Upd:28 juli ronde 30.. na mk en ma ..

Zo even een nieuwe deel openen. Zoals al werd gezegd een nieuw hoofdstuk over André en mij en ons weg naar het zwanger worden. Of i.i.g de pogingen die we doen om de zwangerschapswens te vervullen.

Ik ben begonnen met dit topic op K.o.K om voor me zelf alles duidelijk op een rij te hebben,maar ook om andere mensen met ons dit te laten delen. Dan wel om met ons mee te leven en ons te steunen dan wel voor de informatie of de vragen die men aan ons wil stellen. Of wij aan jullie natuurlijk.

Ten eerst wil ik nu even melden dat ik altijd veel steun ervaar door de hoop en kracht die met jullie ons delen, dat er geduimd en gebeden wordt voor ons. Dat er ons aandacht wordt gegeven door er te zijn. Via een contact als een forum is dat altijd anders. Maar zo overweldigend en we hebben er ontzettend veel aan.

Ik schrijf ook vaak “we”…mijn partner en ik nemen immers samen deze weg.Ook al schrijf en onderhoudt ik dit topic…ook André leest wel mee en vraagt en leert van wat ik en anderen typen.

Onze dank dan ook hier voor .

Kort zal ik samenvatten van wat er in het oude deel is gebeurd.

Ons kinderwens is vanaf 2002 al “gaande�. We stopten met de pil. En ik raakte zwanger in 2004 wat eindigde in een miskraam na 8 weken. Even later volgde een nieuwe zwangerschap.

Na een goede echo en een kloppend hartje dachten we dat het nu goed zou gaan,maar helaas na 12/13 weken Februari 2005 eindigde deze zwangerschap in een missed abortion.

In december 2005 ( dus bijna een jaar na de MA.) zijn we in de MMM terecht gekomen. In het UMCG kwamen we bij de Gynaecoloog.

Na alle onderzoeken en trajecten gevolgd te hebben naar een evt. reden van niet goede zwangerschappen én na het niet willen lukken terug zwanger te raken bleek dat zowel ik als André niks lichamelijks mankeerden om terug zwanger te raken.

Na een laparoscopie en hysteroscopie is er wel Endometriose bij mij vastgesteld en dat ik cysten had bij de eileider. Beiden zouden geen verklaring kunnen zijn van de uitblijvende zwangerschap.

In Januari 2007 mochten André en ik zelf proberen om via inseminaties thuis met dan een iets verhoogde kans het sperma bij min te brengen . Helaas na 2 rondes / cyclussen heeft ook dit niet tot een zwangerschap geleid .

Daarom zijn André en ik nu gestart met het traject voor I.U.I . Eindelijk voor ons een nieuwe stap. Nieuwe kansen liggen er voor ons. Met iets verhoogde percentage kansen.

We mogen 6 pogingen onder gaan. Mocht dan geen zwangerschap optreden , zal er gestart worden met IVF. Maar dat is nu nog niet aan de orde dus.

Ik zal uit mijn vorige topic ( de oude dus die Ruudjûh zal sluiten ) de stukken die gaan over het begin van de I.U.I- traject wel even kopiëren naar hier.

Vanaf dan is het weer duidelijk denk ik waar we mee bezig zijn en welke weg wij nu volgen .

Ons weg die hopelijk leidt tot een zwangerschap met goede afloop.

Link naar Ons vlinderverhaal op KoK —>> http://www.kindjeopkomst.nl/html/verlies/vv_bianca_001.htm

Link naar mijn gedichten:---->>>>

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=11879

Liefs Bianca ( en André ) :-*

:: Ik zal wachten tot het begin daar is.

Totdat het einde van het wachten begonnen is.

Dan is er een nieuw begin om te wachten…

Wachten op dat waar het ooit mee begon.
:
:

Even de Quotes vanuit het vorige deel wat betreft de I.U.I

@bianca81 wrote:

Helaas toch ongesteld geworden dag 29. Mooie dag…

Het weer is er naar , want het is triest buiten, grauw en koud.

Geen wind geen warme zon… geen mooie kleuren achter het huis, geen vogelgefluit.

Ik ben vanacht hevig gaan vloeien en krampen. Dit is vrij normaal.

Ik heb de telefoonnummers klaarliggen. Kan ik zo ZKH bellen en de apotheker.

Straks laat ik wel weten hoe of wat verder.

Zelf hoop ik dat ik op dag 5 kan lanskomen dat is dan maandag. Dan is André vrij en geen stres om de recepen die ik moet hebben.

Zoals ik de folder lees van het UMCG dan zouden zei denk ik morgen me laten komen.

@bianca81 wrote:
Ik heb zopas het UMCG gebeld. Morgen kwart voor 12 moeten André en ik ons melden op Afd Fertilietiet en Gyneacologie.

Daar krijgen we uitleg van medicijngebruik en prikinstructies door de verpleegkundige.

Ook volgt er bloedonderzoek en een 1e echo.

Morgen dus starten met IUI met hormonen.

Omdat we met een studie meedoen , moeten we ook naar een andere arts . Dit voor algemeen checkup naar gezondheid e.d.

En dan zien of nog een extra injectie er bij krijgen met medicijn al dan niet met placebo.

Ik heb zopas een andere apotheek gebeld. Deze in Groningen had alles wel op voorrraad leverbaar, en ik zal straks de medicijnen halen.

Dan heb ik het in huis en is iig die onrust daar naar toe weg. :smiley:

Ik moet wel alles voor betalen, :? want het UMCG had dus geen machtiging ingediend bij het ziekenfonds Foutje bedankt procedure dus… :roll:

Maar goed even 150 euries neerleggen en ik mag mijn pakketje meenemen. :dance:

Ik doe morgen update hoe het is gegaan. Wat ik jammer vindt is dat de afspraak met Judith nu niet doorgaat. Dat wordt dan zo kort dag. En helaas kan Wendy niet naar zwemles. Dat gaan we niet redden nl.

Maar we zijn evengoed oké op weg naar een goede start voor IUI, 1 van de zorgen is voorbij. 8)

Liefs bianca :-*

@bianca81 wrote:
Thnx meiden.

We hebben net weer heel wat beleeft bij het apotheker.

Ik vanmorgen bellen. Heel het recept voorgelezen en de kosten werden gezocht dus was 137,00 euro ofzo iets. Kom ik daar moet ik 265 euro betalen had ik dus niet bij me en had oook niet meer zoveel op de bank.

Dus wouden ze me niets mee doen. Ik zei rij ik 45 minuten in de auto voor deze medicijnen na gebeld te hebben na zeg maar ook nog es herhaald en nagevraagd te hebben het bedrag, moet ik meer betalen.

Dus ik zei wie heb ik vanmorgen gesproken dan? Wou graag uitgezocht hebben. Nu ja was misverstandje, zo gaat het altijd ja. En verkeerd gezegt foutje, ipv 10 heeft ze van 5 gekeken. :roll: :twisted:

Owkee dan boos was ik niet eens maar gefrustreerd. Bijna tranen dus, helemaal niet wat ik wou,maar goed. Dus ik zei valt er iets te regelen.

De andere assistente wou wel het zkh bellen wat ik precies voor morgen nodig had. Dat mij meegeven en dan morgen de rest laten halen. Eigenlijk zijn ze dan voor spoed open en op aanvraag,maar ik kan langskomen de rest te halen en te betalen. Voor we naar zkh gaan nog. Pff gelukkig maar.

Dus ik heb deels mee naar huis gekregen, maar dat duurde wel even 3 kwartier , en al met al zijn we dus 2,5 uur onderweg geweest. :?

Maar ik heb het in huis, kreeg overigens onder t rijden in de auto telefoon dat ik wel de pregnyl in de koelkast moest bewaren was ze vergeten te zeggen hihi, gelukkig wist ik dat ook al wel,maar wel netjes dat ze liet weten.

Nu op naar morgen t spuiten. Ik vindt de naaldjes wel lang moet ik zeggen hoor :shifty: die meegeleverd zijn.

Doegie en laterz mij. :-*

@bianca81 wrote:
Hallooooooooooooooo daar ben ikkûh weer.

Pff lange dag zo. Maar we zijn weer thuis. En met positief nieuws.

We kwamen eerst bij de verpleegkundige. Die gaf als eerste al gelijk aan: Hey ben je afgevallen? wat goed,knap hoor. :dance: :smiley: Terwijl ze me niet gezien had vanaf december en ook maar éénmalig. Ze zei dat is altijd positief :thumbup: .

Even gekletst over de diclofenac, en dat ik van dehuisarts vervangend had gekregen in zetpil vorm. Was ook oké :thumbup: :dance:

Toen vroeg ze waarom we de hormoonspuitspullen e.d mee hadden :eh:

Wij zo :think: omdat we gaan starten met IUI. ( wij kregen al weer de angst van ow jee straks weer mis :shifty: )

Ja maar zegt ze , jullie willen toch met de studie mee doen ?

Wij: Jaaaaa zeker.

Nu zegt ze dan hoef je zelf niks geen spullen op recept te hebben. Krijg je van ons vergoed en aangeleverd. :doh:

Owkeee dan en nu ? Want immers, we hadden gisteren zo een heisa gemaakt om bij de apotheek toch écht die pregnyl en Menopur mee te krijgen :shifty: 8)

Dus heeft ze vriendelijk de desbetreffende apotheker gebeld met het verzoek aub alles terug te nemen, omdat door een misverstand en door wij aan een onderzoek mee gaan doen de uitgeschreven recepten niet nodig zijn. Pffffffffffff gelukkig kon het terug gebracht. Alleen pregnyl niet, maar ja das niet zo duur.

Geluk bij een ongeluk dus.

Toen een echo laten maken.

Dag 3… Baarmoederslijmvlies ziet er keurig dun uit :thumbup:

Er zit link nog steeds / weer een cyste. 15 mm doorsnede. Dat is toegestaan. Groter als 20 mm mag de IUI niet gestart worden pffffff.

Hopen dat hi nu niet groeit door de hormoongebruik anders is het alsnog pech. Hopen dus daar op dat hij zo klein blijft. :pray:

Starten met Gonal F nu in een prikpen. Tot en met dag 10 van de cycles.

Dag 11 = vrijdag 11 mei terugkomenbij de VPK voor echo. Zien naar groei follikels. Daarna verdere plan van aanpak bespreken.

Ws dan start medicijnen voor de studie. Is injectie via normale naald. Kan placebo zijn, kan een werkzame stof inzitten . Wordt pas na een jaar van studie aan ons bekend gemaakt mét de resultaten.

Op het laatst moeten we ovitrelle injecteren, een vloeistof en poeder mengen en inbrengen.

Dan zal er na de inseminatie verricht worden. ( ben even vergeten hoe groot een eitje dan moet voldoen)

Zo ver even de planning zoals nu bekend. Maar hangt af van de follikel groei, de cyste e.d.

Volgende week meer nieuws van hier af…

Liefs bianca :-*

Dat was alles. ihhi zijn we even weer up to date :mrgreen:

:-*

Ook in dit topic duim ik heel hard voor je verder :thumbup: :thumbup:

:-* Heleen

Ik duim ook heel hard voor jullie! :-*

:-* Ik duim hard meis :-*

de duimen draaien :-*

ook in dit nieuwe topic draaien de duimen verder voor jullie !!!

liefs

Gerda

ik ben ook weer van de partij :-*

Ook ik zal in dit topic mijn duimen weer rauw voor je draaien lieverd

Liefs Marielle :vlinder:

Dank dank dank :smiley: :dance: :thumbup: :-* :-* :-* :-* :-*

Gisteren was 1e keer dat ik volledig zelf moest doen. Injectie klaarmaken en injecteren. De buren hadden ons uitgenodigd op de koffie.Dus om 22.00 uur zei ik: “Ik moet even spuiten maar durf 1e keer niet alleen”. Ow zei buurvrouw: “ik loop wel even mee, is prettiger voor jou”. Dus zo gedaan. Ik kijken of de juiste hoeveelheid er is… en in mijn buik doen, Ik denk :eh: :think: er ontbreekt iets, ik doe iets fout. :eh: Spuit eruit :oops: ow ja ik moest dat ding nog uittrekkken :doh: :lol: gedaaan, weer in de buik drukken klaar is kees. 8) Hahah vet lol gehad. ( weer es een andere manier om je nieuwe buren beter te leren kennen mwahahaha)

Bianca ook hier blijven we bidden.

vandaag in de kerk ging het over Hoop. zonder hoop geen leven…

moet ik nu net even aan denken. we blijven hopen.

veel succes met spuiten en fijn om te lezen dat het een leuk moment is geworden met je buurvrouw gisteren.

:-* Jannie

Heel veel succes. En geluk!

Kan niet wachten tot ik je op het “zwanger zijn” gedeelte mag feliciteren.

Ik kom niet uit Amsterdam maar moet toch echt afsluiten met:

GELUK HE!!

hihi ik kom ook niet uit amsterdam hoor, uit appingedam… beetje andere richting :wink: Maar iig superthnx, ik hoop dat ik snel weer daar heen trug mag verhuizen. :-* Allebei thnx girlz

meis een dikke knuffel voor jou :hug:

Hopelijk word jullie wens EINDELIJK eens volbracht!!! :hug: :-*

Bedankt voor je prachtige kaartje lieverd

Liefs Marielle :vlinder: :cry: :vlinder:

nog gefeliciteerd met jullie 4e trouwverjaardag gister. Gezellige dag gehad?

Hey dank je,

ja lekker saampjes niks gedaan hihi tv kijken relaxen,filmpje in de bios en uit eten savonds weer heelrijk op debank met wat lekkers.

Volgend jaar houden weklein feestje ihhi dan 5 jaar. EN hopelijk gewoon met een ukje er bij zou leuk zijn :inlove:

:-* bianca

Vandaag een grote enveloppe in de brievenbus. Aan mij gerich met een vreemd afzender. Tot ik achterop toch 2 bekende namen zag staan. Zelfde als op de Gonaf F en de andere medicijnen die ik nu heb voor de IUI.

De vraag was of andré en ik mee wouden doen aan het bijhouden van een dagboek. 100 mensen in geheel nederland worde uitgelood. Ik vindt het helemaal leuk dus doe graag mee.

Je moet bijhouden , hoeveel werkuren je vrijaf neemt, kosten van vervoer. Reistijden enz…ook je gehele cycles wordt dan bijgehouden voor de statistieken en voor de uiteindelijke resultaten.

Nu ja leuk iig om te doen.

Ook hier draaien de duimen voor je! :thumbup: