update , naar ziekenhuis geweest met J.ulia

heb ik zoveel moeite om de keus te gaan nemen om te stoppen.

het gaat hier al 4 weken heel slecht met de bv.

Juul groeit als kool. maar ze weigert constant de borst.

Ik ben aan het einde van mn latijn.

hetcb, de ld en de ha hebben allemaal al hulp geboden, maar tot nu toe werkt niets.

Maar ik vind het oozo moeilijk de keus te gaan maken om te gaan stoppen. want ik wil het eigenlijk niet, maar dit is ook niet te doen.

het is dat ik in de ziekte wet zit, want anders had ik volgende week moeten beginnen met werken. dit kan zo niet eens en had ik zowieso moeten stoppen.

ik vind het neit leuk meer, de vorige 2 bijna een jaar gevoed…

Misschien is het niet wat je wilt horen…

Hier heb ik met Mees ook problemen gehad met live voeden. Hij was vaak onrustig, spuugde veel. De fles ging veel beter.

Ik heb dus drie maanden full time gekolfd (en af en toe nog live).

Het vraagt veel van je, zeker als het de derde is…je bent dan al druk en met de baby alleen aan het voeden.

Zelf heb ik een pnd en trok het niet meer…voor mij was de reden iets makkelijker om te stoppen (hoewel ik wel door had mogen gaan van de ha) omdat ik medicatie gebruik nu en ik niet wil dat het bij Mees terecht komt.

Nu krijgt hij de fles en wat geeft het een rust…niet meer altijd met voeden bezig zijn…heerlijk, kan veel meer genieten nu :thumbup: .

Probeer een afweging te maken die ook voor jezelf goed is en goed voelt zonder je direct schuldig te voelen naar je kind toe.

knollie ik herken de situatie :hug:

Heel moeilijk is het, er komt zoveel emotie bij kijken…

:hug: ijn derde dronk oko zo slecht en weigerde steeds, eindeloos vanalles geprobeerd. Aan het einde groeide ze ook echt niet en dronk alleen maar als ze sliep :?

Er waren soms dagen dat het toch goed liep en op zo’n dag heb ik gezegd:“nu loopt het goed en ga ik door maar als ze weer weigerd drinkt ze maar niet. Ik ga niet kolven, niet aanleggen als ze slaapt enz dna zien we wel hoe lang het dan nog duurt.”

Hert duurde niet zo lang meer en het was ook zo afgelopen :cry:

Toch was het een goede beslissing want alles en iedereen leed er echt onder, zij zelf ook.

Wat ik wil zeggen, neem een besluit op een helder moment, als het geod gaat en je niet in de stroom zit dat het steeds slechter gaat. Dan kan je echt objectief kijken en zeggen, ik heb alles gedaan. Als je stopt als je midden in een negatieve spiraal zit baal je misschien achteraf. denk je had ik dit of dat niet toch moeten doen?

succes in ieder geval en hopelijk gaat het toch nog opeens wel goed.

ze drinkt op dit moment uit een kant en is binnen 5 minuten klaar.

ze lijkt tevreden, want ze slaapt wel, maar kan me niet voorstellen dathet voldoende is

Mijn nichtje dronk ook altijd maar 1 kant en idd maar 5 min.

Dus het kan wel hoor!

Ze liet er dan nooit langer dan 3 uur tussen zitten (behalve 's nachts)

:hug:

@knollie1 wrote:

ze drinkt op dit moment uit een kant en is binnen 5 minuten klaar.

ze lijkt tevreden, want ze slaapt wel, maar kan me niet voorstellen dathet voldoende is

even idem hier :slight_smile:

ze maakt er een potje van, is neit tevreden na een borst .

het lijkt me alsof ze ergens pijn heeft.

als ik met mn vinger aan haar mond kom begint ze hartverscheurend te huilen, ook met de fles doet ze dat

en met de bv wordt ze al hysterisch als ik haar op de zij leg om aan te leggen

Wat naar zeg!!!

En wat zielig voor je meisje!

Ik geloof dat er al naar spruw gekeken was hé?

Daar denk je dan toch het eerste aan. Want dat hebben ze bij de fles ook.

CB, huisarts, ja wie zou je nog meer kunnen helpen?

Ik heb helaas geen tips voor je wel een :hug: !

ja heb daktarine (of hoe heet het.)

maar dat moet ik op mn tepels smeren en heb het idee dat ze dat vies vind en ook daardoor weigert

mijn kinderne drinken ook meestal maar een minuut of 5, dat is wel ok hoor als ze zo’n drie maanden zijn.

als je denkt dat ze de borst weigerd door de gel zou ik er heel snel mee stoppen eigenlijk! kun je geen dystatine krijgen? En is het wel spruw dan?

sterkte nog maals…

het gaat weer redelijk goed

we hebben haar ingebakerd er is iets meer rust.

maar wat is ons meisje gespannen, ze heeft altijd haar vuistjes gespannen, als ik ze moet wassen krijg ik ze niet eens open.

ik vind haar zooo zielig

Zou je dan naar een fysio of iemand anders (ik kan niet op de naam komen) kunnen gaan?

Mss heeft ze wel last van haar nekje/wervels ofzo en komt het allemaal daarvan.

Dat hoor je toch wel veel vaker.

Ik dacht daar nu gelijk aan, nu je zegt dat ze helemaal niet ontspannen is.

heb nu juist het idee dat mn voeding terug loopt.

ze drinkt korter en weigert ook nog steeds af en toe.

ook drinkt ze niet meer zo krachtig.

hoe krijg ik het weer op peil.

vaker aanleggen is geen optie, want ze heeft soms om de 4 uur al niet eens honger

Oh Knollie wat lastig zeg!

Dat met die vuistjes was hier ook altijd. Uiteindelijk is dat pas met een maand of 6 weg gegaan.

Tsja ik zou dan zeggen tussendoor kolven maar ja aanleggen is uiteindelijk het beste.

Lastig hoor.

Misschien eens bellen met een consulente van het VBN?

Via internet communiceert toch anders dan dat je even direct met iemand aan de telefoon kan praten.

maar wat is ons meisje gespannen, ze heeft altijd haar vuistjes gespannen, als ik ze moet wassen krijg ik ze niet eens open.

Is het wel alleen de voeding? Wat sylvia al zegt... miss last van nek of wervels ofzo?

ze drinkt korter en weigert ook nog steeds af en toe

Korter drinken zou ook kunnen zijn dat ze effectiever drinkt? Dan zijn je borsten sneller geleegd. Dat zou miss het weigeren ook wel kunnen verklaren. Ze groeit nog goed toch?
Ik voedde mijn dochter op die leeftijd nog maar 5x en ze dronk heel snel. Maar t was wel genoeg.

Wat moet het moeilijk zijn om je zo onzeker te voelen hierover zeg :hug:

wil even mededelen dat het weer super gaat hier.

Ha fijn dat het weer goed gaat :thumbup: Hier trouwens ook bij 2 kindjes dat ze na drie maanden maximaal 5 minuten dronken hoor. Het niet willen drinken zou trouwens ook te maken kunnen hebben met de oortjes, dat zou je makkelijk na kunnen laten kijken mocht het weer wat minder gaan. Maar geniet er maar lekker van dat het nu zo goed gaat :slight_smile:

heb te hard gejuichd, vanaf dinsdag was het weer helemaal mis.

ze slaat nu soms gewoon een voeding over. dan zit er bijna 7 uur tussen

ze is al nagekeken, oortje was iets rood, amar dat kan de oorzaak niet zijn.

ach we gaan stug door

Knollie ik las in jullie maandmama’s topic dat ze benauwd is, hoe voed jij haar? In welke houding? Soms wil het helpen dat zij rechtop zit tijdens het voeden.

Verder is 7 uur wel erg veel tussen 2 voedingen. Niet alleen voor haar maar ook voor jouw productie.

Heb je nog wat aan mijn tip voor een pre-logopodist i.v.m. het flesweigeren?

Je zou nog fingerfeeding kunnen overwegen om toch iets binnen te laten krijgen.

Maar ergens zou er toch hulp moeten komen om dit probleem aan te pakken. Hetzij de borsweigeren of de flesweigeren.

Medela heeft ook een fles “Calma” misschien dat dat iets is?

Oh ja waar voed je? Beneden waar de andere kinderen bij zijn of op een rustige plek zonder prikkels?

Ik probeer ook maar wat met je mee te denken :oops:

mee denken is altijd goed :thumbup:

ik heb de breast flow (die is het zelfde als van medela)

heb alle mogelijke houdingen al geprobeerd.

als er zoveel tussen zit, kolf ik.

heb ff gegoogled, op pre logopedist, maar verder nog geen tijd gehad me erin te verdiepen.

ze krijgt overigens wel wat binnen hoor uiteindelijk, maar het is een strijd de hele dag.

ze was 180 gram aangekomen namelijk in een week tijd. dus dat doet ze goed, dus ook jammer om te gaan stoppen