Ik heb hier zo’n wekker met oogjes gekocht. Maar ja, die is voor Nikkie en is al ouder, dus die kan je dat uitleggen. Anders werkt ook dat niet.
Mss helpt het om je hele dagritme een uurtje op te schuiven :eh:. Op de een of andere manier werkte hier ook niks, maar ging het ineens wel als we bv van zomertijd naar wintertijd gingen of andersom. Alsof ze dat wist :roll:. Snappen jullie dat nou???
@D. wrote:
@Krabje wrote:hier verduisterende rolgordijnen en overgordijnen maar ook rond kwart over 6 wakker soms.
Vaak rond 7 uur. Maar maakt dus niet uit wat je voor je ramen hangt.
Ieder kind is anders he… die van jou slaapt niet door ondanks de gordijnen, die van mij heeft er duidelijk last van…
HUH???
Hoe bedoel je dit? Tycho slaapt wel door. Of bedoel je dit in de zin dat Tycho ondanks verduisterende gordijnen toch soms vroeger wakker wordt? :think:
@Krabje wrote:
@D. wrote:@Krabje wrote:hier verduisterende rolgordijnen en overgordijnen maar ook rond kwart over 6 wakker soms.
Vaak rond 7 uur. Maar maakt dus niet uit wat je voor je ramen hangt.
Ieder kind is anders he… die van jou slaapt niet door ondanks de gordijnen, die van mij heeft er duidelijk last van…
HUH???
Hoe bedoel je dit? Tycho slaapt wel door. Of bedoel je dit in de zin dat Tycho ondanks verduisterende gordijnen toch soms vroeger wakker wordt? :think:
edit
heb even teruggelezen. Jouw kindje wordt eerder wakker zonder verduisterende gordijnen omdat hij verduisterde gewend is.
Ik weet niet of Tycho eerder wakker zou worden zonder verduisterende gordijnen. Nog nooit uitgeprobeerd.
Maar ik bedoel ermee te zeggen. Dat ook met verduisterende gordijnen je kindje eerder wakker kan worden. Tis geen garantie dat ze dan langer doorslapen.
Ik denk ook niet dat het Mats gaat helpen (of eigenlijk ons ) om langer te slapen. Ik denk dat het gewoon een vroege vogel is. Nu het mooier weer wordt heb ik er ook minder moeite mee hoor. In de winter is het vervelender. Maar 5.00 vanmorgen vond ik iets tè :wall:
Nou, kom even vervelend doen… Tygo slaapt van ongeveer 20.00 uur tot 7.45 uur de volgende ochtend.
Bij ons ging hij per ongeluk doorslapen bij drie weken doordat we zoveel melk gaven als hij wou. Dus pas gestopt op het moment dat hìj het aangaf; zelf stopte met drinken. We kregen hem toen maar niet stil van 23.00 uur tot 02.00 uur en dit bleek dè oplossing met een bijkomend prettig effect.
Ik weet niet of dat nog helpt bij kinderen van 10 maanden :think: , maar wie weet. Ook al wordt hij niet wakker van de honger, je kunt het eens proberen.
Succes!
Toen Kevin die leeftijd had, sprintte ik meteen zodra ik hem hoorde naar beneden om een flesje melk te warmen (ja okee, je bent wat tsjakkaaa je bed uit :shock:). Kamer donker laten, meteen flesje, klokklokklok, ssssjt, terugleggen, weg… en als het lukt genieten van het lekker liggen want slapen lukt meestal toch niet meer.
Hier ging dat prima!
Maar als ik te lui was om op te staan en pas na 10 minuten een flesje ging doen, was ik te laat en bleef 'ie wel wakker. Moest echt zijn als hij nog maar nét wakker aan het worden was.
Overigens maakt donker helemaal niet uit (dachten wij ook juist van wel, altijd heel secuur ieder lichtbundeltje buitengeplakt). Blijkt dat ie net zo goed sliep in een vrijwel lichte kamer. Zelfs als warrige mama het licht had aangelaten bij het weltrusten zeggen :o :wall:
Mika slaapt altijd tot ongeveer 7.00 uur. We hebben laatst verduisteringsgordijnen opgehangen om overdag de warmte een beetje buiten te houden en het 's avonds bij het slapen gaan wat donkerder te hebben. Maar hij wordt nog steeds om 7.00 uur wakker 's ochtends. :thumbup:
julia is ook vaak eerder wakker, maar ze komt er gewoon nit uit voor acht uur! een paar morgens huilen en nu gaat ze gewoon spelen! dus heerlijk
k hoop dat jullie kleine vent het ook ontdenkt dt je langer kan slapen!!
Esmée wordt altijd wakker tussen kwart voor 6 en half 7. Ook een erg vroege vogel. Kian had dat ook zo rond deze leeftijd. Dat ging pas beter toen hij ruim een jaar was. Dus nog even volhouden. Het is een fase (houd ik me altijd maar voor).
Mijn dochter wordt tussen 6 en 7 wakker voor de fles (ze is nu 1 jaar) daarna gaat ze meteen terug. Dan slaapt ze meestal door tot meestal half 8 soms 8 uur. Maar soms heeft ze dagen dat ze niet gaat slapen maar blijft jengelen/huilen nadat ze terug is en dan blijft ze maar lekker jengelen tot half 8. Ik snap het probleem niet zo. Als mijn dochter om 5 uur wakker wordt dan ga ik er echt niet uit. Als ze dan jengelt dan is dat maar even tot ze weer in slaap valt of tot 6 uur is dan krijgt ze haar fles en gaat ze echt weer terug tot half 8. Dit hebben we altijd zo gedaan met als resultaat dat ze nu toch mooi doorslaapt tot half 8/8uur (met een fles rond 6/7 uur). Ik heb mijn slaap ook nodig en zij net zo goed ook al kan ze het overdag inhalen. Ze moet een ritme hebben en dat hebben ze gauw genoeg door. Oke ze maakt wel sprongentjes maar dan is het juist van belang om vast te houden aan het normale ritme.
Dus ik ga er echt niet uit om 5 of 6 uur hoe hard ze ook huilt en inmiddels weet ze toch dat het geen zin heeft want kan je me naar een week opvegen.
Groetjes
Karlijn
@Karlijn wrote:
Mijn dochter wordt tussen 6 en 7 wakker voor de fles (ze is nu 1 jaar) daarna gaat ze meteen terug. Dan slaapt ze meestal door tot meestal half 8 soms 8 uur. Maar soms heeft ze dagen dat ze niet gaat slapen maar blijft jengelen/huilen nadat ze terug is en dan blijft ze maar lekker jengelen tot half 8. Ik snap het probleem niet zo. Als mijn dochter om 5 uur wakker wordt dan ga ik er echt niet uit. Als ze dan jengelt dan is dat maar even tot ze weer in slaap valt of tot 6 uur is dan krijgt ze haar fles en gaat ze echt weer terug tot half 8. Dit hebben we altijd zo gedaan met als resultaat dat ze nu toch mooi doorslaapt tot half 8/8uur (met een fles rond 6/7 uur). Ik heb mijn slaap ook nodig en zij net zo goed ook al kan ze het overdag inhalen. Ze moet een ritme hebben en dat hebben ze gauw genoeg door. Oke ze maakt wel sprongentjes maar dan is het juist van belang om vast te houden aan het normale ritme.
Dus ik ga er echt niet uit om 5 of 6 uur hoe hard ze ook huilt en inmiddels weet ze toch dat het geen zin heeft want kan je me naar een week opvegen.
Groetjes
Karlijn
Buiten het feit dat ik faliekant tegen laten huilen ben op deze leeftijd kan dit niet zo maar in elke woning. Ik woon in een flat en als Olivia huilt hoor je dat in elke kamer.
Hier een oudste van 3 die nu pas 2 maanden om 7.30 wakker is, hiervoor altijd tussen 8.30 en 10.00 :shock:
helaas is zijn zus een andert verhaal. Vaak begint ze rong 5 uur te brabbelen, met geluk rond 6 uur. dan laten we haar liggen want een fles is het niet (en mama vind 5 uur toch echt te vroeg ) meestal halen we haar tussen half 7 en half 8 eruit. Is het een keer half 8 dan geniet ik echt
Tot ongeveer een maand of 13/14 was het enige wat hier enigzins werkte, een tuitbeker met wat warme melk. Daar hield Nikkie het dan soms nog even een uurtje op vol. Garantie tot aan de deur, dus het was altijd afwachten.
Verder heb ik van alles geprobeerd, maar rond zessen blééf rond zessen. Wat mij het meeste hielp was het te accepteren (en zelf bijtijds naar bed gaan :mrgreen: ). Nu met de afgelopen overgang naar zomertijd heeft ze het licht gezien, want nu is het meestal 6.30/7.00 (hoe blij kun je zijn met half zeven opstaan )
Groetjes
Karlijn
Ieder zn persoonlijke mening maar vind dat best wel hard hoe je dat zegt een hummeltje van 1 gewoon laten huilen omdat jij je slaap nodig hebt
Heb 2 jaar 5 uur per nacht geslapen
Nu gaat het al een jaar goed
En ben het al weer vergeten die nachten
Dus kan me er niks bij voorstellen
Gr Sophia
@sophia76 wrote:
Groetjes
Karlijn
Ieder zn persoonlijke mening maar vind dat best wel hard hoe je dat zegt een hummeltje van 1 gewoon laten huilen omdat jij je slaap nodig hebt
Heb 2 jaar 5 uur per nacht geslapen
Nu gaat het al een jaar goed
En ben het al weer vergeten die nachten
Dus kan me er niks bij voorstellen
Gr Sophia
Als Mats jengelt, dan slaap ik gewoon niet meer. :roll:
De laatste paar nachten wordt Mats om een uur of 2 's nachts wakker. De snelste manier om hem weer te laten slapen (en ons ook) is een beetje drinken geven en, als zijn luier vol is, snel even te verschonen. Meestal valt hij dan wel weer in slaap na een half uurtje. Als we hem laten jengelen dan gaat dit over in huilen en is meneer echt klaarwakker! En wij dus ook.
Alleen hoop je dan dat hij dat uurtje de volgende ochten inhaald. Maar nee hoor. We zijn én om 2 uur wakker, én om 6.00 begint gewoon de dag. Misschien mag ik niet klagen hoor, het kan natuurlijk altijd erger maar ik vind het echt behoorlijk vervelend. Zeker als we de volgende dag moeten werken!
@Karlijn wrote:
Groetjes
Karlijn
Vind dat wel hard hoor voor een kindje van 1 :roll: Heb zelf ook wel mijn slaap nodig, maar met kids weet je gewoon dat 9 vd 10 keer uitslapen er niet meer in zit…Maar goed ieder zijn idee erover natuurlijk
Dhani kan hier altijd wel goed uitslapen, maar z’n zusje is meestal rond 5.15 wel wakker…Vaak helpt een speentje dan nog wel en weten we het te rekken tot 6.15 en heel soms tot 7 uur…
Ach je raakt er aan gewend Ook al vanalles geprobeerd maar niks helpt eigenlijk…We denken hier maar zo er komt een tijd dat we weer wat langer kunnen slapen en zijn we deze korte nachtjes zo weer vergeten :lol:
Nou ik vind het absoluut niet hard, vind zelfs dat er genoeg mensen te zacht zijn :oops: Maar goed dat is mijn mening.
Als ze tussen 6 en half 7 wakker wordt dan krijgt ze een fles en een schone luier. Dan gaat ze terug en slaapt ze tot half 8/8 uur. Als ze dan een sporadische keer eerst begint te kletsen en na een poosje gaat jengelen en niet gaat slapen ja dan laat ik haar liggen tot minstens half 8. Dat is zeker geen uitslapen voor mij. We hebben veel probelemen gehad met slapen maar sinds we strikter en consuquenter zijn geworden zijn de slaapproblemen zo goed als over. Heb ook de zachtere aanpak gehanteerd maar dat helpt niet bij haar. Tevens heb ik mijn slaap idd gewoon nodig omdat ik schildklierproblemen heb en ja dan mag ze idd wel een half uurtje huilen. Ik snap nooit waarom er vaak zo’n probleem wordt gemaakt van even laten huilen. Tegenwoordig mogen kinderen nooit meer huilen want dat is slecht. Moet je eens kijken hoe kinderen vroeger werden opgevoed, zijn zeker geen slechte mensen geworden.
Maar goed dit gaat niet meer over de vraag van de starter van het topic.
Maar goed iedereen heeft een eigen opvoedmethode. Ik ben meer van de oude stempel misschien gecombineerd met de methodes van nu
Groetjes
Karlijn
Hier laten we ze ook rustig huilen hoor…maar vind 's morgens wat anders, als ze wakker zijn zijn ze wakker en ik laat ze dan niet huilen omdat ik zo nodig nog verder wil slapen…maar goed beetje offtopic verder