Mats is elke ochtend om 6.15 (soms nog eerder) klaarwakker! En wij dus ook :wall: Of hij nou de avond ervoor om 19.00 in bed ligt of om 22.00… het maakt niet uit! Hij hoeft niet eens meteen te eten dus hij wordt niet wakker van de honger… het is gewoon zijn ritme denk ik? Maar ik hoopte eigenlijk heel stiekem een beetje op een geweldige tip waarmee Mats misschien toch nog een uurtje langer zal slapen?
Zouden volledig verduisterende gordijnen helpen? :think:
Waarschijnlijk zullen we ons hier gewoon bij neer moeten leggen maar ik denk… vraag het toch even! :mrgreen:
Hier ook…
Ik heb mij er bij neergelegd en geniet zelden van de uitschieters die hij kan hebben tot 7 of 8 uur door te slapen.
Overigens slaapt hij pas sinds hij 2 jaar is door en is sowieso een onrustige slaper dus ik klaag niet…
Ik wil ook niet klagen hoor… ik weet dat er ook kindjes zijn die heel weinig slapen maar ik dacht… misschien is er toch een manier om het nog iets te rekken?
Als je de truc vindt dan hou ik me van harte aanbevolen
Hier al tijden rond 6:15 wakker. We laten jut en jul dan wel gewoon in bed, vaak vermaken ze zich nog wel even en kunnen wij nog even soezelen. Rond 6:45 moeten we er toch aan geloven en begint bij ons de dag.
Voordat ik kinderen had was het werkelijk ondenkbaar dat ik om 6:15 aanspreekbaar was :mrgreen: Bij het CB zeiden ze over Nikki: "Mooi, ze slaapt door!"Wij in koor: “Nou, daar denken wij heel anders over ;-)”
:mrgreen: (Ben gewoon meer een nachtmens )
Ik heb al vanalles geprobeert maar het zit in zijn ritme.
Wel lampje, geen lampje.
Later-vroeger naar bed.
Laten liggen (gaat ie mama roepen 10 duizend keer)
Dunner-dikker dekentje
Verschillende luiers
dunnere-dikkere gordijnen.
Dromenvanger
Bed ergens anders in de kamer…
Dat werkte hier niet, maar weet je. Het zou net zo goed kunnen dat het bij Mats wel werkt…Een van die dingen… :thumbup:
Ieder kind is anders…
Succes…Ik snap dat je langer wil slapen hoor, wil ik ook 8)
hier sinds een paar dagen ook weer sinds 5:30 feest.
erder was het netjes 6:00, daarna een week of twee opeens 7:00, maar nu inderdaad 5:30
ik ga dikkere gordijnen voor hem kopen, want hij lijkt op de dag echt niet uitgeslapen…
Ook hier een meisje dat elke morgen om 05.45 wakker is, met de speen dommelt ze nog een beetje weg tot hooguit 06.45
Och jeetje… we kunnen wel een club voor de wakkere mama’s beginnen! :mrgreen:
Nou ja… ik kan nog eens wat proberen maar het zal niet veel verschil gaan maken denk ik :roll:
Hier ook meestal tussen 5 en 6 dat ik ze voor het eerst hoor. Speentje geven, en dan slapen ze met een beetje geluk nog even door, maar rond 6.30 meestal toch wel echt wakker, gaan liggen brabbelen :inlove: Tussen 6.30 en 7.00 haal ik ze dan uit bed. En als ze echt niet meer naar hun zin hebben haal ik ze er eerder uit.
Moet nog steeds de gordijnen donkerder maken, misschien helpt het iets. Maar ik vind het ook niet zo erg om tussen 6.30 en 7.00 op te staan, maar het zou wel fijn zijn als ze dan ook pas wakker worden ipv een uur eerder.
Wij hebben rolluiken op de slaapkamers maar ons mannetje was vanmorgen toch echt weer om 6 uur wakker. En door zijn geklets werd z’n grote zus ook wakker, dus het was weer vroeg gezellig hier ! :?
