uitvaartverzekering

Welke uitvaartverzekering hebben jullie ???

En bij welke uitvaart is een kindje van 23weken in je buik ook mee vezekerd bij je uitvaart???

Volgens mij is standaard je ongeboren kind op jouw polis meeverzekerd.

Nee dit is niet standaard hoor. Een vriendin van mij was zelfs niet verzekerd voor haar doodgeboren kindje met 42 weken :cry: .



Je hebt namelijk de keuze tussen een verzekering op naam en inderdaad alle kids mee verzekeren met de moeder. Die laatste hebben wij gekozen en dan is je ongeboren kindje ook verzekerd vanaf het moment dat het levensvatbaar zou zijn.



Bij verzekering op naam kan je je kind pas verzekeren als het geboren is, met alle risico’s van dien dus.



En het verschil verder is dan geloof ik weer dat de verzekering bij de moeder ophoudt als ze 18 is en de verzekering op naam loopt levenslang door. Zoiets.

Ik ben verzekerd bij Ardanta. Ik heb een half natura/ half geld polis.



Bij levenloos geboren kindertjes of bij overlijden binnen een maand na de geboorte worden de uitvaartkosten vergoed tot € 1.250,-.

En ik geloof dat dat vanaf 24 weken is. Maar dat weet ik niet meer zeker, is al weer zo’n tijd geleden dat ik mij in die polisvoorwaarden heb verdiept.

Dan zal dat per maatschappij verschillen. Ik heb een polis voor mezelf en mijn eventuele kids zijn zelfs tot 6 maanden na de geboorte gewoon via mijn polis verzekerd. Nu hebben ze beide een eigen polis.

Wij zitten sinds kort bij Monuta (een beetje erg laks geweest te voorliggende jaren :oops: ). Naar mijn weten zijn ongeboren kinderen vanaf 24 weken meeverzekerd tegen een kleiner kapitaal. Onze kind(eren) zijn tot het 18e jaar meeverzekerd, ook voor een kleiner kaptiaal.

Ik moet mijn polis doorlezen om het zeker te weten…maar ik ben voor 90% zeker.

@faye wrote:

Volgens mij is standaard je ongeboren kind op jouw polis meeverzekerd.




Je moet heel goed lezen voordat je iets afsluit, sommige polissen en verzekeringen hebben ook in de kleine lettertjes staan, dat als een kindje in de eerste of eerste twee levensjaar overlijd je niet alles “vergoed” krijgt, maar zelf het grootste gedeelte moet betalen, heel raar…



Wij hebben de meiden ook meeverzekerd bij ons allebei…

Hoi,

Bij de Dela: je bent verzekerd in natura dus je krijgt een standaard iets vergoed (wat weet ik zo niet precies) en wij hebben daarboven nog een uitkering van 1500 euro zodat we de uitvaart nog wat mooier kunnen maken…

Ik was daar verzekerd en vanaf 24 weken zwangerschap zou ik dan alsnog mijn doodgeboren kindje kunnen bijvoegen zeg maar… Dus dat hoeft dan niet van te voren…

Je moet wel bewijs hebben van 24 weken zwangerschap (mijn nicht was 23 weken en 5 dagen en heeft alles zelf moeten betalen)



groetjes patricia

Heb helemaal geen uitvaartverzekering eigenlijk…

Weet ik eigelijk niet zo 1,2,3…

Wij hebben Renzo wel al toen hij 3weken oud was verzekerd,dat vind ik toch wel belangrijk,wij zijn wel via onze ouders voor een bedrag verzekerd maar dat viel nu een beetje laag uit omdat de uitvaart kosten nou eenmaal hoger zijn dan toen we geboren werden dus hebben we onszelf bij verzekerd,het is al verdrietig genoeg als het gebeurd…dan wil ik me geen zorgen maken over geld!

Wij zitten ok bij DELA en idd vanaf 24 weken is je ongeboren kindje meeverzekerd, gratis! Ik heb wel beide keren gebeld om door te geven dat ik zwanger was…wel zo netjes, maar dat is persoonlijk, het hoeft dus niet.



Ook wij hebben er een extra pakket bij van €1500 zodat we het helemaal naar onze wens kunnen doen mocht er iets gebeuren.



En voor €45 per kwartaal kan je toch niet sukkelen?


Heb helemaal geen uitvaartverzekering eigenlijk....


Mag ik vragen waarom niet? Als er wat met jou gebeurt hebben de achterblijvers wel een giga onkostenpost bovenop hun verdriet.

Ik en Robbert zijn ook niet verzekerd. Mijn man wel die had er een lopen via de hypotheek van het huis. Ik wilde het wel afsluiten, maar mijn ouders vonden het zonde van het geld. Zij willen de begravenis wel betalen mocht er iets met een van ons gebeuren. Aan de ene kant is dit natuurlijk erg lief, maar aan de andere kant zitten we er toch over te denken om ons wel te verzekeren, gewoon om het idee te hebben dat je onafhankelijk bent.

Ik heb wel een uitvaartverzekering. Als mijn man 65 is, blijft er dekking maar hoeven we geen premie te betalen. De premie die we in de totale looptijd betalen is bij elkaar lager dan de bedragen waarvoor we verzekerd zijn dus het is zeker geen weggegooid geld.



Als er nu wat zou gebeuren, zouden we spaargeld en het huis hebben, maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie is als we de 80 mochten halen en inmiddels in een verzorgingstehuis wonen en/of ons geld hebben moeten opeten.



Ik zit nog te twijfelen over een risicoverzekering, wat als 1 van beide wegvalt terwijl de kinderen nog op de leeftijd zijn dat er oppas nodig is die anders door de partner die overleden is werd opgevangen? Dat zijn dan ook weer extra kosten, dat heeft niets met een overlijdensrisicoverzekering van een hypotheek te maken.

Wij hebben dit helaas meegemaakt en het is echt niet bij elke verzekering standaard. Wij zitten bij Nivo uitvaartverzekeringen en je krijgt het alleen als je beide verzekerd bent.



Bij Nivo is het vanaf 2006:

  • € 1.500,00 voor een kind van 0 tot en met 2 jaar
  • € 2.500,00 voor een kind van 3 tot en met 9 jaar
  • € 3.500,00 voor een kind van 10 tot en met 17 jaar



    Wij hadden een simpel crematie en waren al € 2.000,00 kwijt

    en vorig jaar was het voor een kind van 0 tot en met 2 jaar € 750,00 en onze dochter is in week 50 gestorven, dus 2 weken later en we hadden 2x zoveel gehad :cry: Dus ik zou het goed navragen voordat je een polis afsluit :-*

Tsjee…volgens mij heb ik ook helemaal geen uitvaartverzekering…Ga het volgende week meteen eens uitzoeken… :oops:

UP!



Ik wil graag van meer mama’s weten hoe zij het hebben geregeld. En of degenen die een uitvaartverzekering hebben afgesloten ook een levensverzekering hebben.

Mijn vriend en ik hebben beide een aparte uitvaartverzekering.

Dit omdat de verzekering van mijn vriend nog door zijn vader wordt betaald en ik mijn eigen verzekering al had.



Wat daarvan wel een voordeel is (als je op dat moment kan spreken van een voordeel, denk het niet, maar oké).

Tycho is bij ons allebij bijgeschreven dus beide uitvaartverzekeringen keren uit. Dus wij krijgen alles dubbel. Geloof dat het € 1.250,- per polis is.



Tevens krijg ik (lees mijn nabestaanden) via mijn werk ook nog een overlijdenspremie, die geloof ik 1 of 2 maandsalarissen is. Maar dat moet ik op mijn werk maar even nakijken in de CAO want dat weet ik nu niet zeker. Maar volgens mij is dat eigenlijk bij elke werkgever toch?

Ik heb dit niet geregeld.

Ik werk in de verzekeringen en verzekeren doe je voor iets dat ‘onzeker’ is.



doodgaan is een zekerheid. Tuurlijk kan ik me indenken dat het vervelend is voor mijn man als ik morgen onder een auto loop. Maar door mijn overlijden komt er toch een hoop geld vrij en omgekeerd ook. Daarmee kan dan de begrafenis betaald worden.

@babylover wrote:

Hoi,

Bij de Dela: je bent verzekerd in natura dus je krijgt een standaard iets vergoed (wat weet ik zo niet precies) en wij hebben daarboven nog een uitkering van 1500 euro zodat we de uitvaart nog wat mooier kunnen maken…

Ik was daar verzekerd en vanaf 24 weken zwangerschap zou ik dan alsnog mijn doodgeboren kindje kunnen bijvoegen zeg maar… Dus dat hoeft dan niet van te voren…

Je moet wel bewijs hebben van 24 weken zwangerschap (mijn nicht was 23 weken en 5 dagen en heeft alles zelf moeten betalen)



groetjes patricia




Inmiddels zijn wij niet meer via de Dela verzekerd maar bij klaverblad ofzoiets…

We krijgen €7.000 als er iemand van ons overlijdt, dit gaat per jaar omhoog zodat we altijd goed verzekerd blijven… Deze verzekering loopt totdat we dood zijn, maar we hoeven maar 30 jaar hieraan te betalen… Veron hoeft maar tot zijn 30e te betalen, en als je jong begint dan is de premie die je moet betalen minder dan als je hem op latere leeftijd afsluit…

De premie is dus wel wat duurder als de Dela maar als we oud worden dan betalen we uiteindelijk een heel stuk minder…

En het voordeel is ook dat we nu helemaal zelf kunnen bepalen wat we met het geld doen en de Dela bepaalt een groot gedeelte voor je…



Daarnaast hebben we een beide een levensverzekering maar dat is om een deel van het huis af te lossen zodat de ander nog goed kan doorleven met minder inkomsten…



Kiddo: bij ons komt dus geen geld vrij als ik of jeroen dood gaat, vandaar dat wij wel ons verzekert hebben…



Groetjes Patricia

Monuta verzekert overigens ook ongeboren kinderen.