p.p. Vind je 3500 al ver boven budget, dan denk ik dat het een tripje dromenland wordā¦ lager is gewoon niet zo heel reeĆĀ«l. :shifty:
:mrgreen: Je snapt hem :mrgreen:
Daarom hoor ik juist graag die andere dingen zoals 1400 euro Frankrijk met plaatjes, ervaringen, etc.
Nou, ik ga dus idd voor 1500 euro (was de toeristenbelasting vergeten) 2 weken naar Frankrijk, maar wij gaan naar Noord Frankrijk (Bretonse kust) en omdat we meteen weg gaan aan de start van de vakantie betalen we de eerste week nog voorseizoen tarief en daardoor komen we dus op 1500 euro in totaal uit. Zitten we in een stacaravan, maar wel op 200 meter van zee op een leuk kleinschalig park en volop dingen te zien en te doen in de omgeving. Moet ik gewoon zelf koken enzo, maar in frankrijk vind ik dat niet zo een punt (stokbrood, kaas, salade en een stuk vlees op de bbq x 14 dagen=geen probleem)
Cran Canaria was ook mogelijk, vliegen, all inclusive in een dubbel appartement 1x2 en 1x 4 en dan betaalden we 417 euro per persoonā¦ plus wat we daar nog uit gaan gevenā¦ al met al werd het me toch te gortigā¦ :shifty:
@Cell wrote:
Nou, ik ga dus idd voor 1500 euro (was de toeristenbelasting vergeten) 2 weken naar Frankrijk, maar wij gaan naar Noord Frankrijk (Bretonse kust) en omdat we meteen weg gaan aan de start van de vakantie betalen we de eerste week nog voorseizoen tarief en daardoor komen we dus op 1500 euro in totaal uit. Zitten we in een stacaravan, maar wel op 200 meter van zee op een leuk kleinschalig park en volop dingen te zien en te doen in de omgeving. Moet ik gewoon zelf koken enzo, maar in frankrijk vind ik dat niet zo een punt (stokbrood, kaas, salade en een stuk vlees op de bbq x 14 dagen=geen probleem)
Cran Canaria was ook mogelijk, vliegen, all inclusive in een dubbel appartement 1x2 en 1x 4 en dan betaalden we 417 euro per persoonā¦ plus wat we daar nog uit gaan gevenā¦ al met al werd het me toch te gortigā¦ :shifty:
Heb je daar een beetje āgarantieā op mooi weer?
Ehā¦ nou niet echt geloof ikā¦ in die zin, dat het er doorgaans wel droog is en meer zonuren dan in NLā¦ maar het is er zomers gemiddeld āmaar 25ā graden. Ik vind dat precies goed. Zeewater is vaak wel 22 graden.
Ik word echt fysiek beroerd van āte warmā dus met een tropische 30+ doe je mij geen plezier.
Ook vonden wij het fijn om het in 1 dag aan te kunnen rijden.
Het is RCN park Port Lāepine. De ervaringen van mensen die er geweest zijn, zijn wel lovend en daardoor hebben we er een goed gevoel bij. We gaan van 5 juli tot 20ā¦
Wij zijn ook wel redelijk van het ondernemen, bekijken, cultuur snuiven en dat kan aan de Bretonse kust wel volop. :thumbup:
Cell, ik ben nu op eurocamp aan het kijken naar stacaravans bij het Gardameer.
Heb je nog tips waar ik op moet letten?
ehā¦ tipsā¦ nou ik probeer zelf altijd te kijken of er ergens een plattegrond van het park te zien isā¦ zodat ik kan zien welk type caravan waar staat en HOE ze staanā¦ Verder kijk ik altijd even naar de indeling, soms geven ze aan voor 6 personen, maar is dat inclusief een vouwbed in de woonkamer, dus ik zoek wel specifiek naar stacaravans met 3 slaapkamers. Nu hebben we er 1 met stapelbed te pakken en dan gaat er dus echt echt echt een opvouwbaar uitvalhekje mee wat onder het matras kanā¦ hebben nu 2x meegemaakt dat er NIETS voor zat, nog niet een opstaand randje en onze 7 jarige zoon dus uit bed fli***rdeā¦
Verder let ik op rookvrij, afstand tot de animatie, bv als er ook discoās worden georganiseerd voor de jeugd, dan hoef ik daar niet kort bij te staanā¦ Maar zoniet en zwem je graag, dan is het weer prut als je mijlenver van de facilliteiten afstaat. En ik kijk altijd even op Zooverā¦ tuurlijk meningen verschillenā¦ maar als er 1 slechte tussen 10 goede staat, neem ik die slechte met een korrel zou en omgekeerd neem ik het serieusā¦
En als je zover gaat, neem dan in je overweging mee hoe je gaat tussen stoppenā¦ boek je een B&B mee of gok je op een formule 1 hotel of ietsā¦
Voor Italie moet je ook wel rekenen op 1000 a 1200 euro per week voor een stacaravan.
Ojaā¦ ik lees ook altijd even de inventaris door, iets tegen de zon in de inventaris is ook wel fijn, parasol, veranda aanwezig of zoā¦
Dat zijn veel tips. Super. Ik ga ermee aan de slag. Pfoef, op vakantie gaan vind ik leuker dan een vakantie zoeken :oops:
Het lijkt me wel handig om vooraf tussenstop met overnachting te plannen.
Ik zag nu wat leuke stacaravans op 4 sterren camping voor 18oo euro voor 12 dagen.
Wij hebben vorig jaar een weekje in hotel San Eloy gezeten (in de buurt van Tossa de Mar, Costa Brava), daar zijn we met de eigen auto naartoe gereden (1500 km). Het hotel was goed betaalbaar (ik geloof dat we met zijn drieĆĀ«n rond de 800 euro betaald hebben toen, all-inclusive), maar het is niet heel luxe, zeker niet te vergelijken met de superdeluxe resorts in Turkije of Egypte.
Je krijgt natuurlijk waar je voor betaalt, het is een soort van low-budget all-inclusive hotel. Overigens vonden wij de service prima, het eten & drinken redelijk tot goed (lekkere cocktails!), leuke animatie voor de kinderen en de kamers waren schoon en ruim genoeg. Maar het gebouw en de faciliteiten zijn vrij eenvoudig, dus: geen airco, geen lift, simpel zwembad zonder glijbanen, het ziet er niet heel gelikt uit allemaal (her en der afbladderende verf, barsten in tegels, speeltuintje dat zijn beste tijd gehad heeft, gewoon toe aan een opknapbeurt), het eten is ook niet superdeluxe (maar wel lekker hoor).
Wij hebben er een prima week gehad!
Is onder andere bij VrijUit te boeken en het is redelijk betaalbaar voor gezinnen omdat kinderen onder de 8 jaar nog gratis zijn (in elk geval vorig jaar). Dus misschien is dat nog een optieā¦
Verder een tip voor boeken bij keycamp en eurocamp: reserveer eens via de Engelse sites. Dus .co.uk erachter in plaats van .nl. Dat kan echt heel veel in de prijs schelen, terwijl je gewoon bij dezelfde organisatie boekt.
@Wawa wrote:
Pfoef, op vakantie gaan vind ik leuker dan een vakantie zoeken :oops:
Ik kan juist altijd ook erg genieten van de voorpret, ik vind het heerlijk om te zoeken naar leuke bestemmingen, zelfs als ik er misschien nooit zal komen
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik ga eens googlen.