Ik zou geen tips weten, gewoon maar een paar jaar volhouden ???
Hier én luxaflex én gordijnen en gewoon om kwart voor 6 wakker hoor :mrgreen:
Jeetje Hanneke, is Mats net als Olivia. Gelukkig maar, ik dacht dat ik de enige was in onze groep :mrgreen: .
Olivia was een hele lange tijd vanaf een uur of vijf onrustig. Maar als ik dan met haar rondliep bleef ze wel slapen. Een paar weekjes geleden werd ze rond 6.00 uur wakker, daar was ik al dolgelukkig mee en sinds een paar dagen is het weer 05.00/5.15 uur. Ze heeft geen honger want als ik even maar haar loop slaapt ze weer tot 6.00 uur. Ze slaapt dan niet heel diep hoor, ik kan haar niet weer wegleggen.
Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het haar ritme is. En ik hou hoop dat ooit, ooit een dag komt dat ik gewoon tot 07.00 uur kan blijven liggen .
@Matsjo wrote:
Zouden volledig verduisterende gordijnen helpen? :think:
Ik zou het in ieder geval wel proberen. Joas heeft thuis verduisterende gordijnen en wordt thuis altijd op een 'normaal' tijdstip wakker (ergens tussen half 8 en half 9). We logeren echter ook regelmatig bij broer en schoonzus, op hun zolder, waar lichtdoorlatende vouwgordijntjes hangen en daar wordt meneer al wakker zodra het licht wordt.
hier verduisterende rolgordijnen en overgordijnen maar ook rond kwart over 6 wakker soms.
Vaak rond 7 uur. Maar maakt dus niet uit wat je voor je ramen hangt.
Hoi,
Hier ook een vrij donker kamertje, en als ik ze ergens laat slapen (bijvoorbeeld bij mijn ouders schoonouders als wij er ook zijn) dan wil ze niet slapen hoor het is daar te licht.
hier slaapt ze makkelijk tot 8;30 :dance: :inlove: Ik ben zelf ook een langslaper.
Misschien als ze ouder worden?
En zo,n muziek doosje die aan het bedje zit :think: wij hebben die van winnie de pooh ook zit er een plafond projector op en die doet ze zelf aan tuut tuut tuuut hoor ik dan en ja hoor dan heeft ze het knopje gevonden en gaat dan rustig liggen kijken en luisteren, ook zitten er andere geluidjes in :thumbup:
gr melanie
@Krabje wrote:
hier verduisterende rolgordijnen en overgordijnen maar ook rond kwart over 6 wakker soms.
Vaak rond 7 uur. Maar maakt dus niet uit wat je voor je ramen hangt.
Ieder kind is anders he… die van jou slaapt niet door ondanks de gordijnen, die van mij heeft er duidelijk last van…
vanmorgen pas om 6:30!!!
Het is hier (helaas) altijd de een of de ander…
M.ateo kan heel goed tot 8 uur in bed blijven liggen maar nu was hij om 6:10 uit zijn bed en lag mijn normaal vroege vogel tot 7 uur te slapen :wall:
Morgen mag ik uitslapen (wat ik na al die jaar toch niet meer kan, maar heb feestje dus dan wel lekker) want dan is het moederdag.
Hier is Sem ook altijd tussen 6 en 7 wakker ondanks dat ie hele nachten spookt. Bij hem is het dan omdat ie moet poepen en dat kan ie op de een of andere manier niet bij mij of in bed maar als ie ontspannen bezig is (alhoewel ontspannen dan bij hem betekent een uur jengelen tot ie poept en daarna verder jengelen omdat ie een schone luier wil). Ik heb me er maar bij neergelegd en ga tegenwoordig als hij in de box zit nog even op de bank liggen, met nachten van 5-6 uur slaap je zelfs op de bank met een jengelend kind naast je nog wel :wall: . Jim begint nu pas langer te slapen, was ook altijd wel vroeg wakker.
Nou, vanmorgen was het dus 5.00 :wall: