Upd:4-05.Pag 68->Gonal-F spuiten. IUI traject gestart.

Zo mijn verhaal,

Ik moest vanmorgen om half 9 al bij de gyn zijn, ik kwam bij een dametje, een hele lieve vrouw, nog erg jong en zelf zwanger, t buikje mooi rond al,

ze stelde zich voor en begon met het openen dat ik er al bekend was op de afdeling maar helaas steeds met slechte afloop en dat ze dat spijtig vondt.

Omdat ze zelf zwanger was begreep ze me en ze vroeg me of ik het vervelend vond aangezien de reden ik kwam voor een gesprek, ms dat het confronterend was, anders wou ze nog ruilen metr een collega ass.

Ik vondt het geen probleem en dus zijn we het gesprek verder gegaan.Eerst had zei een aantal vragen, wat mijn doel was van het gesprek, waarom ik kwam en hoe ik heb besloten te bellen enzo.

Toen wou ze heel graag wat medische gegevens en achtergrond info van me, ook even trer aanvulling op wat ze al in de cmp hadden.

Toen kon ik mijn verhaal doen , vanaf na de missed abortion over de b12 ed.

Toen kwamen mijn vragen aanbod, en omdat ik alles op 3 a4-tjes had geschreven heeft ze het gekopieert en doorgelezen. ( kon ik mooi even plaasen van de zenuwen hihi)

Toen heeft ze een aantal vragen beantwoordt waar ik blij mee was. 1 van die dingen is dat mijn miskraam niet veroorzaakt kon zijn door de b12tekort. Maar wel door een ws lage Hb gehalte. maar ze zei daar kan ik je 95 % zeker op antwoorden, dus en jij wilt 100% dus ik ga voor je raad vragen aan een internist.

Op een aantal vragen vanme had ze geen antwoord,

wb de cystes van jaren terug wil ze nog eens een echo maken, ( wou ze eigenlijk direkt wel doen,maar ik had het er niet aan toe ( gevoelsmatig hoor) dus doen we volgende keer.

Toen we de vragen hadden doorlopen , zijn we terug gekomen op mijn pilstop in 2002.

Ik had aangegeven dat ik graag ( en mn andre) geen onderzoeken wou kwa sperma ed.

Maar ze vertelde me dat dat ook niet van belang was omdat het zwanger worden geen probleem was maar het zwanger blijven .

Ze had een 2 tal onderzoeken die ze standaard doen bij mensen die verder gaan qua onderzoeken na meerdere mk te hebben gehad.

Ook had ze 2 onderzoeken die ze specifiek bij mij als patient (client)wou doen nav een veel voorkomend suikerpatienten in de familie en nav mijn b12 tekort.

Ik heb het op papier staan maar weet zoniet uit het hoofd, zal ik vande week es hier neerpoten.

2 van de 4 onderzoeken wil ze graag met de internist bespreken om te zien hoe ze dat het beste kunnen aanpakken .

Ze gaan 3 januarie een teamgesprek houden over dit en dan krijg ik daarna na de evaluatie weer een oproep ( over 4 weken ) om dit na te bespreken en te zien hoe verder.

Ik ga vanavond met andre in overleg over wat ik wil en hij wil en damen wil quas welke onderzoeken want dan zouden we dus wel in de MMM terechtkomen.

Maar ik had er een heel ander beeld bij en zoals zei zegt wil ik het wel proberen het ziet er goed uit.

Ook is me gevraagd of ik wil deelnemen aan een studie ( alweer want tijdens mijn zwangerschap deed ik ook mee maar een andere maar ik ben daar altijd voor in zoals ik al eerder es schreef hier hihi)

Dit bespreken we dan ook , want heeft met zwanger raken en zijn te maken, ze volgen je dan in het geheel nl van nu tot babys geboorte en een jaar kinderleeftijd tot een maximum van 5 jaar.

Maar goed ik heb dus 2 uur bij de mevrouw gezeten en een goed gesprek gehad veel geschreven en veel dudielijk , maar ook veel denkstof mee naar huis.

Ik ben blij met dat ik dit heb besloten voor mijzelf, want het stelt me gerust, de gyn zei ook , dat ik geen rare vragen had, maar juist heel goede , want ze zei dit is voor ons ook lering trekken , en onderzoekne,

ik had haar verteld van de internetsite waar ik de info vandaan hield en ze had hem geopend waar ik bij was en ze ging hem door spelen naar de internist en de rest van het team.

Ook had ze hem in mijn dossier genoteerd, dus ik werd niet voor gek verkalaard met mijn gegoogle hihi

Nu ja een heeeeeeeeeel verhaal en vast oninteressant voor jullie, maar dit verhjaal krijgt dus nog een staarteje hihi,

Ow ik las dat marlous me vroeg welke vragen ik had, het zijn er wcht te vele om op te schrijven maar kort wil ik wel doen hoor

over de b12 controles van bloed bij zwangerzijn.

over de borstvoeding tijdens b12

over de onregelde cyclus en de buikpijnen na de mk en de ma.

over bij wie ik onder controle om

dit waren er een paar de rest is omtrent deze vragen toegespitst zeg maar.

Nou meiden dre is thuis ik ga eten zo, sorry voor het labnge verhaal maar liefs van mij.

bianca.

He Bianca, juist een heel leerzaam verhaal, iig erg slim om je vragen op papier te zetten voordat je thuis komt en de helft vergeten bent.

Heel veel succes bij de volgende bezoeken.

Karin

hoi Bianca,

knap hoor dat je hier je verhaal zet…

En heel slim dat je al je vragen op papier had gezet…

Meid: ik wil je veel succes wensen met het zwanger worden en blijven…

Je bent er altijd voor iedereen maar onthou iedereen is hier ook voor jou hoor!!!

groetjes babylover

He Bianca,

Ik was razend nieuwsgierig naar je gesprek vandaag dus ik vind het helemaal niet erg dat je er zo uitgebreid over vertelt.

Ik vind het erg aardig en lief van de vrouw waarmee je het gesprek had dat ze zei dat ze het jammer vond dat je zulke slechte herinneringen aan de afdeling had en dat iemand anders het gesprek ook doen als je moeite ermee had omdat ze zwanger is. Verder vind ik het ook erg fijn dat je een goed en lang gesprek met haar hebt gehad en een aantal belangrijke vragen hebben kunnen beantwoorden.

Laat de informatie die je nu allemaal hebt maar inzinken en denk rustig na over wat jullie nu verder gaan doen, de eerste stap is iig al gezet. Hopelijk zorgt dat voor wat rust. Veel plezier morgen met de verjaardag van Wendy en mocht ik je niet meer spreken een hele fijne kerst!

Liefs Sopje

PS hou ons op de hoogte als wilt. Ik vind het nl. erg interessant

hai hai mensen lieve meiden ,

bedankt ik houd jullie zeker op de hoogte.

Andre en ik hebben alles besproken en doorgenomen al, en hij denkt er over en zo ik ook we hebben gezegt dat we in hetnieuwe jaar echt samen beslissen wat we willen aangezien er een drukke tijd komen gaat.

Lieve sopje ik vindt het zo gaaf van je je reactie, je bent een lieve meid, ik ken je alleen van hiermaar altijd reageren op me, hoe gaat hetmet jou eigenlijk? volgens mij schrijf je meer bij als zwanger worden langer duurt , ik lees zo weinig van je, hoop dat alles goed is en je snel verder kunt met de wenst te vervullen.

Maiden lieve en dikke knuf van mij,

ow ja ennuh wendy , die schat is zaterdag jarig, ze is al helemaal verheugt erom!!!

Nou toedels en liefs :**: mij.

hee bianca… wat goed van jullie dat je uiteindelijk die stap hebt genomen… Hoop voor jullie dat er wat uit komt… ga echt kei hard duimen

mooi dat dre en jij op dezelfde lijn zitten, is wel heel belangrijk als je zo’n grote stap gaat zetten richting MMM…

Lieve Bianca

Vanochtend werd ik wakker en wilde eerst zien wat er bij de gyn met je gebeurt was.

Ik vind het heel fijn dat je het gesprek niet als vervelend hebt ervaren en dat er tijd vor je genomen is, dat had je zeker verdient. Wat ik heel goed vind van die gyn is dat ze vroeg aan jouw of haar zwangerschap jouw stoorde en dat er dus ook iemand anders zou kunnen komen, dat geeft al aan dat ze zich betrokken voelt bij jouw situatie.

Zoals sopje ook geschreven heeft deze informatie rustig tot je nemen samen met andre en dan samen verder kijken wat je wel wilt en wat je niet wilt.

:-*

:-* :-* lieve mensen !!!

Gaat helemaal goed komen, ik heb sinds tijden supergoed geslapen heerlijk gewoon of er een last van mijn schouder is gevallen.

Ikmoet zeggen ik heb niks negatiefs naar mijn ha want hij is een schaten doet alles voor me, maar deze vragenkon hijniet beantwoorden zei ie ook , en dus is dit een goede oplolssing geweest.

Nou ik toost op een goed 2006, zou toch moeten zijn nu es, niet alleen voor mij maar voor velen onder ons!!!

( juudje, even megaknuf voor jou meid!!!)

:-* bianca

Hoi Bianca, fijn dat jij en Dre op 1 lijn zitten en dat je het gevoel hebt dat er een enorme last van je schouders is gevallen! Ik heb het gevoel dat het allemaal goed gaat komen met jullie en hoop dat jij volgend jaar om deze tijd een kleintje in je armen hebt of hoogzwanger bent. Dat is trouwens ook mijn voornemen voor het nieuwe jaar. Met mij gaat trouwens alles goed, lief dat je ernaar vraagt. Ik post alleen niet zo veel omdat ik het erg druk heb met van alles en nog wat. Heel veel plezier morgen op Wendys verjaardag en een fijne kerst.

Liefs Sopje :-*

Hé meis,

Ik vind je hardstikke dapper en verstandig hoor! Je mag trots zijn op jezelf, dat je zo goed beslagen ten ijs kwam bij de gyn, zo rustig was en dat je ook het hele gesprek nog eens zo goed kunt samenvatten. Fijn dat jij en André op één lijn zitten… ik weet zeker dat jullie begin volgend jaar samen een beslissing kunnen nemen over hoe nu verder. Nog meer hoop ik dat jullie gewoon snel spontaan zwanger worden en dat dan alles goed gaa.

Nu eerst met een rustig gevoel de kerstdagen in en ik duim voor jullie dat 2006 een heel mooi jaar wordt!

Veel liefs en alle goeds gewenst!

Bianca, ik vind het heel knap dat jullie deze stap genomen hebben!

Fijn dat je nu op een aantal van je vragen een antwoordt gekregen hebt.

Ik vond je verhaal juist heel interessant. En nog meer waardeer ik het dat je dat met ons deelt!

Gelukkig heb je weer eens lekker geslapen, kun je zien wat je al die tijd op je schouders hebt mee gedragen.

2006 gaat een heel mooi jaar worden voor jou en velen! Dat weet ik zeker hoor!

:-* Deedee

Fijn dat je zo’n goed gesprek heb gehad meid!!!

Zo begin je met een prettig gevoel aan een nieuwe start!!

Veel succes meid!!

Liefs E :**:

Hoi Bianca,

Wat fijn voor je dat je zo opgelucht bent na dit gesprek, dat geeft een mens weer moet, toch?

Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar het onderzoek wat je krijgt.

Je schrijft ook iets over suikerziekte?

Ik heb namelijk ook 2 keer een mk gehad en kreeg toen ook allerlei onderzoeken.

Ze hebben toen een chromosomen onderzoek gedaan en een vaartonderzoek.

En hieruit is gebleken dat ik insuline resistent ben, een vorm van suikerziekte.

Dit houdt in dat mijn alvleesklier te veel insuline aanmaakt en daaroor stierf het vruchtje met 6/7 weken af.

De oorzaak hiervan kan zijn overgewicht of erfelijkheid, en dat is bij mij dus het geval.

Achteraf heeft mijn moeder het ook laten onderzoeken en zij heeft het dus ook.

Nu moest ik dus medicijnen slikken en mijn internist was er 100% zeker van dat mijn volgende zwangerschap goed zou komen.

Nou het resultaat ligt sinds 4 weken in de wieg, mede dankzij deze Dr. en de medicijnen.

Hier in het ziekenhuis zijn ze nu een heel uitgebreide studie hiervan gaan maken en al veel vrouwen met een kinderwens heel erg blij gemaakt.

Misschien heb je hier iets aan om eventueel de volgende keer een te vragen aan de gyn.

Ik wens je verder heel veel goeds voor het nieuwe jaar.

Kus Moon

Hallo meiden , allemaal bedankt voor jullie woorden…Ik ben echt tevreden over het gesprek, hopelijk krijg ik de volgende kker ook weer eenlieve gyn,

deze meid ging dus over 2 week met verlof dus zie ik niet weer, maar ja we zien wel.

Monkey

Ze hebben toen een chromosomen onderzoek gedaan en een vaartonderzoek.

Chromosomen onderzoek bieden ze ons ook dmv bloedonderzoek bijzowel andre als ik.
Of we dat gaan doen weet ik nog niet, dat licht ook beetje aan andre.Maar ik heb er nog een vraag over ms kun jij die beantwoorden , maarliever dan even via pb.
Laat maar weten of je dat oke vindt,

Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar het onderzoek wat je krijgt.
Je schrijft ook iets over suikerziekte?

Ze hebben mij de bloedsuiker dag curve test aan geboden, wat dit precies inhoudt weet ik niet, maar het gaat dan om de waarden die ik over de gehele dag heb, in mijn familie komt heel veel suikerziekte voor van jonge leeftijd.
Ze zei me dat het kan dat als ik gewoon test via urine of bloed alleen in de ochtend dat het goedkan zijn maar als je over de gehele dag is dat het niet helemaal in orde is, endat dat voor mij gene probleem zou leveren maar voor een kindje in groei dus wel. Ms weet of herken je dit verhaal?

En hieruit is gebleken dat ik insuline resistent ben, een vorm van suikerziekte.
Dit houdt in dat mijn alvleesklier te veel insuline aanmaakt en daaroor stierf het vruchtje

Bijn normale suikerziekte maakt de alvleesklier toch juis geen insuline aan waar door je en tekort ontwikkeld? En dat dan je waarden stijgen?

Bij jou lees ik dat je alvlees een teveel aanmaakt, ms begrijp ikhet verkeerd?

Wat betekend het resistent zijn? Toch dat je erniet vatbaar voor bent of hetniet opneemt?

Hier in het ziekenhuis zijn ze nu een heel uitgebreide studie hiervan gaan maken en al veel vrouwen met een kinderwens heel erg blij gemaakt.

Welk ziekenhuis is dat? Hoe is de naam van de studie? Ms kan ik er info over zoeken en uitprinten.

Nou iig bedankt en hopelijk wil jeme verder helpen , ms praten we wel over het zelfde onderzoek hoor, wat de gyn mij aanbiedt, de rest van de info krijg ik te horen bij de volgende gynbezoek over eenmaand, maar stel dat jij info hebt kan ik het idd meenemen ,

bedanktenliefs van mij.

( ow ennuhhhh het resultaat is geweldig, dat wil ik ook wel hoor!!!
Wat een geluk joh , mooi is dat he? Genieter maarvolop van hoor!!!)

Hi Bianca,

Misschien kan ik een aantal vragen voor je beantwoorden

Ze hebben mij de bloedsuiker dag curve test aan geboden, wat dit precies inhoudt weet ik niet, maar het gaat dan om de waarden die ik over de gehele dag heb, in mijn familie komt heel veel suikerziekte voor van jonge leeftijd.
Ze zei me dat het kan dat als ik gewoon test via urine of bloed alleen in de ochtend dat het goedkan zijn maar als je over de gehele dag is dat het niet helemaal in orde is, endat dat voor mij gene probleem zou leveren maar voor een kindje in groei dus wel. Ms weet of herken je dit verhaal?

Bij een bloedsuikercurve kijkt men over de dag heen hoe de bloedsuiker zich houdt. Uit mijn hoofd wordt er 5 keer een bloedsuiker geprikt, iig een nuchter als je nog niet gegeten hebt 's ochtends, meestal na de maaltijden en voor je gaat slapen. Het makkelijkste is een bloedsuiker te meten door een klein druppeltje bloed van de vingertop op een testsripje van een bloedsuikermeter te druppelen.
Het klopt dat bij een schommeling van glucosegehalt bij de moeder een schommelent glucosegehalte bij het kind kan veroorzaken, dit kan gevolgen hebben voor de ontwikkeling van de alvleesklier maar ook voor de aanleg van het onderste ruggenwervels en het onderste deel van het ruggenmerg. Insuline werkt in de foetale fase als groeihormoon, meestal zijn de kinderen van diabetische vrouwen ook erg groot.
Bianca laat je niet ontmoedigen door bovenstaand hororverhaal, waneer blijkt dat er veel schommelingen zijn in de bloedsuiker zijn er heel veel mogelijkheden om de bloedsuiker stabiel te houden, het is vaak een questi van weten wat er aan de hand is.
Erfelijkheid is een risicoverhogende factor.

Dit houdt in dat mijn alvleesklier te veel insuline aanmaakt en daaroor stierf het vruchtje

Bijn normale suikerziekte maakt de alvleesklier toch juis geen insuline aan waar door je en tekort ontwikkeld? En dat dan je waarden stijgen?

Bij diabetes Mellitus ("normale suikerziekte") is het inderdaad zo dat er een tekort aan insuline geproduceerd wordt, dit wordt een hypofunctie genoemd. Wat Monckey omschrijft lijkt op een hyperfunctie, dit heeft ws te maken met een andere stoornis in de alvleesklier te maken maar wordt vaak ook suikerziekte genoemd.

Suikerziekte oftewel Diabetes Mellitus is een aandoening waarbij de
Bij jou lees ik dat je alvlees een teveel aanmaakt, ms begrijp ikhet verkeerd?

Wat betekend het resistent zijn? Toch dat je erniet vatbaar voor bent of hetniet opneemt?

Resistentie betekent letterlijk weerstand/ weerstandvermogen. Voorbeeld zijn de griepprikken en vaccinatie waarbij je het lichaam resistent (niet meer vatbaar) maakt voor de bacterien en virussen van de ziekte.

Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb, als je nog meer vragen hebt kan ik je misschien helpen.
Bij een bloedsuikercurve kijkt men over de dag heen hoe de bloedsuiker zich houdt. Uit mijn hoofd wordt er 5 keer een bloedsuiker geprikt,

Is er dan sprake van opname? want ze doen het via bloedafname, ms dat je die dag dan in het zkh verblijft?

jij schrijft over teststrip, daar had ze hetniet over , want dat ken ik wle nl dat had mijn moeder ook ,

nu ja ik zal dan es vragen bij de gyn. ( pakt lijstje met vragen voor volgende keer :) )

Bianca laat je niet ontmoedigen door bovenstaand hororverhaal, waneer blijkt dat er veel schommelingen zijn in de bloedsuiker zijn er heel veel mogelijkheden om de bloedsuiker stabiel te houden, het is vaak een questi van weten wat er aan de hand is.

Maar stel dat dit wel vastgesteld wordt, is er dan sprake van dat ik diabetes heb? Of is dit alleen ten tijde van een zwangerschap vanbelang?
Mijn moeder spootnl insuline, en iok heboit es een ochtendprik gehad om na te gaan, dat was de miskraam zeg maar en die was niet verhoogt of verlaag, die was gewoon goed zeg maar.
Zoals ik jou begrijp gaan ze in de dagcurve zien naar de schommeling die er evt is?

Dus als ik dat goed begrijp is monkey resistent wat dan weer vertaald kan worden als : dat wat de alvleesklier aanmaakt het lichaam van haar niet resistent tegen is, dus ze reageert er niet op en dus de insuline werkt niet bij haar.?
Sorry ik ben erg moeilijk van begrip hoor.

MONKEY??? Maar mag ik je dan vragen dat toen jij de onderzoeken kreeg en de uitkomst dus van de resitentie, ben je toen medicatie gaan gebruiken voor/tegen suikerziekte? Ben je gaan spuiten of tabletten gaan neme om de waardes in orde te krijgen?
En was dat ws dus vooor je zwanger werd.
En nu je je mooie kindje hebt krijg je er dan nog medicatie voor?

Nou meiden ms willen jullie kunnen weer antwoorden,maar ik begrijp best als dat niet zo is hoor,

liefs en knuf voor mij ennuh eerst genieten van de mooie dagen die komen, mogen ze gezellig zijn !!

Liefs bianca

Hoi Bianca,

Je mag me wel een pb sturen hoor!

Ik denk dat Karin het heel duidelijk heeft verwoord.

Bij diabetes Mellitus (“normale suikerziekte”) is het inderdaad zo dat er een tekort aan insuline geproduceerd wordt, dit wordt een hypofunctie genoemd. Wat Monckey omschrijft lijkt op een hyperfunctie, dit heeft ws te maken met een andere stoornis in de alvleesklier te maken maar wordt vaak ook suikerziekte genoemd.

En ik moet nu naar aanleiding van dit onderzoek 2x dd 2 tabletten Metphormine 500mg slikken.

En ik kan er vanuit gaan dat ik op nog latere leeftijd suikerziekte ofwel ouderdomsdiabetes krijg.

Voor zo’n dagcurve hoef je niet worden opgenomen.

Bij mij waren die waardes juist laag terwijl de insuline waardes in mijn bloed juist veel te hoog waren.

En daarom is het dus alleen maar duidelijk aan te tonen door een bloedonderzoek en niet via een curve.

Kus Moon

Kus Moon

[/quote]

Maar stel dat dit wel vastgesteld wordt, is er dan sprake van dat ik diabetes heb? Of is dit alleen ten tijde van een zwangerschap vanbelang?
Mijn moeder spootnl insuline, en iok heboit es een ochtendprik gehad om na te gaan, dat was de miskraam zeg maar en die was niet verhoogt of verlaag, die was gewoon goed zeg maar.
Zoals ik jou begrijp gaan ze in de dagcurve zien naar de schommeling die er evt is?

Ze kijken bij een dagcurve inderdaad of er afwijkende schommelingen in de bloedsuiker liggen. Op de vraag of je dan diabetes hebt kan ik geen antwoord geven, dit is echt een vraag voor je arts, deze kent jou medisch dossier en kan een overwogen antwoord geven.

ik ga die vraag direkt zo es even noteren op mijn lijstje.

Ik kreeg gisteren de brief al wee in de deur wanneer ik weer heen moet

ik moet do 19 januarie heen,dus das vrij vlot!!

Mooi zo dus.

liefs van mij.