uitvaartverzekering

@Kiddo wrote:

Ik heb dit niet geregeld.

Ik werk in de verzekeringen en verzekeren doe je voor iets dat ‘onzeker’ is.



doodgaan is een zekerheid. Tuurlijk kan ik me indenken dat het vervelend is voor mijn man als ik morgen onder een auto loop. Maar door mijn overlijden komt er toch een hoop geld vrij en omgekeerd ook. Daarmee kan dan de begrafenis betaald worden.


Heb je dan een levensverzekering ofzo? :think: Volgens mij komt er bij mijn dood alleen geld vrij voor de hypotheek, zodat Johan en Leonie in ons huis kunnen blijven. Vandaar dat wij dus wel een uitvaartverzekering hebben (al weet je natuurlijk nooit wat dat nog waard is als ik 100 ben :wink: ).

Wij zijn verzekerd bij Monuta we hebben net een paar weken geleden de polis nagekeken met een adviseur en we hebben het omhoog gegooit want we willen niet dat we met een grote schuldenlast komen te zitten als 1 van ons overlijd.

We hebben overgens ook een levensverzekering voor ons beide :wink:

Wij hebben een naturapolis bij monuta met daarbij ook nog een kapitaalgedeelte van 3000 euro.



We betalen ongeveer 35 euro per maand.



De kinderen zijn gratis meeverzekerd tot hun 18e, we betalen wel voor die 3000 euro ook tot hun 18e.

ik heb een basis verzekering afgesloten bij Monuta… En mijn kindjes zijn meeverzekerd… Wat het verder inhoudt weet ik ook niet precies, maar ik betaal maar iets van 6 euro per maand :think:

levensverzekering aan de hypotheek.





je kan beter sparen dan een begravenisverzekering afsluiten.

de kosten via een uitvaarder zijn vaak veel hoger dan wanneer je het zelf zou regelen ( bloemen, drukwerk enz.: daar kwam ik achter in de tijd dat mijn ouders overleden…meennn wat een oplichters) en het bedrag wat je uitgekeerd krijgt kan na jaren betalen lager zijn dan je inleg :roll:



en dan die kleine lettertje he :wall:

Wij hebben beide een uitvaartverzekering. Jeroen standaard omdat hij gecremeerd wil worden en verder geen toeters en bellen wenst.



Ik heb een extra pakketje erbij gedaan en ben nu ook standaard verzekerd en er wordt

4000 euro extra uitgekeerd om eventuele details te bekostigen.



Matthijs is tot 18 jaar meeverzekerd.



(wij betalen geloof ik 15 euro per maand???)



We hebben ook onlangs een huis gekocht en daarbij dus de verplichte levensverzekering afgesloten. Als mijn vriend komt te overlijden ontvang ik 125.000 euro, ga ik eerder dan hem dan krijgt hij 70.000.



Op deze manier kunnen we beide in het huis blijven wonen mocht er zoiets vreselijks gebeuren.

@Biebels wrote:

@Kiddo wrote:
Ik heb dit niet geregeld.

Ik werk in de verzekeringen en verzekeren doe je voor iets dat ‘onzeker’ is.



doodgaan is een zekerheid. Tuurlijk kan ik me indenken dat het vervelend is voor mijn man als ik morgen onder een auto loop. Maar door mijn overlijden komt er toch een hoop geld vrij en omgekeerd ook. Daarmee kan dan de begrafenis betaald worden.


Heb je dan een levensverzekering ofzo? :think: quote]



Nee

ik heb altijd een smak geld op de bank staan voor het geval dat

mijn man heeft idem en een soort levensverzekering op het huis

En nu heb ik geerfd… tja, die smak geld wordt alleen maar groter nu dus ik hoef me daar even geen zorgen om te maken gelukkig

(dat doet de belastingadviseur wel ;))

@Heksje wrote:

levensverzekering aan de hypotheek.





je kan beter sparen dan een begravenisverzekering afsluiten.

de kosten via een uitvaarder zijn vaak veel hoger dan wanneer je het zelf zou regelen ( bloemen, drukwerk enz.: daar kwam ik achter in de tijd dat mijn ouders overleden…meennn wat een oplichters) en het bedrag wat je uitgekeerd krijgt kan na jaren betalen lager zijn dan je inleg :roll:



en dan die kleine lettertje he :wall:




Ik heb alleen zo’n idee dat als ik een begrafenis moet gaan regelen dat ik daar op dat moment niet toe in staat ben.

Vind het eigenlijk wel makkelijk dat je het aan iemand over kan laten.

Ik heb dan op dat moment al genoeg aan mijn hoofd lijkt mij.

Dan maar iets mee betalen. En wat is nou € 20,- per maand voor zo veel zorgen minder.

Wij zijn via Yarden verzekerd. Ik was al premievrij op mijn naturapolis, maar na het overlijden van mijn vader was ik er achtergekomen dat natura vaak niet voldoende is. Sara moest ik trouwens tijdens de zwangerschap telefonisch aanmelden en binnen een bepaalde tijd na haar geboorte moest ik een verzekering voor haar zelf regelen. Wij hebben toen een adviseur laten komen en zijn nu alle 3 uitgebreid verzekerd. Ik geloof dat we iets van 37 eurienogwat voor alles in totaal betalen per maand.

wij hebben en een levensverzekering en alledrie een uitvaart verzekering :oops: want die twee dingen zijn niet te vergelijken!!! van de levensverzekering wordt het huis voor een groot gedeelte afgelost en daar blijft dus niks van over voor een uitvaart!



de levensverzekering geldt voor ons beide 150000(is dus voor het huis)

sil is voor 3500 verzekerd , dit wordt automatisch elk jaar verhoogd…

ik voor 9000

en manlief voor 8000 hij wil gecremeerd en tja dat is nou eenmaal goedkoper…



en onze uitvaart verzekering bekijkt de kosten ook elk jaar dus als er nog wat bij moet krijgen we vanzelf een briefje…

Ik heb vanaf m’n 20ste een uitvaartverzekering, afgesloten toen m’n (toenmalige) schoonvader overleed, toen bedacht ik me pas dat ik al vanaf m’n 18e niet meer verzekerd was… :eh:



Een paar maanden geleden heb ik m’n polis aangepast en Ilja er ook bij laten zetten, toen dacht ik er pas aan… :oops:

Ik heb iets bij de RVS afgesloten wat weer samenwerkt met Dela, geen idee meer hoe het heet en voor hoeveel, maar 't was voldoende voor een normale uitvaart (ik dacht iets van 7000 euro). Ik betaal 12 euro per maand.

(mijn partner heeft een uitvaartverzekering die z’n vader nog betaalt)



Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er nooit bij stilgestaan heb dat je voor je ongeboren kindje niet automatisch verzekerd bent! :doh: :oops: Mocht ik ooit een 2e krijgen, dan ga ik dat zeker uitzoeken hoe dat zit!

@beebiedroom wrote:

ik heb een basis verzekering afgesloten bij Monuta… En mijn kindjes zijn meeverzekerd… Wat het verder inhoudt weet ik ook niet precies, maar ik betaal maar iets van 6 euro per maand :think:




Dan heb jij waarschijnlijk de gewone naturapolis.



Daar betalen wij ook ongeveer 6 euro p.p. voor. Plus nog 4 keer +/-5 euro. Dat is dan ongeveer 30 euro. Straks 5 keer 5 euro, is dan +/-35 euro.

Weet niet of het al is gezegt maar weten jullie dat de kosten enorm gestegen zijn???

Een crematie kost al 6.000 en een begravenis 10.000 EURO!!!

Wij zijn dus alweer onderverzekerd zoals ze het noemen…

Nu krijgen wij ook geld vrij uit het huis als er iets gebeurd dus dan komen we er wel maar Celiza is nu dus voor 6500 verzekerd en Renzo weer bij verzekerd want die was voor 4.000 verzekerd.



Bij Klaverblad!



En let op bij afsluiten de 1 is levenslang betalen en de ander 30 jaar wat dus uiteindelijk goedkoper is!

Wij hebben met indexgroei dus we batalen iedere zoveel jaar ietsje meer eraan.

Nu voor ons 11,41 samen (dat is alleen 3500 per persoon dan want we hebben beide ook een polis van onze ouders van zo’n 1500 euro)

En de kinderen samen zijn nu iets van 12 euro geloof ik…



Ik vind het wel belangrijk…mijn zus is haar man verloren begin deze maand en die was niet verzekerd…nou kan je vertellen dat is het laatste wat je kan gebruiken als dat je overkomt…wat zij al moet regelen allemaal…weduwepensioen aan vragen en halvewezenuitkeringen en dan alles van zijn naam op haar naam zetten,hypotheek en levensverzekeringen uitzoeken,bankzaken op haar naam zetten…om maar tewijgen over pietluttige dingen als mobielabonnement enzo…

Ze heeft de crematie simpel gedaan en het was nu al 4500!!!



Dus dit is echt wel ietsom goed te regelen!!!

Na de geboorte van ons tweede kindje ook maar eens ingedoken en nu hele familie verzekerd bij Monuta. Iets duurder dan Yarden maar dan hoeven de kinderen bij ons overlijden niet alles zelf te regelen. Dar lijkt me zo naar… De tabel onderaan deze pagina heb ik gebruikt.