uitstrijkje niet goed pap 3b

@mamavan2meisjes wrote:

ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




tjee zeg :shock: :shock: :shock: pap4 en daarna pap 5 :shock: :shock: :shock: En toen met alleen een conisatie weer op pap1 :think: :think: :think: :think:

Ik moest met een pap3b alles laten verwijderen na een jaa rop 3b te zijn blijven hangen.

Zoals ik van Mellie ook al las. Ik zou bij een pap4/5 ook onder het mes moeten,alles laten verwijderen,maar dan ook samen gaande met chemo`s/bestralingen.



Vreemd dat het bij jou zo anders is verlopen mamma van 2 meisjes.

Maar gelukkig maar voor je.

gerenkim heb je toevallig al binnen wanneer je voor je conisatie kan?



Hoe is het verders met je?

@schoen wrote:

@mamavan2meisjes wrote:
ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




tjee zeg :shock: :shock: :shock: pap4 en daarna pap 5 :shock: :shock: :shock: En toen met alleen een conisatie weer op pap1 :think: :think: :think: :think:

Ik moest met een pap3b alles laten verwijderen na een jaa rop 3b te zijn blijven hangen.

Zoals ik van Mellie ook al las. Ik zou bij een pap4/5 ook onder het mes moeten,alles laten verwijderen,maar dan ook samen gaande met chemo`s/bestralingen.



Vreemd dat het bij jou zo anders is verlopen mamma van 2 meisjes.

Maar gelukkig maar voor je.


En anders heeft ze een héle slechte gyn gehad, dit type kankercellen groeit namelijk héél langzaam en heeft de gyn mamavan2meisjes dan járenlang met een pap4 laten lopen.

@Mellie wrote:

@gerenkim wrote:
@Mellie wrote:
Hee, die update had ik even gemist :oops:

Toch een conisatie? Heeft hij ook gezegd waarom hij geen lisexcisie doet?

(Conisatie is ingrijpender)




nee dat heeft hij niet gezegd helaas

nou ja maakt mij niet uit als de boel maar weer gewoon word

heb je na de behandeling nog ,lang last van bloedverlies???



ik heb 13 aug na mn uitstrijkje meteen een spiraal laten plaatsen

en vloei daar nog steeds van (errug goed voor je sexleven :liar: NOT)

de gyn zei dat het ook kon komen door dat gedoe allemaal dus ik hoop dat het dan weer normaal word anders laat ik hem er wel weer eruit halen ofzo nou ja …

zit wel met smart te wachten wanner ik nou mag hoor




Nou, bij een conisatie weet ik dat dus niet, dat is ingrijpender dan een lisexcisie (wat ik gehad heb)

Bloedverlies heeft niet langer dan twee weken geduurd geloof ik.

Laat je wel weten hoe het gegaan is en zo?



@mamavan2meisjes wrote:
ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




mamavan2meisjes: een pap5 ná een pap4? Apart dat je gyn een pap4 niet meteen weggehaald heeft, dat doen Gyns doorgaans bij pap3 namelijk al.

Pap5 is overigens vaak snijden en bestraling én je bent hartstikke jong.

Wanneer ben je begonnen met uitstrijkjes dan?

En dit was voordat je je kindjes kreeg?




bij pap4 hebben ze al wat weggehaald en vlak daarna was het pap5 en toen moest ik onder het mes… er is een stuk uit de baarmoederhals gehaald en daar gingen ze ook alle snijvlakken bekijken… ik had enorme mazzel dat het niet verder was gegaan dan mn bmhals…

ik ben naar de dokter gegaan toen ik steeds bloedverlies had terwijl ik de pil slikte… werd overal op getest en kreeg een uitstrijkje… toen was het pap4…

dit was nog voordat ik kinderen had… ik was toen 24…

na de operatie moest ik een alf jaar later weer een uitstrijkje doen en toen was het pap1…

@Mellie wrote:

@schoen wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




tjee zeg :shock: :shock: :shock: pap4 en daarna pap 5 :shock: :shock: :shock: En toen met alleen een conisatie weer op pap1 :think: :think: :think: :think:

Ik moest met een pap3b alles laten verwijderen na een jaa rop 3b te zijn blijven hangen.

