Hey,
Wij willen in juli met fenne (en hopelijk tegen dan met ??in de buik )
voor de eerste keer op zonvakantie!
Niet te lang vliegen, niet té warm,… en kwamen zo bij mallorca.
Het reisbureau raadt iberostar hotels aan! nu wilden wij een appartement waar fenne apart kan slapen want ze is dat zo gewoon en ik ben bang dat ze anders wakker wordt.
Eenmaal thuis lees ik die info goed en blijkt dat de huiskamer en onze slaapkamer ‘hetzelfde’ zijn, dus fenne slaapt apart en wij op een ‘sofabed’ in de living?
Lijkt me zo raar :think: Staat dat bed daar dan de hele tijd opgemaakt of is het overdag een sofa en kunnen we elke avond klooien om er een bed van te maken :mrgreen: ???
IEMAND ERVARING HIERMEE? of een beter idee?
alles is welkom!!
:-*
Naar mijn ervaring is het een slaapbank achtig iets. Dus je kan het overdag weer terug doen als bank!
Wij zijn trouwens met Isabel naar Fuerteventura geweest, 4 uurtjes vrliegen en heerlijk weer! Wij hadden daar een bungalow met 2 slaapkamers en een woonkamer. Dit hadden we geboekt via Jiba en dan gechecked op Zoover.
Misschien heb je er wat aan!
Ik vind Mallorca top met een kleintje! Wij zijn er nu een aantal keer geweest, en ik vind het super! 13 augustus gaan we weer…
Enne, ik denk inderdaad dat je overdag een bankje hebt, en dat je er 's avonds een bd van maakt.
Heb je al geboekt, of heb je gewoon info meegekregen?
Want als je nog niet geboekt hebt, zou ik toch even doorzoeken naar iets zoals een familiekamer. Daar heb je twee aparte slaapplaatsen, met een huiskamerachtig zitje daarnaast.
Want zo’n slaapbank slaapt meestal niet goed. Daar hebben wij ervaring mee, en voor je rug is dat echt niet fijn.
Zeker als ik lees dat je hoopt tegen die tijd weer zwanger te zijn (ik duim met je mee overigens, maar dat is off topic)
Dan wil je gewoon een goed bed, toch?
Plus dat je dan elke keer je bed moet opmaken als je wilt gaan slapen, en het 's morgens weer meteen zult moeten opruimen als je op de bank wilt zitten.
Mallorca met kleine kids is trouwens helemaal top!
Ik ben zelf nog nooit geweest, maar misschien zijn er andere meiden die er al eens zijn geweest en hoteltips voor je hebben.
Succes!
Esther
hoi hoi
mallorca is helemaal super
mijn schoonouders hebben ook altijd zo’n kamer
en dan slaapt er iemand op de slaapbank
volgens mijn schoonouders, is dit zo opgezet en weer ingeklapt
heb ze er nog nooit over gehoord eigenlijk!
Wij hebben ook een slaapbank in ons hotel met een apparte slaapkamer. Wij doet Luuk en Tom wel in die apparte slaapkamer en wij slapen dat op de slaapbank. Is ook voor het eerst bij ons. Maar komt goed. :thumbup:
hoi hoi
ik werkte op een reisburo dus misschien heb je wat aan deze info, je mag me ook PBen!
Mallorca is supergeschikt voor gezinnen met kinderen. El arenal is wel een plek in de zomer waar veeljongeren zijn (bedoel dan echt een jongerenplaats) dus daar zou ikzelf niet zo snel heengaan met kids.
Verder zou ik als je een hotel neemt een familiekamer nemen, hier zit vaak (let op niet altiijd) een tussendeur tussen zodat je een apart kamertje hebt voor Fenne (leuke naam trouwens :lol: ).
