wij hebben 2 weken geboekt op camping de Bongerd in tuitjenhorn :mrgreen: dit keer dus eens met de caravan van schoonfamilie weg ipv de vliegvakanties naar warme landen
haha, nou, toch ook heerlijk, toch lekker kamperen!!! (eh, waar ligt dat ergens :mrgreen: 8) )
Snoes, dat jij dat niet weet :lol:
hahaha, tja, als je alleen maar naar t zuiden rijdt he 8) :mrgreen:
wij hebben 2 weken geboekt op camping de Bongerd in tuitjenhorn :mrgreen: dit keer dus eens met de caravan van schoonfamilie weg ipv de vliegvakanties naar warme landen
Goh zoek je zomaar de kop van noord-holland op haha :lol:
Zit ook een leuk dierentuintje, al ben je daar geen dag mee zoet.
En de holle bolle boom, speel’paradijs’.
vanwege de holle bolle boom hebben we deze camping ook uitgezocht inderdaad
enne, meer tips voor dagjes weg is altijd welkom hoor
Callantsoog is goed te doen. Dagje strand als het mooi weer is. Of Schoorl maar dat ligt niet zo ver uit elkaar.
Nu weet ik niet de afstanden vanuit tuitjenhorn maar ik noem maar wat op:
bakkerijmuseum in Medemblik
is het een keer prutweer, ballorig in Den Helder. Kun je ook bowlen.
stoomtram tussen hoorn en medemblik en enkhuizen (je kunt ook een hele route maken met een boot erbij)
De goudvis, is ook een soort park om in te spelen.
sprookjeswonderland in Enkhuizen
Koffie drinken bij Muts :mrgreen:
haha, je was me al voor…
jaaa sprookjeswonderland is ook erg favoriet!! leuk. Koffie drinken bij muts ook gezellig!
Callantsoog is goed te doen. Dagje strand als het mooi weer is. Of Schoorl maar dat ligt niet zo ver uit elkaar.
stoomtram tussen hoorn en medemblik en enkhuizen (je kunt ook een hele route maken met een boot erbij)
haha, je was me al voor…
jaaa sprookjeswonderland is ook erg favoriet!! leuk. Koffie drinken bij muts ook gezellig!
dan denk ik dat we sprookjeswonderland ook maar aan ons lijstje toevoegen, net zoals de stoomtram, dat klinkt wel erg leuk
oh, nog een vraagje tussendoor… mijn moeder biedt steeds aan (ook vorig jaar) om met haar auto op vakantie te gaan…(ren. clio met cruise contrl)… ik heb zelf een renault twingo (met open dakkie en dat ging vorig jaar prima, alles kon dr in…
maar rij gewoon liever niet in andermans auto… en wil gewoon t liefst met mijn eigen auto… zal straks ook wel weer ges…k krijgen met ex over de auto, helemaal nu ik naar de ardeche ga…
aangezien je alleen rijdt, zou ik denk ik voor de auto van je moeder gaan, met de cruise control… kan je ex ook niet z**ken
al begrijp ik wel dat je liever met je eigen auto rijd, doe ik ook. zeker als ik een lang stuk moet, maar cruise control is wel erg lekker natuurlijk als je alleen lange stukken moet rijden.
ja… ik heb al in haar auto gereden (zij was mee) toen we een dagje gingen shoppen in Lille (net in die storm met windkracht weet ik het wat, savonds op de snelweg) en het is idd wel heel lekker…
maar ik ben gewoon bang dat er wat gebeurd met andermans auto… dan kan het beter maar met dat twingootje van mij gebeuren… deuken en butsen of weet ik het wat (eh, nee, ik rij niet roekeloos)
maar goed… toen ik vorig jaar op vakantie ging, merkte ik wel, berg opwaarts zak je heel snel terug, berg naar beneden zit je zo weer op de 145 km pu…
weet ook niet hoe dat zit met verzekeringen en zo… Heb ook wel eens gehoord dat dat ook problemen kan opleveren omdat men dan daarvoor niet verzekerd blijkt te zijn (iemand anders in je auto)
maar goed, ik ga nog wel even alles op een rijtje zetten…
Ik vind het ook geen prettig idee om in de auto van iemand anders te rijden, je weet nooit wat er kan gebeuren.
Deze discussie heb ik elk jaar met mijn vriend over het gebruik van de auto van zijn zus als we daar op vakantie zijn in Peru. Het is een barrel van 30 jaar oud, dus hij valt sowieso al bijna uit elkaar, maar juist daardoor begeeft ook elk jaar wel weer iets het, net als wij er in rijden. Los daarvan is het verkeer in de stad daar ook een gekkenhuis. Twee jaar geleden heeft dat ons een deuk en een losse bumper opgeleverd (was onze schuld), plus een paar reparaties aan de motor (kwam niet door ons). Gelukkig is dat in dat soort landen allemaal nog redelijk betaalbaar, maar toch, zo alles bij elkaar loopt het best op en je wil natuurlijk ook de auto weer netjes achterlaten, ook al zegt zijn zus dat het niet nodig is… Ik rijd liever mijn eigen auto total loss, dan dat ik iemand anders met een probleem opzadel. Natuurlijk zijn er verzekeringen en zo, maar stel dat de auto echt onherstelbaar beschadigd is, is dan het bedrag dat de verzekering uitkeert voldoende om iets vergelijkbaars aan te schaffen, of moet er dan geld bij? Bij je eigen auto is dat jouw keuze, maar die van iemand anders, dan zou ik me wel verplicht voelen om mee te betalen aan de nieuwe auto of zo.
Of stel, er gaat straks op reis iets kapot in de motor, reparatie kost 1500 euro. Wie gaat dat betalen? Komt het door jou (want jij reed op dat moment) of was het gewoon normale slijtage en zou de motor het toch al gaan begeven?
Een deuk/kras in je eigen auto, daar kun je voor kiezen om te laten zitten en niets aan te doen, maar in de auto van iemand anders moet dat natuurlijk wel gerepareerd worden.
Nou ja, dat soort problemen zou ik liever niet hebben als het niet nodig is (beter natuurlijk om helemaal geen ongelukken te maken en geen schade te hebben, maar je weet maar nooit, het hoeft niet eens jouw schuld te zijn natuurlijk).
Maar ik geloof dat ik een beetje een doemdenker ben :think: , het gaat ongetwijfeld in 99,9% van de gevallen helemaal goed en met je eigen moeder kom je er ook vast wel uit als er iets niet helemaal goed gaat.
Wat is nu precies de reden om van auto te willen wisselen? Meer ruimte? Of alleen die cruise control? Of is je eigen auto te oud/gammel om verantwoord mee op reis te gaan?
(wij hebben wel cruise control, maar daar heb ik echt een hekel aan, die gebruik ik nooit - ik word daar echt minder alert van als ik die aan heb staan)
haha, je was me al voor…
dan denk ik dat we sprookjeswonderland ook maar aan ons lijstje toevoegen, net zoals de stoomtram, dat klinkt wel erg leuk
wij hebben ons vorig jaar erg vermaakt in schoorl bij de klimduin, maar nog meer bij het bezoekerscentrum van staatsbosbeheer. Zit een blote voeten pad bij, en een modderbaan en zo.
De goudvis was ook erg leuk, leuker dan de holle bolle boom, als ik het me goed herinner (daar ben ik een paar jaar geleden geweest). maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak.
ach, misschien ook het feit dat ze piepen omdat ik alleen op vakantie ga en willen dat ik confortabel rij, en dan meer kofferbakruimte heb…
maar het ging allemaal prima in mijn twingo, ik heb gewoon airco en wat minder toeters en bellen aan mijn auto, en wat je zegt, je bent wel alerter als je niet op de Cruisecontr. rijdt…
maar wat je zegt is idd allemaal waar… ik moet er niet aan denken dat die auto onherstelbaar beschadigd… dan kan Ãk straks geen nieuwe auto kopen (pas over 2 jr) maar moet ik ook nog iemand anders zijn auto herstellen of bijleggen)…
mijn autootje is van 2002 en keurig onderhouden. Vorig jaar ook bij de garage een zomercheck, nieuwe remmen, vloeistoffen etc. nieuwe banden
Als ik oude foto’s van mijn ouders terug kijk, die waren ook naar de ardeche, in een geel trabant achtig autootje… nou, eh, als ze daarmee de bergen in gaan, kan dat ook met een twingo!
het is ook voornamelijk mijn ex die miept (die zelf zijn eigen kinderen niet eens in een autostoeltje vervoerd en als ik dáár wat van zeg krijg ik de wind van voren)… dus nee, ik ga gewoon weer in mijn eigen auto…
het is ook nog een franse auto, dus garages genoeg daar zou ik zeggen!
Blote voeten pad en modderbaan in Schoorl? Nou wonen we er toch niet ver vandaan en zijn we regelmatig bij de Klimduin te vinden, maar die kenden we nog niet :thumbup:
Eens denken wat er nog meer leuk is in de regio…
Fort Kijkduin in Den Helder
Zelf fruit plukken in de Kneppeltuin (ongeveer 2-3 km bij De Bongerd vandaan)
Op donderdagen de Westfriese markt met optocht in Schagen, in de zomervakantie met een wekelijks wisselend thema
Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna
Dagje Texel
Strandje bij recreatieplas De Wiel in Schagen, kost je niets
Recreatiegebied Geestmerambacht, ook goed bereikbaar en waarschijnlijk leuker is recreatiegebied Het Twiske
Een bezoekje aan biologisch-dynamische boerderij De Buitenplaats in Eenigenburg (google loeigoeiezuivel)
Strand genoeg… Callantsoog, Hargen en Petten zijn vlakbij en als je naar Sint Maartenszee gaat (bij de Goudvis, mooi te combineren ;)) kun je eerst een wandeling maken door de duinen voor je bij het strand komt. Egmond aan Zee, ook leuk
Wel even roepen als je me ergens tegenkomt hoor! :lol:
Grappig, 2 jaar geleden gingen wij juist bij jou om de hoek op vakantie Knipoogje 8)
----
Ik vind dus helemaal niet dat ik minder alert word van cruise control, merk juist dat ik anders toch onbewust veel bezig ben met op de snelheid letten. Meer tijd voor andere dingen dus. Ik zou het geen probleem vinden om in de auto van iemand anders te rijden, zeker niet in die van m’n moeder. Maar als jij je er niet goed bij voelt, niet doen. Je gaat er dan alleen maar onzeker door rijden en daardoor juist sneller brokken maken. En ja, exen die zo doen vinden altijd wel iets om over te miepen. Is het niet dit, dan wel want anders…