Vaatwasser of niet??

Ok, zoals de titel het al zegt; gebruik/wil jij een vaatwasser of liever niet?





De onze is 13 jaar oud en een nieuw pompje kost 245 euro.(als je er wat bij legt, heb je een nieuwe met garantie) Maar er is geen garantie dat het overgebleven pompje dat nog geen mankementen heeft gehad, het nog 3 jaar volhoud. Dat houd wel in, dat we nu nog even moeten handwassen :wink: En dat ging wel goed eigenlijk. Toegegeven, het was in een klein rond wasbakje, ik heb gebruik gemaakt van wegwerp bordjes en bekers 8) en ik heb nog geen pannen hoeven doen(de chinees was erg blij met ons :mrgreen: ) en de pannen passen ook niet in het wasbakje.





Wel of niet??



Oh, we zijn met 5 personen

hier zou ik niet meer zonder WILLEN.

Kunnen kan altijd natuurlijk… maar dan is het omdat het moet… maar zolang wij bij een defect kunnen vervangen dan gebeurt dat omdat ik het dus niet zonder zou willen.



Vond het met z’n tweetjes nog wel leuk… samen na het eten even ‘gezellig’ afwassen. Maar ach dat waren 2 bordjes, 2x bestek en wat pannetjes… nu is het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer en die vaat is het enige wat ik altijd zo jammer vind op de camping :shifty: en dan ben ik thuis blij dat het zo weer de vaatwasser in kan.

@mamaMarije wrote:

hier zou ik niet meer zonder WILLEN.

Kunnen kan altijd natuurlijk…


+1



:-*

hier niet meer zonder!



Heb er geen zin in als ik s’avonds uit mijn werk kom en dan nog moet koken en dan ook nog afwassen en afdrogen…



nee echt niet meer :hand:

Gemak dient de mens en ik WIL dus ook niet meer zonder. Als de onze kapot zou gaan, dan komt er zo snel mogelijk een nieuwe of we gaan 'm (indien mogelijk) repareren 8)

Wij hebben er 1 sinds drie jaar.

Heerlijk!!! Super makkelijk vooral als je veel eters heb en je hebt na een avondje borrelen geen zin meer om af te wassen :wink:



Maar ik kan zeker nog wel zonder. Ik vond het altijd gezellig om met m’n man nog even de dag door te nemen en lekker te kletsen onder het afwassen.

Wij zijn hier met 4 en regelmatig met 5 ik wil hem echt niet meer missen hoor :oops:

Ik heb altijd geroepen dat er bij mij geen vaatwasser zou komen. Ik vond die piepende borden en glazen een drama bij m’n ouders.

Totdat nr. 3 er aan kwam bij ons. Ik zag het echt niet zitten om dan ook nog zo’n berg vaat te gaan staan doen.



En eerlijk is eerlijk, ik zou hem niet meer willen missen.

Ik vind het prima t edoen zonder vaatwasser. Zelfs als ik niet iedere dag de afwas doe, en ineens op Woensdag avond 3 lading weg aan het werken ben. Gewoon blik op oneindig en verstand op nul, en gaan met die banaan.

Maar…Als er een STRIJK machine zou komen dan houd ik me aanbevolen!

Nooit meer zonder! Ik heb een gruwelijke hekel aan afwassen hahaha. En moet eerlijk toegeven dat de afwasmachine in en uitruimen ook geen hobby is en dus soms het aanrecht alsnog vol staat, omdat de afwasmachine nog vol is met schone vaat :oops: :oops:

Ik zou het doen!! echt in mn andere huis had ik een vaatwasser en oh oh oh zelfs na 3 jaar mis ik hem nog elke dag.



Moet nu zelf afwassen en vind het echt pokkenwerk hoor :hand:

thuis kan ik niet meer zonder maar in het weekend als ik werk was ik alles met de hand 6 uur lang per dag :think: :mrgreen:



dus thuis wel en op het werk als extra hulp maar zal toch eerst met de hand moeten wassen soms wel 1400 borden en 1400 vorken en 1400 messen en dan nog alle extras

Vind het rete handig… dus nee zou niet meer zonder willen… zoals gezegd is, kunnen ja… maar willen nee… :mrgreen:

nee ik wil er echt geen…



vroeger wel 1 gehad,

maar ik krijg kriebels als je de borden eruit haalt…

als het nog net te droog/warm was…

dat kraak gevoel :angel:



en afwassen vind ik gezellig met mijn open keuken,

en de kids vinden het ook leuk,

hier zijn ze niks anders gewend…



en afwassen doe ik meteen onder het koken,

en meteen na het eten…

@Gab wrote:



en afwassen doe ik meteen onder het koken,

en meteen na het eten…






Doet mijn moeder ook… vind dat zo knap 8)

Ze is daar heel consequent in… zelfs met zo’n rommel papa als de mijne… (die gebruikt echt zoveeeel aan bordjes en kommetjes enz… )

Wij hebben er 1 sinds december, en ik ben er reuze blij mee. Altijd maar die rommel op het aanrecht… Had je net de afwas gedaan, kwam het middag zooi er weer aan. En 's avonds…



Nee, nu is het 's avonds in laden en aan, en 's ochtends na ontbijt (evt school brengen) uitladen en weer beginnen met inladen. Nooit meer vuil op het aanrecht… Heerlijk!

ik zal echt niet meer zonder willen!!



maar dan moet ik er ook bij vermelden dat het afwassen mij veel energie kost ivm mijn reuma.

Ik heb het ding omhelst toen hij werd bezorgd. hihi

't Is de redding voor mijn huwelijk, denk ik :mrgreen:



Wij hebben allebei een hekel aan afwassen, dus zonder vaatwasser zou die vaat best wel eens hoog kunnen opstapelen, met bijbehorende irritaties…Dus we hebben maar geen risico genomen, vanaf het begin is hier een vaatwasser in huis.

wij hebben er geen,…

en stiekem begin ik er soms best na te verlangen



we hebben zo’n standaart keukenblok

(met dus te weinig ruimte)…en ik ben de enige die de afwas doet,.

dat is dan meteen 2-3x per dag



Maak wel regelmatig grapjes…daar hebben we straks de kids voor

1 afruimen,1 spoelen,1 afwassen,1 afdrogen,…

en dan ruim ik wel op voor t sociaale :mrgreen:



(Grapje Natuurlijk

al zullen ze wel later mee mogen helpen)

Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.