vakantie 'appartement' mallorca?

Hey Catje1977 wil je mij ook die link pben???

@mien wrote:

Ze verwees eventueel naar puerto de alcudia! meer groen , meer plaats voor zwembad en speeltuin, kindvriendelijker maar rustig(klein dorpje)!

Ik ben een beetje bang dat ik daar dan niets heb als een hotel! We willen naast zwemmen ook eens graag rondwandelen , terrasjes doen, winkeltjes kijken…

moeilijk als je het eiland echt niet kent hé!

Superplaats hoor. Ik hou ook wel van wat levendigheid, maar dat vind je hier ook hoor!!

Wij gan nu voor de 3e keer naar Mallorca in mei (2 x Cala D’Or en 1 x Alcudia) Cala D’Or is wat rustiger, maar daar was toevallig een supergoede aanbieding AI, en met een auto ben je zo ergens, en autohuur is goedkoop op Mallorca!

Wij zaten in Aludia in een appartementen complex “Alcudia Pins” dat lag wel een eind uit het centrum, mar wel bij een supergaaf strand, spierwit en heel langzaam aflopend. Het lag tegenover het natuurpark, waar je leuk kan fietsen of wandelen…een aanrader wat mij betreft.

Je kan trouwens ook veel info vinden op Zoover of Vakantiereiswijzer!

Bedankt voor je link!!

Heel mooi, echt iets wat we zoeken, alleen we vinden de transfer van luchthaven naar hotel echt te lang met twee kleintjes.

Heb je nog leuke ideeen waarvan de transfer niet zo lang is???

We zijn trouwens met zijn vieren, 2 volwassenen, 1 kind van 2 en 1 baby van 1.

We willen 21 mei vertrekken voor 10 dagen.

Thanks voor jullie hulp!

maar alex, 21 mei met een prive transfer als je het los boekt (doen wij ook) ben je binnen een uur op deplek van bestemming! Autostoeltjes voor de kleintjes en je hebt geen centje pijn.

En…het leukste is: wij gaan zelf 17 tot 25 mei! dus dan zijn we er tegelijk LOL kunnen de kids samen spelen

ik zal eens kijken voor iets met kortere transfer maar ik vond het vorig jaar echt goed te doen met de taxi hoor

als je het los boekt, boek je via het hotel een prive transfer erbij (en je bent nog steeds goedkoper uit dan als je een pakket boekt)

wij zijn trouwens in floriana he, niet in badia park. Ik zal je de link PBen

en de prijsopgave

Wat leuk mallorca!

Ik hoop dat jullie snel iets leuks en goeds vinden met behulp van de meiden hierboven!

wij gaan in september naar El Arenal. Palma Bay club (geloof ik), heeft iemand daar ervaring mee? Ik lees namelijk hele tegenstrijdige dingen op internet. De een vind het super, de ander 10 keer nix.

Hier gaan we deze zomer ook naar Mallorca. Ik heb ook getwijfeld over de transfer naar Alcudia, maar hebben er toch voor gekozen. Ik ben al een aantal keer in de andere plaatsen geweest, maar dit schijnt toch kindvriendelijker te zijn. Aangezien we echt midden in het hoogseizoen moeten, wil ik voorkomen dat ik tussen de dronken gasten zit.

Diddle en Anne Marie: Alcudia is ook echt prachtig, heel kindvriendelijk en gezellig. Alleen schijnen er veel muggen voor te komen door het meer wat daar zit.

Ik zelf ben dol op de oostkust, Cala Millor en omgeving. Omdat je daar ook meer plaatsje in de buurt hebt dan bij Alcudia, dus je kunt eens met de boot of het treintje naar een ander plekje. maar Alcudia is zeker ook de moeite waard hoor!

(en alcudia pins staat idd heel goed bekend)

Mutsie, een tip is om voor je boekt altijd te kijken op vakantiereiswijzer of zoover punt en el. Daar kun je van je hotel kijken wat anderen er van zeggen. Ik boek nooit iets waar twijfelachtige reacties over zijn.

maar nu je al geboekt hebt, ik zou zeggen: concentreer je op de positieve punten. heel veel van de negatieve reacties zijn door mensen die veel te veel verwachten. Nu weet jij straks precies wat je kunt verwachten en dan valt het niet tegen.

El Arenal ben ik ooit geweest als 19 jarige. Het is wel gericht op jongeren maar in september zal dat best meevallen. Er is een leuke boulevard en een mooi strand. En de transfertijd is lekker kort.

Wij gaan dit jaar voor de 2-de keer naar Iberostar Royal Cristina, echt een superhotel :thumbup:

De eerste keer sliep Fleur gewoon bij ons op de kamer in een campingbedje maar nu hebben we een 3kamperapp. dus met een aparte slaapkamer.

De plaats is erg leuk en het hotel is zeker een aanrader!!

@anja1974 wrote:

Wij gaan dit jaar voor de 2-de keer naar Iberostar Royal Cristina, echt een superhotel :thumbup:

De eerste keer sliep Fleur gewoon bij ons op de kamer in een campingbedje maar nu hebben we een 3kamperapp. dus met een aparte slaapkamer.

Dat was onze eerste gedachte ook maar ben door de reacties toch bang dat het daar meer ‘jeugd en zatte duitsers is’!!??

