Vaatwasser of niet??

Tijdje terug begaf de onze het, en omdat ik bang was dat het heel veel zou gaan kosten, ben ik een week lang gaan afwassen. Daar was ik toen helemaal aan gewend. Uiteindelijk toch een monteur laten komen, rekening was 18 euro. En ik was zo dolblij dat het ding het weer deed. Niet al die bende op je aanrecht, dat vieze afwassen, brr…

Dus het wende echt wel, dat afwassen, maar toen ik hem weer had wist ik weer waarom we hem in de nieuwe keuken wel hebben laten plaatsen :smiley:

Ik heb er nu 2 jaar een en ik zou niet meer zonder kunnen… TOen de oude (die al ingebouwd zat in dit huis) er een maand of 4 geleden mee ophield hebben we dezelfde middag nog een nieuwe gekocht en die is een dag later ingebouwd!

@littlewonder wrote:

Tijdje terug begaf de onze het, en omdat ik bang was dat het heel veel zou gaan kosten, ben ik een week lang gaan afwassen. Daar was ik toen helemaal aan gewend. Uiteindelijk toch een monteur laten komen, rekening was 18 euro. En ik was zo dolblij dat het ding het weer deed. Niet al die bende op je aanrecht, dat vieze afwassen, brr…

Dus het wende echt wel, dat afwassen, maar toen ik hem weer had wist ik weer waarom we hem in de nieuwe keuken wel hebben laten plaatsen :smiley:


Dit hebben wij ook gehad. De oude had het begeven. Was wel te repareren, maar wat het kostte was die vaatwasser niet meer waard. Toen een tijdje gewoon afgewassen. Helemaal prima, maar wat was en ben ik blij dat we nu een nieuwe vaatwasser hebben. Dan heb ik 's avonds na het warme eten ook nog even tijd voor de kids voor ze naar bed gaan.

Dus kan wel zonder vaatwasser, maar liever niet!

wij hebben er nu eentje sinds we hier wonen (7 jaar).

Vind dat ik mijn portie wel gehad heb met 35 jaar met de hand afwassen; kan mijn tijd wel beter besteden (aan KOK bijvoorbeeld? :mrgreen: )

@mamaelise wrote:

Maak wel regelmatig grapjes…daar hebben we straks de kids voor

1 afruimen,1 spoelen,1 afwassen,1 afdrogen,…

en dan ruim ik wel op voor t sociaale :mrgreen:




zo ging het bij ons thuis dus serieus wel he?

Aangezien we allemaal een bloedhekel hadden aan bestek afdrogen met gewoon afdrogen als goede 2e was de afspraak dat wie af mocht wassen ook het bestek moest afdrogen :lol:

Maar dat we een vaatwasser hebben betekent niet dat ze nooit iets hoeven doen. Ik wil niet van die kinderen die niet kunnen afwassen, afdrogen, koken etc :naughty: (maar voor die opvoeding hebben we de scouting :angel: :mrgreen: )

Hier toch heel wat jaartjes met de hand afgewassen.

1ste huis hadden we een keuken laten plaatsen, maar was erg kleine keuken dus paste geen vaatwasser meer bij, ik had liever extra ruimte.



2de huis zat al een keuken in, maar wilde graag een andere keuken en hebben weer een jaar de afwas met de hand gedaan, en nu sinds 3 maanden ongeveer hebben we een vaatwasser.



En ahhhh wat heerlijk, nu ik er 1 heb wil ik echt niet meer zonder :dance:

Ik kan wel zonder, maar wil het liefst niet zonder…ook al vind ik afwassen op de camping leuk…thuis doe ik t liever niet. Laatst was die van ons in storing gesprongen en heb ik 1 week met de hand afgewassen…dat is natuurlijk geen ramp, maar ik zet het liever in de vaatwasser :lol:

@Karin2 wrote:

Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




mijn buurvrouw heeft er geen (past niet in de kastjes), en de huzen hier zijn gebouwd in 2000 :think:

(maar nu krijgen ze een nieuwe keuken, met vaatwasser :wink: )

@Karin2 wrote:

Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




dat is net als dat mensen zich hier verbazen dat wij nog een ‘beeldbuis’ tv hebben en geen flatscreen :lol: . En dan ook maar 55 cm.

Tja if it ain’t broke…

Wij hebben er geen en ik mis het eigenlijk ook niet, wij zijn dan met 3 maar lijkt soms wel met 5 :lol:

@ICL wrote:

Gemak dient de mens en ik WIL dus ook niet meer zonder. Als de onze kapot zou gaan, dan komt er zo snel mogelijk een nieuwe




Dat dus!

Ik vind het - zeker nu met baby erbij - heerlijk dat ik niet telkens hoef af te wasse. Het bespaart gewoon tijd, die ik liever aan mijn ventje besteed.

