update met foto uitslag+vraag nachtvoeding (nu aan de pepti)

Ik heb een tijdje getwijfeld maar wil het jullie toch eens voorleggen.



In december ben ik bevallen van een tweeling. (6 weken te vroeg)

De mannen zijn nu 2 weken thuis en ze stonden in het ziekenhuis bekend als temperamentvol en onrustig. Vooral J.amie.



J.ulian drinkt nenatal (speciaal drinken voor prematuur kindjes om lekker aan te komen)J.amie niet meer. Hij heeft last van kramp en is nu aan de HA. Dit omdat R.omy (hun zussie) koemelkallergie had. ze had ook erge verborgen en gewone reflux en eczeem)

J.amie is nog steeds erg onrustig! Hij kan ook heel rustig en heerlijk slapen maar ineens is het dan mis. Dan begint hij te krijzen en te overstrekken. Daarna kijkt hij je heel zielig aan en valt hij in een soort (bij wijze van spreken) coma. Helemaal kapot.

Hij heeft ook wat uitslag in zn gezicht…

Zijn ontlasting is licht geel (dus dat is goed). erg dun en het ruikt echt verschrikkelijk naar rotte eieren.

Vorige week was hij maar 60 gram aangekomen. (de week ervoor 205 gram) Nu moet ik wachten tot donderdag om te kijken of hij is aangekomen en dan de ka bellen. Ik vind het allemaal lang duren. Helemaal ondat ze de mannen al onrustig vonden in het ziekehuis. Mijn dochter was ook heel onrustig maar dat had dus verschillende oorzaken.



J.ulian is inmiddels een stuk rustiger geworden. Hij heeft ook wel eens kramp maar dat gaat weer over. Het is wat normaler zeg maar. Bij hem heb ik niet het gevoel dat er iets mis is maar bij J.amie wel…



Ze worden beiden ingebakerd en dat vinden ze wel fijn.



Ik denk zelf aan kma… wat denken jullie? Moet ik gewoon wachten? Of overleggen met ka? Bellen met consultatiebureau?

Het is gewoon erg moeilijk. Ik ben kapot van de gebroken nachten omdat je er 2 hebt zeg maar. En waarvan er 1 dus veel huilt…

Ik zeg altijd dat je eigen gevoel het sterkste is wat er maar bestaat!!



Je kan natuurlijk de ka al bellen en om een telefonisch consult vragen. Cb ben ik zelf niet zo kapot van door eigen ervaringen met mijn dochtertjes en kma.



Veel sterkte in ieder geval met je mannetje!

Uitslag in het gezicht is de eerste 2 a 3 maanden wel gewoon.



En een gemiddelde baby (die op een normale termijn is geboren) heeft de eerste 6 weken vaak darmkrampen. Een baby die te vroeg is geboren, vaak deze weken langer.



Ik snap dat je kapot bent van de gebroken nachten, maar soms is het helaas even doorbijten en afwachten :hug:



Wij hebben al 2 jaar gebroken nachten, de jongens slapen misschien 1 nacht per maand door. Buikkrampen, hongerig, verkouden, griep, loopoor, waterpokken, soort reflux, weer een winter vol hoestbuien…

Je bent inmiddels bekend bij de ka toch? Dus je hoeft volgens mij niet naar het CB, maar als het niet vertrouwd contact opnemen met de ka.

Telefonisch consult zou helemaal mooi zijn :thumbup: dat is een kleine moeite voor beide partijen. En dan kan de ka wel bepalen of je langs moet komen.



Moeilijk inschatten hoor, wanneer is het nou ‘normaal’ of niet? Dus ik zou zeker even aan de bel trekken.

Ik zou de ka bellen.

Ik ben zelf de eerste maanden steeds weer afgescheept met ‘dat is prematurengedrag en elk kind heeft in meer of mindere mate reflux’ terwijl ze achteraf toch een kma had. Ik vind het nog steeds zonde dat het zo lang heeft moeten duren voordat ze me serieus namen. Dus daarom zou ik zeggen: bellen en het probleem voorleggen.

aan de nbel trekken, vooral omdat hun zussie het ook heeft gehad! Ik meld het zo uit eigen ervaring.



Hier met mijn oudste een jaar lang gemartled, een jaar lang vol tranen van haar en van mijn kan. Wat een worstling, met zoonlief weer, en hij heeft dus kma. Ws heeft grote zus een intollerantie gehad, de verschijnselen waren hetzelfde.



Gewoon aand e bel trekken, kijk maar eens wat de arts kan betekenen. BIj ons gaf die aan als een oudere broer zus al gediagnostiseerd is geweest met kma dat hij zo de verklaring kon geven dat je in aarmerking komt voor andere voeding.



Ons manneke is een stuk rustiger! :dance:

Zou ook even bellen naar de ka en receptje voor nutramigen oid vragen, paar dagen andere voeding en je weet meteen of het het was of niet. Lijkt me dat ze daar met jullie geschiedenis ook niet zo moeilijk over doen.

Nog even mijn eerste bericht doorgelezen.



Ik wilde ook niet zeggen dat je geen actie moet ondernemen, maar ik wilde alleen maar zeggen dat er soms gewone dingen aan de hand zijn en dat je daar niet veel aan kan doen.



Telefonsch overleg met de kinderarts kan nooit kwaad. Dit soort dingen zou ik trouwens niet met het CB overleggen, want ze kunnen er zelf niet veel mee en moeten je om medicatie/verwijzing toch naar de huisarts doorsturen.

Haaaai Newbe,



Is J.amie degene die ook bovenin lag (of krap onderin)? Kan het niet zijn dat hij last heeft van zijn nekkie ofzo? Dat je in de verkeerde richting zoekt? KMA enz. ligt erg voor de hand bij de jongens als je Roompies geschiedenis bekijkt, en omdat je ook van wat uitslag in zijn gezichtje ziet, een weekje minder groeien kan natuurlijk, ben dus benieuwd wat hij deze week gaat wegen? Succes met je mannen iig!



:-*

J.amie is deze week weer niet zo veel gegroeid.

Heb vandaag gebeld met ziekenhuis en mag morgen komen met hem. Dan gaan we kijken wat we het beste kunnen doen.



Beeb J.amie lag als eerste. Dus onderin.

Hoop dat het met jou ook een beetje gaat!!



Sassie als iemand weet hoe het is ben jij het… ook een tweeling en p.ete die nog geen 1,5 was net als R.omy



Ik hou jullie op de hoogte! Iig bedankt voor de reacties.

Succes morgen!



Wij mogen morgen naar de huisarts, de jongens slapen nog steeds niet door en zijn min of meer sinds oktober verkouden/hoesten dus misschien dat we wel richting kno moeten…

J.amie is nu aan de pepti. (vanaf woe middag)

Eerst maar eens kijken of dit werkt. Anders krijgt hij medicijnen tgen verborgen reflux… tja we weten het dus niet echt.



Zijn ontlasting is nog wel dun (maar dat had R ook bij de pepti) maar stinkt niet meer naar rotte eieren. Ik heb zelf het idee dat hij wat minder buikpijn heeft. Hij is nog wel onrustig maar dat zit ook wel beetje in zn aard denk ik.



Wel komt er nog steeds wat voeding naar boven maar of hij daar echt last van heeft weet ik niet.



Even nog afwachten hoe het verder loopt.



Wel heeft hij nog behoorlijke uitslag of iets in zn gezicht. Zal wat foto’s plaatsen iemand een idee wat het is? Of “gewone” uitslag. Het is zondag begonnen en alleen maar meer geworden.



J.ulian heeft het niet iig.



Verder mensen nog tips voor de nachten?

We hanteren het volgende schema

10 uur

13 uur

16 uur

19 uur

22 uur

01:30

06:00

Tussen half 5 en 5 wordt (meestal) j.amie wakker…

Dan neem ik hem maar bij me en probeer ik het te rekken met speentje.



We hebben ook

10 uur

13 uur

16 uur

19 uur

22 uur

02:30 uur

6:30

geprobeerd maar in de nacht redden ze het steeds niet. (dus hier ruim voor half 3 al wakker en ruim voor 6:30)



We geven al voor de nacht meer voeding maar hij zit al aan zn top! (5 keer 70 2 keer 75)



Iemand nog ideeen??



Van ongeveer 6 tot 10 redden ze het wel. En s avonds tegen 22 uur moeten we ze ook vaak wakker maken.

hier de foto’s van zn koppie:

Dat had C. ook op die leeftijd, trok vanzelf weer weg.



Fijn dat je het idee hebt dat het wel wat doet en hij minder last van zijn buikje heeft. Qua schema’s heb ik geen advies, ik zou wat meer op de jongens af gaan denk ik ipv op de klok.

Toen ik een paar maanden geleden naar de huisarts ging, omdat Luc en Stan steeds wakker werden van boertjes en buikkrampen/windjes, zei hij dat het een kma kon zijn of een maagstoornis. Zij hebben verder geen andere klachten (bijv eczeem of onrustig gedrag) vandaar dat mijn gevoel naar reflux of vertraagde maaglediging ging en hebben we een recept voor Motilium gehad.

Daarna geen klachten meer van boertjes en buikkrampen/windjes, alleen nog als ze iets verkeerds hebben gegeten (bekend met voedselallergie).



Volgens mij heb je bij een kma vooral eczeem rondom mond en wangen en niet zozeer bij ogen? Vandaar dat ik denk dat dit gewoon babyuitslag is en nog zal wegtrekken.

Ik zou wel even die Pepti proberen, maar dan moet je binnen 2 weken toch effect opmerken?



Zit hij qua voedingen aan de top volgens de richtlijnen of heb je overleg gehad met de kinderarts?



Luc en Stan waren hongerige baby’s, vaak werden ze na 2 a 2,5 uur al onrustig en zat er vaak net 3 uur tussen de voedingen. De eerste periode hebben ze dus zelfs 8 flessen per dag gehad. Daarna werd het 's nachts 3,5 a 4 uur en werden het 7 flessen per dag. Ik zou het moeten teruglezen bij de februarimama’s, maar volgens mij zaten ze na 1 a 2 maanden al aan 1 liter en hebben ze zelfs 6 x 200ml gekregen.

(Misschien toch iets meer gaan geven volgens de richtlijnen? Je zou ook alleen wat meer water kunnen gebruiken en de hoeveelhied poeder hetzelfde houden? Of voeding voor hongerige baby’s, maar ik weet niet of ze dat al mogen?)

Achteraf gezien had dit een teken van maagklachten kunnen zijn. Ik dacht dat ze hongerig waren, maar misschien dat ze last van hun maag hadden en als instinct wilden drinken? De symptomen van reflux/maagklachten zijn vaak hongerig/veel drinken, boertjes/windjes, buikkrampen en een afbuigende groeicurve.



Groetjes Saskia

De ka dacht ook aan reflux… hmm Nou eerst de pepti maar rustig in laten werken. En dan verder kijken. Hij spuugt af en toe wat. (eerst deed hij dat niet…



Moeilijk he met die kleintjes. Deze mannen zijn ook echt hongerig (lijkt het wel)! Op zich vond de ka dat wel een goed teken. Maar het is altijd zo moielijk om idd te weten of het echt honger is of te maken heeft met andere dingen. Die jij ook noemt.



Hoe ging het trouwen bij de ha?

We hebben een verwijzing naar KNO gekregen. Mocht er met keel/neus/oor niks aan de hand zijn, dan zou de kinderarts nog een optie zijn, maar het vermoeden is dat ze vergrote neusamandelen hebben.



Het is inderdaad erg moeilijk. De jongens worden gewoon nog elke nacht minimaal 1 a 2 keer wakker, dus wij zijn helemaal op aan het raken. Het zou fijn zijn als er een lichamelijk oorzaak is, zodat het behandeld kan worden, want dit houden we zo niet nog maanden vol…

wil even inhaken op de kma. Mijn zoon groeide altijd enorm, maar huilde altijd, was onverzadigbaar. Geen eczeem of andere signalen die wijzen op koemelkallergie, maar zijn altijd huilen heeft de ha ons doorgestuurd naar de ka. Omdat de ka dingen wilde uitsluiten zijn we begonnen met een dubbele blindtest, en daar kwam dus wel kma uit.



Hij is nu, na nog een keel en oor onsteking helemaal rustig! we zitten zelfs neit aan de pepti, omdat hij daar ook op reageerde maar aan de allergy care van friso. En we kennen hem sinds woensdag neit weer! (sinds toen werkte de tweede ab kuur)



Dus… zou zeggen, als ze onrustig blijven, gewoon aan de bel blijven trekken!

Nou de die pukkeltjes zijn baby-acne! Niet erg maar wel lelijk :wink: Hopelijk houdt hij er geen littekens aan over.



Verder heeft hij losec gekregen. Zn eten kwam toch steeds vaker naar boven. Echt kokhalsen. Zelfs net voor zn volgende voeding.



Misschien tzt voeding indikken maar wil ff afwachten want wil niet dat hij weer buikpijn krijgt.



Nu even afwachten wat pepti en losec doen.