Viel dat voor jullie mee?

SUPER TOF DIE VELE REACTIES :-* We blijven zoeken en twijfelen…

@mien wrote:

@anja1974 wrote:

Dat was onze eerste gedachte ook maar ben door de reacties toch bang dat het daar meer ‘jeugd en zatte duitsers is’!!??

Viel dat voor jullie mee?

SUPER TOF DIE VELE REACTIES :-* We blijven zoeken en twijfelen…

Daar hebben we echt helemaal geen last van gehad anders gingen we daar geen 2-de keer weer naartoe.

Het is echt een mooi en net familiehotel dus veel kids en geen zatte duiters en jongeren, overdag ben je toch veel bij het hotel en 's middags even wandelen langs de boulevard, daar ook geen zatte mensen gezien hoor haha.

Dat hotel zit ver vd bierstrasse af en daar heb je 's avonds laat jongeren etc. dan zijn jullie ws toch bij het hotel?!

Bij het hotel organiseren ze echt veel voor de mensen, iedere avond kinderdisco en voor ons na 21:00 een show/optreden, echt heel mooi geregeld!

Succes met je besluit :thumbup:

Hoi

Maar als je toch direct al kunt kiezen voor een plaats die helemaal op families met kinderen is gericht, dan is dat toch te verkiezen? Ik weet wel dat de iberostar goed is, en dat ver van de bierstrasse af zit. En als je nog niet eerder op het eiland bent geweest is playa de palma natuurlijk ook gewoon een leuke vakantie. Maar als je het vergelijkt met de oostkust en alcudia, wat toch echt op families is gericht…

Wat niet wegneemt dat het ook in de jongerenplekken heel gezellig kan zijn hoor!!!

Maar Catje, ik denk dat het ook belangrijk is wat Mien zelf wil. Ik wil bijvoorbeeld ook vertier, ik ben ook op vakantie he?

Wij gaan dus nu voor de 3de keer naar Playa de Palma, en ik vind het echt helemaal top. Mijn kinderen hebben plezier, het strand is mooi ruim en als je tussen Ca’n Pastilla en Playa de Palma in gaat zitten heel rustig.

In de avond even lekker de boulevard op, terrasje pakken en daarna lekker naar het hotel. En ik vind het dus ideaal dat de transfer maar een minuut of 10 is…

Maar goed, ja ik ben ook aan de andere kant van het eiland geweest, en ik geef toe het is prachtig. Maar ik ga toch liever naar de andere kant…

Maar goed, ieder zijn eigen mening toch?

tuurlijk ieder zijn mening. Ik vond het ook leuk in Playa de Palma. Ik vond het alleen leuker voor gezinnen aan de andere kant, En ik vind het jammer dat het soms lijkt alsof er GEEN vertier is aan de oostkant. En dat is er natuurlijk wel, alleen geen mega grote discotheken enzo. Maar wel genoeg winkels terrasjes en boulevard.

Transfertijd is inderdaad ideaal.

Och Mien vroeg om ideetjes en die krijgt ze in elk geval genoeg hier, zo kan ze vast iets leuks uitkiezen :slight_smile:

@ catje: Ik had al gegluurd op zoover punt enel. Gemiddelde was daar ergens in de 7. (7.7 volgens mij)

Ik las vooral veel klachten over te koud eten. De mevrouw van het reisburo vertelde dat wij nederlanders gewend zijn om alles echt heet te eten. Niet in alle landen/gebieden is dat zo, waaronder mallorca. Het is natuurlijk ook een verschil waarover mensen klagen. Het is volgens mij maar net wat voor eisen je stelt. Daarom hebben wij het gewoon geboekt. Maar misschien waren er mensen daar geweest. :smiley:

Ik geloof je hoor Catje. Ik geloof echt dat er erg veel vertier is.

En daarom denk ik dat we met zijn allen Mien goed op weg helpen he?

Jullie gaan dus al lekker in mei…

@Stephie wrote:

En daarom denk ik dat we met zijn allen Mien goed op weg helpen he?

Dat doen jullie ZEKER :mrgreen:

:lol:

JIPPPIEEEEEE :smiley:

We hebben besloten en geboekt!!! We vertrekken op 14/07 naar playa de palma, iberostar royal cristina voor 13 dagen!!!

We hebben héél veel goede informatie en tips van jullie allen gekregen! :thumbup:

Alle voordelen en ‘nadelen’ afgewogen en toch heeft de korte transfer een beetje de doorslag gegeven. We rijden al 2 uur naar de luchthaven(dusseldorf, duitsland=stuk goedkoper!), 2 uur vliegen en dan nog eens 1.5/2 uur op de bus leek ons niet ideaal. (500 euro goedkoper dan met neckermann vanuit brussel :roll: )

We proberen gewoon en valt deze kant wat tegen dan gaan we hopelijk de volgende keer met vieren naar cala millor! :mrgreen:

Was het al maar juli :dance:

:-* :-* :-*

Top! :thumbup:

Alvast heel veel vakantie voorpret gewenst! :mrgreen:

Heeeeele goede keuze Mien :lol: jullie gaan het er super hebben :thumbup:

Wij gaan 20 Aug. pas…duurt nog wel even!