In het geval van een appartement is het inderdaad vaak zo dat je van de bank een bed kunt maken. dus je moet er dan van uitgaan dat het bed/bank inde woon kamer staat. Dus wil je dan zitten zul je het elke dag weer om moeten bouwen. Tenzij je een 3kamerappartement neemt dan heb je dus twee slaapkamers.
ik hoop dta je zo wat info hebt!!
liefs Mariska
Mariska, wij gaan naar Playa de Palma, net op de rand. Dus net Playa de Palma zeg maar, je bent binnen een paar stappen in C’an Pastilla.
En dat vind ik echt super geschikt voor gezinnen met kids. El Arenal bezoeken we altijd wel, ik vind het leuk, maar inderdaad niet met mijn kids… :-*
bedankt al voor de reacties en tips! :-
We hebben nog niet geboekt , gewoon geinformeerd…
Durfde eerder niet want was ik snel zwanger(helaas niet zo ) geweest dan mocht ik deze zomer al niet meer vliegen!
Volgens Neckermann kunnen wij zo’n familie kamer (beter) niet boeken omdat we geen ‘betalend’ kind hebben!? dat zal dan ook wel gelden voor die 3 persoonsapp. maar daar heeft ze zelfs niet over gesproken en wij hebben er niet naar gevraagd omdat we dat van de slaapbank pas thuis door hadden! :roll:
Welk hotel gaan jullie karen?
Wij hebben prijs voor iberostar*** playa de palma of royal cristina ofwel barcelo pueblo park****!oooooohhhh als ik die foto’s hier naast me zie wil ik al vertrekken :drool:
hoihoi!
leuk joh,mallorca!! is heel goed te doen met kleine kinderen
alleen een maar,je gaat in juli,dan is het best aardig warm daar!(boven de 35 graden is geen uitzondering).hoop dat je daar rekening mee houd.
is september geen optie voor jullie?(is daar dan al iets minder warm)dat scheelt ook enorm in de prijs nl.
alvast heel veel vakantie voorpret toegewenst!
@irry-me wrote:
hoihoi!
is september geen optie voor jullie?(is daar dan al iets minder warm)dat scheelt ook enorm in de prijs nl.
alvast heel veel vakantie voorpret toegewenst!
nee, ik ben kleuterleidster en mijn man heeft bouwverlof(3w in juli) dus helaas …
Mien
In juli zou ik toch. als ik jou was, voor een andere plek kiezen. Playa de Palma is dan overspoeld door jongeren en stappende duitsers. de ‘kinderkant’ van het eiland is de oostkant. Vreemd dat ze je daar niet op gewezen hebben.
Wij gaan in mei naar Cala Millor aan de oostkust naar een Protur hotel Floriana resort all incl. Ook met appartementen en 1 aparte slaapkamer en 1 woon-slaapkamer
Ik heb wel meer ervaring met mallorca.
Ik moet je zeggen dat het soms wel goedkoper is om het ‘los’ te boeken. Bijv ons resort is gratis voor kids tot 4 jaar.ook met het eten! en bij neckermann betaal je vanaf 2 jr wel al 90%
mocht je vragen hebben of tips willen, mail of pb me dan gerust. Nog niet boeken hoor, eerst iets zoeken wat echt geslaagd is!
@catje1977 wrote:
Mien
In juli zou ik toch. als ik jou was, voor een andere plek kiezen. Playa de Palma is dan overspoeld door jongeren en stappende duitsers. de ‘kinderkant’ van het eiland is de oostkant. Vreemd dat ze je daar niet op gewezen hebben.
Nog niet boeken hoor, eerst iets zoeken wat echt geslaagd is!
Ze verwees eventueel naar puerto de alcudia! meer groen , meer plaats voor zwembad en speeltuin, kindvriendelijker maar rustig(klein dorpje)!
Ik ben een beetje bang dat ik daar dan niets heb als een hotel! We willen naast zwemmen ook eens graag rondwandelen , terrasjes doen, winkeltjes kijken…
moeilijk als je het eiland echt niet kent hé!
Mien maak je geen zorgen. Ik ken het eiland wel een beetje en Mariska werkt ook in de reisbranche. samen vinden we je perfecte vakantiebestemming. maar voor een gezin met kinderen is dat in juni zeker niet el arenal of playa de palma, wat mij betreft.
mee eens Mariska??
Puerto de Alcudia of Alcudia zelf is heel erg leuk. het enige nadeel is dat er veel muggen zijn omdat het dicht bij een natuurgebeid ligt.
Het zijn flinke plaatsen waar echt wel meer dan genoeg te doen is naast je hotel! Juist in Alcudia, of misschien aan de oostkust in cala MIllor of Cala d’or, heb je leuke winkels, terrasjes e.d. In Playa de palma heb je de ene Duitse bierstube na de andere, discotheken en proppers die je naar binnen proberen te lokken.
Ik vind zelf de oostkant veel meer op families gericht. je hebt daar ook kleinere plaatsen zoals Sa Coma. Ook daar prachtige stranden en leuke winkeltjes, maar in Cala Millor etc is het wel drukker en groter. Ik denk dat cala Millor voor jou perfect zou zijn: veel leuke winkeltjes, een mooi prachtig strand, lekkere restaurantjes en een lange boulevard. maar niets zo enkel en alleen gericht op de jongere discoganger als de westzuidkant…
Mag ik vragen: welke datum en hoe lang, en ga je all in of niet? En wat voor prijs heeft het bureau jou gegeven? Iberostar is redelijk goed maar redelijk duur. Check de hotels op vakantiereiswijzer of zoover punt en el.
Pueblo park is wel goed. maar ik zou toch aan de andere kant van het eiland willen zitten. het enige nadeel is dat de transfertijd langer is.
Hoeveel sterren wil je en wat zijn je eisen voor een accomodatie? Ik zoek graag met je mee
(ga binnenkort na 3 jaar thuis zitten weer werken op het reisbureau (internetafdeling) dus ik moet weer oefenen LOL)
Ik zou echt never nooit niet in het hoogseizoen aan de west/zuidkust van Mallorca gaan zitten. Ben er diverse malen geweest en heb 10 jaar in de reiswereld gewerkt en kan je adviseren om naar de oostkust of noordkust te gaan. Plaatsen als Alcudia, Cala d’Or Cala Millor enz zijn erg geschikt voor kinderen.
In het hoogseizoen kom je in El Arenal , Santa Ponsa , playa de palma alleen veeel zatte, luidruchtige jongeren tegen!!
Grappig dat jullie dat zeggen. Ik ben nu al een aantal keer in het hoogseizoen geweest, in juli en augustus dus, en ik heb daar helemaal geen last van gehad. Het strand top en plek zat, en 's avonds tenminste een beetje vertier. Maar goed, ik houd er van…
Catje1977: Ziet er echt prachtig uit daar waar jullie naartoe gaan!
Als je los boekt moet je dan de vlucht zelf regelen?
En welke site gebruik jij?
Wij twijfelen nog erg of we willen gaan (afhankelijk van een aantal factoren) toch kan ik het niet laten even te kijken.
Het valt me op dat heel veel accomodaties voor max. 3 pers. zijn, daarom ben ik ook eens hier: Protur hotel Floriana resort gaan kijken.
Ziet er heel tof uit! en groot genoeg voor 4 en twee kleintjes.
Maar ik zie er wel tegenop om alles los te regelen zeg maar (accomodatie…vlucht en transfer).
Dus graag jullie ervaring!
@catje1977 wrote:
Mien maak je geen zorgen. Ik ken het eiland wel een beetje en Mariska werkt ook in de reisbranche. samen vinden we je perfecte vakantiebestemming. maar voor een gezin met kinderen is dat in juni zeker niet el arenal of playa de palma, wat mij betreft.
mee eens Mariska??
Puerto de Alcudia of Alcudia zelf is heel erg leuk. het enige nadeel is dat er veel muggen zijn omdat het dicht bij een natuurgebeid ligt.
Het zijn flinke plaatsen waar echt wel meer dan genoeg te doen is naast je hotel! Juist in Alcudia, of misschien aan de oostkust in cala MIllor of Cala d’or, heb je leuke winkels, terrasjes e.d. In Playa de palma heb je de ene Duitse bierstube na de andere, discotheken en proppers die je naar binnen proberen te lokken.
Ik vind zelf de oostkant veel meer op families gericht. je hebt daar ook kleinere plaatsen zoals Sa Coma. Ook daar prachtige stranden en leuke winkeltjes, maar in Cala Millor etc is het wel drukker en groter. Ik denk dat cala Millor voor jou perfect zou zijn: veel leuke winkeltjes, een mooi prachtig strand, lekkere restaurantjes en een lange boulevard. maar niets zo enkel en alleen gericht op de jongere discoganger als de westzuidkant…
Mag ik vragen: welke datum en hoe lang, en ga je all in of niet? En wat voor prijs heeft het bureau jou gegeven? Iberostar is redelijk goed maar redelijk duur. Check de hotels op vakantiereiswijzer of zoover punt en el.
Pueblo park is wel goed. maar ik zou toch aan de andere kant van het eiland willen zitten. het enige nadeel is dat de transfertijd langer is.
Hoeveel sterren wil je en wat zijn je eisen voor een accomodatie? Ik zoek graag met je mee
(ga binnenkort na 3 jaar thuis zitten weer werken op het reisbureau (internetafdeling) dus ik moet weer oefenen LOL)
Fijn dat jullie zoveel moeite doen om te helpen denken :-* !!
Wij willen rond 13/14 juli vertrekken voor een 10/11 dagen in een degelijk ****hotel.
Zoals je het omschrijft lijkt cala Millor wel leuk!
Wij vinden belangrijk dat fenne apart slaapt en wij nog wat kunnen lezen, spelletje doen, eventueel op terras zitten,… Dat er vlakbij een mooi zandstrand is. Niet te rumoerige omgeving maar toch gezellige drukte. Dat het eten er goed, uitgebreid is en het buffet niet té laat begint. Kindvriendelijk. All in of half pension?
Ik vind het wel een minpunt dat je op die andere mooie plaatsen toch snel 2 uur op de bus zit vermoed ik(na al 2/3 uur vliegen) met een kindje!?
De prijzen bij neckermann lagen rond 2400-2700 euro vpoor half pension.
Graag je hulp :thumbup:
Mien ik ga even zoeken. maar cala millor is een uur met de bus, beetje afhankelijk van hoeveel mensen er voor je afgezet moeten worden kan dat oplopen tot anderhalf uur. reken daar in het hoogseizoen maar wel op. Vliegen 2 uur, geen 3 hoor!
Maar ik heb die transfer er echt wel voor over.
Nogmaals, ik ga voor je zoeken. je mag me ook mailen hoor altijd.
Alex, wij hebben het los geboekt en de vlucht los bij transavia. Je kan ook goedkoop met airberlin vanaf ams vliegen of ZEER goedkoop met ryanair vanuit Weeze (over de grens bij nijmegen) niks mis mee, vorig jaar gedaan. Transfer kun je evt regelen bij het hotel zelf (kost ons 69 euro per enkele reis) of je kunt een auto huren.
Mocht je meer willen weten, mail of PB me gerust.
OJA ik ben vorig jaar in Protur Plameras Playa geweest (niet doen!) en in Porutr Vista badia (wel doen! in sa coma, die laatste was ook echt geweldig, wel wat duurder. Maar ook daar een 2ka met koelkastje, magnetron en goede babybedjes. Erg fijn voor kids dus. Wij sliepen op de banken en die lagen erg goed, dat waren gewoon bedden. Overdag kussentje erop. S avonds Brent op slaapkamer en wij lekker nog op balkon of in de woonkamer, echt ideaal. Ik hoop dat de situatie in Floriana net zo is, maar denk van wel
Hoi Mien
ik stuur je een pb met alvast 1 leuke link voor protur badia park in sa coma, ideaal voor jullie.