Samen afwassen gebeurde hier sowieso niet veel. Manlief is ook pas half 8 thuis, dan nog eten, dan heb je geen zin om nog even gezellig af te wassen. Dan is het heerlijk dat alles direct huppa in de vaatwasser kan. We hebben ook een vrij kleine keuken, dus het scheelt ook qua ruimte heel erg dat de vieze vaat niet op het aanrecht in de weg staat. Nee, ik wil niet meer zonder!!

@mamaMarije wrote:



dat is net als dat mensen zich hier verbazen dat wij nog een ‘beeldbuis’ tv hebben en geen flatscreen :lol: . En dan ook maar 55 cm.

Tja if it ain’t broke…




Haha, die hebben wij dan inderdaad ook nog gewoon trouwens… Doet het nog prima. Ok, de kwaliteit is misschien iets minder en hij is vrij klein, maar daar kan ik dan weer niet zo meer zitten eigenlijk… :roll:

@Tierrr wrote:

@mamaMarije wrote:


dat is net als dat mensen zich hier verbazen dat wij nog een ‘beeldbuis’ tv hebben en geen flatscreen :lol: . En dan ook maar 55 cm.

Tja if it ain’t broke…




Haha, die hebben wij dan inderdaad ook nog gewoon trouwens… Doet het nog prima. Ok, de kwaliteit is misschien iets minder en hij is vrij klein, maar daar kan ik dan weer niet zo meer zitten eigenlijk… :roll:




hier ook, en dan zijn we ook nog van die achterlopers die geen digi-tv hebben (en dus nu beroofd worden van allerlei analoge zenders :roll: )

@Karin2 wrote:

Zijn er echt nog keukens zonder vaatwasser ?

Dat vind ik zó 1980!

:smiley:

Nee echt, een vaatwasmachine mag m.i. niet meer ontbreken in de keuken.




Das het mindere van een huurhuis…zit er niet in he hahaha :lol: :lol:

@annemarie69 wrote:

@Tierrr wrote:
@mamaMarije wrote:


dat is net als dat mensen zich hier verbazen dat wij nog een ‘beeldbuis’ tv hebben en geen flatscreen :lol: . En dan ook maar 55 cm.

Tja if it ain’t broke…




Haha, die hebben wij dan inderdaad ook nog gewoon trouwens… Doet het nog prima. Ok, de kwaliteit is misschien iets minder en hij is vrij klein, maar daar kan ik dan weer niet zo meer zitten eigenlijk… :roll:




hier ook, en dan zijn we ook nog van die achterlopers die geen digi-tv hebben (en dus nu beroofd worden van allerlei analoge zenders :roll: )


Wij hebben ook nog een zo’n lekker groot bakbeest van een tv haha. De breedbeeld heeft het laatst begeven, dus nu staat de kleinere variant in de kamer. Mja, we kijken niet zo vaak tv. Maar als we gaan verhuizen aan t eind van het jaar, kopen we meteen een flatscreen.



Mensen zonder digitale tv vind ik dan weer wel vreemd, want dat kost precies evenveel als analoge tv (bij ons in ieder geval wel), dus ik snap eerlijk gezegd niet dat er nog mensen zijn zonder digitale tv!

Hier is digitaal véél goedkoper dan analoog… 8.50 en je hebt digitaal, voor 10euro met kastje om op te nemen, of live terugspoelen…

analoog kostte 17 euro…



Uhm, over de tv heb ik het, niet de vaatwasser, sorry…

Wij zijn wel erg verwend…



Een vaatwasser, een droger, digitaal tv kijken… Dat laatst is hier wel duur, want je moet ook al voor de analoge lijn betalen bij een andere maatschappij, die voor nog heel wat jaartjes de rechten heeft en ons zo kan leegzuigen.



Een vaatwasser niet nemen was in onze nieuwe keuken ondenkbaar.

Wel vind ik uitpakken een pokke werk. Ondanks het feit dat die van ons praktisch splinternieuw is, moet ik toch vaak nog met de theedoek erbij, en zijn sommige dingen nét niet zo fijn schoon als dat er een poosje dreft overheen heeft geweekt.

Sommige dingen was ik dus nog met de hand af. Gewoon tussendoor met koken, of idd snel erna.

Wij hebben er sinds 2 jaar eentje en ik vind het ideaal!! Hij draait er nu ook lekker op los en wat er niet in ging heb ik net even snel met de hand gedaan. Moet wel zeggen dat het schoner wordt als je het met de hand doet en m’n bestek heeft dan minder strepen, maar toch zou ik hem niet meer willen missen.

Wij hebben geen vaatwasser, wij hebben grote kinderen :slight_smile:

De ene dag helpt die en de andere dag de ander weer enz.

Maarja, wel altijd rommel op het aanrecht.

Wij zijn maar met twee maar kan hem ook niet missen. Voor onze ‘Achmed’ tijd wasten we netjes elke avond af, maar als je dan fulltime werk was ik na het eten moe. Kwam altijd ruzie met afwassen :shifty: Nu niet meer :lol: