Vaatwasmachinetabletten

Over een paar maanden krijg ik een vaatwasmachine.

Mijn vraag is: wat is jullie ervaring met tabletten (van 2-in-1 tot alles-in-1) of poeder?

En welke merken bevallen wel en niet?

ik heb altijd eigenmerk tabletten van de Liddl. Werkt prima, en is niet duur

Eigen merk Aldi :thumbup:

(ook niet duur :mrgreen: )

Koop altijd Sun in de bonus/aanbieding !! (alles in één)

Top hoor, niet dat gehannes met apart zout en glasspoelmiddel !! :thumbup:

Hoe lang gebruiken jullie het merk wat je noemt?

En hoe ziet je glaswerk eruit?

Ligt er maar net aan waar ik boodschappen doe welke vaatwastabletten ik meeneem. Over het algemeen zijn de eigen-merk-tabletten net zo goed als de duurdere.

Ik heb wel altijd van die alles-in-1 tabletten.



Ik zou trouwens wel willen weten of dat plasticdroog van de Dreft werkt?

Meestal gebruik ik die van de Liddl…die bevallen goed…

Als de bekendere merken in de aanbieding zijn wil ik die nog wel eens meenemen…merk dan wel dat er meer glans op mijn glazen zit als ik het een tijdje gebruik…

@Rineke wrote:

Hoe lang gebruiken jullie het merk wat je noemt?

En hoe ziet je glaswerk eruit?




Gebruik altijd alleen maar Sun alles in één.

Glaswerk is :thumbup:



Bij sommigen mensen zie ik wel eens van die doffe glazen of van

die ruwe glazen…daar krijg ik echt kriebels van…brrrrrrr :shifty:

naar het schijnt wordt calgonit aanbevolen als beste voor de vaatwasmachine. Het is natuurlijk een pak duurder. Wat wel wordt afgeraden is zomaar veranderen van product, zou zeer slecht zijn voor je machine.Dus niet gaan experimenteren.

Hier geen ruwe glazen (ja de oude van het vorige huis wel ja)

Zelfs de wijnglazen zijn na een jaar nog :thumbup:



Hier gebruikte ik altijd sun all in one…

Maar tegenwoordig de dreft tablets en die bevallen me zeeeer goed :thumbup: Zelfs mijn vette koekenpan word nu echt goed schoon.



En plastic is idd droger als normaal. Hoef nu nog zelden randjes na te drogen, alleen nog als ik het zelf verkeerd heb ingepakt.



Goedkope tabletten vind ik niks, ik merk wel verschil, al was het maar omdat ik vind dat de machine gaat meuren en de blokjes brokkelen als je ze uit de verpakking peutert.



hier dus dreft…

Koop meestal groot in als er iets in de aanbieding is, welk merk boeit me niet zo al vind ik die van de Dreft wel fijn. Ruikt heeerlijk!

En tja alles in 1 werkt hier niet. Water is te hard dus is nutteloos.

Misschien ook iets om op te letten. Vaak is het zelfs goedkoper om poeder te kopen, kun je zelf beter doseren (ook handig te gebruiken om glaswerk zoals vazen en thermoskannen schoon te krijgen! :thumbup: ) en het werkt toch vaak beter als je wel glans en zout erbij gebruikt zelfs met alles in 1.



Las toevallig dat glansspoel ook een oplossing is tegen deovlekken in kleren! Moet ik ook nog gaan testen :mrgreen:

in AH heb je toch dikwijls dat je een doos gratis Calgonit krijgt als je er twee koopt? en je doet heus wel lang met zo’n doos hoor.

WIj gebruiken de tabeletten van de Aldi momenteel, in combinatie met zout en glansspoelmiddel. Ook al zijn de tabletten 3 in 1. Het servies is heel droog en té vetvrij, het brood piept op je bord. Vreselijk ! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:



In het verleden hebben de tabletten van de AH gebruikt en die zijn gewoon goed. Omdat we verhuisd zijn, zijn we overgestapt op een ander merk omdat we geen AH in de buurt hebben.



Sun is ook goed.



Glansspoelmiddel gebruiken we extra omdat we veel plastic in de vaatwasser hebben en met gsm wordt plastic een stuk droger.



Ik denk erover om weer naar de AH te gaan en wat meer tabletten in te slaan.



Mijn advies : AH of Sun



Ik heb van de Aldi. bevalt mij prima. En niet duur.

Alles-in-1 vind ik niet geweldig… dus ik heb apart glansspoelmiddel en zout. De tabletten die ik gebruik: Dreft capsules en Sun als ze in de aanbieding zijn, en anders gewoon de grootverpakking van de AH. Zijn niet duur en super!

Hier ook de Alditabletten. We hebben regelmatig afgewisseld met de duurdere merken en deze maken het best schoon :thumbup:

Als ik het zo even doorlees zijn de dreft capsules dus een aanrader?

Calgonit neem ik mee als ze inderdaad 2 voor de prijs van 1 zijn.

Ik koop wat in de aanbieding is.

hier ook de dreft capsules,ik vind alleen al dat ze wateroplosbaar zijn(het velletje) heerlijk…de gewone verpakkingen is drama om het blokje er heel uit te krijgen,en deze lost gewoon op!

en…alles word superschoon :thumbup:

Ik hoor meer goede berichten over dreft en heb ook bonnen voor 50% korting.

Maar is daarnaast glansspoelmiddel en zout nodig?



Ik heb het al gevonden, dreft is ook een all-in-one… :oops: