uitstrijkje niet goed pap 3b

hoi nou de titel zegt het al

mn uitstrijkje was niet goed en moet vrijdag voor verder controle

wie heeft dit ook gehad en wat staat me te wachten???

gaan ze alleen kijken of gaan ze meer doen…

ben benieuwd

Hey, ‘join the club’ :hug:

Ik neem aan dat je vrijdag dan naar de gynaecoloog gaat?

Zo ja dan krijg je een zogenaamde colposcopie, je gaat in de beugels, krijgt een eendenbek en je baarmoedermond word natgemaakt met een soort azijnoplossing.

Met een apparaat genaamd ‘colposcoop’ (soort camera) word je baarmoedermond dan bekeken, die azijnoplossing zorgt ervoor dat het ‘slechte’ gebied zichtbaar word.

Afhankelijk van wat je dan wil kunnen er 2 dingen gebeuren:

De gyn kan voorstellen om een biopt te nemen óf meteen een lisexcisie uit te voeren.

Een biopt is zo gepiept en een lis duurt iets langer.

Als ik je een advies mag geven: als je deze keuze hebt kies dan meteen voor de lisexcisie, het duurt een kwartier á 20 minuten en je word goed verdoofd.

Het grote voordeel is dat je dan niet meer terug hoeft te komen als de biopt kwaadaardig blijkt te zijn. (wat vaak zo is ook al is het maar het beginstadium)



Weet je wat een lisexcisie is? Als je wil kan ik je ook vertellen hoe ik die ervaren heb, ik had in 2006 Pap4 namelijk en ben sinds 2007 helemaal ‘goed’ verklaard :-*

Jeempje Kim…

ikke knuffel van mij!



Kan er niet over mee praten, maar zag ineens jouw naam en schrok!!!



Mel, goed antwoord zeg!!!



:hug: :hug: :hug: :hug:

Sterkte, meer kan ik niet zeggen! :hug: :hug:

Schoen (mama van Yara en Thije) had dit ook. Bij haar is uiteindelijk de baarmoeder verwijderd. Er was een topic over, heb de link hier even gezet :

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51990

@dietske wrote:

Schoen (mama van Yara en Thije) had dit ook. Bij haar is uiteindelijk de baarmoeder verwijderd. Er was een topic over, heb de link hier even gezet :

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51990


Ja klopt maar misschien wil ze het succesverhaal wel horen, wat bij Schoen gebeurd is, is wel extreem natuurlijk en komt stukken minder vaak voor.

Best kans dat gerenkim zo al bang genoeg is, ik kan je vertellen dat ik 1000 doden gestorven heb met pap4 :cry:

heb je na een lisexie pijn in de buik of niet/???



tja tuurlijk ben ik geschrokken van het bericht

maar lang leve i-net daaruit blijkt dat het wel meevalt hoop ik :pray:

en dat we volgende jaar weer gewoon in pap 1 zitten

@Mellie wrote:

@dietske wrote:
Schoen (mama van Yara en Thije) had dit ook. Bij haar is uiteindelijk de baarmoeder verwijderd. Er was een topic over, heb de link hier even gezet :

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51990


Ja klopt maar misschien wil ze het succesverhaal wel horen, wat bij Schoen gebeurd is, is wel extreem natuurlijk en komt stukken minder vaak voor.

Best kans dat gerenkim zo al bang genoeg is, ik kan je vertellen dat ik 1000 doden gestorven heb met pap4 :cry:




oeps ja, heb ik niet bij stil gestaan, dacht meteen o ja, iemand met ervaring op Kok weet ik wel… stom van me.

Gerenkim, sorry als ik je banger gemaakt heb, was niet mijn bedoeling…sorry !!!

Och dietske, het kwam uit een goed hart :-



gerenkim: Ik vond de napijn meevallen, krampen a la ongesteldheid zeg maar en dat duurde niet lang.

Het vloeien duurde wel wat langer, dag of 5 meen ik me te herinneren en het meest vervelende vond ik dat het bloed stonk en omdat het om een wond gaat kun je geen tampons gebruiken.

Een lis is een heet lusje zeg maar dus de wond word als het ware meteen weer dichtgeschroeid.

Dat ruik je ook tijdens de ingreep, het doet echt geen pijn maar ik raad je wel aan om iemand mee te nemen, ik vond het best emotioneel zeg maar.

Wat wel weer leuk is (als je dat interessant vind) je kunt meekijken tijdens de colposcopie en ingreep via een scherm en dan zie je wat de Gyn ziet.

Het was best grappig om de slechte plekken zelf te kunnen zien en ik vond het positief in de zin van dat ik kon zien dat hij ‘het slechte gebied’ wegnam.

Wil je dat niet dan draaien ze het beeldscherm gewoon om maar misschien heb je wat aan de tip.

Als je meer vragen hebt ‘shoot’ :-

Kim wat lees ik nou :hug:

Succes morgen meid…en het komt vast allemaal goed!

Jou kennende komt het zeker goed :-* :-*

Kim zie je topic nu pas … Heel veel succes voor morgen en laat je weten hoe het gegaan is?

Hey meis,

Hoe is het gegaan?



Kus Moon

zo ben gister naar de gyn geweest

hij ging alleen kijken deed verder nog niks

even de boel onder de microscoop bekeken

tussen nu en 8 weken word ik geholpen

ga ik onder nacose en halen ze een kegel weg is een dagbehandeling

en mag een week rust houden(poeh wat erg zeg :wink: :mrgreen: )

dan na 6 weken krijg ik te horen of idd alles weg is en dan pas na een half jaar weer een uitstrijkje



er was wel een groot deel beschadigd van mn baarmoedermond

dus ik hoop dat het hierna allemaal weer is opgelost

Jeetje kim, lees het nu pas, spannend allemaal!

Of zie je het allemaal wel?

Wanner moet je precies terug?



:-* :-*

Hee, die update had ik even gemist :oops:

Toch een conisatie? Heeft hij ook gezegd waarom hij geen lisexcisie doet?

(Conisatie is ingrijpender)

ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*

@Mellie wrote:

Hee, die update had ik even gemist :oops:

Toch een conisatie? Heeft hij ook gezegd waarom hij geen lisexcisie doet?

(Conisatie is ingrijpender)




nee dat heeft hij niet gezegd helaas

nou ja maakt mij niet uit als de boel maar weer gewoon word

heb je na de behandeling nog ,lang last van bloedverlies???



ik heb 13 aug na mn uitstrijkje meteen een spiraal laten plaatsen

en vloei daar nog steeds van (errug goed voor je sexleven :liar: NOT)

de gyn zei dat het ook kon komen door dat gedoe allemaal dus ik hoop dat het dan weer normaal word anders laat ik hem er wel weer eruit halen ofzo nou ja …

zit wel met smart te wachten wanner ik nou mag hoor

Tsjee Kim, wat lees ik nu :shock:



Even :hug: voor jou! Hopelijk valt de ingreep mee, en heb je idd een pap 1 volgende keer.

@gerenkim wrote:

@Mellie wrote:
Hee, die update had ik even gemist :oops:

Toch een conisatie? Heeft hij ook gezegd waarom hij geen lisexcisie doet?

(Conisatie is ingrijpender)




nee dat heeft hij niet gezegd helaas

nou ja maakt mij niet uit als de boel maar weer gewoon word

heb je na de behandeling nog ,lang last van bloedverlies???



ik heb 13 aug na mn uitstrijkje meteen een spiraal laten plaatsen

en vloei daar nog steeds van (errug goed voor je sexleven :liar: NOT)

de gyn zei dat het ook kon komen door dat gedoe allemaal dus ik hoop dat het dan weer normaal word anders laat ik hem er wel weer eruit halen ofzo nou ja …

zit wel met smart te wachten wanner ik nou mag hoor




Nou, bij een conisatie weet ik dat dus niet, dat is ingrijpender dan een lisexcisie (wat ik gehad heb)

Bloedverlies heeft niet langer dan twee weken geduurd geloof ik.

Laat je wel weten hoe het gegaan is en zo?



@mamavan2meisjes wrote:
ohw ik heb dat ook gehad had alleen pap4 en daarna pap5…

heb een kleine ingreep gehad in de baarmoederhals… een half jaar erna had ik weer pap1… heb dus heel veel mazzel gehad want er lagen ook vrouwen waarvan het al zo ver gevorderd was in de hals dat de baarmoeder verwijderd moest worden…



wens je heel veel sterkte want het is best ingrijpend en pijnlijk… :-*




mamavan2meisjes: een pap5 ná een pap4? Apart dat je gyn een pap4 niet meteen weggehaald heeft, dat doen Gyns doorgaans bij pap3 namelijk al.

Pap5 is overigens vaak snijden en bestraling én je bent hartstikke jong.

Wanneer ben je begonnen met uitstrijkjes dan?

En dit was voordat je je kindjes kreeg?

Hoi hoi



Hier ook een conisatie gehad.

Ik had heeeeeeeeeel weinig bloedverlies.

Volgens mij een dag of twee.

Ze hebben me toen s morgens geholpen meteen om 08.00 en ik mocht om 18,.00 op de valreep naar huis,was namelijk nogal misselijk van de narcose.

Ik heb geloof ik 5 dagen niet gewerkt en toen meteen weer 100% aan het werk in de zorg.

Heb geen napijnen of wat gehad. Eerste dag na de operatie 4 keer een para geslikt en nadien helemaal weer :thumbup: :thumbup: