Vaatwasser of niet??

@mamaMarije wrote:

@Karin2 wrote:
Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




dat is net als dat mensen zich hier verbazen dat wij nog een ‘beeldbuis’ tv hebben en geen flatscreen :lol: . En dan ook maar 55 cm.

Tja if it ain’t broke…




Wij hebben ook nog maar sinds 1,5 jaar een nieuwe tv. De tv die daarvoor stond heb ik gratis gekregen op mijn 16de van mijn toenmalige baas. We hebben er dus heel wat jaren mee gekeken. Tot hij echt begon te stinken en zwart af begon te geven. Hub vloog nog net niet naar de winkel :lol: (Ik had elke keer gezegd: als deze stuk gaat, dan kopen we een nieuwe eerder niet!)

Nou ik zou niet meer zonder willen. As we speak staat hij nu lekker te draaien en dan kan manlief hem morgen uitruimen.



Ik heb geen hekel aan afwassen maar afdrogen heb ik een broertje dood aan.

Dat was sowieso 1 eis van mij toen we onze keuken gingen aankopen.



En i :inlove: it! De pannen wassen wij wel af. Maar de rest gaat de vaatwasser in.



Heerlijk als ik eters heb gehad en Berta :wink: gaat afwassen En wij gewoon op onze kont nog heerlijk kunnen na tafelen zonder troep op mijn aanrecht! :thumbup:

@chantal!! wrote:

@Karin2 wrote:
Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




Das het mindere van een huurhuis…zit er niet in he hahaha :lol: :lol:




Ook in een huurhuis kun je een vaatwasser zetten hoor :wink: Het is maar net of je het kunt investeren. En of je het wilt natuurlijk…

@nachtvlinder; waarom doe je de pannen wle met de hand?? Ik vind het juist zo fijn om die niet te hoeven doen met de hand, hop de vaatwasser in hoor! :thumbup:





Zij staat er weer hoor! Bep met de klep :inlove: Wel een andere indeling, dus dat wordt wennen; besteklade bovenin ipv korfjes. Maar manlief was er zo blij mee, dat hij gisteravond 1 pan en een paar bestekjes er in heeft gezet en aan heeft gezet :mrgreen: Dus Beppie is weer welkom!! :dance: :dance:



Als de kids oud genoeg zijn, gaan we weer met de hand afwassen, ik ga er van uit dat als ze het huis uit gaan, geen Bep hebben, en dan wil ik dat ze het wel kunnen, net als koken en wassen strijken etc. Maar dat komt goed.

@Danja wrote:

@nachtvlinder; waarom doe je de pannen wle met de hand?? Ik vind het juist zo fijn om die niet te hoeven doen met de hand, hop de vaatwasser in hoor! :thumbup:


toen wij nieuwe pannen nodig hadden paar jaar terug was de voorwaarde idd: moeten in de vaastwasser kunnen :lol: .

Voor wat betreft het met de hand af kunnen wassen... dat doen we op vakantie, dus dan de kinderen ook en verder.... zooooooo ingewikkeld is het niet om dat te leren, dus bep of geen bep als ze op zichzelf gaan wonen... daar ga ik niet jaren thuis op oefenen dat ze fatsoenlijk af kunnen wassen.

Eten koken en strijken moeten de heren wel kunnen :thumbup:
Oudste 2 helpen hier al regelmatig mee met voorbereidingen en simpele handelingen bij het koken zelf ook, dus dat komt vast goed.

@ICL wrote:

Gemak dient de mens en ik WIL dus ook niet meer zonder. Als de onze kapot zou gaan, dan komt er zo snel mogelijk een nieuwe of we gaan 'm (indien mogelijk) repareren 8)




Eens :thumbup:

@Karin2 wrote:

Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik kan niet zonder vaatwasser…



Al moet ik helaas vertellen, dat mijn vaatwassertje in December kapot is gegaan…

Aangezien we niet weten hoeveel de kosten op dit moment voor het maken zijn ( geen garantie meer, viel net 2 mnd buiten de garantie :evil:)

en we onze centen op dit moment heel hard nodig hebben, ben ik helaas genoodzaakt om met de hand af te wassen.



Maar zodra we het weer ff wat ruimer hebben, gaat ie zeker gemaakt worden, zo niet dan een nieuwe!!!

Zou echt niet zonder kunnen. Kan niet zo lang in een houding staan om zelf af te kunnen wassen, dus dat is niet mogelijk.



Bij ons was de vaatwasser echt het eerste wat gebracht werd toen we gingen samen wonen. 10 uur sleutel en alle officiële zaken, om 15.00 stond de vaatwasser in de keuken :slight_smile:



Als hij kapot zou gaan, wordt hij dus ook zo snel mogelijk vervangen.

Wat grappig trouwens om te lezen dat iedereen een andere naam voor de vaatwasser heeft. Wij noemen haar: Truus :mrgreen:

@Karin2 wrote:

@chantal!! wrote:
@Karin2 wrote:
Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




Das het mindere van een huurhuis…zit er niet in he hahaha :lol: :lol:




Ook in een huurhuis kun je een vaatwasser zetten hoor :wink: Het is maar net of je het kunt investeren. En of je het wilt natuurlijk…
Ja echt wel. Toen ik nog alleen woonde op mijn 2 kamer flatje heb ik zelfs al een vaatwasser laten installeren (overigens wel toestemming voor gevraagt) Gaskookplaat erboven op ipv het oude brakke fornuis (gaan oven meer dus) Super.



Het enige wat nog beter zou zijn is 2 vaatwassers :thumbup: (hebben we niet hoor) eentje voor de vieze vaat en eentje voor de schone vaat :lol:



Het leegruimen heb ik namelijk ook een hekel aan :roll: Ik moet het echt 's ochtends doen tijdens het maken van het ontbijt, want anders leeg ik hem pas wanneer ik 's avonds aan het koken ben (heel soms kom ik er zelfs dan pas achter dat hij de vorige avond niet is aangezet, dan kijk ik wat er nog bij kan en zet hem snel aan) :doh:



Ik heb dan ook een vreselijke hekel aan afwassen. Ik droog veel liever :angel: (als er dan toch ergens een keertje afgewassen moet worden)

Vroeger thuis vond ik het al vreselijk te moeten afwassen en nog stom ook (zoals je dat als een puber vind :wink: ) Mijn moeder had namelijk een vaatwasser, maar gebruikte hem eigenlijk alleen maar als afdroogrek :eh: Pas toen we uit huis gingen heeft ze er eens naar laten kijken en bleek het oude ding het nog te doen ook. :wall: Al bleef ze wel afwassen, behalve als we met zijn allen bij haar bleven eten, dan was er namelijk aardig wat vaat. Of ze spaarde (doet ze nu ook nog) een aantal dagen vaat op, voordat ze hem aanzette.



Ik ben dan eigenlijk ook 1 van die mensen die eigenlijk verbaasd is dat er nog mensen zijn die geen vaatwasser hebben. Net zo gewoon als de wasmachine. Net zo’n drama als die het begeeft (alhoewel, dan neem je je vuile was mee naar je ouders/schoonouders/buren etc (en met een beetje geluk krijg je het nog gestreken terug :oops: ) en de vaatwas doe je dan toch maar met het handje :lol: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik denk dat ik een uitzondering ben: ik WIL geen vaatwasser. :slight_smile:



Ik was een paar keer per dag kleine afwasjes af, dus zo klaar en tijdens het koken was ik ook af, dus is het na het eten zo klaar.

Ik vind het eigenlijk best lekker om even af te wassen; blik op oneindig, verstand op nul en zo.

Verder ben ik absoluut niet bereid om kastruimte op te geven, dat kom ik nu al tekort… :wink:

@Cynthia wrote:

Ik denk dat ik een uitzondering ben: ik WIL geen vaatwasser. :slight_smile:



Ik was een paar keer per dag kleine afwasjes af, dus zo klaar en tijdens het koken was ik ook af, dus is het na het eten zo klaar.

Ik vind het eigenlijk best lekker om even af te wassen; blik op oneindig, verstand op nul en zo.

Verder ben ik absoluut niet bereid om kastruimte op te geven, dat kom ik nu al tekort… :wink:




precies!

wij hebben gelukkig in dit huis een heerlijk grote keuken, dus dat ene kastje kon ik wel missen :thumbup: .



Toen we hier kwamen wonen kwamen we uit een huurwoning met 3 onderkastjes en dat was het… nu hebben we naast de vaatwasser en de gootsteen nog 4 onderkastjes, 2 ladeblokken en een draaicaroussel. En dan hebben we boven ook nog (open) kastjes.

In eerste instantie hadden we last van echo’s in de kastjes… ze zitten nu vol :angel: .

@ICL wrote:

Wat grappig trouwens om te lezen dat iedereen een andere naam voor de vaatwasser heeft. Wij noemen haar: Truus :mrgreen:




Ik noem hem vaatwasser… :roll:

Ik heb er nooit geen gehad :oops:



Toen we hier kwamen wonen hebben de oude bewoners hun “oude beestje” voor ons achter gelaten. Hij heeft het nog 7 jaar gedaan!

De dag dat hij stuk ging is mijn man naar de Mediamarkt gereden heeft een nieuwe gekocht, eenmaal thuis heeft hij de nieuwe naast de oude gezet en de vaat overgeladen. Oude eruit en nieuwe erin!



Dus zelfs toen hoefde ik niet af te wassen;-)