Zoals ik van Mellie ook al las. Ik zou bij een pap4/5 ook onder het mes moeten,alles laten verwijderen,maar dan ook samen gaande met chemo`s/bestralingen.



Vreemd dat het bij jou zo anders is verlopen mamma van 2 meisjes.

Maar gelukkig maar voor je.


En anders heeft ze een héle slechte gyn gehad, dit type kankercellen groeit namelijk héél langzaam en heeft de gyn mamavan2meisjes dan járenlang met een pap4 laten lopen.




nou ik heb gewoon mazzel gehad dat ik ermee naar de dokter ging… had niet veel langer moeten duren en dan was ik mn eierstokken kwijt… het was nog niet verder uitgegroeid tot de bm hals… dus de rest bleef me bespaard… ben wel een stukje kwijt in mn hals… daardoor heb ik ook 2 te vroege bevallingen gehad…

@mamavan2meisjes wrote:

@Mellie wrote:
@schoen wrote:
@mamavan2meisjes wrote:
ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




tjee zeg :shock: :shock: :shock: pap4 en daarna pap 5 :shock: :shock: :shock: En toen met alleen een conisatie weer op pap1 :think: :think: :think: :think:

Ik moest met een pap3b alles laten verwijderen na een jaa rop 3b te zijn blijven hangen.

Zoals ik van Mellie ook al las. Ik zou bij een pap4/5 ook onder het mes moeten,alles laten verwijderen,maar dan ook samen gaande met chemo`s/bestralingen.



Vreemd dat het bij jou zo anders is verlopen mamma van 2 meisjes.

Maar gelukkig maar voor je.


En anders heeft ze een héle slechte gyn gehad, dit type kankercellen groeit namelijk héél langzaam en heeft de gyn mamavan2meisjes dan járenlang met een pap4 laten lopen.




nou ik heb gewoon mazzel gehad dat ik ermee naar de dokter ging… had niet veel langer moeten duren en dan was ik mn eierstokken kwijt… het was nog niet verder uitgegroeid tot de bm hals… dus de rest bleef me bespaard… ben wel een stukje kwijt in mn hals… daardoor heb ik ook 2 te vroege bevallingen gehad…


Ik bedoel dat het jaren duurt voordat een pap4 een pap5 word, een pap4 kan niet vlak na een ingreep ineens pap5 zijn.

En dan is het al helemaal niet zo dat binnen een jaar je eierstokken bereikt zijn bij wijze van spreken.

Baarmoederhalskanker is een heel erg langzaam groeiende vorm van kanker.

Pap 5 betekent overigens echt kanker tegenover de papvormen die daar onder zitten: onrustige cellen/voorstadium van kanker.

Pap 5 betekent ook bestraling/baarmoederverwijdering, daar komt geen conisatie meer aan te pas en zeker geen pap1 na een conisatie.



Pap4 is dus het beginstadium en daarna duurt het nog járen voordat het een pap5 word dus wellicht heb je je pap uitslagen verward of zo?

zo vandaag de brief van het ziekenhuis gehad moet woensdag 21 okt. half 1 daar zijn en mag niks meer eten zeg of drinken dat hou ik toch niet uit tot die tijd nou dan moet ik maar heel lang uitslapen haha nou ik hou julie op de hoogte okay :mrgreen:

hoi h oi,

hier ook een 3b l;ant. Oeh mel, had je nog helemaal niet verteld dat ik vorige maand groen licht had, het is pap 1 geworden!!! :dance: :dance: :dance:



Gerenkim, jij gaat voor conisatie begrijp ik. Dat wilde ik ook omdat mijn bmm ook erg was aangetast, bleek achteraf toch niet nodig te zijn. Dus ben er met een lis vanaf gekomen. Waar ik echter wel veel napijn van had, alsof je bevallen was.



esmee…ik vind jou verhaal apart. pap 5 is onherroepelijk baarmoederhalskanker en dan moet deze er uit! en wel acuut! Misschien heeft jouw gyn ene nieuwe techniek ontdekt?





gr jen

Mijn moeder had volgens mij een pap5 (of een 4B, 't is alweer 10 jaar geleden)



…dit betekende 6 chemokuren, 25 bestralingen en 2 inwendige 24-uurs bestralingen! Baarmoeder/eierstokken kapot en vervroegd in de overgang, maar ze is er nog :pray:



Gerenkim, ff dikke :hug: voor jou…wat een schrik moet dat zijn zeg!

(ook voor de andere dames!)

Ah Gerenkim, zo weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

De duimen gaan hier alvast in het vet meis, ook voor jou gewoon een goede uitslag over een paar weken :-



Jen!!! Olé olé de pap is oké olé :dance: :dance: :dance: :-

nee hoor het was echt eerst pap4 en een paar maand later pap5… waren geen onrustige cellen meer maar kwaadaardige cellen… ze hebben dit kunnen verwijderen zonder bestraling… ze zeiden wel als ik er later achter was gekomen omdat ik nog zo jong was en per toeval erachter kwam doordat de dokter een uitstrijkje wilde doen dat het je buikolte in kon gaan… dat kan jaren duren maarja geen idee hoelang het er al zat… dat kun je ook niet weten… dus blijkbaar had ik het al jaren…

Lieve schat, nogmaals…dit is een vorm van kanker die zich héél langzaam ontwikkelt, duurt tussen de 10 en de 15 jaar voordat het van beginstadium naar kanker geëvolueerd is dus in een paar maanden van pap4 naar pap5 ná een behandeling bestaat domweg niet.

Wist je overigens dat je met een pap3 al ‘kwaadaardige cellen’ kunt hebben?

Ik had met mijn pap4 ook kwaadaardige cellen (even googlen op CIN-klasse) en dat kan dan nog geen kwaad want die kunnen járen later dus voor problemen gaan zorgen en niet binnen 3 maanden :?



En gezien de ontwikkelingsduur? Wanneer heb jij het hpv-virus dan opgelopen? Toen je 10 was of zo? Dat moet haast wel aangezien je 24 was toen dit allemaal gebeurde?

Ik ging, volgens de uitslagen van pap 3a, naar CinIII in slechts anderhalve maand tijd oid. Het was wonderbaarlijk dat de celdeling zó snel ging in mijn geval want geen enkele gyn had, na mijn lys, verwacht dat ik, náást een CINIII óók al wat kankerhaardjes had.

@~Marion~ wrote:

Ik ging, volgens de uitslagen van pap 3a, naar CinIII in slechts anderhalve maand tijd oid. Het was wonderbaarlijk dat de celdeling zó snel ging in mijn geval want geen enkele gyn had, na mijn lys, verwacht dat ik, náást een CINIII óók al wat kankerhaardjes had.


Nee, het biopt/weefsel wat is weggenomen van een pap3, 3a, 3b of pap4 word beoordeeld via een CIN klassering: cin1 is dan minimale afwijking en Cin3 ernstige afwijking.

Dit houd in dat je dus afwijkende cellen hebt, pap klassering geeft dit aan en verder onderzoek wijst dus uit ‘hoe’ afwijkend die cellen zijn.

Cin3 betekent kankercellen, bij mij zijn die tijdens de lis allemaal verwijderd.

Maar dat houd in dat jouw pap3 al cinIII was snap je? Kan kloppen met die anderhalve maand als de patholoog wat traag was met de uitslagen doorgeven?

nou zeg wat een verhalen allemaal poeh hey

ik ga er maar vanuit dat de gyn alles eruit haalt wat erin zit haha

en dat alles gewoon weer normaal word maar dat duurt dan toch weer een half jaar dan krijg ik weer mn uitstijkje toch en dan kunnen ze toch pas zien of het weer pap1 is of niet hmmm nou ja ik laat het wel over me heen komen

@gerenkim wrote:

nou zeg wat een verhalen allemaal poeh hey

ik ga er maar vanuit dat de gyn alles eruit haalt wat erin zit haha

en dat alles gewoon weer normaal word maar dat duurt dan toch weer een half jaar dan krijg ik weer mn uitstijkje toch en dan kunnen ze toch pas zien of het weer pap1 is of niet hmmm nou ja ik laat het wel over me heen komen


Jeetje ja hoor, met een conisatie zal dat ook vast zo zijn.

Met een week of 3 krijg je als het goed is de uitslag van de pathonoom en dan 3 maanden na de conisatie alweer een uitstrijkje als het goed is :-*

@Mellie wrote:

@~Marion~ wrote:
Ik ging, volgens de uitslagen van pap 3a, naar CinIII in slechts anderhalve maand tijd oid. Het was wonderbaarlijk dat de celdeling zó snel ging in mijn geval want geen enkele gyn had, na mijn lys, verwacht dat ik, náást een CINIII óók al wat kankerhaardjes had.


Nee, het biopt/weefsel wat is weggenomen van een pap3, 3a, 3b of pap4 word beoordeeld via een CIN klassering: cin1 is dan minimale afwijking en Cin3 ernstige afwijking.

Dit houd in dat je dus afwijkende cellen hebt, pap klassering geeft dit aan en verder onderzoek wijst dus uit ‘hoe’ afwijkend die cellen zijn.

Cin3 betekent kankercellen, bij mij zijn die tijdens de lis allemaal verwijderd.

Maar dat houd in dat jouw pap3 al cinIII was snap je? Kan kloppen met die anderhalve maand als de patholoog wat traag was met de uitslagen doorgeven?




Ok, Mel das duidelijk. Ik was wellicht niet helemaal duidelijk, maar ik probeerde met mijn post óók aan te geven dat het verhaal van mv2m een beetje :eh: is. Want ik weet nog dat de Gyn al ontzettend teleurgesteld was in de uitslag CinIII. Maar ook dat ze zei: het is goed dat het er nu uit is, snijrandjes schoon, want binnen een jaar of tien had je zeker weten volwaardig kanker ontwikkeld. Bovendien moest ik, na dit debacle, nog twee jaar lang élk half jaar op controle.



Wellicht dat de eerste PAP uitslag van mv2m niet correct was. Hoe dan ook, op de manier zoals ze het schetst, kán het simpelweg niet, dus wellicht is de eerste PAP uitslag dan foutief geweest…

@Mellie wrote:

Lieve schat, nogmaals…dit is een vorm van kanker die zich héél langzaam ontwikkelt, duurt tussen de 10 en de 15 jaar voordat het van beginstadium naar kanker geëvolueerd is dus in een paar maanden van pap4 naar pap5 ná een behandeling bestaat domweg niet.

Wist je overigens dat je met een pap3 al ‘kwaadaardige cellen’ kunt hebben?

Ik had met mijn pap4 ook kwaadaardige cellen (even googlen op CIN-klasse) en dat kan dan nog geen kwaad want die kunnen járen later dus voor problemen gaan zorgen en niet binnen 3 maanden :?



En gezien de ontwikkelingsduur? Wanneer heb jij het hpv-virus dan opgelopen? Toen je 10 was of zo? Dat moet haast wel aangezien je 24 was toen dit allemaal gebeurde?




ja dat zou kunnen…

zit hier echt niet uit mn nek te lullen hoor… beetje vreemd dat jij net doet alsof je precies weet hoe het bij mij gegaan is…

HPV loop je op door sexueel contact… dan is tien wel heel erg vroeg…

@~Marion~ wrote:

HPV loop je op door sexueel contact… dan is tien wel heel erg vroeg…




je moet nooit oordelen over dingen waar je niks vanaf weet, zoals mijn verleden… ik vertel gewoon naar aanleiding van dit topic wat mij is overkomen en dat was al verdrietig genoeg om zoiets mee te maken en nu wordt zoiets in twijfel getrokken door jullie… vindt ik niet zo leuk eigenlijk…