Uurtje later alsjeblieft?

Vanmorgen om 6.30 een speen erin gestopt, om 7 uur weer en toen heeft ze geslapen tot 8 uur :dance: Broerlief kwam wel om half 8 naar beneden dus wakker ben je toch maar nog wel even kunnen doezelen.

@frummel wrote:

Hier laten we ze ook rustig huilen hoor…maar vind 's morgens wat anders, als ze wakker zijn zijn ze wakker en ik laat ze dan niet huilen omdat ik zo nodig nog verder wil slapen…maar goed beetje offtopic verder :wink:

Het is niet dat ik zo nodig verder WIL slapen, maar meer dat ik MOET slapen. Als je goed had gelezen dan had je dat er wel uit kunnen halen.

edit…

Omdat ik weet dat mijn kinderen vroeg wakker zijn ga ik vroeg naar bed…

Misschien een tip

Wahahaha lig vaak net zo vroeg als Tess op bed HALF 7 anders een uurtje later. Maar bedankt voor de tip :lol:

Maar goed ik heb geen problemen, heb alleen geschreven hoe ik het aanpak. Beetje jammer en triest dat iedereen daar overheen valt. Ik heb nu wel een dochter die bijna elke ochtend tot half 8/8 uur slaapt. En ja ik laat haar wel eens een half uurtje jammeren als ze eerder wakker is maar meestal stopt ze daar al eerder mee en is ze vaak weer in slaap gevallen. Maar goed ga mezelf niet verdedigen. Ben tevreden met hoe we het doen. We hebben een geweldig lieve dochter en dat is het voornaamste.

Karlijn, ik snap je wel en ben het helemaal met je eens! :thumbup:

Ik ga ook nooit om 5u al beneden gaan zitten met mijn kind hoor! :shock: :hand:

Nee, dan is het nog nacht en dan moeten ze maar leren om door te slapen!

Blijven proberen met speen of wat dan ook, maar om 5u al opstaan? :naughty: :hand:

Ik wilde je niet het gevoel geven dat je jezelf moet verdedigen hoor.

Ik ging er misschien vanuit dat je om half 11 oid naar bed ging, daar was ik fout in…

Ik snap je…Echt, maar ik heb bijvoorbeeld al meerdere gesprekken met de buren gehad. (die irriteren zich er niet aan hoor, die ‘snappen’ het), maar IK voel mij bezwaard als M.icah weer urenlang huilt. IK kan dat dus niet, hem laten janken…Ik heb niet alleen mijn eigen gevoel en geluid uit te sluiten, maar dus ook die van mijn buren. Die hebben al 2 jaar lang elke nacht van 2 tot 5 gejankt gehad. Dan ga ik er dus inderdaad uit als hij nu om half 6-6 uur uit…

Alles beter dan uren in de nacht wakker en janken.

@Karlijn wrote:

@frummel wrote:
Hier laten we ze ook rustig huilen hoor…maar vind 's morgens wat anders, als ze wakker zijn zijn ze wakker en ik laat ze dan niet huilen omdat ik zo nodig nog verder wil slapen…maar goed beetje offtopic verder :wink:

Het is niet dat ik zo nodig verder WIL slapen, maar meer dat ik MOET slapen. Als je goed had gelezen dan had je dat er wel uit kunnen halen.

Was ook niet aanvallend bedoeld hoor…in jou geval snap ik het wel dat je je slaap nodig hebt…maar ik bedoelde dat ik heus geen zachte aanpak heb, maar dat ik ze alleen smorgens niet laat huilen als ze wakker zijn ook al wil ik nog verder slapen :wink: Ligt trouwens ook wel aan het tijdstip…want ik ga ook echt niet om vijf uur al beneden zitten…vaak lukt het om het te rekken met een speentje :smiley:

hoi,

je schrijft dat hij niet wakker wordt van honger maar gewoon gaat brabbelen?!

hier ga ik voordat ik ga slapen, indd. meestal ook op tijd maja ben dan ook nog hoogzwanger… , wat speeltjes in zijn bed…autotje/boekje ed. en daar gaat ie mee zitten spelen als hij wakker is…meestal is hij tussen 6 en 7uur wakker…dan speelt ie een half uurtje/uurtje ook afhankelijk van of wij eruit gaan, als hij een van ons hoort is het gelijk papa mama en moet hij er natuurlijk ook uit…maar als wij blijven liggen vermaakt hij zich wel even, hij is wel wat ouder natuurlijk maar ms. een idee?!

en 1x wat later op bed leggen heeft indd. geen zin…middagdutje structureel inkorten of dagelijks iets later in bed leggen kan wel helpen, heeft hier trouwens nooit geholpen…

wel merk ik verschil in opvangdagen en thuisdagen…is hij hele dag thuis geweest slaapt hij volgende ochtend korter…ook wel logisch opzich…

hier trouwens gewone gordijnen.

Hier een kereltje dat elke dag zo rond 05:30 wakker is.

Als hij ligt te brabbelen, laat ik hem liggen. Soms valt hij in slaap en soms niet.

Maar als hij gaat huilen, dan ga ik er wel even heen. Soms pikt hij zijn speen, maar het komt genoeg voor dat hij heel hard brult en zijn broer (die in dezelfde kamer slaapt) dan ook wakker is.

Omdat ze op mijn werkdagen allemaal om 06:00 op moeten staan, zit hij dus gewoon in zo’n ritme en kan ik moeilijk verwachten dat hij nog een uur doorslaapt. Dus de mannen krijgen de fles en gaan weer lekker hun bed.

Meestal “kletsen” ze nog een tijdje en dan slapen ze weer lekker door.

Doen ze het niet, dan zit ik om rond 07:00 al met 3 kids beneden. Vroeg is het wel, maar slapen lukt toch niet met dat gebrul.

onze dochter was in haar eerste maanden ook erg vroeg wakker… soms al om 6.30… we gaven haar dan een flesje en een schone luier en dan konden we haar nog een uurtje terug leggen…

Nu is ze 13 maand oud en slaapt elke dag tot 9.30 in de ochtend… :inlove:

dan hoor ik haar pas vrolijk brabbelen en spelen in haar bedje…

heeeeerlijk… :inlove:

@Matsjo wrote:

Ik wil ook niet klagen hoor… ik weet dat er ook kindjes zijn die heel weinig slapen maar ik dacht… misschien is er toch een manier om het nog iets te rekken?

ik klaag soms al met 8.00 :oops:

ze sliep altijd tot 9.00 en nu niet meer ik ben verwend :oops:

@Karlijn wrote:

Nou ik vind het absoluut niet hard, vind zelfs dat er genoeg mensen te zacht zijn :oops: Maar goed dat is mijn mening.

Als ze tussen 6 en half 7 wakker wordt dan krijgt ze een fles en een schone luier. Dan gaat ze terug en slaapt ze tot half 8/8 uur. Als ze dan een sporadische keer eerst begint te kletsen en na een poosje gaat jengelen en niet gaat slapen ja dan laat ik haar liggen tot minstens half 8. Dat is zeker geen uitslapen voor mij. We hebben veel probelemen gehad met slapen maar sinds we strikter en consuquenter zijn geworden zijn de slaapproblemen zo goed als over. Heb ook de zachtere aanpak gehanteerd maar dat helpt niet bij haar. Tevens heb ik mijn slaap idd gewoon nodig omdat ik schildklierproblemen heb en ja dan mag ze idd wel een half uurtje huilen. Ik snap nooit waarom er vaak zo’n probleem wordt gemaakt van even laten huilen. Tegenwoordig mogen kinderen nooit meer huilen want dat is slecht. Moet je eens kijken hoe kinderen vroeger werden opgevoed, zijn zeker geen slechte mensen geworden.

Maar goed dit gaat niet meer over de vraag van de starter van het topic.

Maar goed iedereen heeft een eigen opvoedmethode. Ik ben meer van de oude stempel misschien gecombineerd met de methodes van nu :wink:

Groetjes

Karlijn

ik vind een kindje laten huilen ook :hand: not done!!

nikki hoeft van mij niet te huilen!! en al helemaal niet als voor haar de dag begint.

maar dit is meer voor in discussie topic :silenced: