Kan het geen kma zijn? Dat ze voeding met pijn in haar buikje samen gaat zien. Of zijn er geen andere lichamelijke klachten (reflux, pijnlijk nekje oid). Mijn dochter lag ook altijd met samen geknepen handjes, en krijste de hele dag van de pijn. Bleek reflux en kma te zijn. Na een half jaar hadden we dat allemaal onder controle en ging er een wereld voor ons open (tot 3 weken later de oorontstekingen begonnen :eh: )
Weet wel dat ze mn borst echt wijgerde toen ze spruw had, 2 zusters in het ziekenhuis (lagen we toen) dachten dat het niet zo was, maar toen ik vol bleef houden dat het wel zo was kwam de ka langs en die gaf me gelijk. Zij meteen aan de diflucan, en ik aan de dactarin. 2 dagen heeft ze uit flesje gedronken omdat dat blijkbaar minder zeer deed en toen hapte ze mn borst weer goed.
ze was een heel rustig kindje en eigenlijk nog wel.
dus aan een allergie ofzo denk ik niet, ze lijkt ook geen krampen te hebben
ik ben nu aan het behandelen met gentiaan violet tegen spruw, en de aanslag op de tong is bijna weg, dus ik hoop zo dat dat het is.
en ze is nu op het moment heel verkouden en benauwd en dat werkt ook niet mee.
ik wilde tot 6 mnd alleen bv doen, maar als de strijd zo blijft ga ik vanaf 4 mnd wel bijvoeden
oja
vind het zo lief van jullie dat jullie zo meedenken en meeleven
een :-* voor jullie allemaal
nieuwe update
ff gekopieerd van de oktober mamas
nou ben terug uit het ziekenhuis.
ze hebben het aanleggen geobserveerd en de mond van juul grondig onderzocht.
Het blijkt dat ze een hele lange tong heeft en dat die erg slapjes is.
ze maakt de ‘krul’ niet om de tepel en de speen, dit is ook de reden dat ze geen fles wil, ze kan het gewoon weg niet. waarschijnlijk zal ze het ook nooit kunnen.
heb tips meegkregen om met oefeningetjes haar tong sterker te maken,
ook heb ik een tepelhoedje meegekregen om evt de rechter borst beter te laten drinken, maar de vraag is of ze dit wil.
we mogen de 1e komende 2 weken niet meer oefenen met de fles, en het op zn beloop laten voor onze rust en die van juul.
verder moet ik haar echt op verzoek gaan voeden, zit er 6 uur tussen dan maar 6 uur ertussen, zolang ze goed aankomt geen probleem.
en dat doet ze dusss.
heb er anderhalf uur gezeten. ppfffff, maar wel weer veel tips rijker en voel me echt serieus genomen.
het enige waar ik een beetje van geschrokken ben, is dat ze ook vroeg naar andere dingen die juul heeft. ik vertelde van haar hart ruis en de afwijkende teentjes.
volgens de ld moet ik dit goed in gaten houden, want in combinatie met haar slappe tong zou dit op latere leeftijd op een syndroom of iets gdergelijks kunnen duiden, wat ze nu nog neit kunnen zien/ merken
Wat fijn dat ze je zo serieus nemen en super dat je steeds maar weer doorzet :thumbup:
Hou je meisje maar goed in de gaten, hopelijk blijkt er niks aan de hand.