update met foto uitslag+vraag nachtvoeding (nu aan de pepti)

fijn dat het “maar” babypukkeltjes zijn. Als ik dit lees herken ik veel van de reflux van onze jongens. Heb verder geen ervaring met kma dus daar kan ik niets over zeggen.



Heb je je schema ook met je ka doorgesproken? Wij spraken met haar steeds nieuwe schema’s af aan de hand van onze verhalen en hoe ze groeiden deden we dat samen. Onze jongens hadden toen vaak nog 8 flessen. R.ens ging toen langzaam al over op 7 volgens mij…



Duimen dat de pepti en de losec werken. :thumbup: :thumbup:

@newbe: Mijn dochter spuugde de eerste weken ook niet zo heel erg veel (wel vanaf het begin al wat hoor) maar in de eerste weken krijgen ze natuurlijk ook niet zo veel binnen. Met een week of 4 werd het spugen hier steeds erger (en cb en vervangede ha kwamen steeds met "ja maar mevrouwtje, kleine baby’s spugen nu eenmaal) ze groeide ook voor geen meter, maar met 9 pond bij de geboorte wordt er dan weer gezegd dat ze in het begin ook niet zoveel hoeven te groeien, tot ze uiteindelijk koorts kreeg en bleek flink last van reflux te hebben (en dat heeft ze nu 2 jaar later nog steeds).



Mijn dochter had verder helemaal geen uitslag (dus kan ook echt geen kma zijn hoor mevrouw, u geeft nog borstvoeding ook) en bleek met 4 maanden, toen het gekrijs nog steeds niet ophield, uiteindelijk toch kma en ook nog een soja allergie te hebben :eh:



Zou dus gewoon doorgaan met pepti, hier zagen we met een week echt duidelijk verschil in de buikpijn die ze had en hoe tevreden ze een uur na de voeding was (normaal begonnen dan de buikkrampen van de allergie, meteen na de voeding was het de pijn van de reflux :? ) En houdt het spugen goed in de gaten.



En als ze hongerig zijn zou ik ze tijdens de nacht nog gewoon wat geven. Ik gaf bv op verzoek dus kan niet echt tips over schema’s geven, kan me voorstellen dat met een tweeling op verzoek wat lastiger is, omdat je anders de hele dag bezig blijft.

Vervelend, Newbe :hug:

Die pukkeltjes had Loek trouwens ook, was echt eczeem-achtig, ook op zijn hoofdhuid. En ook mijn jongens zijn de eerste maanden heel onrustig geweest, veel huilen in bed en steeds maar heel kort slapen. Inbakeren hielp wel enigszins. Ook getest op kma (vanwege onrustig zijn, veel kramp en de eczeem van Loek) dus nadat ik wekenlang een streng dieet moest volgens (ik gaf bv en mocht geen zuivel - ook geen geitenkaas ed - geen vis, geen noten en geen sojaproducten :shock: ) en daar kwam niets uit. Het is zo lastig te zeggen, het is hier wel vanzelf steeds beter gegaan. Dieptepunt was denk ik wel ergens rond de twee maanden, vanaf 4 maanden kwam er verbetering en vanaf 6 maanden ging het eigenlijk best heel goed, gingen ze ook wat beter slapen overdag.



Overigens hebben ze hier de eerste 6 maanden 's nachts altijd goed geslapen, een of twee voedingen (op verzoek, maar dan wel als er 1 wakker werd dan de ander ook meteen voeden, anders was het niet vol te houden) en na de voedingen terug in bed en dan sliepen ze meteen weer verder. Na 6 maanden gingen de nachtvoedingen eraf maar begonnen ze wel tussendoor wakker te worden 's nachts. En dat doen ze nog steeds… net als bij Sassie zelden een nacht dat ze beiden echt doorslapen. Moet er normaal gesproken 1 a 2 keer uit, en in slechte nachten vele malen meer. Gelukkig slaap ik zelf altijd meteen verder zodra ik weer in bed lig en ik kan er redelijk goed tegen :wink:



Nou ja, heel verhaal waar je misschien niet zoveel aan hebt :oops: maar ik hoop voor jullie dat de andere voeding helpt, en dat het manneke wat beter in zijn vel gaat zitten, want het is supervervelend als je een kindje hebt wat niet lekker in zijn vel zit en je weet niet waarom. En helemaal als je dan nóg een baby hebt. Je doet het goed, en echt, het gaat makkelijker worden. :-*

Ik heb heel erg veel aan jullie verhalen hoor!!!



Het is echt fijn om te lezen. Waar ik eventueel op kan letten en dat er meer mensen zijn die dit meemaken (sorry ;))



Bij R hebben we het natuurlijk al gehad en die moest na 8 weken het ziekenhuis in door die reflux en we waren toen zelf al aan de pepti begonnen omdat we wanhopig waren.Vannacht ging best goed!

Om 2 uur kwamen ze voor het eerst. En om 5 uur begon J.amie. Die had wat kramp. Poepies geven en gepoept. Toen begon J.ulian dus heb ik ze weer eten gegeven daarna om 10 uur pas weer. We hebben nu op hun kamer zachtjes een radio aan. (ze slapen namelijk altijd erg lekker in hun kinderwagenbak beneden in het geluid.



Ze zijn best rustig vandaag. J.amie alleen wanneer hij krmap heeft ff onrustig. Dan is het poepen. Schone broek en lekker ingebakerd slapen…

Zou mooi zijn als deze stijgende lijn doorzet!!!

Het gaat nog steeds goed!



Hij is echt rustiger!



Ze zijn vandaag gewogen. J.amie is bijna 300 gram aangekomen in 10 dagen. J.ulian bijna 400 gram!



Goed teken.

Hoe gaat het met je mannetjes?? :-*